Jeg har en kode her, som jeg har fundet, men den skal rettes lidt i. Når man
 starter den, henter den noget data i en plc og lægger værdien ind i et felt,
 som hedder A1 og opdaterer værdien hele tiden. Jeg kunne godt tænke mig, at
 hver gang der kommer en ny værdi fra plc'en så skal den ind i et nyt felt,
 f.eks a1, a2, a3, osv. Og så kunne jeg godt tænke mig, at der kommer
 tidspunkt ud fra værdien, dvs. når der kommer data i a1, så kommer der
 tidspunkt i b1 osv. Koden ser sådan ud lige nu:
 
 '
 ' Excel VBA Example Code: Read single data element using OPC
 '
 Dim OPCServer1 As OPCServer  'Create references to OPC Server
 Dim WithEvents OPCGroup1 As OPCGroup 'and Group objects
 Private Sub CommandButton1_Click()
     If OPCServer1 Is Nothing Then                               'When OPC
 server doesn't exist ...
         Set OPCServer1 = New OPCServer                          'Create
 instance of OPC Server
         OPCServer1.Connect "RSLinx OPC Server"                  'Connect to
 an OPC Server
         Set OPCGroup1 = OPCServer1.OPCGroups.Add("MyOPCData")   'Create an
 OPC group in the OPC Server
         OPCGroup1.OPCItems.AddItem "[SLC]S:42", 1               'Add an Item
 to OPC Group & assign ClientHandle
 '       OPCGroup1.OPCItems.AddItem "[Topic]Item", ClientHandle
         OPCGroup1.IsSubscribed = True                           'Receive
 data whenever it changes
     End If
 End Sub
 Private Sub CommandButton2_Click()
     On Error Resume Next                                        'Ignore
 errors if OPC group or server doesn't exist
     Set OPCGroup1 = Nothing                                     'Remove
 Group
     OPCServer1.Disconnect                                       'Disconnect
 from server
     Set OPCServer1 = Nothing                                    'Remove
 Server
 End Sub
 Private Sub OPCGroup1_DataChange(ByVal TransactionID As Long, ByVal NumItems
 As Long, ClientHandles() As Long, ItemValues() As Variant, Qualities() As
 Long, TimeStamps() As Date)
     [A1] = ItemValues(1)                'Assign data value to spreadsheet
 cell
 
 '    For x = 1 To NumItems               'Another method for handling more
 than one item
 '        Select Case ClientHandles(x)    'based on the ClientHandle assigned
 in AddItem method
 '            Case 1                      '
 '                [A1] = ItemValues(x)    '-Do this when ClientHandle = 1
 '            Case 2                      '
 '                                        '-Do this when ClientHandle = 2
 '            Case 3                      '
 '                                        '-Do this when ClientHandle = 3
 '        End Select                      '
 '    Next x                              '
 End Sub
 
 MVH
 Claus larsen
 
 
  
            
             |