|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Jeg vil ikke betale for Femernbroen Fra : Kjeld Flarup
 | 
 Dato :  02-07-07 07:49
 | 
 |  | 
 
            Jeg har lige oprettet en underskriftsindsamling på 
http://www.femernbroen.skrivunder.dk/index.php Undertegnede borger i Danmark vedgår sig ikke den garanti som den danske 
 stat har påtaget sig ved etableringen af Fermernbroen, og vil således 
 nægte at betale for et eventuelt underskud.
 Mit og andres budskab til investorer i Femernbroen er således at de ikke 
 skal regne med at de politikere som vi har valg om 20 år, vil leve op 
 til garantien og tvinge danske skatteborgere at dække underskuddet for 
 dette projekt.
 -- 
 -------------------- Med Liberalistiske Hilsner ----------------------
    Civilingeniør, Kjeld Flarup - Mit sind er mere åbent end min tegnebog
    Forssavej 49, 7600 Struer, Tlf: 40 29 41 49
    Den ikke akademiske hjemmeside for liberalismen - www.liberalismen.dk |  |  | 
  N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 08:10
 | 
 |  | 
 
            "Kjeld Flarup" <kjeld.flarup@liberalismen.dk> wrote in message
 news:46889fc2$0$93483$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
 > Jeg har lige oprettet en underskriftsindsamling på
 > http://www.femernbroen.skrivunder.dk/index.php Ja du er dygtig, men hvad så ? du virker mest som en jyde der er sur over i 
 blev "snydt" eller en københavner der er blevet "snydt" for endnu en 
 forbedring der kun kommer få til gavn.
 -- 
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
            
             |  |  | 
  N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 08:14
 | 
 |  | 
 
            "Kjeld Flarup" <kjeld.flarup@liberalismen.dk> wrote in message
 news:46889fc2$0$93483$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
 > Jeg har lige oprettet en underskriftsindsamling på
 > http://www.femernbroen.skrivunder.dk/index.php >
 > Undertegnede borger i Danmark vedgår sig ikke den garanti som den
 > danske stat har påtaget sig ved etableringen af Fermernbroen, og vil
 > således nægte at betale for et eventuelt underskud.
 Men nægt du bare at betal skat, det skal nok virke ;)
 Og så lige din signatur, Struer... hvordan tror du folk fra 
 Lolland/Falster/Sjælland og tildels Fyn har det med at være med til at 
 betale til den jydske motorvejs mafias utallige motorvejs projekter ? (din 
 underskrift indsamling virker ikke ret gennemtænkt)
 -- 
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
            
             |  |  | 
  Kjeld Flarup (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kjeld Flarup
 | 
 Dato :  02-07-07 09:32
 | 
 |  | 
 
            N_B_DK wrote:
 > Og så lige din signatur, Struer... hvordan tror du folk fra 
 > Lolland/Falster/Sjælland og tildels Fyn har det med at være med til at 
 > betale til den jydske motorvejs mafias utallige motorvejs projekter ? 
 > (din underskrift indsamling virker ikke ret gennemtænkt)
 Så lav brugerbealing på dem - mod nedsættelse af bilafgifterne 
 naturligvis. Bilafgifterne mere end dækker udgifterne til motorveje.
 -- 
 -------------------- Med Liberalistiske Hilsner ----------------------
    Civilingeniør, Kjeld Flarup - Mit sind er mere åbent end min tegnebog
    Forssavej 49, 7600 Struer, Tlf: 40 29 41 49
    Den ikke akademiske hjemmeside for liberalismen - www.liberalismen.dk |  |  | 
   N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 12:00
 | 
 |  | "Kjeld Flarup" <kjeld.flarup@liberalismen.dk> wrote in message
 news:4688b7e7$0$48426$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
 
 > Så lav brugerbealing på dem - mod nedsættelse af bilafgifterne
 > naturligvis. Bilafgifterne mere end dækker udgifterne til motorveje.
 
 Dvs du mener Tyskerne og Svenskerne skal køre gratis indover dem ?
 
 Skal vi ikke også indføre brugerbetaling af de halvtomme motorveje i jylland
 ? hvorfor skal Sjællanderne være med til at betale for de veje ? (kan du
 ikke se problemet og dobbelt moralen i dit skriveri?)
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
    Egon Stich (05-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Egon Stich
 | 
 Dato :  05-07-07 10:31
 | 
 |  | 
 "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4688dae4$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Kjeld Flarup" <kjeld.flarup@liberalismen.dk> wrote in message
 > news:4688b7e7$0$48426$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
 >
 >> Så lav brugerbealing på dem - mod nedsættelse af bilafgifterne
 >> naturligvis. Bilafgifterne mere end dækker udgifterne til motorveje.
 >
 > Dvs du mener Tyskerne og Svenskerne skal køre gratis indover dem ?
 >
 > Skal vi ikke også indføre brugerbetaling af de halvtomme motorveje i jylland
 > ? hvorfor skal Sjællanderne være med til at betale for de veje ? (kan du
 > ikke se problemet og dobbelt moralen i dit skriveri?)
 >
 > --
 > MVH. N_B_DK
 > LTO robot købes.
 >
 
 Sikkert ikke.
 Bæstet er jo liberal--
 
 Egon
 
 
 |  |  | 
  Peter K. Nielsen (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter K. Nielsen
 | 
 Dato :  02-07-07 12:25
 | 
 |  | 
 "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4688a623$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Kjeld Flarup" <kjeld.flarup@liberalismen.dk> wrote in message
 > news:46889fc2$0$93483$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
 >> Jeg har lige oprettet en underskriftsindsamling på
 >> http://www.femernbroen.skrivunder.dk/index.php >>
 >> Undertegnede borger i Danmark vedgår sig ikke den garanti som den
 >> danske stat har påtaget sig ved etableringen af Fermernbroen, og vil
 >> således nægte at betale for et eventuelt underskud.
 >
 > Men nægt du bare at betal skat, det skal nok virke ;)
 >
 > Og så lige din signatur, Struer... hvordan tror du folk fra 
 > Lolland/Falster/Sjælland og tildels Fyn har det med at være med til at 
 > betale til den jydske motorvejs mafias utallige motorvejs projekter ? (din 
 > underskrift indsamling virker ikke ret gennemtænkt)
 >
 de har det vel ligesom jyderne har haft det med alle de utallige sjællandske 
 motorvejsprojekter
 Peter 
            
             |  |  | 
   N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 12:31
 | 
 |  | "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
 news:4688e0a3$0$90262$14726298@news.sunsite.dk
 
 > de har det vel ligesom jyderne har haft det med alle de utallige
 > sjællandske motorvejsprojekter
 
 Hvilke utallige motorvejs projekter ? hvor mange motorveje på sjælland er
 det lige der ligger nærmest øde hen ?
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
    Per Rønne (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Rønne
 | 
 Dato :  02-07-07 13:29
 | 
 |  | 
 
            N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 > "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
 > news:4688e0a3$0$90262$14726298@news.sunsite.dk
 > 
 > > de har det vel ligesom jyderne har haft det med alle de utallige
 > > sjællandske motorvejsprojekter
 > 
 > Hvilke utallige motorvejs projekter ? hvor mange motorveje på sjælland er
 > det lige der ligger nærmest øde hen ?
 Netop. Det er den jyske mafia der har sørget for at der i Jylland er
 motorveje /en masse/ ...
 -- 
 Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk |  |  | 
     N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 14:13
 | 
 |  | ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
 news:1i0mn37.1n37ocxqv7cb9N%per@RQNNE.invalid
 
 > Netop. Det er den jyske mafia der har sørget for at der i Jylland er
 > motorveje /en masse/ ...
 
 Ja og denne gang blev de "snydt" for endnu en, og nu piver de over de har
 det så utrolig hårdt, mage til hyklere skal man lede længe efter.
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
     Rane (03-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rane
 | 
 Dato :  03-07-07 07:17
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 2 Jul 2007 14:28:46 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 wrote:
 >Netop. Det er den jyske mafia der har sørget for at der i Jylland er
 >motorveje /en masse/ ...
 Aarh hold nu op Per. Os jyder skal jo konstant høre på sjællændernes
 jokes og brok omkring jylland, der for nogen udelukkende består af
 marker og bondegårde. Det er da klart at når man skal rundt i jylland,
 bliver man nødt til at have disse motorveje, så I ikke skal belemres
 med at se på de marker alt for længe ad gangen    |  |  | 
      Per Rønne (03-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Rønne
 | 
 Dato :  03-07-07 07:59
 | 
 |  | 
 
            Rane <ranemandenSLET@gmail.com> wrote:
 > On Mon, 2 Jul 2007 14:28:46 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 > wrote:
 > 
 > >Netop. Det er den jyske mafia der har sørget for at der i Jylland er
 > >motorveje /en masse/ ...
 > 
 > Aarh hold nu op Per. Os jyder skal jo konstant høre på sjællændernes
 > jokes og brok omkring jylland, der for nogen udelukkende består af
 > marker og bondegårde. Det er da klart at når man skal rundt i jylland,
 > bliver man nødt til at have disse motorveje, så I ikke skal belemres
 > med at se på de marker alt for længe ad gangen    Begrebet 'den jyske motorvejsmafia' har i folketingssammenhæng årtier på
 banen, med visse ordmæssige variationer.
 Hvorfor tror du i øvrigt at de to nordjyske motorveje kaldes for
 'Risgaard' og 'Knudsen' ?
 Man kunne snildt have klaret sig med de eksisterende hovedlandeveje.
 Lad mig citere fra nogle links:
 <http://www.venstremand.dk/skrive.php?id=31> =
 De vestsjællandske pendlere presses af den jyske "motorvejsmafia", der
 fører sig frem i debatten omkring Femern-forbindelsen. De vil have nye
 motorveje for at tilslutte sig en kommende Femern-aftale, men de jyske
 krav hænger ganske enkelt ikke sammen med den trafikmæssige situation.
 Strækningen mellem Herning og Holstebro er mindre befærdet end Rute 21.
 Jyderne henviser til de mange landbrugsmaskiner på de vestjyske
 landeveje, der gør dem langsomme og ufremkommelige at færdes på. Vi har
 imidlertid også landbrugsmaskiner og tilmed flere biler. Så hvis jyderne
 mener de har et problem, er det vestsjællandske blot endnu større.
 18 år efter at det lykkedes Folketingets jyske motorvejsmafia at få
 bygget to nye motorveje i Nordjylland til gengæld for deres støtte til
 Storebæltsforbindelsen, er det vigtigt, at det denne gang vurderes, hvor
 behovet for at få forbedret infrastrukturen er størst.
 Efter en trafikmæssig vurdering, er der ingen tvivl om, at fire
 vestsjællandske trafikinvesteringer bør have langt højere prioritet:
     1. Holbæk-motorvejen omkring Roskilde skal tilføres et 3. spor.
     2. Skovvejen skal udbygges, så motortrafikvejen færdiggøres hele
 vejen til Kalundborg.
     3. Rute 21 skal afløses af en motorvej.
     4. Der skal etableres et dobbelt jernbanespor mellem Vipperød og
 Lejre.
 =
 Efter at have været lærervikar på et erhvervsgymnasium i Holbæk kan jeg
 skrive under på det sidste krav. Utallige er de gange hvor toget den ene
 vej må vente på at et forsinket tog den anden vej gennem den
 enkeltsporede strækning, og vi taler her om såvel halve som hele timer,
 da togmateriellet er totalt nedslidt [så togføreren tit manuelt må gå
 ned langs togstammen og sparke dørene i].
 Og dette historiske tilbageblik fra før sidste valg:
 <http://www2.nynas.com/start/article.cfm?Art_ID=2448&Sec_ID=106> =
 Slut med 'jysk motorvejsmafia'
   
 DANMARK: Venstres Svend Heiselberg, de Konservatives Kaj Ikast, CD's
 Arne Melchior og Socialdemokraternes Helge Mortensen vil alle være ude
 af Folketinget efter næste valg.
    Melchior forlod Tinget ved sidste valg, mens de tre øvrige
 trafikordførere fra 'den jyske motorvejsmafia', 'trafikmafiaen',
 'broderskabet' og hvad de ellers er blevet kaldt gennem tiden, ikke
 genopstiller.
 ....
 =
 <http://www.google.dk/search?q=%22den+jyske+motorvejsmafia%22&ie=utf-8&o e=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a>
 -- 
 Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk |  |  | 
       Rane (03-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rane
 | 
 Dato :  03-07-07 10:20
 | 
 |  | On Tue, 3 Jul 2007 08:58:43 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 wrote:
 
 >Rane <ranemandenSLET@gmail.com> wrote:
 >
 >> On Mon, 2 Jul 2007 14:28:46 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 >> wrote:
 >Begrebet 'den jyske motorvejsmafia' har i folketingssammenhæng årtier på
 >banen, med visse ordmæssige variationer.
 >
 >Hvorfor tror du i øvrigt at de to nordjyske motorveje kaldes for
 >'Risgaard' og 'Knudsen' ?
 >
 >Man kunne snildt have klaret sig med de eksisterende hovedlandeveje.
 >
 
 Nogen steder måske. Men fra Aalborg til Frederikshavn var der nu hårdt
 brug for en motorvej, kan jeg så nævne - efter at have kørt den vej
 hver sommer de sidste 15-20 år.  Og så kan de rige sjællændere jo
 passende komme hurtigere frem til deres luksusferie i Skagen.  Den til
 Hirtshals er jeg dog enig med dig i, at den måske var lidt unødvendig.
 
 Men så kan vi jo vende den om og begynde at komme ind på alt det som
 København har og får, som jyderne ikke får. Men det er en helt anden
 diskussion :)
 
 
 |  |  | 
        Per Rønne (03-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Rønne
 | 
 Dato :  03-07-07 10:59
 | 
 |  | 
 
            Rane <ranemandenSLET@gmail.com> wrote:
 > Men så kan vi jo vende den om og begynde at komme ind på alt det som
 > København har og får, som jyderne ikke får.
 Tænker du på Operaen, Tivoli og Det Kongelige Bibliotek?
 -- 
 Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk |  |  | 
         Rane (03-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rane
 | 
 Dato :  03-07-07 11:45
 | 
 |  | On Tue, 3 Jul 2007 11:58:43 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 wrote:
 
 >Rane <ranemandenSLET@gmail.com> wrote:
 >
 >> Men så kan vi jo vende den om og begynde at komme ind på alt det som
 >> København har og får, som jyderne ikke får.
 >
 >Tænker du på Operaen, Tivoli og Det Kongelige Bibliotek?
 
 Se Jacobs svar herunder :)
 
 
 |  |  | 
        Egon Stich (05-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Egon Stich
 | 
 Dato :  05-07-07 10:36
 | 
 |  | 
 "Rane" <ranemandenSLET@gmail.com> skrev i en meddelelse news:105k83hnu2nag05vfoqn6liaeeq3dnp3ec@4ax.com...
 >
 > Men så kan vi jo vende den om og begynde at komme ind på alt det som
 > København har og får, som jyderne ikke får. Men det er en helt anden
 > diskussion :)
 
 For det første:
 Sjælland består skam af mere end blot København, som jyderne ellers åbenbart tror.
 For det andet, ligner dine hylerier den gamle med den jydske bondetamp, der fik valget mellem fem øre nu, eller ti øre i morgen.
 Valgte femøren straks, og hylede dagen efter op over, ikke også at få tiøren.
 
 I har fået jeres rigelige tildeling af motorveje.
 Nu er det vores tur.
 
 MVH
 Egon
 
 
 |  |  | 
     Jakob (03-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob
 | 
 Dato :  03-07-07 11:21
 | 
 |  | On Mon, 2 Jul 2007 14:28:46 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 wrote:
 
 >N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:
 >
 >> "Peter K. Nielsen" <glemdet@no.domain> wrote in message
 >> news:4688e0a3$0$90262$14726298@news.sunsite.dk
 >>
 >> > de har det vel ligesom jyderne har haft det med alle de utallige
 >> > sjællandske motorvejsprojekter
 >>
 >> Hvilke utallige motorvejs projekter ? hvor mange motorveje på sjælland er
 >> det lige der ligger nærmest øde hen ?
 >
 >Netop. Det er den jyske mafia der har sørget for at der i Jylland er
 >motorveje /en masse/ ...
 
 Det er jo den gamle sandhed.
 Jyderne har fået motorvejene og Sjællænderne alle kulturtilbud,
 operahuse, teatre, m.m. Sådan hænger det hele alligevel sammen
 
 
 |  |  | 
  Per Rønne (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Rønne
 | 
 Dato :  02-07-07 08:34
 | 
 |  | 
 
            Kjeld Flarup <kjeld.flarup@liberalismen.dk> wrote:
 > Jeg har lige oprettet en underskriftsindsamling på 
 > http://www.femernbroen.skrivunder.dk/index.php > 
 > Undertegnede borger i Danmark vedgår sig ikke den garanti som den danske
 > stat har påtaget sig ved etableringen af Fermernbroen, og vil således
 > nægte at betale for et eventuelt underskud.
 > 
 > Mit og andres budskab til investorer i Femernbroen er således at de ikke
 > skal regne med at de politikere som vi har valg om 20 år, vil leve op
 > til garantien og tvinge danske skatteborgere at dække underskuddet for
 > dette projekt.
 Garantien er naturligvis juridisk bindende, men derudover skal du ikke
 regne med at staten kommer til at betale for den.
 Fehmernbæltforbindelsen kommer til at indgå i selskabet Sund & Bælt, som
 har fælles økonomi. Det vil sige at Storebæltsforbindelsen, den danske
 del af Øresundsforbindelsen og den fremtidige Fehmernbæltforbindelse
 dækker for hinandens eventuelle underskud, og at taksterne på
 Storebæltsbroen ikke sættes ned, hvis det kunne reducere brugen af
 Fehmernbæltbroen.
 Regn i øvrigt også med at skal der bygges 2-3 broer til Samsø, fra
 Sjælland, Jylland og Fyn, så vil der blive anvendt samme model.
 -- 
 Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk |  |  | 
  Kurt H. Nedergaard (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kurt H. Nedergaard
 | 
 Dato :  02-07-07 09:27
 | 
 |  | 
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:1i0m9wy.17v0nmny7psd3N%per@RQNNE.invalid...
 > Kjeld Flarup <kjeld.flarup@liberalismen.dk> wrote:
 >
 >> Jeg har lige oprettet en underskriftsindsamling på
 >> http://www.femernbroen.skrivunder.dk/index.php >>
 >> Undertegnede borger i Danmark vedgår sig ikke den garanti som den danske
 >> stat har påtaget sig ved etableringen af Fermernbroen, og vil således
 >> nægte at betale for et eventuelt underskud.
 >>
 >> Mit og andres budskab til investorer i Femernbroen er således at de ikke
 >> skal regne med at de politikere som vi har valg om 20 år, vil leve op
 >> til garantien og tvinge danske skatteborgere at dække underskuddet for
 >> dette projekt.
 >
 > Garantien er naturligvis juridisk bindende, men derudover skal du ikke
 > regne med at staten kommer til at betale for den.
 >
 > Fehmernbæltforbindelsen kommer til at indgå i selskabet Sund & Bælt, som
 > har fælles økonomi. Det vil sige at Storebæltsforbindelsen, den danske
 > del af Øresundsforbindelsen og den fremtidige Fehmernbæltforbindelse
 > dækker for hinandens eventuelle underskud, og at taksterne på
 > Storebæltsbroen ikke sættes ned, hvis det kunne reducere brugen af
 > Fehmernbæltbroen.
 >
 > Regn i øvrigt også med at skal der bygges 2-3 broer til Samsø, fra
 > Sjælland, Jylland og Fyn, så vil der blive anvendt samme model.
 > -- 
 Kjeld Flarup, er en såkaldt landsbytosse, i hans regnskab er der kun 
 indtægter. 
            
             |  |  | 
   Peter Bang (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Bang
 | 
 Dato :  02-07-07 09:52
 | 
 |  | Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev:
 >
 >
 >Kjeld Flarup, er en såkaldt
 >landsbytosse, i hans regnskab er der kun
 >indtægter.
 
 Som den flammende liberalist han er, bilder også han sig ind, at
 hvis man sløjfer udgifterne, så bliver vi alle lykkeligere.
 
 
 
 |  |  | 
    Kurt H. Nedergaard (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kurt H. Nedergaard
 | 
 Dato :  02-07-07 10:12
 | 
 |  | 
 "Peter Bang (slet UJFIB)" <peterbang@UJFIBprivat.dk> skrev i en meddelelse
 news:11833666250.912180966449156@dtext.news.tele.dk...
 > Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev:
 >>
 >>
 >>Kjeld Flarup, er en såkaldt
 >>landsbytosse, i hans regnskab er der kun
 >>indtægter.
 >
 > Som den flammende liberalist han er, bilder også han sig ind, at
 > hvis man sløjfer udgifterne, så bliver vi alle lykkeligere.
 >
 
 Helt præcis, det er hans mantra.
 
 
 
 
 |  |  | 
     N_B_DK (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  02-07-07 12:00
 | 
 |  | "Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message
 news:4688c16c$0$92800$edfadb0f@dread16.news.tele.dk
 
 > Helt præcis, det er hans mantra.
 
 Arhh det forklarer jo hans tåbelige skriverier.
 
 --
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
 
 
 |  |  | 
     Peter B. P. (03-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter B. P.
 | 
 Dato :  03-07-07 11:46
 | 
 |  | 
 
            Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:
 > "Peter Bang (slet UJFIB)" <peterbang@UJFIBprivat.dk> skrev i en meddelelse
 > news:11833666250.912180966449156@dtext.news.tele.dk...
 > > Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> skrev:
 > >>
 > >>
 > >>Kjeld Flarup, er en såkaldt
 > >>landsbytosse, i hans regnskab er der kun
 > >>indtægter.
 > >
 > > Som den flammende liberalist han er, bilder også han sig ind, at
 > > hvis man sløjfer udgifterne, så bliver vi alle lykkeligere.
 > >
 > 
 > Helt præcis, det er hans mantra. 
 Og her gik forsamlingen så i selvsving med personangreb.
 Kors. Hvor gamle er det i er?
 -- 
 regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog  , http://macplanet.dk "We don't dial 911 - we dial .357".
            
             |  |  | 
  Kjeld Flarup (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kjeld Flarup
 | 
 Dato :  02-07-07 09:30
 | 
 |  | 
 
            Per Rønne wrote:
 > Regn i øvrigt også med at skal der bygges 2-3 broer til Samsø, fra
 > Sjælland, Jylland og Fyn, så vil der blive anvendt samme model.
 Dem vil jeg heller ikke garantere for, ligesom jeg heller ikke vil 
 garantere for storebælt og øresundsbroen.
 -- 
 -------------------- Med Liberalistiske Hilsner ----------------------
    Civilingeniør, Kjeld Flarup - Mit sind er mere åbent end min tegnebog
    Forssavej 49, 7600 Struer, Tlf: 40 29 41 49
    Den ikke akademiske hjemmeside for liberalismen - www.liberalismen.dk |  |  | 
   Peter Bang (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Bang
 | 
 Dato :  02-07-07 10:08
 | 
 |  | Kjeld Flarup <kjeld.flarup@liberalismen.dk> skrev:
 
 >
 >Dem vil jeg heller ikke garantere
 >for, ligesom jeg heller ikke vil
 >garantere for storebælt og
 >øresundsbroen.
 >
 Kan du eventuelt i stedet kort ridse op, hvad du egentlig VIL
 garantere for? ... altså udover at du ikke vil betale for noget
 som helst ...
 
 
 
 |  |  | 
   Per Rønne (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Rønne
 | 
 Dato :  02-07-07 10:24
 | 
 |  | 
 
            Kjeld Flarup <kjeld.flarup@liberalismen.dk> wrote:
 > Per Rønne wrote:
 > 
 > > Regn i øvrigt også med at skal der bygges 2-3 broer til Samsø, fra
 > > Sjælland, Jylland og Fyn, så vil der blive anvendt samme model.
 > 
 > Dem vil jeg heller ikke garantere for, ligesom jeg heller ikke vil 
 > garantere for storebælt og øresundsbroen.
 Garantien er jo heller ikke personlig, men svarer i grunden til den
 skyld du får, når din kommune låner penge til at bygge en ny skole.
 Du kan jo altid flytte ud af landet, og hvis du vil slippe helt for
 statslig indblanding eventuelt til Mars, hvor klimaet skal være lidt
 mere udholdeligt end på Venus ...
 -- 
 Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk |  |  | 
    Sten Schou (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sten Schou
 | 
 Dato :  02-07-07 15:33
 | 
 |  | 
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
 news:1i0mf90.1dzh04lnutem5N%per@RQNNE.invalid...
 
 > Du kan jo altid flytte ud af landet, og hvis du vil slippe helt for
 > statslig indblanding eventuelt til Mars, hvor klimaet skal være lidt
 > mere udholdeligt end på Venus ...
 
 Så har du åbenbart ikke hørt om klimaforandringerne på Mars?
 
 Hilsen Sten
 
 
 
 |  |  | 
     Per Rønne (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Rønne
 | 
 Dato :  02-07-07 17:17
 | 
 |  | 
 
            Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:
 > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 > news:1i0mf90.1dzh04lnutem5N%per@RQNNE.invalid...
 > 
 > > Du kan jo altid flytte ud af landet, og hvis du vil slippe helt for
 > > statslig indblanding eventuelt til Mars, hvor klimaet skal være lidt
 > > mere udholdeligt end på Venus ...
 > 
 > Så har du åbenbart ikke hørt om klimaforandringerne på Mars?
 Det skader vist ikke at det bliver lidt varmere på Mars - heller ikke
 synderligt at det sker på Jorden, hvor visse dog ganske latterligt
 forestiller sig at kloden skulle blive ubeboelig bortset fra på
 Antarktis ...
 -- 
 Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk |  |  | 
      Egon Stich (05-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Egon Stich
 | 
 Dato :  05-07-07 10:39
 | 
 |  | 
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1i0mydb.8cqhdo7m1a1eN%per@RQNNE.invalid...
 > Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:
 > 
 > Det skader vist ikke at det bliver lidt varmere på Mars - heller ikke
 > synderligt at det sker på Jorden, hvor visse dog ganske latterligt
 > forestiller sig at kloden skulle blive ubeboelig bortset fra på
 > Antarktis ...
 > 
 > -- 
 > Per Erik Rønne
 > http://www.RQNNE.dk Jeg har hørt, at klimaforværringerne har ganske nøje sammenhæng med antallet af opførte vindmøller?
 Sådan statistisk.
 (Efter kendt liberal metode)
 MVH
 Egon
            
             |  |  | 
    Peter B. P. (03-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter B. P.
 | 
 Dato :  03-07-07 11:46
 | 
 |  | 
 
            Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > Kjeld Flarup <kjeld.flarup@liberalismen.dk> wrote:
 > 
 > > Per Rønne wrote:
 > > 
 > > > Regn i øvrigt også med at skal der bygges 2-3 broer til Samsø, fra
 > > > Sjælland, Jylland og Fyn, så vil der blive anvendt samme model.
 > > 
 > > Dem vil jeg heller ikke garantere for, ligesom jeg heller ikke vil 
 > > garantere for storebælt og øresundsbroen.
 > 
 > Garantien er jo heller ikke personlig, men svarer i grunden til den
 > skyld du får, når din kommune låner penge til at bygge en ny skole.
 > 
 > Du kan jo altid flytte ud af landet, og hvis du vil slippe helt for
 > statslig indblanding eventuelt til Mars, hvor klimaet skal være lidt
 > mere udholdeligt end på Venus ...
 Her ser vi storstatstilhængerens alternativ til røveri:
 Skrid hvis du ikke kan lide forholdene.
 Ikke noget med at ændre det så folk ikke røves... nej nej...
 -- 
 regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog  , http://macplanet.dk "We don't dial 911 - we dial .357".
            
             |  |  | 
   Egon Stich (05-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Egon Stich
 | 
 Dato :  05-07-07 10:38
 | 
 |  | 
 "Kjeld Flarup" <kjeld.flarup@liberalismen.dk> skrev i en meddelelse news:4688b793$0$48426$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Per Rønne wrote:
 >
 >> Regn i øvrigt også med at skal der bygges 2-3 broer til Samsø, fra
 >> Sjælland, Jylland og Fyn, så vil der blive anvendt samme model.
 >
 > Dem vil jeg heller ikke garantere for, ligesom jeg heller ikke vil
 > garantere for storebælt og øresundsbroen.
 >
 
 Må man spørge, hvad din "garanti" sådan generelt er værd mellem brødre?
 
 Så mon ikke, vi kan være helt rolige, selvom du ikke vil udstede en sådan?
 
 Egon
 
 
 |  |  | 
  Kim2000 (02-07-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim2000
 | 
 Dato :  02-07-07 15:33
 | 
 |  | 
 "Kjeld Flarup" <kjeld.flarup@liberalismen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:46889fc2$0$93483$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Jeg har lige oprettet en underskriftsindsamling på 
 > http://www.femernbroen.skrivunder.dk/index.php >
 > Undertegnede borger i Danmark vedgår sig ikke den garanti som den danske 
 > stat har påtaget sig ved etableringen af Fermernbroen, og vil således 
 > nægte at betale for et eventuelt underskud.
 >
 > Mit og andres budskab til investorer i Femernbroen er således at de ikke 
 > skal regne med at de politikere som vi har valg om 20 år, vil leve op til 
 > garantien og tvinge danske skatteborgere at dække underskuddet for dette 
 > projekt.
 >
 Så lad være med at køre over den.... 
            
             |  |  | 
 |  |