|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Laver W7 en "old"-mappe? Fra : Hans Paulin (6310)
 | 
 Dato :  07-11-11 13:50
 | 
 |  | 
 
            Laver W7 en "old"-mappe hvis der ligger en ældre W på disken i 
 forvejen?
 -- 
 Med venlig hilsen
        Hans
www.zofiaoghans.dk |  |  | 
  Tommy (07-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tommy
 | 
 Dato :  07-11-11 14:18
 | 
 |  | On 07-11-2011 13:50, Hans Paulin (6310) wrote:
 > Laver W7 en "old"-mappe hvis der ligger en ældre W på disken i forvejen?
 >
 Ja, hvis du laver en "custom" install gør den, jeg mener ikke den gør
 hvis du opgraderer den eksisterende version, men måske en anden kan
 svare præcist på det også.
 
 
 |  |  | 
  Cykelsmeden (07-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cykelsmeden
 | 
 Dato :  07-11-11 14:54
 | 
 |  | Den 07-11-2011 14:18, Tommy skrev:
 >> Laver W7 en "old"-mappe hvis der ligger en ældre W på disken i forvejen?
 >>
 > Ja, hvis du laver en "custom" install gør den, jeg mener ikke den gør
 > hvis du opgraderer den eksisterende version, men måske en anden kan
 > svare præcist på det også.
 Der gøres hvis du forsøger at opgradere, og det ikke er en
 upgradeversion. Den fortæller også at den gør det.
 
 
 //finn
 
 
 |  |  | 
   Hans Paulin (6310) (07-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin (6310)
 | 
 Dato :  07-11-11 23:20
 | 
 |  | 
 
            Cykelsmeden har bragt dette til verden:
 > Den 07-11-2011 14:18, Tommy skrev:
 >>>
 >> Ja, hvis du laver en "custom" install gør den, jeg mener ikke den gør
 >> hvis du opgraderer den eksisterende version, men måske en anden kan
 >> svare præcist på det også.
 > Der gøres hvis du forsøger at opgradere, og det ikke er en upgradeversion. 
 > Den fortæller også at den gør det.
 >
 > //finn
 Tak til begge :)
 -- 
 Med venlig hilsen
        Hans
www.zofiaoghans.dk |  |  | 
    Peter Brandt Jørgens~ (08-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Brandt Jørgens~
 | 
 Dato :  08-11-11 13:11
 | 
 |  | 
 "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> wrote in message 
 news:4eb8599d$0$295$14726298@news.sunsite.dk...
 > Cykelsmeden har bragt dette til verden:
 >> Den 07-11-2011 14:18, Tommy skrev:
 >>>>
 >>> Ja, hvis du laver en "custom" install gør den, jeg mener ikke den gør
 >>> hvis du opgraderer den eksisterende version, men måske en anden kan
 >>> svare præcist på det også.
 >> Der gøres hvis du forsøger at opgradere, og det ikke er en 
 >> upgradeversion. Den fortæller også at den gør det.
 >>
 >> //finn
 >
 > Tak til begge :)
 >
 > -- 
 > Med venlig hilsen
 >       Hans
 > www.zofiaoghans.dk >
 Men en upgrade virker iflg MS kun på Vista, ikke XP, så hvis dit gamle 
 system er XP er det ikke sikkert den laver en 'old'. Her laver den en ren 
 installation.
 Jeg oprettede en partition til Win7, så jeg havde både XP + 7 i dual boot.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Peter Brandt Jørgensen
 peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk  (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!) 
            
             |  |  | 
     Rado (09-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rado
 | 
 Dato :  09-11-11 09:35
 | 
 |  | On Tue, 8 Nov 2011 13:11:03 +0100, "Peter Brandt Jørgensen"
 <none@none.none> wrote:
 
 
 >
 >Men en upgrade virker iflg MS kun på Vista, ikke XP, så hvis dit gamle
 >system er XP er det ikke sikkert den laver en 'old'. Her laver den en ren
 >installation.
 >
 >Jeg oprettede en partition til Win7, så jeg havde både XP + 7 i dual boot.
 
 Kan man det med en upgrade? Så vidt jeg ved destruerer den licensen
 til det gamle system, så det ikke kan bruges længere.
 
 
 --
 Rado
 
 "Materialism is the philosophy of the subject that forgets
 to take account of itself." - Arthur Schopenhauer
 
 
 |  |  | 
      Peter Brandt Jørgens~ (09-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Brandt Jørgens~
 | 
 Dato :  09-11-11 10:18
 | 
 |  | 
 "Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message 
 news:akekb7phoslas06fgl15tkfqdsadhvul3n@4ax.com...
 > On Tue, 8 Nov 2011 13:11:03 +0100, "Peter Brandt Jørgensen"
 > <none@none.none> wrote:
 >
 >
 >>
 >>Men en upgrade virker iflg MS kun på Vista, ikke XP, så hvis dit gamle
 >>system er XP er det ikke sikkert den laver en 'old'. Her laver den en ren
 >>installation.
 >>
 >>Jeg oprettede en partition til Win7, så jeg havde både XP + 7 i dual boot.
 >
 > Kan man det med en upgrade? Så vidt jeg ved destruerer den licensen
 > til det gamle system, så det ikke kan bruges længere.
 >
 Virker fint hos mig.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Peter Brandt Jørgensen
 peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk  (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!) 
            
             |  |  | 
       Cykelsmeden (09-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cykelsmeden
 | 
 Dato :  09-11-11 10:40
 | 
 |  | Den 09-11-2011 10:17, Peter Brandt Jørgensen skrev:
 >>> >>Jeg oprettede en partition til Win7, så jeg havde både XP + 7 i dual boot.
 >> >
 >> >  Kan man det med en upgrade? Så vidt jeg ved destruerer den licensen
 >> >  til det gamle system, så det ikke kan bruges længere.
 >> >
 > Virker fint hos mig.
 men kræver det ikke at den oprindelige XP installeres først på den nye
 partition?
 
 //finn
 
 
 |  |  | 
        Peter Brandt Jørgens~ (09-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Brandt Jørgens~
 | 
 Dato :  09-11-11 13:10
 | 
 |  | 
 "Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> wrote in message 
 news:4eba4a71$0$302$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 09-11-2011 10:17, Peter Brandt Jørgensen skrev:
 >>>> >>Jeg oprettede en partition til Win7, så jeg havde både XP + 7 i dual 
 >>>> >>boot.
 >>> >
 >>> >  Kan man det med en upgrade? Så vidt jeg ved destruerer den licensen
 >>> >  til det gamle system, så det ikke kan bruges længere.
 >>> >
 >> Virker fint hos mig.
 > men kræver det ikke at den oprindelige XP installeres først på den nye 
 > partition?
 >
 > //finn
 Nej, en upgrade kan sagtens installeres på en tom partition/disk.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Peter Brandt Jørgensen
 peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk  (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!) 
            
             |  |  | 
         Cykelsmeden (09-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Cykelsmeden
 | 
 Dato :  09-11-11 18:10
 | 
 |  | Den 09-11-2011 13:09, Peter Brandt Jørgensen skrev:
 > Nej, en upgrade kan sagtens installeres på en tom partition/disk.
 
 Ok, det har jeg bare aldrig før oplevet fra MS!
 
 /finn
 
 
 |  |  | 
          Peter Brandt Jørgens~ (10-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Brandt Jørgens~
 | 
 Dato :  10-11-11 09:27
 | 
 |  | 
 "Cykelsmeden" <afsender@not2old.dk> wrote in message 
 news:4ebab3ea$0$299$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Den 09-11-2011 13:09, Peter Brandt Jørgensen skrev:
 >> Nej, en upgrade kan sagtens installeres på en tom partition/disk.
 >
 > Ok, det har jeg bare aldrig før oplevet fra MS!
 >
 > /finn
 Jo, alle de opgraderinger jeg har haft med at gøre, kunne dette, men den vil 
 sikkert bede om at du sætter en original disk i drevet undervejs i 
 installationen, den lige kan 'smage på', hvis den ikke kan finde det 
 pågældende styresystem på maskinen (hvad den jo kan, hvis det ligger på en 
 anden partition)
 -- 
 Med venlig hilsen
 Peter Brandt Jørgensen
 peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk  (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!) 
            
             |  |  | 
       Rado (09-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rado
 | 
 Dato :  09-11-11 12:57
 | 
 |  | On Wed, 9 Nov 2011 10:17:44 +0100, "Peter Brandt Jørgensen"
 <none@none.none> wrote:
 
 >
 >
 >"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message
 >news:akekb7phoslas06fgl15tkfqdsadhvul3n@4ax.com...
 >> On Tue, 8 Nov 2011 13:11:03 +0100, "Peter Brandt Jørgensen"
 >>
 >>>Jeg oprettede en partition til Win7, så jeg havde både XP + 7 i dual boot.
 >>
 >> Kan man det med en upgrade? Så vidt jeg ved destruerer den licensen
 >> til det gamle system, så det ikke kan bruges længere.
 >>
 >
 >Virker fint hos mig.
 
 Det gør det sådan set også hos mig med en Win 7 90 dages trial, men
 den er heller ikke aktiveret.
 
 Dvs. jeg havde en XP OEM installeret i forvejen, og installerede så
 Win 7 på en D partition (som den så laver om til C når jeg booter
 den). Er det det samme du har lavet?
 
 
 --
 Rado
 
 "Materialism is the philosophy of the subject that forgets
 to take account of itself." - Arthur Schopenhauer
 
 
 |  |  | 
        Rado (09-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rado
 | 
 Dato :  09-11-11 12:59
 | 
 |  | On Wed, 09 Nov 2011 12:56:51 +0100, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
 wrote:
 
 >On Wed, 9 Nov 2011 10:17:44 +0100, "Peter Brandt Jørgensen"
 ><none@none.none> wrote:
 >
 >>
 >>
 >>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message
 >>news:akekb7phoslas06fgl15tkfqdsadhvul3n@4ax.com...
 >>> On Tue, 8 Nov 2011 13:11:03 +0100, "Peter Brandt Jørgensen"
 >>>
 >>>>Jeg oprettede en partition til Win7, så jeg havde både XP + 7 i dual boot.
 >>>
 >>> Kan man det med en upgrade? Så vidt jeg ved destruerer den licensen
 >>> til det gamle system, så det ikke kan bruges længere.
 >>>
 >>
 >>Virker fint hos mig.
 >
 >Det gør det sådan set også hos mig med en Win 7 90 dages trial, men
 >den er heller ikke aktiveret.
 >
 >Dvs. jeg havde en XP OEM installeret i forvejen, og installerede så
 >Win 7 på en D partition (som den så laver om til C når jeg booter
 >den). Er det det samme du har lavet?
 
 Det var så heller ikke en upgrade iøvrigt, så det kan vel ikke rigtig
 sammenlignes.
 
 
 --
 Rado
 
 "Materialism is the philosophy of the subject that forgets
 to take account of itself." - Arthur Schopenhauer
 
 
 |  |  | 
        Peter Brandt Jørgens~ (09-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Brandt Jørgens~
 | 
 Dato :  09-11-11 13:10
 | 
 |  | 
 "Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message 
 news:q8qkb7h88igtsmm1e703q03u2dn0jeucun@4ax.com...
 > On Wed, 9 Nov 2011 10:17:44 +0100, "Peter Brandt Jørgensen"
 > <none@none.none> wrote:
 >
 >>
 >>
 >>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> wrote in message
 >>news:akekb7phoslas06fgl15tkfqdsadhvul3n@4ax.com...
 >>> On Tue, 8 Nov 2011 13:11:03 +0100, "Peter Brandt Jørgensen"
 >>>
 >>>>Jeg oprettede en partition til Win7, så jeg havde både XP + 7 i dual 
 >>>>boot.
 >>>
 >>> Kan man det med en upgrade? Så vidt jeg ved destruerer den licensen
 >>> til det gamle system, så det ikke kan bruges længere.
 >>>
 >>
 >>Virker fint hos mig.
 >
 > Det gør det sådan set også hos mig med en Win 7 90 dages trial, men
 > den er heller ikke aktiveret.
 >
 > Dvs. jeg havde en XP OEM installeret i forvejen, og installerede så
 > Win 7 på en D partition (som den så laver om til C når jeg booter
 > den). Er det det samme du har lavet?
 >
 >
 Jep.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Peter Brandt Jørgensen
 peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk  (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!) 
            
             |  |  | 
     Hans Paulin (6310) (11-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin (6310)
 | 
 Dato :  11-11-11 12:04
 | 
 |  | 
 
            Peter Brandt Jørgensen kom med denne ide:
 > Men en upgrade virker iflg MS kun på Vista, ikke XP, så hvis dit gamle system 
 > er XP er det ikke sikkert den laver en 'old'. Her laver den en ren 
 > installation.
 Jeg har lavet ren inst. på 4 maskiner nu med tidligere både XP og Vista 
 og fik en "old" i alle tilfælde.
 -- 
 Med venlig hilsen
        Hans
www.zofiaoghans.dk |  |  | 
      emjeppesen (11-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : emjeppesen
 | 
 Dato :  11-11-11 12:30
 | 
 |  | Hans Paulin skrev:
 
 >Jeg har lavet ren inst. på 4 maskiner nu med tidligere både XP og Vista
 >og fik en "old" i alle tilfælde.
 
 Så har det ikke været en "ren" installarion.
 
 Hilsen emj
 
 
 |  |  | 
       Hans Paulin (6310) (11-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin (6310)
 | 
 Dato :  11-11-11 12:35
 | 
 |  | 
 
            emjeppesen:
 > Så har det ikke været en "ren" installarion.
 Jeg havde 2 muligheder som jeg husker det: upgrade eller "ren"
 Old-mappen slettede jeg efterfølgende ved 1. diskoprydning; der lå på 
 Vistamaskinen 18+ GB, så min 40 GB-harddisk havde kun 2 GB tilovers ;)
 -- 
 Med venlig hilsen
        Hans
www.zofiaoghans.dk |  |  | 
        emjeppesen (11-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : emjeppesen
 | 
 Dato :  11-11-11 12:40
 | 
 |  | Hans Paulin skrev:
 
 >> Så har det ikke været en "ren" installarion.
 >
 >Jeg havde 2 muligheder som jeg husker det: upgrade eller "ren"
 
 "Ren" kræver at PCen er formatteret før installation.
 
 Hilsen emj
 
 
 |  |  | 
         Hans Paulin (6310) (11-11-2011) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin (6310)
 | 
 Dato :  11-11-11 12:43
 | 
 |  | 
 
            emjeppesen har bragt dette til verden:
 > "Ren" kræver at PCen er formatteret før installation.
 Dét var den så ikke :)
 Troede at W7 forholdt sig til dét på samme måde som XP :)
 Kan så osse bedre forstå at jeg nu har et valg mellem Ubuntu og W7 :)
 -- 
 Med venlig hilsen
        Hans
www.zofiaoghans.dk |  |  | 
 |  |