|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Grov vold op med 75% på 10 år Fra : BigBother
 | 
 Dato :  21-05-07 20:39
 | 
 |  | http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=7024706
 Den grove vold i Danmark steg med 75% fra 1996 til 2006.
 Nogen forslag til, hvordan vi kan komme dette uvæsen til livs, ud over flere 
 forbud, mere overvågning, mere politi, flere beføjelser til magthaverne, og 
 lignende skridt i retning af at omdanne vores land til en politistat?
 -- 
 We need a strong president. Strong enough to resist the temptation to take 
 powers that a president shouldn't have. -- Ron Paul, præsidentkandidat
http://www.ronpaul2008.com/ |  |  | 
  N_B_DK (21-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N_B_DK
 | 
 Dato :  21-05-07 20:46
 | 
 |  | 
 
            "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message
 news:4651f56c$0$90262$14726298@news.sunsite.dk
 > http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=7024706 >
 > Den grove vold i Danmark steg med 75% fra 1996 til 2006.
 >
 > Nogen forslag til, hvordan vi kan komme dette uvæsen til livs, ud
 > over flere forbud
 Forbud hjælper ikke.
 > mere overvågning, mere politi,
 Ja mere politi på gaderne, både som præventivt, men også til at kunne skride 
 ind hurtigt.
 > flere beføjelser til magthaverne, og lignende skridt i retning af at 
 > omdanne vores
 > land til en politistat?
 Flere beføjelser til hvad ?
 -- 
 MVH. N_B_DK
 Boykot Berlinske!
http://www.computerworld.dk/art/38814?a=newsletter&i=985 |  |  | 
  @ (21-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : @
 | 
 Dato :  21-05-07 21:03
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 21 May 2007 21:46:02 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
 wrote:
 >"BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote in message
 >news:4651f56c$0$90262$14726298@news.sunsite.dk
 >> http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=7024706 >>
 >> Den grove vold i Danmark steg med 75% fra 1996 til 2006.
 >>
 >> Nogen forslag til, hvordan vi kan komme dette uvæsen til livs, ud
 >> over flere forbud
 >
 >Forbud hjælper ikke.
 >
 >> mere overvågning, mere politi,
 >
 >Ja mere politi på gaderne, både som præventivt, men også til at kunne skride 
 >ind hurtigt.
 >
 >> flere beføjelser til magthaverne, og lignende skridt i retning af at 
 >> omdanne vores
 >> land til en politistat?
 >
 >Flere beføjelser til hvad ?
 til at skyde muhamedanere
 rabiate køtere går man ikke i dialog med 
 dem afliver man
 før smitten spreder sig
 -- 
 Frihed er retten til at fortælle folk det,
 som de ikke ønsker at høre
 /George Orwell/
            
             |  |  | 
   vvv (21-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : vvv
 | 
 Dato :  21-05-07 22:11
 | 
 |  | 
 "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
 news:uku3535p5i5460tg98f4ffjm2sl6jln8ok@4ax.com...
 > On Mon, 21 May 2007 21:46:02 +0200, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
 > wrote:
 >
 > rabiate køtere går man ikke i dialog med
 >
 > dem afliver man
 >
 > før smitten spreder sig
 >
 
 Lige nu virker du temmelig rabiat - du skal måske aflives?
 
 vv
 
 
 
 
 |  |  | 
  @ (21-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : @
 | 
 Dato :  21-05-07 21:01
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 21 May 2007 21:39:25 +0200, "BigBother"
 <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> wrote:
 >http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=7024706 >
 >Den grove vold i Danmark steg med 75% fra 1996 til 2006.
 >
 >Nogen forslag til, hvordan vi kan komme dette uvæsen til livs
 ja gør muhamedanismen ulovlig her i landet
 -- 
 Frihed er retten til at fortælle folk det,
 som de ikke ønsker at høre
 /George Orwell/
            
             |  |  | 
  Thomas von Hassel (21-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas von Hassel
 | 
 Dato :  21-05-07 21:55
 | 
 |  |  |  |  | 
  Kim2000 (21-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim2000
 | 
 Dato :  21-05-07 21:01
 | 
 |  | 
 "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse 
 news:4651f56c$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
 > http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=7024706 >
 > Den grove vold i Danmark steg med 75% fra 1996 til 2006.
 >
 > Nogen forslag til, hvordan vi kan komme dette uvæsen til livs, ud over 
 > flere forbud, mere overvågning, mere politi, flere beføjelser til 
 > magthaverne, og lignende skridt i retning af at omdanne vores land til en 
 > politistat?
 >
 Man kunne jo starte med at genansætte politisekretæren, så dygtige 
 veluddannede politifolk ikke skal spilde deres tid på renskrive rapporter og 
 mase med så meget papirarbejde, så vi altså fik et synligt politi og en 
 meget højere opklaringsprocent. Men naturligvis er den vigtigste begrundelse 
 til den øgede vold i at nu er den unge generation af indvandre ved at blive 
 voksen, uden man jo greb ind da de lavede bandekriminalitet som unge, 
 derudover er det at bekæmpe narko med alle midler, massive fængselsstraffe 
 til pushere.
 Men ellers begynde at straffe unge mennesker (også børn) for deres 
 småkriminalitet, _ikke_ med fængsel, men fx at grave 100 m2 med en skovl, 
 hvis man bliver taget med ectasy, mon ikke det vil få et par unge lyshårede 
 tøser til at tænke sig om når de står med vabler, det virker sikkert langt 
 bedre end 1000 kroner i bøde (som far betaler). Iøvrigt gør det også at det 
 bliver lige for både rig og fattig.
 mvh
 Kim 
            
             |  |  | 
  Fister Løgsovs (21-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fister Løgsovs
 | 
 Dato :  21-05-07 21:58
 | 
 |  | Kim2000 udtrykte præcist:
 [snip]
 >
 > Men ellers begynde at straffe unge mennesker (også børn) for deres
 > småkriminalitet, _ikke_ med fængsel, men fx at grave 100 m2 med en skovl,
 > hvis man bliver taget med ectasy, mon ikke det vil få et par unge lyshårede
 > tøser til at tænke sig om når de står med vabler, det virker sikkert langt
 > bedre end 1000 kroner i bøde (som far betaler). Iøvrigt gør det også at det
 > bliver lige for både rig og fattig.
 >
 > mvh
 > Kim
 
 Hej Kim.
 Jeg har valgt at klippe lidt væk, selv om jeg er 100% enig i alt hvad
 du skrev.
 Det som jeg har valgt at lade stå, synes jeg til gengæld er så genialt
 at det burde indskrives i grundloven med det samme!
 De kunne også slå 1000kvm. græs med en 38cm håndskubber langs en
 motorvej, uden at have musik eller mobiltelefon, eller tygge
 tyggegummi.
 Hvis ikke slåningen kan godkendes, så slår de det bare igen.
 Kai
 
 
 
 
 |  |  | 
  Pernille (22-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pernille
 | 
 Dato :  22-05-07 08:50
 | 
 |  | 
 "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4651faa7$0$14048$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse 
 > news:4651f56c$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
 >> http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=7024706 >>
 >> Den grove vold i Danmark steg med 75% fra 1996 til 2006.
 >>
 >> Nogen forslag til, hvordan vi kan komme dette uvæsen til livs, ud over 
 >> flere forbud, mere overvågning, mere politi, flere beføjelser til 
 >> magthaverne, og lignende skridt i retning af at omdanne vores land til en 
 >> politistat?
 >>
 >
 > Man kunne jo starte med at genansætte politisekretæren, så dygtige 
 > veluddannede politifolk ikke skal spilde deres tid på renskrive rapporter 
 > og mase med så meget papirarbejde, så vi altså fik et synligt politi og en 
 > meget højere opklaringsprocent. Men naturligvis er den vigtigste 
 > begrundelse til den øgede vold i at nu er den unge generation af indvandre 
 > ved at blive voksen, uden man jo greb ind da de lavede bandekriminalitet 
 > som unge, derudover er det at bekæmpe narko med alle midler, massive 
 > fængselsstraffe til pushere.
 >
 > Men ellers begynde at straffe unge mennesker (også børn) for deres 
 > småkriminalitet, _ikke_ med fængsel, men fx at grave 100 m2 med en skovl, 
 > hvis man bliver taget med ectasy, mon ikke det vil få et par unge 
 > lyshårede tøser til at tænke sig om når de står med vabler, det virker 
 > sikkert langt bedre end 1000 kroner i bøde (som far betaler). Iøvrigt gør 
 > det også at det bliver lige for både rig og fattig.
 >
 > mvh
 > Kim
 >
 Dine idéer er rigtig gode synes jeg.
 Jeg tænkte på, i går, da jeg så et indslag i tv om en tyrkisk, ung mand, der 
 var blevet udvist af Danmark, efter en fængselsstraf. Man havde opsøgt ham i 
 Tyrkiet, for at se, hvordan det er gået ham siden. Han fortalte, at da han 
 begik de handlinger, som havde fået ham i fængsel, havde han oplevet alt det 
 som han gjorde, som en film. Ikke som noget virkeligt.
 Jeg tror, at børn og unge ser på alt for meget vold og kriminalitet i film. 
 Deres normer bliver rykket. De ser så meget af det kriminelle, at det i 
 deres hoveder bliver "normalt".
            
             |  |  | 
   Egon Stich (22-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Egon Stich
 | 
 Dato :  22-05-07 17:18
 | 
 |  | 
 "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse news:4652a096$0$878$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >>
 > Dine idéer er rigtig gode synes jeg.
 > Jeg tænkte på, i går, da jeg så et indslag i tv om en tyrkisk, ung mand, der
 > var blevet udvist af Danmark, efter en fængselsstraf. Man havde opsøgt ham i
 > Tyrkiet, for at se, hvordan det er gået ham siden. Han fortalte, at da han
 > begik de handlinger, som havde fået ham i fængsel, havde han oplevet alt det
 > som han gjorde, som en film. Ikke som noget virkeligt.
 > Jeg tror, at børn og unge ser på alt for meget vold og kriminalitet i film.
 > Deres normer bliver rykket. De ser så meget af det kriminelle, at det i
 > deres hoveder bliver "normalt".
 >
 >
 >
 
 man starter som lille--
 og så bli´r man stor--
 
 Tjah-
 I går så jeg et glimrende exempel på, hvorledes man skaber fremtidens tyranner.
 Scene:
 Havnen.
 Deltagere:
 Far, pige på mellem 2 0g 3 år, en and.
 
 Anden gør, som ænder nu engang gør.
 Tigger brødstumper.
 Pigen samler en håndfuld sten op, og kaster på anden.
 Far: Hold op med det. Skal du have een i enden?
 Pigen: Naaaj---
 Er allerede henne efter næste håndfuld sten. Kaster dem på anden.
 Far: Så må vi gå--
 Pigen, der samler 3. håndfuld op,:
 Naaajjj---
 Kaster.
 Far:
 Nu går vi over og får en is---
 
 Hvad har denne uegnede forældre forsøgt at lære pigen?
 Hvad har hun lært?
 
 Fraværet af en på siden af hovedet, så ungen kunne lære at uacceptabel adfærd kan gøre ondt på een selv, skaber disse utilpassede unger.
 Man kan først argumentere med dem,. når de har udviklet tilstrækkeligt med hjerne.
 Og da er det for sent.
 
 Egon
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Pernille (22-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pernille
 | 
 Dato :  22-05-07 20:04
 | 
 |  | 
 "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
 news:46531fba$0$52144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
 news:4652a096$0$878$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >>
 > Dine idéer er rigtig gode synes jeg.
 > Jeg tænkte på, i går, da jeg så et indslag i tv om en tyrkisk, ung mand,
 > der
 > var blevet udvist af Danmark, efter en fængselsstraf. Man havde opsøgt ham
 > i
 > Tyrkiet, for at se, hvordan det er gået ham siden. Han fortalte, at da han
 > begik de handlinger, som havde fået ham i fængsel, havde han oplevet alt
 > det
 > som han gjorde, som en film. Ikke som noget virkeligt.
 > Jeg tror, at børn og unge ser på alt for meget vold og kriminalitet i
 > film.
 > Deres normer bliver rykket. De ser så meget af det kriminelle, at det i
 > deres hoveder bliver "normalt".
 >
 >
 >
 
 man starter som lille--
 og så bli´r man stor--
 
 Tjah-
 I går så jeg et glimrende exempel på, hvorledes man skaber fremtidens
 tyranner.
 Scene:
 Havnen.
 Deltagere:
 Far, pige på mellem 2 0g 3 år, en and.
 
 Anden gør, som ænder nu engang gør.
 Tigger brødstumper.
 Pigen samler en håndfuld sten op, og kaster på anden.
 Far: Hold op med det. Skal du have een i enden?
 Pigen: Naaaj---
 Er allerede henne efter næste håndfuld sten. Kaster dem på anden.
 Far: Så må vi gå--
 Pigen, der samler 3. håndfuld op,:
 Naaajjj---
 Kaster.
 Far:
 Nu går vi over og får en is---
 
 Hvad har denne uegnede forældre forsøgt at lære pigen?
 Hvad har hun lært?
 
 Fraværet af en på siden af hovedet, så ungen kunne lære at uacceptabel
 adfærd kan gøre ondt på een selv, skaber disse utilpassede unger.
 Man kan først argumentere med dem,. når de har udviklet tilstrækkeligt med
 hjerne.
 Og da er det for sent.
 
 Han spørger, om hun skal ha en i enden... Enten får hun en i enden, eller
 han skal lade være med at nævne, at hun kan få en i enden.
 
 Jeg oplevede engang at en dreng blev ved med at genere aberne i Zoo. Han
 blev ved med at lade som om, at aberne måtte få hans slikpose, ved at række
 den hen til buret, og så trække den til sig, når aben rakte ud efter den.
 Synd for aben, synes jeg. - Men jeg frydede mig, da aben pludselig havde
 held til at hugge posen. Drengen blev meget trist og vred på aben. Han lærte
 virkelig noget. Lille møgunge!
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Wilstrup (22-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wilstrup
 | 
 Dato :  22-05-07 20:07
 | 
 |  | 
 "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen
 news:46531fba$0$52144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
 news:4652a096$0$878$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >>
 > Dine idéer er rigtig gode synes jeg.
 > Jeg tænkte på, i går, da jeg så et indslag i tv om en
 > tyrkisk, ung mand, der
 > var blevet udvist af Danmark, efter en fængselsstraf. Man
 > havde opsøgt ham i
 > Tyrkiet, for at se, hvordan det er gået ham siden. Han
 > fortalte, at da han
 > begik de handlinger, som havde fået ham i fængsel, havde han
 > oplevet alt det
 > som han gjorde, som en film. Ikke som noget virkeligt.
 > Jeg tror, at børn og unge ser på alt for meget vold og
 > kriminalitet i film.
 > Deres normer bliver rykket. De ser så meget af det
 > kriminelle, at det i
 > deres hoveder bliver "normalt".
 >
 >
 >
 
 man starter som lille--
 og så bli´r man stor--
 
 Tjah-
 I går så jeg et glimrende exempel på, hvorledes man skaber
 fremtidens tyranner.
 Scene:
 Havnen.
 Deltagere:
 Far, pige på mellem 2 0g 3 år, en and.
 
 Nu går vi over og får en is---
 
 Hvad har denne uegnede forældre forsøgt at lære pigen?
 Hvad har hun lært?
 
 
 -I hvertfald har vi andre lært, at du intet har lært - du går
 ind for korporlig afstraffelse af et barn på 2-3 år og tror at
 det hjælper?
 
 Fraværet af en på siden af hovedet, så ungen kunne lære at
 uacceptabel adfærd kan gøre ondt på een selv, skaber disse
 utilpassede unger.
 
 -korporlig afstraffelse har aldrig gavnet nogen og har heller
 ikke gjort folk til gode samfundsborgere. Korporlig
 afstraffelse er vold og fuldkommen unødvendigt. Og mod et barn
 på 2-3 år har det slet ingen virkning udover at det skader
 barnet.
 
 En sådan situation kunne være løst meget bedre uden vold -
 blev du fyret som lærer fordi du var voldelig over for
 eleverne?
 
 Man kan først argumentere med dem,. når de har udviklet
 tilstrækkeligt med hjerne.
 Og da er det for sent.
 
 -sikke da noget sludder -hvis man ikke kan "argumentere" med
 dem når de er 2-3 år fordi de ikke forstår det, hvorfor mener
 du så at de vil forstå hvorfor de bliver tævet?
 
 Vold mod børn er skadeligt, ulovligt og i det hele taget
 ulækkert. Og hvis man kan beherske sig så er man mere sikker
 på sig selv.
 
 Jeg har aldrig udøvet vold mod børn - heller ikke mine egne,
 og de er bestemt ikke blevet dårligere mennesker af
 det -tværtimod. At slå et barn er en personlig
 falliterklæring.
 
 
 
 
 |  |  | 
     @ (22-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : @
 | 
 Dato :  22-05-07 20:59
 | 
 |  | On Tue, 22 May 2007 21:07:21 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
 wrote:
 
 >
 >"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i meddelelsen
 >news:46531fba$0$52144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 >"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
 >news:4652a096$0$878$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 >Man kan først argumentere med dem,. når de har udviklet
 >tilstrækkeligt med hjerne.
 >Og da er det for sent.
 >
 > -sikke da noget sludder -hvis man ikke kan "argumentere" med
 >dem når de er 2-3 år fordi de ikke forstår det, hvorfor mener
 >du så at de vil forstå hvorfor de bliver tævet?
 
 små børn lærer hurtigt at overholde naturlovene,
 netop fordi en overtrædelse af disse som hovedregel afregnes kontant
 på stedet
 
 man kan ikke afskaffe naturlovene, selv om de udøver vold mod børn,
 men børnene lærer på trods af denne (I tåbenes øjne) forkerte
 opdragelsesmetode alligevel at overholde(respektere) naturlovene,
 
 
 gad vide om kontant afregning på stedet alligevel ikke er den rette
 måde,
 
 naturen ta'r sjældent fejl
 
 
 man kan jo også lære en del om opdragelse af unger ved at iagttage
 andre flokdyr som ulve eller aber
 
 
 --
 Frihed er retten til at fortælle folk det,
 som de ikke ønsker at høre
 /George Orwell/
 
 
 |  |  | 
      Egon Stich (23-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Egon Stich
 | 
 Dato :  23-05-07 11:18
 | 
 |  | 
 "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:0hi6539mal213qjrbkktachlqmbhh8sbdn@4ax.com...
 > On Tue, 22 May 2007 21:07:21 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
 >
 > gad vide om kontant afregning på stedet alligevel ikke er den rette
 > måde,
 >
 > naturen ta'r sjældent fejl
 >
 >
 > man kan jo også lære en del om opdragelse af unger ved at iagttage
 > andre flokdyr som ulve eller aber
 >
 
 Jeg har jo før anbefalet læsning af dyrepsykologen Konrad Lorenz, Nobelpristager.
 Men for det første kan pædagoger jo ikke klare tanken om, at mennesker reelt er dyr, med tilhørende instinkter, for det andet er det principielt umuligt for samme at læse Lorenz, idet han valgte at beholde stilling osv, ved at være partimedlem.
 Østrig.
 
 MVH
 Egon
 
 
 |  |  | 
       Pernille (23-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pernille
 | 
 Dato :  23-05-07 11:57
 | 
 |  | 
 "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
 news:46541718$1$52164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
 news:0hi6539mal213qjrbkktachlqmbhh8sbdn@4ax.com...
 > On Tue, 22 May 2007 21:07:21 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
 >
 > gad vide om kontant afregning på stedet alligevel ikke er den rette
 > måde,
 >
 > naturen ta'r sjældent fejl
 >
 >
 > man kan jo også lære en del om opdragelse af unger ved at iagttage
 > andre flokdyr som ulve eller aber
 >
 
 Jeg har jo før anbefalet læsning af dyrepsykologen Konrad Lorenz,
 Nobelpristager.
 Men for det første kan pædagoger jo ikke klare tanken om, at mennesker reelt
 er dyr, med tilhørende instinkter, for det andet er det principielt umuligt
 for samme at læse Lorenz, idet han valgte at beholde stilling osv, ved at
 være partimedlem.
 Østrig.
 
 MVH
 Egon
 >
 >
 Hallo, Egon! Vær sød ikke at tage alle pædagoger over en kam!
 Men, hvorfor snakker du om pædagoger? Hvad er forældrenes rolle?
 Pædagoger skal kun STØTTE opdragelsen. - Og det er skam svært nok, når så
 mange forældre er direkte modarbejdende.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
        Egon Stich (23-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Egon Stich
 | 
 Dato :  23-05-07 19:09
 | 
 |  | 
 "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse news:46541de2$0$912$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > 
 > "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:46541718$1$52164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > 
 > "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse 
 > news:0hi6539mal213qjrbkktachlqmbhh8sbdn@4ax.com...
 >> On Tue, 22 May 2007 21:07:21 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
 >>
 >> gad vide om kontant afregning på stedet alligevel ikke er den rette
 >> måde,
 >>
 >> naturen ta'r sjældent fejl
 >>
 >>
 >> man kan jo også lære en del om opdragelse af unger ved at iagttage
 >> andre flokdyr som ulve eller aber
 >>
 > 
 > Jeg har jo før anbefalet læsning af dyrepsykologen Konrad Lorenz, 
 > Nobelpristager.
 > Men for det første kan pædagoger jo ikke klare tanken om, at mennesker reelt 
 > er dyr, med tilhørende instinkter, for det andet er det principielt umuligt 
 > for samme at læse Lorenz, idet han valgte at beholde stilling osv, ved at 
 > være partimedlem.
 > Østrig.
 > 
 > MVH
 > Egon
 >>
 >>
 > Hallo, Egon! Vær sød ikke at tage alle pædagoger over en kam!
 ..
 > 
 Undskyld, det var ikke min mening   Når jeg anvender ordet "pædagoger", er det en hentydning til landsbydegnen A.H.Wilstrup.
 Han er jo meget glad for exempelvis "pædagogisk universitet" og så videre.
 Kort sagt: En indforstået brug af ordet   > Men, hvorfor snakker du om pædagoger? Hvad er forældrenes rolle?
 > Pædagoger skal kun STØTTE opdragelsen. - Og det er skam svært nok, når så 
 > mange forældre er direkte modarbejdende
 Ganske enig med dig her.
 Men det er jo desværre således, at landsbydegnene på "universitetet" i høj grad har været medvirkende til at forvirre b.la. forældrene, så de efterhånden ikke aner, hvad der er ret eller vrang.
 MVH
 Egon
            
             |  |  | 
         Pernille (23-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pernille
 | 
 Dato :  23-05-07 21:36
 | 
 |  | 
 "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse 
 news:46548d04$0$901$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse 
 news:46541de2$0$912$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
 > news:46541718$1$52164$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
 > news:0hi6539mal213qjrbkktachlqmbhh8sbdn@4ax.com...
 >> On Tue, 22 May 2007 21:07:21 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
 >>
 >> gad vide om kontant afregning på stedet alligevel ikke er den rette
 >> måde,
 >>
 >> naturen ta'r sjældent fejl
 >>
 >>
 >> man kan jo også lære en del om opdragelse af unger ved at iagttage
 >> andre flokdyr som ulve eller aber
 >>
 >
 > Jeg har jo før anbefalet læsning af dyrepsykologen Konrad Lorenz,
 > Nobelpristager.
 > Men for det første kan pædagoger jo ikke klare tanken om, at mennesker 
 > reelt
 > er dyr, med tilhørende instinkter, for det andet er det principielt 
 > umuligt
 > for samme at læse Lorenz, idet han valgte at beholde stilling osv, ved at
 > være partimedlem.
 > Østrig.
 >
 > MVH
 > Egon
 >>
 >>
 > Hallo, Egon! Vær sød ikke at tage alle pædagoger over en kam!
 ..
 >
 Undskyld, det var ikke min mening   Når jeg anvender ordet "pædagoger", er det en hentydning til landsbydegnen 
 A.H.Wilstrup.
 Han er jo meget glad for exempelvis "pædagogisk universitet" og så videre.
 Kort sagt: En indforstået brug af ordet   > Men, hvorfor snakker du om pædagoger? Hvad er forældrenes rolle?
 > Pædagoger skal kun STØTTE opdragelsen. - Og det er skam svært nok, når så
 > mange forældre er direkte modarbejdende
 Ganske enig med dig her.
 Men det er jo desværre således, at landsbydegnene på "universitetet" i høj 
 grad har været medvirkende til at forvirre b.la. forældrene, så de 
 efterhånden ikke aner, hvad der er ret eller vrang.
 >
 >
 OK, - jeg er enig.
            
             |  |  | 
      Bruno Christensen (23-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bruno Christensen
 | 
 Dato :  23-05-07 20:25
 | 
 |  | On Tue, 22 May 2007 21:58:54 +0200, @ wrote:
 
 > gad vide om kontant afregning på stedet alligevel ikke er den rette
 > måde,
 
 Ved hunde er det: Kan du straffe/belønne indenfor 1/2 sekund, så
 påvirker du hunden.
 
 Er det senere så er der ingen eller negativ effekt.
 >
 > naturen ta'r sjældent fejl
 
 Næh. for naturen reagerer øjeblikkeligt
 >
 >
 > man kan jo også lære en del om opdragelse af unger ved at iagttage
 > andre flokdyr som ulve eller aber
 
 Mine børn blev opdraget som "hunde" (Kan jeg straffe/belønne indenfor
 0.5 sekund, så blev det gjort). Mine børnebørn, på begge sider, er
 "børn der altid _kan_ opføre sig ordentligt, når de skal), sjovt nok.
 
 Der er sket megen udvikling siden mine børn var små for snart 35 år
 siden.
 
 Der er kommet "positiv motivation", Som, så vidt jeg ved betyder at du
 aldrig straffer, men nøjes med at belønne det der er positivt.
 
 Hvis "ungen" der smed sten efter anden havde reageret ved ikke at
 smide sten 2. eller 3. gang, kunne faderen have reageret ved at
 belønne for noget positivt.
 
 Som faderen reagerer, forstærker han netop barnet i dets mening om
 "Hvis jeg gør noget jeg ikke må, så får jeg en is for at lade være"
 
 
 Gad vide hvem der oplærer de små "voldsbanditter" man ser her og der?
 
 
 
 --
 Med Venlig Hilsen
 Bruno Christensen
 
 
 
 |  |  | 
     Egon Stich (23-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Egon Stich
 | 
 Dato :  23-05-07 11:14
 | 
 |  | 
 "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse news:46533f6c$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > -sikke da noget sludder -hvis man ikke kan "argumentere" med
 > dem når de er 2-3 år fordi de ikke forstår det, hvorfor mener
 > du så at de vil forstå hvorfor de bliver tævet?
 >
 
 Landsbydegnen, omtaler ham i 3. person, da jeg jo er censureret, demonstrerer her sin for en lærer uhyggelige uvidenhed om, hvorledes dyreunger, herunder også menneskets, lærer ting, før de kan resonnere selvstændigt.
 Der er jo ikke tale om, at småbørn kan "forstå" noget som helst.
 Udover at de instinktmæssigt undgår handlinger, der erfaringsmæssigt medfører ubehag for dem selv.
 Det er derfor, børn kun rører en varm kakkelovn een gang.
 Men gerne løber ud på motorvejen gentagnme gange.
 Til det går galt--
 Eller anden form for ubehag har vist sig.
 
 
 > Vold mod børn er skadeligt, ulovligt og i det hele taget
 > ulækkert. Og hvis man kan beherske sig så er man mere sikker
 > på sig selv.
 
 Underligt, at en lærer ikke forstår at skelne mellem opdragende klaps i rumpen, og vold.
 
 > At slå et barn er en personlig
 > falliterklæring.
 
 For mennesker, der forstår at kende forskellen på vold og en harmløs ørefigen, er det langtfra en "fallitærklæring".
 Men sådant kræver naturligvis, at man er voksen nok til at kende grænserne, og ikke forløber sig.
 
 Egon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Carsten Overgaard (23-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Overgaard
 | 
 Dato :  23-05-07 12:41
 | 
 |  | 
 
            "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse
 news:46531fba$0$52144$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse
 news:4652a096$0$878$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >>
 > Dine idéer er rigtig gode synes jeg.
 > Jeg tænkte på, i går, da jeg så et indslag i tv om en tyrkisk, ung mand,
 der
 > var blevet udvist af Danmark, efter en fængselsstraf. Man havde opsøgt ham
 i
 > Tyrkiet, for at se, hvordan det er gået ham siden. Han fortalte, at da han
 > begik de handlinger, som havde fået ham i fængsel, havde han oplevet alt
 det
 > som han gjorde, som en film. Ikke som noget virkeligt.
 > Jeg tror, at børn og unge ser på alt for meget vold og kriminalitet i
 film.
 > Deres normer bliver rykket. De ser så meget af det kriminelle, at det i
 > deres hoveder bliver "normalt".
 >
 >
 >
 man starter som lille--
 og så bli´r man stor--
 Tjah-
 I går så jeg et glimrende exempel på, hvorledes man skaber fremtidens
 tyranner.
 Scene:
 Havnen.
 Deltagere:
 Far, pige på mellem 2 0g 3 år, en and.
 Anden gør, som ænder nu engang gør.
 Tigger brødstumper.
 Pigen samler en håndfuld sten op, og kaster på anden.
 Far: Hold op med det. Skal du have een i enden?
 Pigen: Naaaj---
 Er allerede henne efter næste håndfuld sten. Kaster dem på anden.
 Far: Så må vi gå--
 Pigen, der samler 3. håndfuld op,:
 Naaajjj---
 Kaster.
 Far:
 Nu går vi over og får en is---
 Hvad har denne uegnede forældre forsøgt at lære pigen?
 Hvad har hun lært?
 Fraværet af en på siden af hovedet, så ungen kunne lære at uacceptabel
 adfærd kan gøre ondt på een selv, skaber disse utilpassede unger.
 Man kan først argumentere med dem,. når de har udviklet tilstrækkeligt med
 hjerne.
 Og da er det for sent.
 Denne unormale hændelse ville normalt have fået en anden slutning, nemlig at
 junior blev konfronteret og hævet hjem, men jeg kan ikke afvise at der
 findes forældre, som ikke bryder sig om konflikter og de skal selvfølgelig
 læres op til at kunne håndtere dem.
 Men tæv hjælper ikke unger. En konfrontation og en konsekvens af en forkert
 handling er noget som virker. Det skal være en konsekvens som er synlig for
 både barnet og den voksne.
 Derfor må man ikke som forældre sige. "Gå ind på dit værelse og skam dig."
 Derfor må man ikke som inspektør sige. "Du er bortvist fra skolen i 14
 dage."
 Derfor må man ikke som betjent sige: "Bare vent til at du er 15 år."
 Som forælder må man lave "neutralt ringhjørne". I vores tilfælde er det en
 stol ude i gangen, som er synlig fra det meste af huset og hvor de kan sidde
 et par minutter (Minutter - IKKE timer) indtil at de er kølet af. Det virker
 på børn, som i dette tilfælde er 5 og 8 år.
 Over i skolen og ved egentlig lovbrud, bør man istedet forsøge med en
 "forsimplet setting". Det burde være sådan, at et alternativ til 14 dages
 bortvisning bør være at forældrene skal begive sig til skolen hvor at de
 dels kan sidde bagerst i klassen og notere om ungen hører efter og ikke
 forstyrrer. De og ungen skal sammen give karakter til ungen baseret på
 ungens opførelse i timerne og forælderen skal i et par timer efter skoletid
 overvåge at barnet ordner bede på skolen, renser toiletter eller fejer i
 skolegården. Ungen skal fratages nogle valg og noget fritid i en periode,
 således at de ikke oplever straf som en øget palette af muligheder, fordi at
 de kan lave hvad de har lyst til i hjemmet imens at de er suspenderet fra
 skolen, men som en indskrænkning af muligheder.
 Det burde være således at egentlige lovbrud - selv for unger under 15 år -
 belønnes med en stram ugeplan, som giver dem mulighed for at passe deres
 skole, men samtidig en følelse af at manglende respekt for loven betyder at
 nogle andre bestemmer hverdagen for den enkelte:
http://www.center-validering.dk/rrn.htm -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk  (hemmelige fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650 "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"
 "Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."
            
             |  |  | 
     Egon Stich (23-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Egon Stich
 | 
 Dato :  23-05-07 19:17
 | 
 |  | 
 "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse news:4654284b$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
 > 
 > Denne unormale hændelse ville normalt have fået en anden slutning, nemlig at
 > junior blev konfronteret og hævet hjem, men jeg kan ikke afvise at der
 > findes forældre, som ikke bryder sig om konflikter og de skal selvfølgelig
 > læres op til at kunne håndtere dem.
 Afvise, at de findes?
 Jeg har da indtryk af, at de efterhånden er i overtal   Desværre--
 > Men tæv hjælper ikke unger. En konfrontation og en konsekvens af en forkert
 > handling er noget som virker. Det skal være en konsekvens som er synlig for
 > både barnet og den voksne.
 Jeg er stejl tilhænger af konsekvenspædagogik.
 Formen kan så diskuteres.
 Men jeg mener, det kan være fornuftigt at lære af hundene, der, uden at skade afkommet, "rusker" dem, om de er på afveje.
 Altså langt fra "tæv", som i min optik er noget ganske andet.
 > 
 > Derfor må man ikke som forældre sige. "Gå ind på dit værelse og skam dig."
 > Derfor må man ikke som inspektør sige. "Du er bortvist fra skolen i 14
 > dage."
 > Derfor må man ikke som betjent sige: "Bare vent til at du er 15 år."
 Enig.
 > 
 > Som forælder må man lave "neutralt ringhjørne". I vores tilfælde er det en
 > stol ude i gangen, som er synlig fra det meste af huset og hvor de kan sidde
 > et par minutter (Minutter - IKKE timer) indtil at de er kølet af. Det virker
 > på børn, som i dette tilfælde er 5 og 8 år.
 Det er jeg sikker på, det gør.
 Meeen--
 Jeg fremhævede jo udtrykkeligt småbørn, der endnu ikke har erhvervet evnen til at ressonere rationelt.
 Hvorledes forklarer man en 2-årig noget abstrakt?
 Nej - vel?
 > 
 > Det burde være således at egentlige lovbrud - selv for unger under 15 år -
 > belønnes med en stram ugeplan, som giver dem mulighed for at passe deres
 > skole, men samtidig en følelse af at manglende respekt for loven betyder at
 > nogle andre bestemmer hverdagen for den enkelte:
 Jeg har bemærket dine igennem tiderne fremsatte forslag om en anderledes måde, at gøre tingene på.
 Og sympatiserer med ikke så få af dine forslag.
 I dette spørgsmål, tror jeg ikke, vi ligger langt fra hinanden.
 MVH
 Egon
            
             |  |  | 
  Kim Frederiksen (22-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Frederiksen
 | 
 Dato :  22-05-07 06:22
 | 
 |  | 
 
            BigBother wrote:
 > http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=7024706 >
 > Den grove vold i Danmark steg med 75% fra 1996 til 2006.
 >
 > Nogen forslag til, hvordan vi kan komme dette uvæsen til livs, ud
 > over flere forbud, mere overvågning, mere politi, flere beføjelser
 > til magthaverne, og lignende skridt i retning af at omdanne vores
 > land til en politistat?
 Ja, massehjemsendelser af det egentlige problem: muhamedanere
 -- 
 mvh.
 Kim Frederiksen
 Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
 tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage) 
            
             |  |  | 
  Carsten Overgaard (22-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Overgaard
 | 
 Dato :  22-05-07 15:11
 | 
 |  | 
 
            "BigBother" <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev i en meddelelse
 news:4651f56c$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
 > http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=7024706 >
 > Den grove vold i Danmark steg med 75% fra 1996 til 2006.
 >
 > Nogen forslag til, hvordan vi kan komme dette uvæsen til livs, ud over
 flere
 > forbud, mere overvågning, mere politi, flere beføjelser til magthaverne,
 og
 > lignende skridt i retning af at omdanne vores land til en politistat?
 Vi skal starte i folkeskolen. Vold og andre lovovertrædelser, som idag
 bedømmes på inspektørens kontor eller en sagsbehandler hos kommunen, skal
 bedømmes af de ældste elever i samfundsfag (Overset fag, som idag mest
 bruges som ekstra dansktimer). Hvis der har fundet en form for
 lovovertrædelse sted forårsaget af en elev på skolen uanset om det er sket
 på skolen eller uden for skolen, så skal eleverne gennemføre en retssag med
 bistand af en person fra byretten.
 Dommen skal ikke på straffeattesten, men eleverne vil få en retsbelæring af
 den jurakyndige, som fortæller hvad lovovertrædelsen måtte takseres til og
 ud fra denne målestok, så må den "dømte" og dennes familie acceptere X antal
 dage med oprydning udenfor skolen. http://www.center-validering.dk/rrn.htm Decideret vold og happy slapping skal kunne medføre at den dømte skal
 gennemføre et weekend ophold i et nedlagt statsfængsel.
http://www.center-validering.dk/Retsreform/Prisonweekend.htm For de 15-18 årige skal det handle om at få dem i arbejde og holde dem væk
 fra nattelivet: Her må det handle om at retten indplacerer dem efter deres
 farlighed og så skal de selv gøre en aktiv indsats for at arbejde sig ud
 igen. http://www.center-validering.dk/Retsreform/15_18year.htm Til det skal vi have en række nye værktøjer og staten skal gå ind og
 overtage institutioner, som dækker så specielle behov hos nogle børn at det
 ikke med ret og rimelighed kan være noget en kommune skal slås med.
 Til gengæld skal hver eneste kommune tilbyde natlogi med lås på ydersiden af
 døren, hvor at de unge kan checke ind om aftenen og gå igen om morgenen -
 mest for deres egen skyld, hvis de ikke kan styre sig.
 Arbejde og start på uddannelse skal belønnes. Det er i virkelighed de ting,
 som er med til at forebygge vold og uro - ikke hvad man kan true dem med.
 Ledighed er roden til alt ondt og derfor skal ledighed gøres trivielt -
 meget trivielt.
 Starter vi fra bunden af med de unge, så vender vi udviklingen over en
 årrække.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk  (hemmelige fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650 "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"
 "Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."
            
             |  |  | 
  Wilstrup (22-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wilstrup
 | 
 Dato :  22-05-07 20:10
 | 
 |  | 
 "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i
 meddelelsen news:4652f9f3$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
 
 samfundsfag (Overset fag, som idag mest
 > bruges som ekstra dansktimer)
 
 har du belæg for den vilde påstand, eller gætter du bare?
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Carsten Overgaard (23-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Carsten Overgaard
 | 
 Dato :  23-05-07 08:09
 | 
 |  | 
 
            "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
 news:46534021$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i
 > meddelelsen news:4652f9f3$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >   samfundsfag (Overset fag, som idag mest
 > > bruges som ekstra dansktimer)
 >
 > har du belæg for den vilde påstand, eller gætter du bare?
 Sådan gik mine timer og der er ingen grund til at tro at det går bedre, nu
 hvor at eleverne ikke kan forklare forskellen på regering og folketing.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk  (hemmelige fængsler for børn)
http://blog.myspace.com/covergaard3650 "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"
 "Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."
            
             |  |  | 
    Arne H. Wilstrup (23-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Arne H. Wilstrup
 | 
 Dato :  23-05-07 19:00
 | 
 |  | "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i
 meddelelsen news:4653e8a8$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
 > news:46534021$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >>
 >> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i
 >> meddelelsen news:4652f9f3$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
 >>
 >>   samfundsfag (Overset fag, som idag mest
 >> > bruges som ekstra dansktimer)
 >>
 >> har du belæg for den vilde påstand, eller gætter du bare?
 >
 > Sådan gik mine timer og der er ingen grund til at tro at det
 > går bedre, nu
 > hvor at eleverne ikke kan forklare forskellen på regering og
 > folketing.
 
 som sagt; du har ikke belæg for din påstand. Og dine personlige
 oplevelser giver jeg ikke ret meget for. Du kan næppe huske dine
 skoledage. Jeg har såmænd elever der påstår hårdnakket at de
 aldrig har haft kristendom, selvom jeg selv har undervist dem i
 det for år tilbage, og jeg har været på adskillige skoler hvor
 der naturligvis er blevet undervist i samfundsfag.
 
 Der er ikke noget formelt krav i læseplaner om at de skal kunne
 nogle bestemte forhold i samfundsfag. Det er naturligvis fint
 hvis eleverne kan se forskel på regering og folketing, men det
 er altså ikké et formelt krav.
 
 Det er heller ikke et formelt krav at de skal kende navnene på
 aktuelle ministre. Desuden er samfundsfag skåret ned til det
 absolutte minimun siden Haarder trådte til. Før i tiden var det
 sådan at man anbefalede mindst 5 lektioner i samfundsfag, men
 ingen kommuner gennemførte det, for det var for dyrt.
 
 Så lavede Haarder pludselig loven om, således at der nu skulle
 være samfundsfag i kun to lektioner ugentligt i 8.klasse og en
 historietime -i 9.klasse er det omvendt: to historietimer og en
 time i samfundsfag.
 
 Og da man kun har samfundsfag i 8. og 9.klasse og læseplanen har
 nogle fabelagtige ambitioner, så kan man ikke nå det hele  - det
 er en simpel umulighed. Men som sædvanlig udtaler Haarder sig om
 noget han ikke har forstand på.
 
 Desuden har du slet ikke haft samfundsfag, men
 samtidsorientering eller samfundslære - samfundsfag blev først
 indført for få år siden.
 Før i tiden var det et fag der handlede om "avislæsning" - og
 der var slet ikke formelle krav til noget som helst
 fagligt-udover at eleverne skulle orienteres om almindelige
 forhold i det danske samfund. (jeg har ikke tidligere læseplaner
 ved  hånden, men det var også et digert værk, der med store
 penselsstrøg malede side efter side over med
 hensigtserklæringer.)
 
 Naturligvis har du haft de fag du skulle have - og hvis ikke, så
 er det naturligvis sådan at skolelederen skal påtale det - og
 endelig kunne dine forældre jo også have gjort noget ved det.
 
 Nogle lærere vælger i øvrigt at tage danskfaget med samfundsfag,
 således at eleverne fx fokuserer på samfundet via litteraturen,
 gennem avislæsning, medier etc. Det er ikke ulovligt. I
 10.klasse kan man endda få lovmæssig medhold til at inddrage det
 i danskundervinsningen.
 
 Men der er naturligvis sket mange ting siden du gik i skole. Og
 Haarder har ikke gjort det lettere:
 
 Vor maniodepressive undervisningsminister får en idé fredag
 aften, kontakter straks sine embedsmænd og forlanger at planerne
 skal føres ud i livet inden mandag morgen. Og ugen efter
 fortryder han og laver om på det.
 
 I dette skoleår kunne vi fx ikke få at vide hvilken model vi
 skulle føre eleven til prøve i: skriftlig eller mundtlig. Så fik
 vi at vide at det nu drejede sig om skriftlige prøver -hvorefter
 han 1½ måned før prøveafholdelsen fortrød og sagde at nu kunne
 skolerne selv vælge om det skulle være mundtlige eller
 skriftlige prøver i samfundsfag, kristendom og historie.
 
 Det byder man eleverne - udover skandalen med de digitale
 prøver.
 
 Derpå kommer embedsmænd i denne måned hvor prøverne er i fuld
 gang og forlanger at nu skal eleverne skam også tage en
 PISA-test - hvorefter de bebuder deres ankomst igen dagen før de
 digitale prøver og forlanger at de elever der var fraværende
 tidligere skal prøves - hvilket medfører at ganske få af dem
 dukker op - de har andet at lave, mener eleverne fx at læse til
 "eksamen".
 
 Og så kommer de nationale tests i matematik i 6.klasserne i
 morgen, i denne uge var det så erstatningsprøverne i biologi og
 geografi, men her fik så omkring 800-900 elever dispensation fra
 dem, fordi de allerede var indstillet til gymnasiet. Jo , det
 går rigtig godt.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Peder (22-05-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder
 | 
 Dato :  22-05-07 23:19
 | 
 |  | 
 
            BigBother <uyuyffyg7yg@d8hf7e.com> skrev
 >http://station2.tv2.dk/udsendelser/article.php?id=7024706 >Den grove vold i Danmark steg med 75% fra 1996 til 2006.
 >Nogen forslag til, hvordan vi kan komme dette uv?sen til livs, ud over flere 
 >forbud, mere overv?gning, mere politi, flere bef?jelser til magthaverne, og 
 >lignende skridt i retning af at omdanne vores land til en politistat?
 MERE TOLERANCE, og lær andre at ELSKE ved SELV at elske.
 -- 
 Mvh Peder
            
             |  |  | 
 |  |