|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Berømt for at dø/dræbe Fra : Bo Warming
 | 
 Dato :  27-06-07 05:13
 | 
 |  | Berømt for at dø/dræbe
 
 Når Natasha udråbes til danskpops ypperste er det fordi hun er død, død af
 uansvarlig bilisme.
 
 Når Pearl Jam pludselig gøres til superband, er det fordi de indirekte
 dræbte, da de ikke straks stoppede musikken, da de fik at vide at tilskuere
 var ved at blive mast ihjel i 2000.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Anders Peter Johnsen (27-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Peter Johnsen
 | 
 Dato :  27-06-07 06:31
 | 
 |  | Bo Warming skrev:
 > Berømt for at dø/dræbe
 >
 > Når Natasha udråbes til danskpops ypperste er det fordi hun er død, død af
 > uansvarlig bilisme.
 >
 > Når Pearl Jam pludselig gøres til superband, er det fordi de indirekte
 > dræbte, da de ikke straks stoppede musikken, da de fik at vide at tilskuere
 > var ved at blive mast ihjel i 2000.
 
 Du bytter - ganske som du jo sædvanligvis symptomatisk plejer - igen
 rundt på årsag og virkning her:
 
 Natasja Saad præsterede - bemærkelsesværdigt nok ikke blot som første
 ikke-jamaicaner nogensinde, men dertil også som kvinde i et strengt
 mandsdomineret musikmiljø i øvrigt - at vinde en stor og meget
 prestigefyldt dancehallreggae-musikturnering på jamaica for et par år
 siden og havde dermed rigeligt bevist sit talent INDEN denne ærgelige
 fatale bilulykke. Årsagen til at hun således var på Jamaica igen var
 nemlig at hun skulle samarbejde med flere anerkendte lokale musikere om
 indspilning af en så vidt mulig /autentisk/ plade inden for denne snævre
 genre (og ikke vore egne billige, blege efterligninger á la Gnags, de nu
 hedengangne Tøsedrengene og de ret underlige unge mennesker fra Bli'Glad!)
 
 Ligeledes var Pearl Jam allerede eet af grunge-rockens absolutte
 hovedsuperbands længe, læpnge før Roskilde-ulykken: Så vidt jeg husker
 brød de gennem på bla. MTV med deres gennembruds-megahit "Alive"
 allerede i 1992 (ca. samtidig med Nirvana), og jeg kendte derfor
 adskillige som direkte forgudede dem helt tilbage i min gymnasietid
 (1993-96). Publikums iver for derfor at komme helt op foran til lige
 netop denne koncert, kombineret med en ret ærgelig tradition for
 "moshing" (en slags voldsom "dans" hvor man mere eller mindre
 hæmningsløst vælter ind i hinanden i en slags ekstase) inden for denne
 rock-genre - kan muligvis også forklare hvorfor publikum skabte sig så
 åndssvagt, som de gjorde, med dødsfald til følge...
 
 --
 Mvh
 Anders Peter Johnsen
 
 
 
 |  |  | 
  Kim Larsen (27-06-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Larsen
 | 
 Dato :  27-06-07 06:55
 | 
 |  | "Anders Peter Johnsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
 news:4681f617$0$25407$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
 > Bo Warming skrev:
 >> Berømt for at dø/dræbe
 >>
 >> Når Natasha udråbes til danskpops ypperste er det fordi hun er død,
 >> død af uansvarlig bilisme.
 >>
 >> Når Pearl Jam pludselig gøres til superband, er det fordi de
 >> indirekte dræbte, da de ikke straks stoppede musikken, da de fik at
 >> vide at tilskuere var ved at blive mast ihjel i 2000.
 >
 > Du bytter - ganske som du jo sædvanligvis symptomatisk plejer - igen
 > rundt på årsag og virkning her:
 >
 > Natasja Saad præsterede - bemærkelsesværdigt nok ikke blot som første
 > ikke-jamaicaner nogensinde, men dertil også som kvinde i et strengt
 > mandsdomineret musikmiljø i øvrigt - at vinde en stor og meget
 > prestigefyldt dancehallreggae-musikturnering på jamaica for et par år
 > siden og havde dermed rigeligt bevist sit talent INDEN denne ærgelige
 > fatale bilulykke. Årsagen til at hun således var på Jamaica igen var
 > nemlig at hun skulle samarbejde med flere anerkendte lokale musikere
 > om indspilning af en så vidt mulig /autentisk/ plade inden for denne
 > snævre genre (og ikke vore egne billige, blege efterligninger á la
 > Gnags, de nu hedengangne Tøsedrengene og de ret underlige unge
 > mennesker fra Bli'Glad!)
 > Ligeledes var Pearl Jam allerede eet af grunge-rockens absolutte
 > hovedsuperbands længe, læpnge før Roskilde-ulykken: Så vidt jeg husker
 > brød de gennem på bla. MTV med deres gennembruds-megahit "Alive"
 > allerede i 1992 (ca. samtidig med Nirvana), og jeg kendte derfor
 > adskillige som direkte forgudede dem helt tilbage i min gymnasietid
 > (1993-96). Publikums iver for derfor at komme helt op foran til lige
 > netop denne koncert, kombineret med en ret ærgelig tradition for
 > "moshing" (en slags voldsom "dans" hvor man mere eller mindre
 > hæmningsløst vælter ind i hinanden i en slags ekstase) inden for denne
 > rock-genre - kan muligvis også forklare hvorfor publikum skabte sig så
 > åndssvagt, som de gjorde, med dødsfald til følge...
 
 Bo Warming er ganske enkelt så løgnagtig at det er til at brække sig over.
 Pearl Jam stoppede musikken straks da de fik at vide hvad der var sket -
 selvfølgelig gjorde de det - de var jo ikke efterkommere af Bo warming og
 dermed var/er iskold kynisk og despotisk adfærd ikke en del af deres
 personlighed. Det der skete var at kommandovejene hos de folk som styrede
 koncerten langt fra tilfredsstillende og det tog alt for lang tid inden at
 de blev klar over hvor alvorlig situationen var. Men det er historie nu og
 staten har valgt ikke at retsforfølge festivalledelsen uanset om dette er
 rimeligt eller ej set med vores øjne. Dermed er der sat punktum i den sag.
 
 --
 Kim Larsen
 Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
 Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Nyt Ungdomshus nu !
 Bevar Christiania !  E-mail: kl2607@gmail.com
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |