|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Mayonaise Fra : TKL
 | 
 Dato :  12-03-06 19:34
 | 
 |  | Vognen lider desværre den skavank, at den udvikler en del mayonaise her om
 vinteren. Det sætter sig som bekendt i diverse "krumtapsslanger" og i mit
 tilfælde "tætner" det til sidst nogle af slangerne, hvilket motoren bestemt
 ikke bryder sig om. Jeg har løst problemer ved at tage proppen af til
 oliepåfyldningsstudsen - mayonaisen forsvinder!! Mit spørgsmål er - er det
 noget til hinder for, at man permanent kører med proppen af?
 
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
  jan@stevns.net (12-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  12-03-06 19:38
 | 
 |  | "TKL" <thomas.larsen@uni-c.dk> skrev :
 
 >Mit spørgsmål er - er det
 >noget til hinder for, at man permanent kører med proppen af?
 
 Hvorfor ikke bare løse problemet ?
 
 Hvilken bil handler det om iøvrigt
 
 
 --
 jan@stevns.net
 
 Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
 dk.fritid.bil's hjemmeside
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (12-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  12-03-06 19:52
 | 
 |  | 
 <jan@stevns.net> skrev i en meddelelse 
 news:gjq812hjgo7iggd2e9bnap3m6i6caen5kq@dtext.news.tele.dk...
 > "TKL" <thomas.larsen@uni-c.dk> skrev :
 >
 >>Mit spørgsmål er - er det
 >>noget til hinder for, at man permanent kører med proppen af?
 >
 > Hvorfor ikke bare løse problemet ?
 >
 > Hvilken bil handler det om iøvrigt
 Jeg tror ikke det vedkommer os    Hvis det f.eks var en af de franske biler, så kunne det jo være pga. et 
 eller andet konstruktions....som man skal have rettet.....noget med at noget 
 fryser til is, hvis jeg husker rigtigt.
 --
 Tom
            
             |  |  | 
   jan@stevns.net (12-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  12-03-06 20:41
 | 
 |  | "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
 
 >Hvis det f.eks var en af de franske biler, så kunne det jo være pga. et
 >eller andet konstruktions....som man skal have rettet.....noget med at noget
 >fryser til is, hvis jeg husker rigtigt.
 
 Jep - den typiske børnecontainerfejl -  der kræver en varmeledning
 
 
 --
 jan@stevns.net
 
 Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
 dk.fritid.bil's hjemmeside
 
 
 
 |  |  | 
  TKL (12-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TKL
 | 
 Dato :  12-03-06 21:12
 | 
 |  | 
 > Hvorfor ikke bare løse problemet ?
 >
 > Hvilken bil handler det om iøvrigt
 
 Det er en MG Montego - og det er en "konstruktionsfejl", som ikke bare lige
 kan rettes.
 
 Den sviner ikke motorrummet til, så det er ikke det, som bekymrer mig. Jeg
 er/var som sagt mere bekymret for, om det kan have en betydning for
 "motoren".
 
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
   jan@stevns.net (12-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  12-03-06 21:21
 | 
 |  | "TKL" <thomas.larsen@uni-c.dk> skrev :
 
 >Det er en MG Montego - og det er en "konstruktionsfejl", som ikke bare lige
 >kan rettes.
 
 Er det nu den igen ?  Du skal vist bare bygge en hat til den
 
 Det gjorde vi i gamle dage af og til med de kære englændere, når det
 problem dukkede op
 
 Vi lavede en hat i flammingo - det hjalp på sagerne -  men det gør en
 god lang tur nu også
 
 (kortturskørsel en mas - fremmer bestemt fænomenet)
 --
 jan@stevns.net
 
 Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
 dk.fritid.bil's hjemmeside
 
 
 
 |  |  | 
  Esben Taersker (12-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Esben Taersker
 | 
 Dato :  12-03-06 19:50
 | 
 |  | TKL wrote:
 > Vognen lider desværre den skavank, at den udvikler en del mayonaise her om
 > vinteren. Det sætter sig som bekendt i diverse "krumtapsslanger" og i mit
 > tilfælde "tætner" det til sidst nogle af slangerne, hvilket motoren bestemt
 > ikke bryder sig om. Jeg har løst problemer ved at tage proppen af til
 > oliepåfyldningsstudsen - mayonaisen forsvinder!! Mit spørgsmål er - er det
 > noget til hinder for, at man permanent kører med proppen af?
 >
 > Thomas
 >
 >
 Der vil sikkert komme stænk af olie op under kørsel, som vil tilsvine
 motorrummet.
 Hvor meget er forskelligt fra bil til bil. Min far kørte en gang
 Vestjylland-Falster og retur uden prop i en Nissan Sunny '87. Det
 nødvendiggjorde en komplet motor-rens.
 Jeg kørte her i vinter en tur på små 100 km i min Golf III, hvor jeg
 også havde glemt at sætte proppen på. Jeg var mere heldig - dels lå
 proppen stadig på blokken hvor jeg havde lagt den - dels havde den kun
 "spyttet" lidt op under hjælmen.
 
 /Esben
 
 
 |  |  | 
  Uffe Ravn (12-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Ravn
 | 
 Dato :  12-03-06 22:49
 | 
 |  | TKL wrote:
 
 > Vognen lider desværre den skavank, at den udvikler en del mayonaise
 > her om vinteren. Det sætter sig som bekendt i diverse
 > "krumtapsslanger" og i mit tilfælde "tætner" det til sidst nogle af
 > slangerne, hvilket motoren bestemt ikke bryder sig om. Jeg har løst
 > problemer ved at tage proppen af til oliepåfyldningsstudsen -
 > mayonaisen forsvinder!! Mit spørgsmål er - er det noget til hinder
 > for, at man permanent kører med proppen af?
 
 Når man nu ved hvordan mus og lignende smådyr har det med at kravle op
 lunkne motorer og lignende, er jeg ikke sikker på at jeg ville efterlade den
 med proppen af.
 
 Desuden kan det, især hvis der er lidt underkompression svine forfærdeligt.
 
 Er der ikke underkompression, ville jeg være bange for alt det sand der kan
 lande i motorolien ad den vej.
 
 Find en anden løsning.
 
 Mvh. Uffe Ravn
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  TKL (13-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TKL
 | 
 Dato :  13-03-06 08:22
 | 
 |  | 
 > Når man nu ved hvordan mus og lignende smådyr har det med at kravle op
 > lunkne motorer og lignende, er jeg ikke sikker på at jeg ville efterlade
 > den
 > med proppen af.
 >
 > Desuden kan det, især hvis der er lidt underkompression svine
 > forfærdeligt.
 >
 > Er der ikke underkompression, ville jeg være bange for alt det sand der
 > kan
 > lande i motorolien ad den vej.
 >
 > Find en anden løsning.
 
 Gode pointer! Jeg må finde på en mere permanent "vinterløsning".
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |