| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Vise udregninger i Excel Fra : astrup@gmail.com | 
  Dato :  21-10-08 04:36 |  
  |   
            Jeg står og skal lave en eksamensopgave i finansiering, hvor jeg meget
 gerne vil bruge Excel til mine udregninger. Det plejer jeg også at
 gøre, ved at taste alle de oplyste data ind først, og så lave
 beregningerne ved at henvise til disse celler, således at resultaterne
 automatisk tilpasses hvis jeg f.eks. ændrer på nogle data.
 
 Problemet med dette er, at jeg i eksamensopgaven også skal vise de
 specifikke udregninger (dokumentet skal printes ud og afleveres). Det
 er altså ikke nok at man kan se cellehenvisningerne, man skal kunne se
 hvilke tal der rent faktisk bliver ganget sammen osv.
 
 Er det muligt at få Excel til at vise de tal, der rent faktisk
 behandles i hver udregning? Og hvis ja, hvordan gør man det så?
 
 Lige for at pensle det helt ud, så vil jeg gerne have, at hvis jeg
 f.eks. har en celle som indeholder "=(A8-B4)/G6" så vil jeg gerne have
 vist det samme, men med de faktisk tal, altså f.eks. (0,08-0,05)/
 0,024
 
 Håber nogen kan hjælpe.
 
 Morten
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan Kronsell (21-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Kronsell | 
  Dato :  21-10-08 17:19 |  
  |   
            astrup@gmail.com wrote:
 > Jeg står og skal lave en eksamensopgave i finansiering, hvor jeg meget
 > gerne vil bruge Excel til mine udregninger. Det plejer jeg også at
 > gøre, ved at taste alle de oplyste data ind først, og så lave
 > beregningerne ved at henvise til disse celler, således at resultaterne
 > automatisk tilpasses hvis jeg f.eks. ændrer på nogle data.
 >
 > Problemet med dette er, at jeg i eksamensopgaven også skal vise de
 > specifikke udregninger (dokumentet skal printes ud og afleveres). Det
 > er altså ikke nok at man kan se cellehenvisningerne, man skal kunne se
 > hvilke tal der rent faktisk bliver ganget sammen osv.
 >
 > Er det muligt at få Excel til at vise de tal, der rent faktisk
 > behandles i hver udregning? Og hvis ja, hvordan gør man det så?
 >
 > Lige for at pensle det helt ud, så vil jeg gerne have, at hvis jeg
 > f.eks. har en celle som indeholder "=(A8-B4)/G6" så vil jeg gerne have
 > vist det samme, men med de faktisk tal, altså f.eks. (0,08-0,05)/
 > 0,024
 >
 Skriv dem i en celle ved siden af med faktiske tal i stedet.
 
 Jan 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           astrup@gmail.com (21-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : astrup@gmail.com | 
  Dato :  21-10-08 10:52 |  
  |   
            On 21 Okt., 18:19, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
 wrote:
 > ast...@gmail.com wrote:
 > > Jeg står og skal lave en eksamensopgave i finansiering, hvor jeg meget
 > > gerne vil bruge Excel til mine udregninger. Det plejer jeg også at
 > > gøre, ved at taste alle de oplyste data ind først, og så lave
 > > beregningerne ved at henvise til disse celler, således at resultaterne
 > > automatisk tilpasses hvis jeg f.eks. ændrer på nogle data.
 >
 > > Problemet med dette er, at jeg i eksamensopgaven også skal vise de
 > > specifikke udregninger (dokumentet skal printes ud og afleveres). Det
 > > er altså ikke nok at man kan se cellehenvisningerne, man skal kunne se
 > > hvilke tal der rent faktisk bliver ganget sammen osv.
 >
 > > Er det muligt at få Excel til at vise de tal, der rent faktisk
 > > behandles i hver udregning? Og hvis ja, hvordan gør man det så?
 >
 > > Lige for at pensle det helt ud, så vil jeg gerne have, at hvis jeg
 > > f.eks. har en celle som indeholder "=(A8-B4)/G6" så vil jeg gerne have
 > > vist det samme, men med de faktisk tal, altså f.eks. (0,08-0,05)/
 > > 0,024
 >
 > Skriv dem i en celle ved siden af med faktiske tal i stedet.
 >
 > Jan- Skjul tekst i anførselstegn -
 >
 
 Det er bare lidt dobbeltarbejde, så går meningen lidt tabt med at lave
 det i Excel...
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Denis (21-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Denis | 
  Dato :  21-10-08 18:13 |  
  |   
            
 <astrup@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:6e8a1c6f-cc73-4e68-9f31-ce7215f099a6@t54g2000hsg.googlegroups.com...
 On 21 Okt., 18:19, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
 wrote:
 > ast...@gmail.com wrote:
 > > Jeg står og skal lave en eksamensopgave i finansiering, hvor jeg meget
 > > gerne vil bruge Excel til mine udregninger. Det plejer jeg også at
 > > gøre, ved at taste alle de oplyste data ind først, og så lave
 > > beregningerne ved at henvise til disse celler, således at resultaterne
 > > automatisk tilpasses hvis jeg f.eks. ændrer på nogle data.
 >
 > > Problemet med dette er, at jeg i eksamensopgaven også skal vise de
 > > specifikke udregninger (dokumentet skal printes ud og afleveres). Det
 > > er altså ikke nok at man kan se cellehenvisningerne, man skal kunne se
 > > hvilke tal der rent faktisk bliver ganget sammen osv.
 >
 > > Er det muligt at få Excel til at vise de tal, der rent faktisk
 > > behandles i hver udregning? Og hvis ja, hvordan gør man det så?
 >
 > > Lige for at pensle det helt ud, så vil jeg gerne have, at hvis jeg
 > > f.eks. har en celle som indeholder "=(A8-B4)/G6" så vil jeg gerne have
 > > vist det samme, men med de faktisk tal, altså f.eks. (0,08-0,05)/
 > > 0,024
 >
 > Skriv dem i en celle ved siden af med faktiske tal i stedet.
 >
 > Jan- Skjul tekst i anførselstegn -
 >
 
 >Det er bare lidt dobbeltarbejde, så går meningen lidt tabt med at lave
 >det i Excel...
 
 Hej
 
 Funktioner, Indstillinget, fanebladet Vis, flueben i Formler.
 
 
 -- 
 venlig hilsen
 Denis Nissen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jan Kronsell (21-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Kronsell | 
  Dato :  21-10-08 18:18 |  
  |   
            Denis wrote:
 > <astrup@gmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:6e8a1c6f-cc73-4e68-9f31-ce7215f099a6@t54g2000hsg.googlegroups.com...
 > On 21 Okt., 18:19, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
 > wrote:
 >> ast...@gmail.com wrote:
 >>> Jeg står og skal lave en eksamensopgave i finansiering, hvor jeg
 >>> meget gerne vil bruge Excel til mine udregninger. Det plejer jeg
 >>> også at gøre, ved at taste alle de oplyste data ind først, og så
 >>> lave beregningerne ved at henvise til disse celler, således at
 >>> resultaterne automatisk tilpasses hvis jeg f.eks. ændrer på nogle
 >>> data.
 >>
 >>> Problemet med dette er, at jeg i eksamensopgaven også skal vise de
 >>> specifikke udregninger (dokumentet skal printes ud og afleveres).
 >>> Det er altså ikke nok at man kan se cellehenvisningerne, man skal
 >>> kunne se hvilke tal der rent faktisk bliver ganget sammen osv.
 >>
 >>> Er det muligt at få Excel til at vise de tal, der rent faktisk
 >>> behandles i hver udregning? Og hvis ja, hvordan gør man det så?
 >>
 >>> Lige for at pensle det helt ud, så vil jeg gerne have, at hvis jeg
 >>> f.eks. har en celle som indeholder "=(A8-B4)/G6" så vil jeg gerne
 >>> have vist det samme, men med de faktisk tal, altså f.eks.
 >>> (0,08-0,05)/ 0,024
 >>
 >> Skriv dem i en celle ved siden af med faktiske tal i stedet.
 >>
 >> Jan- Skjul tekst i anførselstegn -
 >>
 >
 >> Det er bare lidt dobbeltarbejde, så går meningen lidt tabt med at
 >> lave det i Excel...
 >
 > Hej
 >
 > Funktioner, Indstillinget, fanebladet Vis, flueben i Formler.
 
 Det viser formlen, ikke indeholdet af de enkelte celler indsat i formlen.
 
 Jan 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan Kronsell (21-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Kronsell | 
  Dato :  21-10-08 18:19 |  
  |   
            
 >>
 >> Skriv dem i en celle ved siden af med faktiske tal i stedet.
 >>
 >> Jan- Skjul tekst i anførselstegn -
 >>
 >
 > Det er bare lidt dobbeltarbejde, så går meningen lidt tabt med at lave
 > det i Excel...
 
 Du har ret. Har Excel har bare ikke en funktion, der kan erstatte 
 cellereferencer med indholdet af de pågældende celler i en formel.
 
 Jan 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jan Kronsell (21-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Kronsell | 
  Dato :  21-10-08 18:24 |  
  |   
            Jan Kronsell wrote:
 >>> Skriv dem i en celle ved siden af med faktiske tal i stedet.
 >>>
 >>> Jan- Skjul tekst i anførselstegn -
 >>>
 >>
 >> Det er bare lidt dobbeltarbejde, så går meningen lidt tabt med at
 >> lave det i Excel...
 >
 > Du har ret. Har Excel har bare ikke en funktion, der kan erstatte
 > cellereferencer med indholdet af de pågældende celler i en formel.
 >
 
 
 Men hvis du kan leve med lidt håndarbejde:
 
 Kopier din formel (fra formellinien, så den ikke ændres). Indsæt den fx i 
 cellen ved siden af:
 Aktiver nu den nye celle. Marker en cellereference og tryk F9. Fortsæt til 
 næste cellereference og så fremdeles til du er dem alle igennem,
 
 Jan 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Joergen Bondesen (27-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Joergen Bondesen | 
  Dato :  27-10-08 21:08 |  
  |   
            Hej Morten
 
 Er dit spørgsmål stadig aktuelt?
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 
 Jørgen Bondesen
 
 
 <astrup@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:f3436fa2-c3a8-4799-b46f-ad6807ba0162@26g2000hsk.googlegroups.com...
 Jeg står og skal lave en eksamensopgave i finansiering, hvor jeg meget
 gerne vil bruge Excel til mine udregninger. Det plejer jeg også at
 gøre, ved at taste alle de oplyste data ind først, og så lave
 beregningerne ved at henvise til disse celler, således at resultaterne
 automatisk tilpasses hvis jeg f.eks. ændrer på nogle data.
 
 Problemet med dette er, at jeg i eksamensopgaven også skal vise de
 specifikke udregninger (dokumentet skal printes ud og afleveres). Det
 er altså ikke nok at man kan se cellehenvisningerne, man skal kunne se
 hvilke tal der rent faktisk bliver ganget sammen osv.
 
 Er det muligt at få Excel til at vise de tal, der rent faktisk
 behandles i hver udregning? Og hvis ja, hvordan gør man det så?
 
 Lige for at pensle det helt ud, så vil jeg gerne have, at hvis jeg
 f.eks. har en celle som indeholder "=(A8-B4)/G6" så vil jeg gerne have
 vist det samme, men med de faktisk tal, altså f.eks. (0,08-0,05)/
 0,024
 
 Håber nogen kan hjælpe.
 
 Morten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |