| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Lave brevpapir i Outlook 2007 Fra : Peter | 
  Dato :  31-12-09 10:28 |  
  |   
            Hej NG!
 
 Er der en eller anden som kan hjælpe med et problem!
 
 Jeg har "forsøgt" at lave et brevpapir (e-mail) med et logo i venstre side. 
 Det ser umiddelbart rigtigt ud, men øverst på mailen vises nogle ikoner: en 
 gul kuvert "Meddelse" samt et billede "image003.jpg".
 
 Jeg har tidligere i Outlook Express lavet det samme brevpapir uden disse 
 ikoner var at se.
 
 Hvis een fra NG vil se på problemet, sender jeg gerne brevpapiret til 
 nærmere "analyse".
 
 hilsen
 Peter 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           carlsen (01-01-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : carlsen | 
  Dato :  01-01-10 12:51 |  
  |   
            Ja, jeg ved godt, at det er uden for emnet, men kan nogen sige,
 hvorfor en del af
 indlæggene er skrevet med udeladelse af de danske bogstaver - æ ø å  ?
 Måske Peter selv vil fortælle ?
 
 Godt Nytår !    Jørgen
 
 
 
 
 On 31 Dec. 2009, 10:28, "Peter" <kont...@morgenmusikken.dk> wrote:
 > Hej NG!
 >
 > Er der en eller anden som kan hj lpe med et problem!
 >
 > Jeg har "fors gt" at lave et brevpapir (e-mail) med et logo i venstre side.
 > Det ser umiddelbart rigtigt ud, men verst p mailen vises nogle ikoner: en
 > gul kuvert "Meddelse" samt et billede "image003.jpg".
 >
 > Jeg har tidligere i Outlook Express lavet det samme brevpapir uden disse
 > ikoner var at se.
 >
 > Hvis een fra NG vil se p problemet, sender jeg gerne brevpapiret til
 > n rmere "analyse".
 >
 > hilsen
 > Peter
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bæ9 (01-01-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bæ9 | 
  Dato :  01-01-10 21:04 |  
  |   
            
 "carlsen" <kapp33@gmail.com> skrev i meddelelsen 
 news:7327604d-8dce-4cfb-bc0f-4843f00cc861@s31g2000yqs.googlegroups.com...
 Ja, jeg ved godt, at det er uden for emnet, men kan nogen sige,
 hvorfor en del af
 indlæggene er skrevet med udeladelse af de danske bogstaver - æ ø å  ?
 
 
 en hel del af disse indlæg er skrevet uden æ, ø og å af rent krukkeri 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Peter (01-01-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter | 
  Dato :  01-01-10 23:08 |  
  |   
            
>> Ja, jeg ved godt, at det er uden for emnet, men kan nogen sige,
 >> hvorfor en del af
 >> indlæggene er skrevet med udeladelse af de danske bogstaver - æ ø å  ?
 >>
  > en hel del af disse indlæg er skrevet uden æ, ø og å af rent krukkeri
 Hej Bæ9!
 Sikken dog en uhyrlig og forkert påstand. Hvad med lidt hjælp i stedet for!
 Dét du dermed lukker ud (af bagenden) = (din signatur) lugter ikke særlig 
 godt. Vel   
hilsen
 Peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Bæ9 (02-01-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bæ9 | 
  Dato :  02-01-10 15:35 |  
  |   
            
"Peter" <kontakt@morgenmusikken.dk> skrev i meddelelsen 
 news:4b3e7235$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >>> Ja, jeg ved godt, at det er uden for emnet, men kan nogen sige,
 >>> hvorfor en del af
 >>> indlæggene er skrevet med udeladelse af de danske bogstaver - æ ø å  ?
 >>>
 >
 > > en hel del af disse indlæg er skrevet uden æ, ø og å af rent krukkeri
 >
 >
 > Hej Bæ9!
 >
 > Sikken dog en uhyrlig og forkert påstand. Hvad med lidt hjælp i stedet 
 > for!
 >
 > Dét du dermed lukker ud (af bagenden) = (din signatur) lugter ikke særlig 
 > godt. Vel   
>
 > hilsen
 > Peter
 >
 >
 hehe - det er set værre 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Peter (01-01-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter | 
  Dato :  01-01-10 22:59 |  
  |  
 
            Hej Jørgen!
 Jeg kan godt "se" problemet, men kender ikke årsagen   
For en god ordens skyld, er alle danske bogstaver (æ ø å) er med i teksten 
 når jeg sender den herfra.
 Altså: Der er nu 2 problemer som skal klares.
 hilsen
 Peter
 Ja, jeg ved godt, at det er uden for emnet, men kan nogen sige,
 hvorfor en del af
 indlæggene er skrevet med udeladelse af de danske bogstaver - æ ø å  ?
 Måske Peter selv vil fortælle ?
 Godt Nytår !    Jørgen
 > Er der en eller anden som kan hj lpe med et problem!
 >
 > Jeg har "fors gt" at lave et brevpapir (e-mail) med et logo i venstre 
 > side.
 > Det ser umiddelbart rigtigt ud, men verst p mailen vises nogle ikoner: en
 > gul kuvert "Meddelse" samt et billede "image003.jpg".
 >
 > Jeg har tidligere i Outlook Express lavet det samme brevpapir uden disse
 > ikoner var at se.
 >
 > Hvis een fra NG vil se p problemet, sender jeg gerne brevpapiret til
 > n rmere "analyse".
 >
 > hilsen
 > Peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jan Vestergaard (01-01-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Vestergaard | 
  Dato :  01-01-10 23:06 |  
  |  
 
            "carlsen" <kapp33@gmail.com> skrev i en meddelelse
 > Ja, jeg ved godt, at det er uden for emnet, men kan nogen sige,
 > hvorfor en del af
 > indlæggene er skrevet med udeladelse af de danske bogstaver - æ ø å  ?
 Ingen problemer her - skyldes formentlig samspillet med Google Groups, 
 som du bruger - de kan godt smadre formatet lidt - brug en rigtig 
 news-reader i stedet, så er du ude over de problemer - hvis den er sat 
 rigtigt op.......
 Men som du selv nævner, så er det langt udenfor emnet her - prøv i 
 stedet at spørge i news:dk.edb.internet.software.mail+news
 Jan
 -- 
 Med venlig hilsen Jan Vestergaard
 Web:  www.jve.dk - email kan sendes via hjemmesiden
 - men indlæg på Usenet bør normalt besvares i gruppen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            jos (02-01-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : jos | 
  Dato :  02-01-10 17:35 |  
  |   
            Jan Vestergaard wrote:
 > "carlsen" <kapp33@gmail.com> skrev i en meddelelse
 >> Ja, jeg ved godt, at det er uden for emnet, men kan nogen sige,
 >> hvorfor en del af
 >> indlæggene er skrevet med udeladelse af de danske bogstaver - æ ø å ?
 >
 > Ingen problemer her - skyldes formentlig samspillet med Google Groups,
 > som du bruger - de kan godt smadre formatet lidt - brug en rigtig
 > news-reader i stedet, så er du ude over de problemer - hvis den er sat
 > rigtigt op.......
 >
 > Men som du selv nævner, så er det langt udenfor emnet her - prøv i
 > stedet at spørge i news:dk.edb.internet.software.mail+news
 >
 > Jan
 Det skyldes formentligt at afsender bruger tegnsæt UTF(8/16/32) 
 (krukkeri???) hvor de fleste af  os andre bruger det stadigt anbefalede 
 latin ISO-8859-1
 
 finn 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Peter (02-01-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter | 
  Dato :  02-01-10 23:38 |  
  |   
            >>> Ja, jeg ved godt, at det er uden for emnet, men kan nogen sige,
 >>> hvorfor en del af
 >>> indlæggene er skrevet med udeladelse af de danske bogstaver - æ ø å ?
 >>
 >> Ingen problemer her - skyldes formentlig samspillet med Google Groups,
 >> som du bruger - de kan godt smadre formatet lidt - brug en rigtig
 >> news-reader i stedet, så er du ude over de problemer - hvis den er sat
 >> rigtigt op.......
 >>
 >> Men som du selv nævner, så er det langt udenfor emnet her - prøv i
 >> stedet at spørge i news:dk.edb.internet.software.mail+news
 >>
 >> Jan
 > Det skyldes formentligt at afsender bruger tegnsæt UTF(8/16/32) 
 > (krukkeri???) hvor de fleste af  os andre bruger det stadigt anbefalede 
 > latin ISO-8859-1
 >
 > finn
 
 
 Hvor "ser" man dét ? og hvordan "laver" man dét om ?
 
 hilsen
 Peter 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              jos (03-01-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : jos | 
  Dato :  03-01-10 13:32 |  
  |   
            
 
 >> Det skyldes formentligt at afsender bruger tegnsæt UTF(8/16/32)
 >> (krukkeri???) hvor de fleste af  os andre bruger det stadigt
 >> anbefalede latin ISO-8859-1
 >>
 >> finn
 >
 >
 > Hvor "ser" man dét ? og hvordan "laver" man dét om ?
 Får alle "krukkerne" til at gå ind i (OE)
 funktioner->indstillinger->Send->intl afsendelse og vælge "vesteuropæisk 
 iso"
 
 Hvis det ikke lykkes, afhjælper du selv problemet ved at gå i
 funktioner->indstillinger->læsning->intl indstillinger og fjerne hakket ved
 "brug standardsæt ved indgående"
 
 finn
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |