| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Kia nr. 2 efter Toyota - det er til at lev~ Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  21-10-11 18:43 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Ivan Madsen (21-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivan Madsen | 
  Dato :  21-10-11 21:07 |  
  |  
 
            On Fri, 21 Oct 2011 19:42:43 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
 >
 >Her har I allesammen siddet og gruet for, hvornår jeg fik øje på den
 >artikel.   
>
 >Det har jeg nu!!   
>
 > http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1426644/japanske-og-koreanske-biler-har-faerrest-fejl/
>
 >Så er den ged vist barberet, eller...??
 Nej, så er det får klippet! Det får, der købte Kia   )
 Eller!
 Jeg ved det ikke - jeg havde personlig det indtryk at koreanerne ville
 lave nøjagtig det samme som japanerne, når de indtog bilmarkedet. Og
 det ser ud til at holde stik.
 Men altså - en KIA "ECO" i yderbanen med 130+ på Køge Bugt - rimer
 ikke med 25+ km/l.   ) Og ja - ser desværre mange med "eco" -
 "bluemotion" og hvad der ellers findes af lovprisninger af økonomi med
 pedalen i bund jagtende de næste 2 sekunder på turen! 
 Og glæder mig over at selv i kolde tider kan Puntoen nøjes med 1 liter
 diesel for hver 23-25 km. Og stadig nærmest lyde glad når den bliver
 vækket! Med 300000+ på klokken! Og den brummer - meget endda!!
 Med hensyn til komfort - jeg ville gerne låne KIA'en og en dieselkort
 tak!   )
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           folmer@rasmussen.dk (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  22-10-11 08:36 |  
  |  
 
            On Fri, 21 Oct 2011 22:06:58 +0200, Ivan Madsen
 <karinogivan@gmail.com> wrote:
 >On Fri, 21 Oct 2011 19:42:43 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
 >
 >>
 >>Her har I allesammen siddet og gruet for, hvornår jeg fik øje på den
 >>artikel.   
>>
 >>Det har jeg nu!!   
>>
 >> http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1426644/japanske-og-koreanske-biler-har-faerrest-fejl/
>>
 >>Så er den ged vist barberet, eller...??
 >
 >Nej, så er det får klippet! Det får, der købte Kia   )
 >--
 Misundelse er en grimmer ting.   
>--
 >Jeg ved det ikke - jeg havde personlig det indtryk at koreanerne ville
 >lave nøjagtig det samme som japanerne, når de indtog bilmarkedet. Og
 >det ser ud til at holde stik.
 >--
 I min verden er det helt OK. Lave en helvedes masse biler der bare
 kører og kører, til sådan nogen som dig og mig, og også lave det
 spændende som Supra, Evo, Z350 og hvad de ellers kalder sig.
 >--
 >Men altså - en KIA "ECO" i yderbanen med 130+ på Køge Bugt - rimer
 >ikke med 25+ km/l.   ) Og ja - ser desværre mange med "eco" -
 >"bluemotion" og hvad der ellers findes af lovprisninger af økonomi med
 >pedalen i bund jagtende de næste 2 sekunder på turen! 
 >--
 Med din Fiat's 300.000 + på klokken, så véd du det ikke, men køber du
 ny bil i dag, er det ualmindeligt svært at slippe for Eco og
 Blue-whatever.    Du skal bare til lommerne, for at drage erfaringer.
  
>--
 >Og glæder mig over at selv i kolde tider kan Puntoen nøjes med 1 liter
 >diesel for hver 23-25 km. Og stadig nærmest lyde glad når den bliver
 >vækket! Med 300000+ på klokken! Og den brummer - meget endda!!
 >--
 Brummer??? Er det en forklædt bjørn? (Panda)??   
>--
 >Med hensyn til komfort - jeg ville gerne låne KIA'en og en dieselkort
 >tak!   )
 >--
 Bestil en prøvetur. Jeg er sikker på at en forhandler byder på
 brændstoffet.   
-- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ralphk (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ralphk | 
  Dato :  22-10-11 12:00 |  
  |   
            
>Men altså - en KIA "ECO" i yderbanen med 130+ på Køge Bugt - rimer
 >ikke med 25+ km/l.   ) Og ja - ser desværre mange med "eco" -
 >bluemotion" og hvad der ellers findes af lovprisninger af økonomi med
 >pedalen i bund jagtende de næste 2 sekunder på turen!
 Du mener altså ikke at en der køber en "ECO" model har ret til at køre 
 hurtigt en gang imellem?
 Pedalen i bund og 130 kmt? Har du været frosset ned i 80 år eller??? 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ivan Madsen (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivan Madsen | 
  Dato :  22-10-11 13:20 |  
  |  
 
            On Sat, 22 Oct 2011 12:59:31 +0200, "Ralphk"
 <Kyedmember(fjern)@gmail.com> wrote:
 >
 >>Men altså - en KIA "ECO" i yderbanen med 130+ på Køge Bugt - rimer
 >>ikke med 25+ km/l.   ) Og ja - ser desværre mange med "eco" -
 >>bluemotion" og hvad der ellers findes af lovprisninger af økonomi med
 >>pedalen i bund jagtende de næste 2 sekunder på turen!
 >
 >Du mener altså ikke at en der køber en "ECO" model har ret til at køre 
 >hurtigt en gang imellem?
 >Pedalen i bund og 130 kmt? Har du været frosset ned i 80 år eller??? 
 De må da køre som de vil - det rimer bare ikke. Langt på literen og en
 meget aggressiv kørestil    Men det er nok bare mig. 
 Og de har jo efter sigende ikke så satans mange kræfter, så for at nå
 fra 80 til 130 på den måde de gør er pedalen formodentlig i nærkontakt
 med gulvtæppet. Fuld gas og bremsen i - ikke lige den mest økonomiske
 kørestil. Desværre stressende for omgivelserne også.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             folmer@rasmussen.dk (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  22-10-11 13:26 |  
  |  
 
            On Sat, 22 Oct 2011 14:20:27 +0200, Ivan Madsen
 <karinogivan@gmail.com> wrote:
 >On Sat, 22 Oct 2011 12:59:31 +0200, "Ralphk"
 ><Kyedmember(fjern)@gmail.com> wrote:
 >
 >>
 >>>Men altså - en KIA "ECO" i yderbanen med 130+ på Køge Bugt - rimer
 >>>ikke med 25+ km/l.   ) Og ja - ser desværre mange med "eco" -
 >>>bluemotion" og hvad der ellers findes af lovprisninger af økonomi med
 >>>pedalen i bund jagtende de næste 2 sekunder på turen!
 >>
 >>Du mener altså ikke at en der køber en "ECO" model har ret til at køre 
 >>hurtigt en gang imellem?
 >>Pedalen i bund og 130 kmt? Har du været frosset ned i 80 år eller??? 
 >
 >De må da køre som de vil - det rimer bare ikke. Langt på literen og en
 >meget aggressiv kørestil    Men det er nok bare mig. 
 >Og de har jo efter sigende ikke så satans mange kræfter, så for at nå
 >fra 80 til 130 på den måde de gør er pedalen formodentlig i nærkontakt
 >med gulvtæppet. Fuld gas og bremsen i - ikke lige den mest økonomiske
 >kørestil. Desværre stressende for omgivelserne også.
 >--
 Enten taler du imod bedre vidende, eller også véd du ikke en hujende
 fis om min Kia.
 Den skal hverken have klampen i bund eller noget andet, for at nå 130.
 De 128 hk. den er udstyret med giver et moment på over 250 Nm. så det
 går let og smertefrit.
 Din sidste sætning var ventet. Jeg kender ingen med så lav en
 stresstærskel som dig.   
-- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Ivan Madsen (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivan Madsen | 
  Dato :  22-10-11 14:32 |  
  |  
 
            On Sat, 22 Oct 2011 14:25:44 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
 >On Sat, 22 Oct 2011 14:20:27 +0200, Ivan Madsen
 ><karinogivan@gmail.com> wrote:
 >
 >>On Sat, 22 Oct 2011 12:59:31 +0200, "Ralphk"
 >><Kyedmember(fjern)@gmail.com> wrote:
 >>
 >>>
 >>>>Men altså - en KIA "ECO" i yderbanen med 130+ på Køge Bugt - rimer
 >>>>ikke med 25+ km/l.   ) Og ja - ser desværre mange med "eco" -
 >>>>bluemotion" og hvad der ellers findes af lovprisninger af økonomi med
 >>>>pedalen i bund jagtende de næste 2 sekunder på turen!
 >>>
 >>>Du mener altså ikke at en der køber en "ECO" model har ret til at køre 
 >>>hurtigt en gang imellem?
 >>>Pedalen i bund og 130 kmt? Har du været frosset ned i 80 år eller??? 
 >>
 >>De må da køre som de vil - det rimer bare ikke. Langt på literen og en
 >>meget aggressiv kørestil    Men det er nok bare mig. 
 >>Og de har jo efter sigende ikke så satans mange kræfter, så for at nå
 >>fra 80 til 130 på den måde de gør er pedalen formodentlig i nærkontakt
 >>med gulvtæppet. Fuld gas og bremsen i - ikke lige den mest økonomiske
 >>kørestil. Desværre stressende for omgivelserne også.
 >
 >>--
 >
 >Enten taler du imod bedre vidende, eller også véd du ikke en hujende
 >fis om min Kia.
 >
 >Den skal hverken have klampen i bund eller noget andet, for at nå 130.
 >De 128 hk. den er udstyret med giver et moment på over 250 Nm. så det
 >går let og smertefrit.
 >
 >Din sidste sætning var ventet. Jeg kender ingen med så lav en
 >stresstærskel som dig.   
Det får så være - men det er sq da pisseirriterende man som god borger
 trækker til højre og det eneste ham der var bagved når er at lukke for
 at jeg kan komme ud når vi den næste lastbil. Alle kører samme tempo -
 måske derfor alle bliver ude    Det eneste der skete var at der lige
 blev et ryk kortvarigt ryk i rækken - da alle kører meget tæt er det
 nok når utålmodige sjæle bare vælter ud igen der giver de meget bratte
 opbremsninger som faktisk er ved at kunne nå fra Solrød N til Køge   
Jeg ved da udmærket godt at moderne dieselbiler har power - men når de
 skal accellerere maksimalt for at tjene 3 sekunder koster det altså
 henne ved standeren med diesel.
 Og af erfaring ved jeg også at regningen for at køre 130 i stedet for
 110 er pænt stor. I hvert fald mindst de knap 20% hastigheden stiger.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Mcwm (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mcwm | 
  Dato :  22-10-11 15:02 |  
  |  
 
            Den 22-10-2011 14:25, folmer@rasmussen.dk skrev:
 > Din sidste sætning var ventet. Jeg kender ingen med så lav en
 > stresstærskel som dig
 Spejl i huset?   
Venligst
 Mcwm
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Klaus D. Mikkelsen (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  22-10-11 17:09 |  
  |  
 
            folmer@rasmussen.dk skriver:
 > 
 > Den skal hverken have klampen i bund eller noget andet, for at nå 130.
 > De 128 hk. den er udstyret med giver et moment på over 250 Nm. så det
 > går let og smertefrit.
 "I'm in a state of chok"
 Har din kradsbørstige dieseltramper ikke mere end 255Nm?
 Min 0,2 liter mindre benzinmtor har 240 Nm til rådighed fra 1500 RPM.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.dk
        Min egen hjemmeside:  http://www.moppe.dk
   Forum om modeltog og tog i 1:1:  http://www.baneforum.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Niels Kristian Jense~ (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Kristian Jense~ | 
  Dato :  22-10-11 12:08 |  
  |  
 
            Ivan Madsen <karinogivan@gmail.com> wrote in
 news:6tj3a7l7d0l5rouepulr04b6jh2aa4vaub@4ax.com: 
 >>Så er den ged vist barberet, eller...??
 > 
 > Nej, så er det får klippet! Det får, der købte Kia   )
 Tja, du kan jo bare købe nogle aktier i Hyundai Motor Company, de handles 
 på børsen.
 Mvh. NKJensen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Leo Havmøller (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leo Havmøller | 
  Dato :  22-10-11 07:15 |  
  |   
            > Så er den ged vist barberet, eller...??
 
 Tja, det er vel fordi begge bruger forældet teknik (fabrikkerne foretrække 
 vist at kalde det gennemprøvet teknik).
 
 Lagde du også mærke til følgende fra artiklen:
 "Noget af det, der oftest går i stykker, er topstykket, tandremmen og 
 turboladeren.
 Defekte topstykker ses hyppigst på Rover 75, Kia Picanto og Daewoo 
 Kalos/Lacetti."
 
 Leo Havmøller. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           folmer@rasmussen.dk (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  22-10-11 08:40 |  
  |  
 
            On Sat, 22 Oct 2011 08:14:55 +0200, Leo Havmøller
 <rtxleh@nospam.nospam> wrote:
 >> Så er den ged vist barberet, eller...??
 >
 >Tja, det er vel fordi begge bruger forældet teknik (fabrikkerne foretrække 
 >vist at kalde det gennemprøvet teknik).
 >
 >Lagde du også mærke til følgende fra artiklen:
 >"Noget af det, der oftest går i stykker, er topstykket, tandremmen og 
 >turboladeren.
 >Defekte topstykker ses hyppigst på Rover 75, Kia Picanto og Daewoo 
 >Kalos/Lacetti."
 >--
 Jeg har læst hele artiklen, og hvis du kender mig ret, vil du også
 vide, at hovedformålet med mit indlæg er at pointere, at de
 tyskkørende ikke mere kan påberåbe sig at de køber tysk for
 kvalitetens skyld, men for, som jeg så ofte har påpeget, at holde
 blærerøvskatharren kørende.   
-- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Klaus D. Mikkelsen (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  22-10-11 08:43 |  
  |  
 
            folmer@rasmussen.dk skriver:
 > 
 > Jeg har læst hele artiklen, og hvis du kender mig ret, vil du også
 > vide, at hovedformålet med mit indlæg er at pointere, at de
 > tyskkørende ikke mere kan påberåbe sig at de køber tysk for
 > kvalitetens skyld, men for, som jeg så ofte har påpeget, at holde
 > blærerøvskatharren kørende.   
Jo, kunne man så få en bil, hvor man sidder ordentligt..
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.dk
        Min egen hjemmeside:  http://www.moppe.dk
   Forum om modeltog og tog i 1:1:  http://www.baneforum.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             folmer@rasmussen.dk (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  22-10-11 08:49 |  
  |  
 
            On Sat, 22 Oct 2011 09:42:50 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
 <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 >folmer@rasmussen.dk skriver:
 >> 
 >> Jeg har læst hele artiklen, og hvis du kender mig ret, vil du også
 >> vide, at hovedformålet med mit indlæg er at pointere, at de
 >> tyskkørende ikke mere kan påberåbe sig at de køber tysk for
 >> kvalitetens skyld, men for, som jeg så ofte har påpeget, at holde
 >> blærerøvskatharren kørende.   
>
 >Jo, kunne man så få en bil, hvor man sidder ordentligt..
 >--
 Jeg må give dig ret i, at de har en tendens til at lave for korte
 sæder, men dem i Ceed'en er ikke de værste jeg har oplevet.
 Til gengæld er de lige så hårde som i den bedste tysker.   
-- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Leo Jensen (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leo Jensen | 
  Dato :  22-10-11 01:25 |  
  |  
 
            On 21 Okt., 19:42, fol...@rasmussen.dk wrote:
 > Her har I allesammen siddet og gruet for, hvornår jeg fik øje på den
 > artikel.   
>
 > Det har jeg nu!!   
>
 >  http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1426644/japanske-og-koreanske-b...
>
 > Så er den ged vist barberet, eller...??
 >
 > --
 >
 > Venlig hilsen
 > Folmer
 Nydeligt resultat. Selvfølgelig kan koreanerne lave biler der
 fungerer. Ligesom franskmænd, italienere og englændere. Ingen af mine
 mærker (Citroën, Fiat og Jaguar) falder igennem som tyskerne Porsche,
 Ford og BMW....   
Leo
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           folmer@rasmussen.dk (22-10-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk | 
  Dato :  22-10-11 08:45 |  
  |  
 
            On Sat, 22 Oct 2011 00:24:48 -0700 (PDT), Leo Jensen
 <leo.5500@gmail.com> wrote:
 >On 21 Okt., 19:42, fol...@rasmussen.dk wrote:
 >> Her har I allesammen siddet og gruet for, hvornår jeg fik øje på den
 >> artikel.   
>>
 >> Det har jeg nu!!   
>>
 >>  http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/ECE1426644/japanske-og-koreanske-b...
>>
 >> Så er den ged vist barberet, eller...??
 >>
 >> --
 >>
 >> Venlig hilsen
 >> Folmer
 >
 >Nydeligt resultat. Selvfølgelig kan koreanerne lave biler der
 >fungerer. Ligesom franskmænd, italienere og englændere. Ingen af mine
 >mærker (Citroën, Fiat og Jaguar) falder igennem som tyskerne Porsche,
 >Ford og BMW....   
>--
 Leo, du har set lyset.   
Der er forskel på hverdag og fest, og hvis man bruger festtøjet også
 som arbejdstøj, så må man være indstillet på at det koster i
 vedligehold.
 Hvis man ikke er alfons eller narkohandler, har man som regel kun råd
 til én bil her i Kongeriget, og så véd jeg godt hvad jeg vælger.   
-- 
 Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |