|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | HP DeskJet 950 toner spørgsmål Fra : Thomas Boelskifte
 | 
 Dato :  15-09-01 21:45
 | 
 |  | Hej alle :)
 
 Er der nogen der har en HP DeskJet i 900-serien, eller en der bruger
 samme type blæk patron som 900-serien, der kan svare på følgende:
 
 Jeg skulle printe et billede ud på foto-papir, men kom til at vende det
 forkert. Så enden med perforationen lå først, den bukkede og papiret sad
 meget meget fast. Så jeg pillede begge patroner (sort + farve) ud for
 lige at få lidt mere "albuerum" til at arbejde i. Jeg fik da også nemt
 papiret ud, så ringede det på døren og de to patroner lå hele natten på
 skrivebordet.
 
 HP skriver i manualen at de ikke må være ude af printeren i mere end 30
 minutter, og sure enough - den påstår der er noget i vejen med
 farve-patronen.
 
 Nu er det bare, at jeg i et par år arbejdede hver dag med en Xerox
 plotter, og min erfaring er at man IKKE behøver tage særlige hensyn til
 farve-patroner. Jeg har renset dysepladerne på sådan nogen tusind gange
 med vatpinde og isopropylalkohol, selv om det frarådes. Derfor undrer
 det mig om en HP patron er så følsom, at den ikke kan ligge en nat på
 mit skrivebord uden at gå til.
 
 Min mistanke samler sig lidt omkring kontakterne bag på patronen, er der
 nogen der kan bekræfte følgende:
 
 At (hvis man vender den så dyserne er ned mod en selv og man ser lige på
 kontakterne) så mangler den 7'ende kontakt nedefra - der er et sort hul?
 
 Hvis det er sandt at den skal mangle, ja så må patronen være gået til af
 "printermangel" i nattens løb. Hvis den ikke skal mangle, så har jeg
 været for vild da jeg tog patronen ud og selv revet den af (patronen
 altså! :)
 
 Og hvis den skal mangle, kan jeg redde min halvfyldte farvepatron på
 nogen måde - De vil have 349.- for en ny i Fona (those bastards, they
 killed Kenny too!)
 
 
 Mojn, Thomas
 
 
 |  |  | 
  Thomas Boelskifte (22-09-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Boelskifte
 | 
 Dato :  22-09-01 20:54
 | 
 |  | Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:
 
 > Min mistanke samler sig lidt omkring kontakterne bag på patronen, er der
 > nogen der kan bekræfte følgende:
 >
 > At (hvis man vender den så dyserne er ned mod en selv og man ser lige på
 > kontakterne) så mangler den 7'ende kontakt nedefra - der er et sort hul?
 
 Øøøøøøøøøøøøv er der da ingen der i det mindste kan svare på
 ovenstående. Der MÅ da være en der har en HP printer der bruger samme
 toner. Hvad skal jeg betale for at en gider tage den ud og kigge?
 
 Jeg plejer at hjælpe folk.
 
 
 Mojn, Thomas
 
 --
 Come Mr. Taliban, tally me bananas!
 
 
 |  |  | 
  Tina H. (23-09-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tina H.
 | 
 Dato :  23-09-01 00:42
 | 
 |  | 
 
            Hej Thomas
 Jeg tror nu ikke det manglende svar skyldes at folk ikke gider hjælpe dig,
 men nok at ingen ved det. Så du bliver nok nød til at ringe til HP.
 Sorry    hilsen
 Tina
 On 22/09/01 21:53, in article
 1f05omw.omk2jc1pyvv28N%engineering@boelskifte.dk, "Thomas Boelskifte"
 <engineering@boelskifte.dk> wrote:
 > Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:
 > 
 >> Min mistanke samler sig lidt omkring kontakterne bag på patronen, er der
 >> nogen der kan bekræfte følgende:
 >> 
 >> At (hvis man vender den så dyserne er ned mod en selv og man ser lige på
 >> kontakterne) så mangler den 7'ende kontakt nedefra - der er et sort hul?
 > 
 > Øøøøøøøøøøøøv er der da ingen der i det mindste kan svare på
 > ovenstående. Der MÅ da være en der har en HP printer der bruger samme
 > toner. Hvad skal jeg betale for at en gider tage den ud og kigge?
 > 
 > Jeg plejer at hjælpe folk.
 > 
 > 
 > Mojn, Thomas
            
             |  |  | 
   Thomas Boelskifte (23-09-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Boelskifte
 | 
 Dato :  23-09-01 01:07
 | 
 |  | Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:
 
 > Hej Thomas
 > Jeg tror nu ikke det manglende svar skyldes at folk ikke gider hjælpe dig,
 > men nok at ingen ved det. Så du bliver nok nød til at ringe til HP.
 
 Nej nu hører det her op!
 
 Hvor svært er det at tage sin toner ud, vende den om og SVARE PÅ DET JEG
 SPURGTE OM?
 
 Med mindre man modtager den højeste indvalidepension, må man være i
 stand til det.
 
 
 
 
 Mojn, Thomas
 
 --
 Come Mr. Taliban, tally me bananas!
 
 
 |  |  | 
    Simon Tørnqvist (23-09-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Simon Tørnqvist
 | 
 Dato :  23-09-01 08:53
 | 
 |  | Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:
 
 > Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:
 >
 > > Hej Thomas
 > > Jeg tror nu ikke det manglende svar skyldes at folk ikke gider hjælpe dig,
 > > men nok at ingen ved det. Så du bliver nok nød til at ringe til HP.
 >
 > Nej nu hører det her op!
 >
 > Hvor svært er det at tage sin toner ud, vende den om og SVARE PÅ DET JEG
 > SPURGTE OM?
 >
 > Med mindre man modtager den højeste indvalidepension, må man være i
 > stand til det.
 
 Nu skal jeg nok lige kigge i min printer... Hov! Det er jo ikke en
 DeskJet 950, men en Laserjet. Ahaaa det kunne måske have lidt med de
 manglende svar at gøre. Hvis der ikke er nogen der har en DeskJet 950
 kan de heller ikke lige flå blækpatronen ud. Så hids ned.
 
 Men hvis du kigger i en gammel tråd om driverspørgsmål du selv startede
 for et stykke tid siden, vil du se at der er en Glenn der har en sådan
 (omend det er en 950CX). Måske kunne du sende ham en mail og høre om han
 lige gider lave tricket? Subject er "HP DeskJet 959c, driver til OS X?"
 
 Du behøver ikke at tale ned til folk når det ikke har noget at gøre med
 om de gider svare. Hvis man ikke har mulighed for at svare er der ikke
 nogen ide i at gætte sig frem.
 
 
 Med Venlig Hilsen
 
 Simon T
 
 --
 Sagt på folketingets talerstol:
 "At holde de radikale fast på en mening
 er ligesom at sømme budding op på en væg."
 
 
 |  |  | 
     Thomas Boelskifte (25-09-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Boelskifte
 | 
 Dato :  25-09-01 23:10
 | 
 |  | 
 
            Simon Tørnqvist <simon@REMOVEsamfundsnasser.dk> wrote:
   [klippetiklip]
 >  Du behøver ikke at tale ned til folk når det ikke har noget at gøre med
 > om de gider svare. Hvis man ikke har mulighed for at svare er der ikke
 > nogen ide i at gætte sig frem.
 Helt enig, ved ikke hvor den post kom fra, men jeg burde måske opsøge
 Åndernes Magt.
 Anyhows, sorry folks! Igen er jeg en nar, jeg er ked af det.
 Nu jeg er ved det åndelige. Dagen efter jeg havde sendt den post gik jeg
 i byen, for at købe en ny toner. Jeg kom for sent afsted og butikkerne
 lukkede lige for næsen af mig. Nå, jeg gik hjem med en tordensky over
 hovedet, tændte printeren for at flå toneren ud og smide den af helvede
 til
 ....
 <b  z> Grønt lys, nu virkede den!
 Så øhhh, jeg ved ikke. Men hvis andre piller toneren ud af sin printer,
 lægger den på bordet natten over og den så ikke virker. Så rens den med
 Isopropylalkohol, sæt den i printeren og vent 8 dage. 
 Badabing Badaboom    Spooky.
 Mojn, Thomas
 -- 
 Come Mr. Taliban, tally me bananas!
            
             |  |  | 
      Morten Reippuert Knu~ (25-09-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Reippuert Knu~
 | 
 Dato :  25-09-01 23:44
 | 
 |  | 
 
            Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:
 > <b  z> Grønt lys, nu virkede den!
 > 
 > Så øhhh, jeg ved ikke. Men hvis andre piller toneren ud af sin printer,
 > lægger den på bordet natten over og den så ikke virker. Så rens den med
 > Isopropylalkohol, sæt den i printeren og vent 8 dage. 
 > Badabing Badaboom    dvs hverken 7 eller 9 dage, men præcis 8 dage?
 -- 
 Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker    <icq:131382336>
            
             |  |  | 
       Thomas Boelskifte (26-09-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Boelskifte
 | 
 Dato :  26-09-01 00:52
 | 
 |  | 
 
            Morten Reippuert Knudsen <morten@reippuert.dk> wrote:
 > Thomas Boelskifte <engineering@boelskifte.dk> wrote:
 > 
 > > <b  z> Grønt lys, nu virkede den!
 > > 
 > > Så øhhh, jeg ved ikke. Men hvis andre piller toneren ud af sin printer,
 > > lægger den på bordet natten over og den så ikke virker. Så rens den med
 > > Isopropylalkohol, sæt den i printeren og vent 8 dage. 
 > > Badabing Badaboom    > 
 > dvs hverken 7 eller 9 dage, men præcis 8 dage?
 Morten, PRÆCIS ... otte dage! Ellers vil du opleve en kosmisk ubalance
 omkring dig, du vil tænke på ord som Os og måske en Eks, sære nye
 tanker.
 Specielt omkring lørdag vil du være modtagelig.
 Mojn, Thomas
 -- 
 Come Mr. Taliban, tally me bananas!
            
             |  |  | 
    Tina H. (24-09-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tina H.
 | 
 Dato :  24-09-01 12:59
 | 
 |  | Hej Thomas
 
 Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Har en Epson printer. Synes stadig du
 skulle prøve at ringe til HP.
 
 Tina
 
 
 On 23/09/01 2:07, in article
 1f060ex.1uun6qwv3r3eoN%engineering@boelskifte.dk, "Thomas Boelskifte"
 <engineering@boelskifte.dk> wrote:
 
 > Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:
 >
 >> Hej Thomas
 >> Jeg tror nu ikke det manglende svar skyldes at folk ikke gider hjælpe dig,
 >> men nok at ingen ved det. Så du bliver nok nød til at ringe til HP.
 >
 > Nej nu hører det her op!
 >
 > Hvor svært er det at tage sin toner ud, vende den om og SVARE PÅ DET JEG
 > SPURGTE OM?
 >
 > Med mindre man modtager den højeste indvalidepension, må man være i
 > stand til det.
 >
 >
 >
 >
 > Mojn, Thomas
 
 
 
 |  |  | 
 |  |