|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Elnettet ved at bryde sammen Fra : Per Rønne
 | 
 Dato :  02-07-07 13:59
 | 
 |  | 
 
            Ja, vi ved vist alle at jernbaneskinnerne trænger til at skiftes ud.
 Og mange af os ved også at vi snart får problemer med kloakkerne.
 Men nu kan vi se at også Europas elnet er ved at være saneringsmoden:
 <http://ing.dk/artikel/79730> Så der skal nok blive rigtig rift om pengene. Mon der overhovedet bliver
 råd til en Kattegatbro ?
 -- 
 Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk |  |  | 
  N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 14:06
 | 
 |  | 
 
            ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
 news:1i0moyq.ep04y510xpaxnN%per@RQNNE.invalid
 > Ja, vi ved vist alle at jernbaneskinnerne trænger til at skiftes ud.
 >
 > Og mange af os ved også at vi snart får problemer med kloakkerne.
 >
 > Men nu kan vi se at også Europas elnet er ved at være saneringsmoden:
 >
 > <http://ing.dk/artikel/79730> >
 > Så der skal nok blive rigtig rift om pengene. Mon der overhovedet
 > bliver råd til en Kattegatbro ?
 At englænderne har et dårligt elnet, er altså ikke det samme som at hele 
 europa har, som du/I nok ved så har de danske elselskaber i mange år været 
 igang med at lægge kabler i jorden, så de er altså ikke ret gamle endnu.
 -- 
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
            
             |  |  | 
  Thomas von Hassel (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas von Hassel
 | 
 Dato :  02-07-07 14:19
 | 
 |  | 
 
            N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
 > news:1i0moyq.ep04y510xpaxnN%per@RQNNE.invalid
 > > Ja, vi ved vist alle at jernbaneskinnerne trænger til at skiftes ud.
 > >
 > > Og mange af os ved også at vi snart får problemer med kloakkerne.
 > >
 > > Men nu kan vi se at også Europas elnet er ved at være saneringsmoden:
 > >
 > > <http://ing.dk/artikel/79730> > >
 > > Så der skal nok blive rigtig rift om pengene. Mon der overhovedet
 > > bliver råd til en Kattegatbro ?
 > 
 > At englænderne har et dårligt elnet, er altså ikke det samme som at hele
 > europa har, som du/I nok ved så har de danske elselskaber i mange år været
 > igang med at lægge kabler i jorden, så de er altså ikke ret gamle endnu.
 ja ... fiberkabler  ... ikke ret gode til strøm skal du se ..
 =thomas
            
             |  |  | 
   N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 14:24
 | 
 |  | "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 news:1i0mqi8.oabuvuxk3xpcN%thomas_lists@elements.dk
 > ja ... fiberkabler  ... ikke ret gode til strøm skal du se ..
 
 Du siger ikke du ikke ved at fiber kablerne kommer ned SAMTIDIGT med
 elkablerne ? du ved måske ikke at mange store master er ved at blive lagt i
 jorden, (altså ikke materne, men kablerne) og det derfor ville være direkte
 idioti ikke at lægge fiber ned samtidigt ?
 
 Fortæl mig nu for engang skyld du ikke er så dum at du tror at elkabler er
 forsvundet, og elselskaberne bare graver fiber ned, og så derefter sløjfer
 elmasterne ?
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
    Per Rønne (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Rønne
 | 
 Dato :  02-07-07 14:57
 | 
 |  | 
 
            N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 > "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 > news:1i0mqi8.oabuvuxk3xpcN%thomas_lists@elements.dk
 > > ja ... fiberkabler  ... ikke ret gode til strøm skal du se ..
 > 
 > Du siger ikke du ikke ved at fiber kablerne kommer ned SAMTIDIGT med 
 > elkablerne ? du ved måske ikke at mange store master er ved at blive lagt i
 > jorden, (altså ikke materne, men kablerne) og det derfor ville være direkte
 > idioti ikke at lægge fiber ned samtidigt ?
 > 
 > Fortæl mig nu for engang skyld du ikke er så dum at du tror at elkabler er
 > forsvundet, og elselskaberne bare graver fiber ned, og så derefter sløjfer
 > elmasterne ?
 Thomas bor i Jylland, selv om han jævnligt er i København. Det er vist
 noget særligt sjællandsk at el-masterne fjernes for at blive erstattet
 er jordkabler. Mig bekendt synes jyderne at det er for dyrt.
 Naturligvis nedlægger elselskaberne også samtidig fiberkabler. Også for
 kunderne er det selvfølgelig godt med lidt konkurrence på drengen.
 -- 
 Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk |  |  | 
     hanzen (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : hanzen
 | 
 Dato :  02-07-07 15:15
 | 
 |  | 
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
 news:1i0ms4d.13uuxcm1ev6bxnN%per@RQNNE.invalid...
 > N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 > Thomas bor i Jylland, selv om han jævnligt er i København. Det er vist
 > noget særligt sjællandsk at el-masterne fjernes for at blive erstattet
 > er jordkabler. Mig bekendt synes jyderne at det er for dyrt.
 
 Det er vist lige omvendt.
 De sidste par gange der har været en kraftig storm har der været problemer
 især i Nordsjælland med væltede elmaster og deraf følgende strømafbrydelser.
 Derfor graver de nu kablerne i jorden.
 Her i Jylland ligger de allerede nedgravet de allerfleste steder.
 --
 hilzen
 hanzen
 
 
 
 
 |  |  | 
      Henrik Svendsen (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Svendsen
 | 
 Dato :  02-07-07 15:18
 | 
 |  | On Mon, 2 Jul 2007 16:14:40 +0200, hanzen skrev:
 
 > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
 > news:1i0ms4d.13uuxcm1ev6bxnN%per@RQNNE.invalid...
 >> N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 >> Thomas bor i Jylland, selv om han jævnligt er i København. Det er vist
 >> noget særligt sjællandsk at el-masterne fjernes for at blive erstattet
 >> er jordkabler. Mig bekendt synes jyderne at det er for dyrt.
 >
 > Det er vist lige omvendt.
 > De sidste par gange der har været en kraftig storm har der været problemer
 > især i Nordsjælland med væltede elmaster og deraf følgende strømafbrydelser.
 > Derfor graver de nu kablerne i jorden.
 > Her i Jylland ligger de allerede nedgravet de allerfleste steder.
 
 Selv her udenfor Lemvig er de blevet nedgravet.
 
 
 --
 If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
 to make him furious, tell him the truth.
 
 
 |  |  | 
      @ (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : @
 | 
 Dato :  02-07-07 15:46
 | 
 |  | On Mon, 2 Jul 2007 16:14:40 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmigej.dk>
 wrote:
 
 >
 >""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
 >news:1i0ms4d.13uuxcm1ev6bxnN%per@RQNNE.invalid...
 >> N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 >> Thomas bor i Jylland, selv om han jævnligt er i København. Det er vist
 >> noget særligt sjællandsk at el-masterne fjernes for at blive erstattet
 >> er jordkabler. Mig bekendt synes jyderne at det er for dyrt.
 >
 >Det er vist lige omvendt.
 >De sidste par gange der har været en kraftig storm har der været problemer
 >især i Nordsjælland med væltede elmaster og deraf følgende strømafbrydelser.
 >Derfor graver de nu kablerne i jorden.
 >Her i Jylland ligger de allerede nedgravet de allerfleste steder.
 
 det er bl.a. 50 kilovolt-ledningerne man stadigvæk ikke graver ned,
 
 ellers graves elledningerne ned i Jylland rigtig mange steder
 
 
 --
 vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
 i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
 /Mattæus kap.7 vers 15/
 
 
 |  |  | 
     Sten Schou (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sten Schou
 | 
 Dato :  02-07-07 15:32
 | 
 |  | 
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
 news:1i0ms4d.13uuxcm1ev6bxnN%per@RQNNE.invalid...
 
 > Thomas bor i Jylland, selv om han jævnligt er i København. Det er vist
 > noget særligt sjællandsk at el-masterne fjernes for at blive erstattet
 > er jordkabler. Mig bekendt synes jyderne at det er for dyrt.
 
 Atter et indlæg der viser, at du alt for sjældent er i Jylland.
 Bruger du stadig "Olsen-Banden i Jylland" som din opfattelse om Jylland?
 
 Hilsen Sten
 
 
 
 |  |  | 
      @ (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : @
 | 
 Dato :  02-07-07 15:50
 | 
 |  | On Mon, 2 Jul 2007 16:31:51 +0200, "Sten Schou" <dot@dotdot.com>
 wrote:
 
 >
 >""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
 >news:1i0ms4d.13uuxcm1ev6bxnN%per@RQNNE.invalid...
 >
 >> Thomas bor i Jylland, selv om han jævnligt er i København. Det er vist
 >> noget særligt sjællandsk at el-masterne fjernes for at blive erstattet
 >> er jordkabler. Mig bekendt synes jyderne at det er for dyrt.
 >
 >Atter et indlæg der viser, at du alt for sjældent er i Jylland.
 >Bruger du stadig "Olsen-Banden i Jylland" som din opfattelse om Jylland?
 
 han har sikert aldrig været i Jylland,
 
 men tror at han selvom han bor på en perifer ø at være alvidende
 
 
 --
 vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
 i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
 /Mattæus kap.7 vers 15/
 
 
 |  |  | 
       Per Rønne (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Rønne
 | 
 Dato :  02-07-07 17:17
 | 
 |  | 
 
            @ <1@invalid.net> wrote:
 > On Mon, 2 Jul 2007 16:31:51 +0200, "Sten Schou" <dot@dotdot.com>
 > wrote:
 > 
 > >""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 > >news:1i0ms4d.13uuxcm1ev6bxnN%per@RQNNE.invalid...
 > >
 > >> Thomas bor i Jylland, selv om han jævnligt er i København. Det er vist
 > >> noget særligt sjællandsk at el-masterne fjernes for at blive erstattet
 > >> er jordkabler. Mig bekendt synes jyderne at det er for dyrt.
 > >
 > >Atter et indlæg der viser, at du alt for sjældent er i Jylland.
 > >Bruger du stadig "Olsen-Banden i Jylland" som din opfattelse om Jylland?
 > 
 > han har sikert aldrig været i Jylland, 
 Jeg var i Århus tre uger sidste sommer, og ved efterårsferien en weekend
 i Fredericia.
 -- 
 Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk |  |  | 
        Martin Larsen (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Larsen
 | 
 Dato :  02-07-07 17:35
 | 
 |  | 
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
 news:1i0myhw.oxiffchfyjatN%per@RQNNE.invalid...
 >@ <1@invalid.net> wrote:
 >
 >> On Mon, 2 Jul 2007 16:31:51 +0200, "Sten Schou" <dot@dotdot.com>
 >> wrote:
 >>
 >> >""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
 >> >news:1i0ms4d.13uuxcm1ev6bxnN%per@RQNNE.invalid...
 >> >
 >> >> Thomas bor i Jylland, selv om han jævnligt er i København. Det er vist
 >> >> noget særligt sjællandsk at el-masterne fjernes for at blive erstattet
 >> >> er jordkabler. Mig bekendt synes jyderne at det er for dyrt.
 >> >
 >> >Atter et indlæg der viser, at du alt for sjældent er i Jylland.
 >> >Bruger du stadig "Olsen-Banden i Jylland" som din opfattelse om Jylland?
 >>
 >> han har sikert aldrig været i Jylland,
 >
 > Jeg var i Århus tre uger sidste sommer, og ved efterårsferien en weekend
 > i Fredericia.
 
 Kunne du så komme til i Rehabiliteringscentret for Torturofre bagefter?
 
 Mvh
 Martin
 
 
 
 |  |  | 
         Henrik Svendsen (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Svendsen
 | 
 Dato :  02-07-07 23:58
 | 
 |  | On Mon, 2 Jul 2007 18:35:14 +0200, Martin Larsen skrev:
 
 > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
 > news:1i0myhw.oxiffchfyjatN%per@RQNNE.invalid...
 >>@ <1@invalid.net> wrote:
 >>
 >>> On Mon, 2 Jul 2007 16:31:51 +0200, "Sten Schou" <dot@dotdot.com>
 >>> wrote:
 >>>
 >>> >""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
 >>> >news:1i0ms4d.13uuxcm1ev6bxnN%per@RQNNE.invalid...
 >>> >
 >>> >> Thomas bor i Jylland, selv om han jævnligt er i København. Det er vist
 >>> >> noget særligt sjællandsk at el-masterne fjernes for at blive erstattet
 >>> >> er jordkabler. Mig bekendt synes jyderne at det er for dyrt.
 >>> >
 >>> >Atter et indlæg der viser, at du alt for sjældent er i Jylland.
 >>> >Bruger du stadig "Olsen-Banden i Jylland" som din opfattelse om Jylland?
 >>>
 >>> han har sikert aldrig været i Jylland,
 >>
 >> Jeg var i Århus tre uger sidste sommer, og ved efterårsferien en weekend
 >> i Fredericia.
 >
 > Kunne du så komme til i Rehabiliteringscentret for Torturofre bagefter?
 
 LOL
 
 
 --
 Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
 hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min
 respekt, men om min underkastelse. Og dette er uforeneligt med
 et sekulært demokrati. - Flemming Rose
 
 
 |  |  | 
        @ (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : @
 | 
 Dato :  02-07-07 17:42
 | 
 |  | On Mon, 2 Jul 2007 18:17:12 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 wrote:
 
 >@ <1@invalid.net> wrote:
 >
 >> On Mon, 2 Jul 2007 16:31:51 +0200, "Sten Schou" <dot@dotdot.com>
 >> wrote:
 >>
 >> >""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
 >> >news:1i0ms4d.13uuxcm1ev6bxnN%per@RQNNE.invalid...
 >> >
 >> >> Thomas bor i Jylland, selv om han jævnligt er i København. Det er vist
 >> >> noget særligt sjællandsk at el-masterne fjernes for at blive erstattet
 >> >> er jordkabler. Mig bekendt synes jyderne at det er for dyrt.
 >> >
 >> >Atter et indlæg der viser, at du alt for sjældent er i Jylland.
 >> >Bruger du stadig "Olsen-Banden i Jylland" som din opfattelse om Jylland?
 >>
 >> han har sikert aldrig været i Jylland,
 >
 >Jeg var i Århus tre uger sidste sommer, og ved efterårsferien en weekend
 >i Fredericia.
 
 og udfra korvarige besøg i to byer ved du alt om Jylland?
 
 
 --
 vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
 i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
 /Mattæus kap.7 vers 15/
 
 
 |  |  | 
         Per Rønne (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Rønne
 | 
 Dato :  02-07-07 18:29
 | 
 |  | 
 
            @ <1@invalid.net> wrote:
 > On Mon, 2 Jul 2007 18:17:12 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 > wrote:
 > 
 > >@ <1@invalid.net> wrote:
 > >
 > >> On Mon, 2 Jul 2007 16:31:51 +0200, "Sten Schou" <dot@dotdot.com>
 > >> wrote:
 > >> 
 > >> >""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 > >> >news:1i0ms4d.13uuxcm1ev6bxnN%per@RQNNE.invalid...
 > >> >
 > >> >> Thomas bor i Jylland, selv om han jævnligt er i København. Det er vist
 > >> >> noget særligt sjællandsk at el-masterne fjernes for at blive erstattet
 > >> >> er jordkabler. Mig bekendt synes jyderne at det er for dyrt.
 > >> >
 > >> >Atter et indlæg der viser, at du alt for sjældent er i Jylland.
 > >> >Bruger du stadig "Olsen-Banden i Jylland" som din opfattelse om Jylland?
 > >> 
 > >> han har sikert aldrig været i Jylland, 
 > >
 > >Jeg var i Århus tre uger sidste sommer, og ved efterårsferien en weekend
 > >i Fredericia.
 > 
 > og udfra korvarige besøg i to byer ved du alt om Jylland?
 Som spejder har jeg da også været der, på en del lejre og kurser.
 Alternativet til København ville nu snarere være Berlin end en lille by
 som Århus.
 -- 
 Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk |  |  | 
          Sten Schou (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sten Schou
 | 
 Dato :  02-07-07 19:20
 | 
 |  | 
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
 news:1i0n1sy.9l0usvs6175aN%per@RQNNE.invalid...
 
 > Som spejder har jeg da også været der, på en del lejre og kurser.
 > Alternativet til København ville nu snarere være Berlin end en lille by
 > som Århus.
 
 Så forstår jeg bedre, du ved så lidt om Jylland.
 
 Hilsen Sten
 
 
 
 |  |  | 
    Thomas von Hassel (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas von Hassel
 | 
 Dato :  02-07-07 15:26
 | 
 |  | N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 
 > "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 > news:1i0mqi8.oabuvuxk3xpcN%thomas_lists@elements.dk
 > > ja ... fiberkabler  ... ikke ret gode til strøm skal du se ..
 >
 > Du siger ikke du ikke ved at fiber kablerne kommer ned SAMTIDIGT med
 > elkablerne ? du ved måske ikke at mange store master er ved at blive lagt i
 > jorden, (altså ikke materne, men kablerne) og det derfor ville være direkte
 > idioti ikke at lægge fiber ned samtidigt ?
 >
 > Fortæl mig nu for engang skyld du ikke er så dum at du tror at elkabler er
 > forsvundet, og elselskaberne bare graver fiber ned, og så derefter sløjfer
 > elmasterne ?
 
 selvfølgelig ikke :) ... men faktum er at de ofte graver mht. deres
 fibernet, UDEN samtidig at sløjfe luftledninger. Derudover er deres
 investering i fiber ofte blevet kritiseret netop pga. bekymringer om at
 der ikke er midler til at udskifte og vedligeholde el nettet ..
 
 /thomas
 
 
 
 |  |  | 
     N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 15:44
 | 
 |  | "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 news:1i0mtit.ft55e01we1orpN%thomas_lists@elements.dk
 
 > selvfølgelig ikke :) ... men faktum er at de ofte graver mht. deres
 > fibernet, UDEN samtidig at sløjfe luftledninger. ´
 
 Så er dine fakta forkerte.
 
 >Derudover er deres
 > investering i fiber ofte blevet kritiseret netop pga. bekymringer om
 > at der ikke er midler til at udskifte og vedligeholde el nettet ..
 
 Hvilket er noget sludder, men TDC gør jo alt for at stoppe det, de ved jo
 godt det er en enorm undergravning af deres forrretningsmodel.
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
      Thomas von Hassel (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas von Hassel
 | 
 Dato :  02-07-07 16:05
 | 
 |  | N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 
 > "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 > news:1i0mtit.ft55e01we1orpN%thomas_lists@elements.dk
 >
 > > selvfølgelig ikke :) ... men faktum er at de ofte graver mht. deres
 > > fibernet, UDEN samtidig at sløjfe luftledninger. ´
 >
 > Så er dine fakta forkerte.
 
 maej .. de har bla. gjort det i og omkring Ry ..
 >
 > >Derudover er deres
 > > investering i fiber ofte blevet kritiseret netop pga. bekymringer om
 > > at der ikke er midler til at udskifte og vedligeholde el nettet ..
 >
 > Hvilket er noget sludder, men TDC gør jo alt for at stoppe det, de ved jo
 > godt det er en enorm undergravning af deres forrretningsmodel.
 
 Det var nu ikke TDC der var bekymret, det var mere poltikerene .. ikke
 at det er et kvalitetstegn
 
 
 Problemet med fiber er at det er lorte dyrt, men du jo slet ikke sikker
 på at alle hustande i det område du lægger ud i vil have forbindelsen
 ....
 
 Fremtiden er trådløs ..
 
 /thomas
 
 
 |  |  | 
       N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 16:21
 | 
 |  | "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 news:1i0mv9n.1mj7fvhg3rgvbN%thomas_lists@elements.dk
 > maej .. de har bla. gjort det i og omkring Ry ..
 > >
 > > > Derudover er deres
 > > > investering i fiber ofte blevet kritiseret netop pga. bekymringer
 > > > om at der ikke er midler til at udskifte og vedligeholde el
 > > > nettet ..
 > >
 > > Hvilket er noget sludder, men TDC gør jo alt for at stoppe det, de
 > > ved jo godt det er en enorm undergravning af deres
 > > forrretningsmodel.
 >
 > Det var nu ikke TDC der var bekymret, det var mere poltikerene .. ikke
 > at det er et kvalitetstegn
 >
 >
 > Problemet med fiber er at det er lorte dyrt, men du jo slet ikke
 > sikker på at alle hustande i det område du lægger ud i vil have
 > forbindelsen ...
 
 Fiber er IKKE dyrt, udstyret dertil er dyrt, da der pt ikke er et sindsygt
 stort marked for fiber, og det har en mange mange gange højere kapacitet end
 kobber har.
 
 > Fremtiden er trådløs ..
 
 Ikke når det gælder data overførsel over store længder (af flere grunde).
 
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
        Thomas von Hassel (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas von Hassel
 | 
 Dato :  02-07-07 16:25
 | 
 |  | N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 
 > "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 > news:1i0mv9n.1mj7fvhg3rgvbN%thomas_lists@elements.dk
 > > maej .. de har bla. gjort det i og omkring Ry ..
 > > >
 > > > > Derudover er deres
 > > > > investering i fiber ofte blevet kritiseret netop pga. bekymringer
 > > > > om at der ikke er midler til at udskifte og vedligeholde el
 > > > > nettet ..
 > > >
 > > > Hvilket er noget sludder, men TDC gør jo alt for at stoppe det, de
 > > > ved jo godt det er en enorm undergravning af deres
 > > > forrretningsmodel.
 > >
 > > Det var nu ikke TDC der var bekymret, det var mere poltikerene .. ikke
 > > at det er et kvalitetstegn
 > >
 > >
 > > Problemet med fiber er at det er lorte dyrt, men du jo slet ikke
 > > sikker på at alle hustande i det område du lægger ud i vil have
 > > forbindelsen ...
 >
 > Fiber er IKKE dyrt, udstyret dertil er dyrt, da der pt ikke er et sindsygt
 > stort marked for fiber, og det har en mange mange gange højere kapacitet end
 > kobber har.
 >
 > > Fremtiden er trådløs ..
 >
 > Ikke når det gælder data overførsel over store længder (af flere grunde).
 
 
 korrekt, men derimod er f.eks. WiMax(x) ved at være der hvor det giver
 mening over kortere afstande. Dvs. man kan lave et backbone i fiber og
 så dele ud via trådløs. .. istedet for at trække fiber ind i hvert
 eneste hjem ..
 
 
 /thomas
 
 
 |  |  | 
         N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 16:42
 | 
 |  | "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 news:1i0mwbf.1a0m3fq1do0b3eN%thomas_lists@elements.dk
 
 > korrekt, men derimod er f.eks. WiMax(x) ved at være der hvor det giver
 > mening over kortere afstande. Dvs. man kan lave et backbone i fiber og
 > så dele ud via trådløs. .. istedet for at trække fiber ind i hvert
 > eneste hjem ..
 
 Jeg vil til hver en tid foretrække et kablet netværk, det minimerer risikoen
 for sniffning af data. (samt det faktum at radiobølger påvirkes af vejret)
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
          Thomas von Hassel (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas von Hassel
 | 
 Dato :  02-07-07 18:12
 | 
 |  | N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 
 > "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 > news:1i0mwbf.1a0m3fq1do0b3eN%thomas_lists@elements.dk
 >
 > > korrekt, men derimod er f.eks. WiMax(x) ved at være der hvor det giver
 > > mening over kortere afstande. Dvs. man kan lave et backbone i fiber og
 > > så dele ud via trådløs. .. istedet for at trække fiber ind i hvert
 > > eneste hjem ..
 >
 > Jeg vil til hver en tid foretrække et kablet netværk, det minimerer risikoen
 > for sniffning af data. (samt det faktum at radiobølger påvirkes af vejret)
 
 tjaeh ... en trekantsnøgle og et par krokdillenæb så kan jeg sniffe
 traffik for hele kvareteret ... så længe det er ukrypteret ..
 
 /thomas
 
 
 |  |  | 
           N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 19:34
 | 
 |  | "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 news:1i0n19q.koh69v1ofyylgN%thomas_lists@elements.dk
 
 > tjaeh ... en trekantsnøgle og et par krokdillenæb så kan jeg sniffe
 > traffik for hele kvareteret ... så længe det er ukrypteret ..
 
 Det er lidt sværere med fiber ;)
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
   Frank (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frank
 | 
 Dato :  02-07-07 14:28
 | 
 |  | Hej
 
 > ja ... fiberkabler  ... ikke ret gode til strøm skal du se ..
 
 Ikke kun fiberkabler.
 
 På den gade hvor jeg bor på er luftledningerne lagt i jorden inden for de
 sidste par år.
 
 Og jeg ser samme ting ske andre steder i byen hvor der stadig er
 luftledninger.
 
 Mvh
 Frank
 
 --
 We should invade their countries, kill their leaders and convert them to
 Christianity. We weren't punctilious about locating and punishing only
 Hitler and his top officers. We carpet-bombed German cities; we killed
 civilians. That's war. And this is war.
 
 
 
 
 |  |  | 
    N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 14:35
 | 
 |  | "Frank" <far@nosmap.dk> wrote in message
 news:4688fd5c$0$8693$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
 > Hej
 >
 > > ja ... fiberkabler  ... ikke ret gode til strøm skal du se ..
 >
 > Ikke kun fiberkabler.
 >
 > På den gade hvor jeg bor på er luftledningerne lagt i jorden inden
 > for de sidste par år.
 >
 > Og jeg ser samme ting ske andre steder i byen hvor der stadig er
 > luftledninger.
 
 Nu må du ikke komme med den slags faktuelle oplysninger, det smadrer
 illusionen om at elselskaber KUN graver for at lægge fiber ned, med den
 slags oplysninger du kommer med nu, risikerer folk jo at tro at grunden til
 at fiber lægges ned samtidigt er at det er fordi det er en guldmine der
 mangler at blive opdaget.
 
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
   Mendoza (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mendoza
 | 
 Dato :  02-07-07 15:23
 | 
 |  | 
 
            Thomas von Hassel wrote:
 > N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 >
 >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
 >> news:1i0moyq.ep04y510xpaxnN%per@RQNNE.invalid
 >>> Ja, vi ved vist alle at jernbaneskinnerne trænger til at skiftes ud.
 >>>
 >>> Og mange af os ved også at vi snart får problemer med kloakkerne.
 >>>
 >>> Men nu kan vi se at også Europas elnet er ved at være
 >>> saneringsmoden:
 >>>
 >>> <http://ing.dk/artikel/79730> >>>
 >>> Så der skal nok blive rigtig rift om pengene. Mon der overhovedet
 >>> bliver råd til en Kattegatbro ?
 >>
 >> At englænderne har et dårligt elnet, er altså ikke det samme som at
 >> hele europa har, som du/I nok ved så har de danske elselskaber i
 >> mange år været igang med at lægge kabler i jorden, så de er altså
 >> ikke ret gamle endnu.
 >
 > ja ... fiberkabler  ... ikke ret gode til strøm skal du se ..
 >
 >
 > =thomas
 Nu er du jo dum igen..... Man nedlægger elmaster stort set over hele landet, 
 og erstatter dem med nedgravede kabler. Og lægger fiber samtidig, de 
 relevante steder. 
            
             |  |  | 
    Thomas von Hassel (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas von Hassel
 | 
 Dato :  02-07-07 15:42
 | 
 |  | 
 
            Mendoza <mendoza@nospam.dk> wrote:
 > Thomas von Hassel wrote:
 > > N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 > >
 > >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
 > >> news:1i0moyq.ep04y510xpaxnN%per@RQNNE.invalid
 > >>> Ja, vi ved vist alle at jernbaneskinnerne trænger til at skiftes ud.
 > >>>
 > >>> Og mange af os ved også at vi snart får problemer med kloakkerne.
 > >>>
 > >>> Men nu kan vi se at også Europas elnet er ved at være
 > >>> saneringsmoden:
 > >>>
 > >>> <http://ing.dk/artikel/79730> > >>>
 > >>> Så der skal nok blive rigtig rift om pengene. Mon der overhovedet
 > >>> bliver råd til en Kattegatbro ?
 > >>
 > >> At englænderne har et dårligt elnet, er altså ikke det samme som at
 > >> hele europa har, som du/I nok ved så har de danske elselskaber i
 > >> mange år været igang med at lægge kabler i jorden, så de er altså
 > >> ikke ret gamle endnu.
 > >
 > > ja ... fiberkabler  ... ikke ret gode til strøm skal du se ..
 > >
 > >
 > > =thomas
 > 
 > Nu er du jo dum igen..... Man nedlægger elmaster stort set over hele landet,
 > og erstatter dem med nedgravede kabler. Og lægger fiber samtidig, de 
 > relevante steder. 
 arh ... det var en ironsk hentydning til deres fiber budget ... ikke det
 praktiske gravearbejde ...
 /thomas
            
             |  |  | 
     N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 15:45
 | 
 |  | "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 news:1i0muc5.1q6ruz1104ndewN%thomas_lists@elements.dk
 
 > arh ... det var en ironsk hentydning til deres fiber budget ... ikke
 > det praktiske gravearbejde ...
 
 Fiber koster ikke meget at lægge ned samtidigt, det er grave arbejdet der er
 den største udgift.
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
      Thomas von Hassel (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas von Hassel
 | 
 Dato :  02-07-07 16:05
 | 
 |  | N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 
 > "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 > news:1i0muc5.1q6ruz1104ndewN%thomas_lists@elements.dk
 >
 > > arh ... det var en ironsk hentydning til deres fiber budget ... ikke
 > > det praktiske gravearbejde ...
 >
 > Fiber koster ikke meget at lægge ned samtidigt, det er grave arbejdet der er
 > den største udgift.
 
 
 klart .. men vi er enige om at hvis de graver fiber ned uden samtidigt
 at opgradere eksiterende installationer eller nedlægge luftledninger så
 er det hul i hovedet ?
 
 /thomas
 
 
 |  |  | 
       N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 16:21
 | 
 |  | "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 news:1i0mvef.1icgiz6y0cnndN%thomas_lists@elements.dk
 
 > klart .. men vi er enige om at hvis de graver fiber ned uden samtidigt
 > at opgradere eksiterende installationer eller nedlægge luftledninger
 > så er det hul i hovedet ?
 
 Nej ikke nødvendigvis, men det er også kun få steder hvor det ikke sker.
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
   N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 15:27
 | 
 |  | "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> wrote in message
 news:1i0mqi8.oabuvuxk3xpcN%thomas_lists@elements.dk
 
 > ja ... fiberkabler  ... ikke ret gode til strøm skal du se ..
 
 Det er faktisk skræmmende så lidt almen viden du har om noget som helst,
 gang på gang viser du at selv 10 årige skolelever ved mere om mange emner
 end du gør.
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
  Poul E Hansen (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Poul E Hansen
 | 
 Dato :  02-07-07 22:37
 | 
 |  | 
 
            On 2 Jul., 14:58, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
 > Ja, vi ved vist alle at jernbaneskinnerne trænger til at skiftes ud.
 >
 > Og mange af os ved også at vi snart får problemer med kloakkerne.
 Det burde jo være et oplagt valgtema. Hvem ønsker at
 kloakerneforurener eller oversvømmer omgivelserne.
 >
 > Men nu kan vi se at også Europas elnet er ved at være saneringsmoden:
 >
 > <http://ing.dk/artikel/79730> >
 > Så der skal nok blive rigtig rift om pengene. Mon der overhovedet bliver
 > råd til en Kattegatbro ?
 Er der Sund & Bælt der lægger pengene ud for Femernbroen? Hvor mange
 bliver der tilbage? Ellers ville der måske være andre investorer.
            
             |  |  | 
  Per Rønne (03-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Rønne
 | 
 Dato :  03-07-07 05:26
 | 
 |  | 
 
            Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:
 > On 2 Jul., 14:58, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
 > > Ja, vi ved vist alle at jernbaneskinnerne trænger til at skiftes ud.
 > >
 > > Og mange af os ved også at vi snart får problemer med kloakkerne.
 > 
 > Det burde jo være et oplagt valgtema. Hvem ønsker at
 > kloakerneforurener eller oversvømmer omgivelserne.
 Kloakkerne er et kommunalt område, og kloakkernes vedligeholdelse klares
 ved et særligt kloakeringsbidrag fra grundejerne. Kloakker har dog
 aldrig været et særligt sexy valgtema, og det er flere gange i pressen
 blevet fremhævet at vi i byerne her i landet får stadig flere
 kloakproblemer - rotteantallet stiger fordi de let kan grave huler i
 kloakvæggene ;-(.
 Samtidig kommer der udslip af kloakvand.
 > > Men nu kan vi se at også Europas elnet er ved at være saneringsmoden:
 > >
 > > <http://ing.dk/artikel/79730> > >
 > > Så der skal nok blive rigtig rift om pengene. Mon der overhovedet bliver
 > > råd til en Kattegatbro ?
 > 
 > Er der Sund & Bælt der lægger pengene ud for Femernbroen?
 Hvem taler om at 'lægge ud'? Pengene bliver lånt på markedet, med
 statsgaranti så renten kan holdes nede.
 > Hvor mange bliver der tilbage? Ellers ville der måske være andre
 > investorer.
 Med statsgaranti? Sund & Bælt ejes af staten.
 -- 
 Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk |  |  | 
 |  |