| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Restore problem med ARCserveIT til lokal P~ Fra : John C. Nielsen | 
  Dato :  29-07-02 13:00 |  
  |   
            Hvorfor er Restore (kopiering) fra Server til PC udført med ARCserveIT
 ubrugelig?
 
 Jeg kører med Novell ver. 4.2
 PC med WIN98 2. udg.
 ARCserveIT ver. 6.6
 
 Kopieringen drejer sig om en Concorde/ Navison XAL Naitive database. Filstr.
 1,2 Gb
 med 3.762.000 poster - Databasen har været i brug et år og er dermed med
 mange "huller".
 
 Med Restore i ARCserveIT til lokal pc var det ikke muligt bagefter at
 exportere databasen.
 
 Jeg har efterfølgende kopieret med Stifinder i WIN98 og herefter var der
 ingen problemer med at exportere og efterfølgende importere databasens
 poster.
 
 Jeg vil helst anvende ARSserveIT da jeg derved kan hente databasen fra
 backuptape, og demed hente databasen fra tape når der opstår fejl.
 
 Jeg kan oplyse at når der foretages en restore "internt" på serveren fra
 backup tape til en NY mappe på serveren, er databasen tilsyneladende fuld
 brugbar.
 
 På forhånd tak
 John
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Poul Erik Dyreborg (02-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Poul Erik Dyreborg | 
  Dato :  02-08-02 08:32 |  
  |   
            "John C. Nielsen" <johntorsted@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:ai3apk$m8f$1@sunsite.dk...
 > Hvorfor er Restore (kopiering) fra Server til PC udført med ARCserveIT
 > ubrugelig?
 > Jeg kører med Novell ver. 4.2
 > PC med WIN98 2. udg.
 > ARCserveIT ver. 6.6
 > Kopieringen drejer sig om en Concorde/ Navison XAL Naitive database.
 Filstr.
 > 1,2 Gb
 > med 3.762.000 poster - Databasen har været i brug et år og er dermed med
 > mange "huller".
 > Med Restore i ARCserveIT til lokal pc var det ikke muligt bagefter at
 > exportere databasen.
 > Jeg har efterfølgende kopieret med Stifinder i WIN98 og herefter var der
 > ingen problemer med at exportere og efterfølgende importere databasens
 > poster.
 > Jeg vil helst anvende ARSserveIT da jeg derved kan hente databasen fra
 > backuptape, og demed hente databasen fra tape når der opstår fejl.
 > Jeg kan oplyse at når der foretages en restore "internt" på serveren fra
 > backup tape til en NY mappe på serveren, er databasen tilsyneladende fuld
 > brugbar.
 > På forhånd tak
 > John
 
 Jeg benytter selv ARCServeIT 6.6 og fatter faktisk ikke en meter af hvad du
 har gang i.
 Normalt har man sin XAL på serveren, fordi man normalt tager backup af
 serveren.
 Hvis XAL's database melder om fejl og man er nødt til at køre en restore, så
 gør man det fra tape til server (evt. efter at have omdøbt datafilen
 C_data.xxx)
 Du skriver så at du ikke kan eksportere databasen??? - hvordan, hvad har det
 med ARCServeIT at gøre? Er databasen skrivebeskyttet, eller mangler du
 rettigheder?
 Du skriver tilsidst at når du laver en normal restore at alt i orden - hvad
 er så problemet?????
 Mvh
 Poul
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           John C. Nielsen (02-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : John C. Nielsen | 
  Dato :  02-08-02 10:38 |  
  |   
            Yderligere oplysninger til Poul Erik Dyreborg og evt. andre:
 
 Af  bitter erfaring, ved vi at det er nødvendigt at vedligeholde Concorde
 XAL Naitive databasen.
 (Det er vist noget der ofte bliver glemt at informere om ved inst. af XAL,
 jeg fik først kendskab til det flere år efter inst. da jeg stod med en XAL
 database der var ubrugelig)
 
 Der bliver løbende slettet poster i XAL, det giver huller. Erfaringen siger:
 på et tidspunkt bliver databasen ubrugelig. (Rød boks fra XAL fejl i læsning
 af Record xxxx Fejlkode 109)
 Der findes flere måder at vedligeholde og frigøre plads i databasen, jeg har
 valgt i samråd med to uafhængige konsulenter at exportere og importer
 databasen. Det skulle være en sikker og "relativ" hurtig metode.
 
 Jeg har valgt at exportere databasen til en lokal PC fordi:
 1. En lokal PC giver en hurtigere afvikling af kørslen.
 2. Jeg kan tage databasen med hjem og afvikle eksport og import og herefter
 køre på arbejde og kopiere den nye importerede database på serveren.
 En praktisk fordel da de enkelte operationers tidsforbrug er ukendt. Der er
 min. stop ved: eksport, import, check af database, udskrivning af
 databasestatus.
 
 3. Ved at arbejde på en kopi kan brugerne anvende databasen - DOG UDEN AT
 DATA BLIVER GEMT,
 
 INFO det tager sammenlagt 9 timer at kopiere, eksportere, importere, kopiere
 til server.
 
 NB! Jeg er bekendt med at databasen kan vedligeholdes på flere måder, men
 metoden med export og import er anbefalet af "experter" og udført i praksis
 flere gange med godt resultat.
 
 Resumé: Databasen skal vedligeholdes. Afvikling går hurtigere på PC.
 Flytning af HD til "der hjemme" sparer at man sidder på arbejde i 9 timer.
 
 Hvis denne forklaring ikke er klar nok og du stadig har interesse i
 problemet er du velkommen til at sende en mail. Jeg vil da forklare
 problemet pr. telefon.
 
 
 Tak for din interesse
 M. V. H
 John
 
 "Poul Erik Dyreborg" <pedxxxxxxx@klode.dk> skrev i en meddelelse
 news:lwq29.1207$m15.309534@news010.worldonline.dk...
 > "John C. Nielsen" <johntorsted@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:ai3apk$m8f$1@sunsite.dk...
 > > Hvorfor er Restore (kopiering) fra Server til PC udført med ARCserveIT
 > > ubrugelig?
 > > Jeg kører med Novell ver. 4.2
 > > PC med WIN98 2. udg.
 > > ARCserveIT ver. 6.6
 > > Kopieringen drejer sig om en Concorde/ Navison XAL Naitive database.
 > Filstr.
 > > 1,2 Gb
 > > med 3.762.000 poster - Databasen har været i brug et år og er dermed med
 > > mange "huller".
 > > Med Restore i ARCserveIT til lokal pc var det ikke muligt bagefter at
 > > exportere databasen.
 > > Jeg har efterfølgende kopieret med Stifinder i WIN98 og herefter var der
 > > ingen problemer med at exportere og efterfølgende importere databasens
 > > poster.
 > > Jeg vil helst anvende ARSserveIT da jeg derved kan hente databasen fra
 > > backuptape, og demed hente databasen fra tape når der opstår fejl.
 > > Jeg kan oplyse at når der foretages en restore "internt" på serveren fra
 > > backup tape til en NY mappe på serveren, er databasen tilsyneladende
 fuld
 > > brugbar.
 > > På forhånd tak
 > > John
 >
 > Jeg benytter selv ARCServeIT 6.6 og fatter faktisk ikke en meter af hvad
 du
 > har gang i.
 > Normalt har man sin XAL på serveren, fordi man normalt tager backup af
 > serveren.
 > Hvis XAL's database melder om fejl og man er nødt til at køre en restore,
 så
 > gør man det fra tape til server (evt. efter at have omdøbt datafilen
 > C_data.xxx)
 > Du skriver så at du ikke kan eksportere databasen??? - hvordan, hvad har
 det
 > med ARCServeIT at gøre? Er databasen skrivebeskyttet, eller mangler du
 > rettigheder?
 > Du skriver tilsidst at når du laver en normal restore at alt i orden -
 hvad
 > er så problemet?????
 > Mvh
 > Poul
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Poul Erik Dyreborg (02-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Poul Erik Dyreborg | 
  Dato :  02-08-02 11:29 |  
  |   
            "John C. Nielsen" <johntorsted@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:aidk0n$eur$1@sunsite.dk...
 > Yderligere oplysninger til Poul Erik Dyreborg og evt. andre:
 >
 > Af  bitter erfaring, ved vi at det er nødvendigt at vedligeholde Concorde
 > XAL Naitive databasen.
 > CUT Elly
 
 Tak tak tak...
 Jeg er bekendt med problemet med native databasen og benytter selv
 export/import når det er nødvendigt.
 Men problemet går på ARCServeIT - du har altså ARCServeIT derhjemme? og vil
 lave restore derhjemme?
 Eller er det en bærbar pc som du vil restore til på jobbet og så tage med
 hjem og lave export/import?
 Hvor er det at ARCServeIT fejler?
 Mvh Poul
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             John C. Nielsen (02-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : John C. Nielsen | 
  Dato :  02-08-02 12:14 |  
  |   
            Jeg har en flytbar HD (Samme skuffe type på arbejde og hjemme).
 
 Problemet med ARCserveIT er:
 Efter Databasen er restoret fra backuptapen til lokal HD er den ubrugelig.
 Ubrugelig det vil sige jeg kan ikke exportere databasen på PC derhjemme,
 eller foretage andet arbejde i XAL kopien på HD f.eks. få en databasestatus.
 
 Jeg bruger rutinen med backuptapen da backupen er klar når jeg møder, og de
 øvrige brugere af XAL kan stadig arbejde i "den originale" XAL dog uden at
 evt. arbejde gemmes. Operationen foretages normalt fra fredag morgen til
 mandag morgen.
 
 Jeg kan på nuværende tidspunkt klare situation hvis databasen bliver
 ubrugelig ved at restore fra tape til et bibliotek på serveren og derefter
 kopiere med stifinder. En rutine der tager længere tid.
 Sidste kopierede jeg det original bibliotek med stifinder. Hvilket
 sikkerhedsmæssigt ikke er 100% optimal hvis man skal gå med livrem og seler.
 Samt at det medfører at der ikke kan være brugere af Concorde XAL medens
 kopieringen foregår.
 
 Med venlig hilsen
 John
 
 "Poul Erik Dyreborg" <pedxxxxxxx@klode.dk> skrev i en meddelelse
 news:D7t29.15$G3.3979@news010.worldonline.dk...
 > "John C. Nielsen" <johntorsted@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:aidk0n$eur$1@sunsite.dk...
 > > Yderligere oplysninger til Poul Erik Dyreborg og evt. andre:
 > >
 > > Af  bitter erfaring, ved vi at det er nødvendigt at vedligeholde
 Concorde
 > > XAL Naitive databasen.
 > > CUT Elly
 >
 > Tak tak tak...
 > Jeg er bekendt med problemet med native databasen og benytter selv
 > export/import når det er nødvendigt.
 > Men problemet går på ARCServeIT - du har altså ARCServeIT derhjemme? og
 vil
 > lave restore derhjemme?
 > Eller er det en bærbar pc som du vil restore til på jobbet og så tage med
 > hjem og lave export/import?
 > Hvor er det at ARCServeIT fejler?
 > Mvh Poul
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Poul Erik Dyreborg (05-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Poul Erik Dyreborg | 
  Dato :  05-08-02 11:55 |  
  |   
            Hej igen
 
 "John C. Nielsen" <johntorsted@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:aidq8d$t3b$1@sunsite.dk...
 > Jeg har en flytbar HD (Samme skuffe type på arbejde og hjemme).
 > Problemet med ARCserveIT er:
 > Efter Databasen er restoret fra backuptapen til lokal HD er den ubrugelig.
 > Ubrugelig det vil sige jeg kan ikke exportere databasen på PC derhjemme,
 > eller foretage andet arbejde i XAL kopien på HD f.eks. få en
 databasestatus.
 
 Kan du åbne databasen og "bladre" i f.eks. debitorer?
 
 Når du kører en restore, hvordan krydser du af i "Options"? (ikonet mellem
 udskrift og si - tror jeg!)
 
 Mvh Poul
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               John C. Nielsen (07-08-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : John C. Nielsen | 
  Dato :  07-08-02 09:55 |  
  |   
            Databasen kan ikke bruges, jeg får omgående den Røde box fra XAL med
 fejlkoden.
 
 Options er standardværdier:
 Switches med V i alt
 Trustees: Restore Trustees and data
 Overwrite All files
 
 Til orientering har jeg ofte restoret andre og mindre filer til PC uden
 problemer.
 
 Min egen teori til problemet er: ARCserveIT kan ikke håndtere XAL  databasen
 da den er med mange "huller" og dermed bliver en del af de data der sendes
 ens.
 Huller opstår når der slettes data f.eks. produktioner.
 
 Det kan også være tale om "støj" på nettet - men hvor kan jeg så bruge
 Stifinder i WIN98?
 
 Jeg vil understrege at problemet kun opstår når jeg restorer fra servet til
 lokal PC. Hvis jeg foretager restore fra tape til et bibliotek der er
 placeret på serveren er alt OK.
 
 Jeg er fremkommet med problemet i nyhedsgruppen i håbet om:
 1. En der kan løse problemet.
 2. Høre om der er andre der har samme problem.
 3. Om der andre der kan kopiere XAL Naitive databasen i en tilsvarende
 størrelse uden problemer.
 
 M V H
 JCN
 
 "Poul Erik Dyreborg" <pedxxxxxxx@klode.dk> skrev i en meddelelse
 news:VNs39.3290$G3.460373@news010.worldonline.dk...
 > Hej igen
 >
 > "John C. Nielsen" <johntorsted@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:aidq8d$t3b$1@sunsite.dk...
 > > Jeg har en flytbar HD (Samme skuffe type på arbejde og hjemme).
 > > Problemet med ARCserveIT er:
 > > Efter Databasen er restoret fra backuptapen til lokal HD er den
 ubrugelig.
 > > Ubrugelig det vil sige jeg kan ikke exportere databasen på PC derhjemme,
 > > eller foretage andet arbejde i XAL kopien på HD f.eks. få en
 > databasestatus.
 >
 > Kan du åbne databasen og "bladre" i f.eks. debitorer?
 >
 > Når du kører en restore, hvordan krydser du af i "Options"? (ikonet mellem
 > udskrift og si - tror jeg!)
 >
 > Mvh Poul
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |