|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Monster Cobra Fra : JBH
 | 
 Dato :  09-03-06 19:42
 | 
 |  |  |  |  | 
  Thomas (09-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  09-03-06 20:03
 | 
 |  | 
 "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message 
 news:4410792a$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=338422 >
 må næsten være en skrivefejl, 0-200 på 5,3 sekund, dvs 1,5 sekund fra 
 100-200 m/t , når tiden fra 0 - 100 km/t er 3,8 ??
 tror jeg ikke på. Nogen der ved hvad en dragster klarer den acc. på ?
 Mvh
 Thomas 
            
             |  |  | 
  Per Beer Hansen (09-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  09-03-06 20:12
 | 
 |  | 
 
            Thomas wrote:
 >
 > tror jeg ikke på. Nogen der ved hvad en dragster klarer den acc. på ?
 >
 Det kommer vel lidt an på, hvilken klasse dragster du mener ?
 Men en topfuel kan f.eks. klare 0-511 km/t på under 5 sekunder.
http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=20504 -- 
 Mvh Per
www.perbeer.dk  - Motorsport
 Masser af bil videoer 
            
             |  |  | 
   Thomas (09-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  09-03-06 20:18
 | 
 |  | 
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message 
 news:d6%Pf.1365$LY3.337@news.get2net.dk...
 > Thomas wrote:
 >>
 >> tror jeg ikke på. Nogen der ved hvad en dragster klarer den acc. på ?
 >>
 >
 > Det kommer vel lidt an på, hvilken klasse dragster du mener ?
 > Men en topfuel kan f.eks. klare 0-511 km/t på under 5 sekunder.
 > http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=20504 yup er jeg klar over, men det var specifikt 100-200.....      og for at 
 sætte tingene i relation.  Enten må de 1200 hk ende i hjulspind eller at 
 bilen vælter bagover, hvis dækkene kan klare 100-200 på 1,5 sekund
 ja jeg tror ikke på det, men derfor kan det da sagtens passe, no hard 
 feelings'
 mvh
 Thomas 
            
             |  |  | 
  Thomas J. (09-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas J.
 | 
 Dato :  09-03-06 20:15
 | 
 |  | 
 
            Den Thu, 9 Mar 2006 20:03:28 +0100 sendte "Thomas"
 <bambanosFJERN@hotmail.com> følgende røgsignaler:
 >
 >"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message 
 >news:4410792a$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=338422 >>
 >
 >
 >
 >må næsten være en skrivefejl, 0-200 på 5,3 sekund, dvs 1,5 sekund fra 
 >100-200 m/t , når tiden fra 0 - 100 km/t er 3,8 ??
 >
 >tror jeg ikke på.
 Det gør jeg. For 0-100 km/t er præget af hjulspin, og derefter
 begynder den for alvor at få bid.
 En topfuel dragster går fra 0-500 km/t på under 5 sekunder, når der er
 maksimal friktion.
 0-160 km/t kan for de hurtigste overstås på ca. 1 sekund.
 Tidligere sagde man endda at en dragster var længere tid om at gå fra
 0-200 km/t end fra 200-400 km/t.
 -- 
 Thomas J.
 Hyundai Getz 1,3 GL '04
 Yamaha Aerox RR '04
 Sony KDL-S40A11E '06
            
             |  |  | 
   Thomas (09-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  09-03-06 20:22
 | 
 |  | 
 "Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk> 
 wrote in message news:s2v012dv1cc4tb8k8d5hs4c1r4nlpoqj9g@4ax.com...
 > Den Thu, 9 Mar 2006 20:03:28 +0100 sendte "Thomas"
 > <bambanosFJERN@hotmail.com> følgende røgsignaler:
 >
 >>
 >>"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
 >>news:4410792a$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >>> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=338422 >>>
 >>
 >>
 >>
 >>må næsten være en skrivefejl, 0-200 på 5,3 sekund, dvs 1,5 sekund fra
 >>100-200 m/t , når tiden fra 0 - 100 km/t er 3,8 ??
 >>
 >>tror jeg ikke på.
 >
 > Det gør jeg. For 0-100 km/t er præget af hjulspin, og derefter
 > begynder den for alvor at få bid.
 >
 > En topfuel dragster går fra 0-500 km/t på under 5 sekunder, når der er
 > maksimal friktion.
 >
 > 0-160 km/t kan for de hurtigste overstås på ca. 1 sekund.
 >
 > Tidligere sagde man endda at en dragster var længere tid om at gå fra
 > 0-200 km/t end fra 200-400 km/t.
 Ok jeg sagde heller ikke at jeg ikke ville overbevises.  Er det vindpresset 
 der giver bedre friktion over 100 eller hvad spiller ind ?
 Mvh
 Thomas
            
             |  |  | 
  Jakob Jeppesen (09-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jakob Jeppesen
 | 
 Dato :  09-03-06 20:24
 | 
 |  | 
 
            "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:dupu78$2dn$1@news.net.uni-c.dk...
 >
 > "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message news:4410792a$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=338422 >>
 >
 >
 >
 > må næsten være en skrivefejl, 0-200 på 5,3 sekund, dvs 1,5 sekund fra 100-200 m/t , når tiden fra 0 - 100 km/t er 3,8 ??
 >
 Renualt levede engang en specialudgave af Espace. Den havde en
 F1 motor placeret i midten af bilen og jeg mener at den kunne
 klare 0-200 km/t på 6.3 sekund.
 /Jakob 
            
             |  |  | 
   Thomas (09-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  09-03-06 20:26
 | 
 |  | 
 "Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message 
 news:441080cd$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
 > "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:dupu78$2dn$1@news.net.uni-c.dk...
 >>
 >> "JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message 
 >> news:4410792a$0$47056$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >>> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=338422 >>>
 >>
 >>
 >>
 >> må næsten være en skrivefejl, 0-200 på 5,3 sekund, dvs 1,5 sekund fra 
 >> 100-200 m/t , når tiden fra 0 - 100 km/t er 3,8 ??
 >>
 >
 > Renualt levede engang en specialudgave af Espace. Den havde en
 > F1 motor placeret i midten af bilen og jeg mener at den kunne
 > klare 0-200 km/t på 6.3 sekund.
 >
 Yup så den godt på tv engang,   herlig øse, der sad 2 makkere med 
 styrthjelme på forsæderne og ruskede fra side til side.   Motoren var så 
 smidt i midten som i en alm f1'er
 (og jeg er stadig på jagt efter det tvklip som jeg har søgt efter tidligere)
 Mvh
 Thomas 
            
             |  |  | 
    Per Beer Hansen (09-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  09-03-06 20:40
 | 
 |  | 
 
            Thomas wrote:
 > Yup så den godt på tv engang,   herlig øse, der sad 2 makkere med
 > styrthjelme på forsæderne og ruskede fra side til side.   Motoren var
 > så smidt i midten som i en alm f1'er
 >
 > (og jeg er stadig på jagt efter det tvklip som jeg har søgt efter
 > tidligere)
 Hvis du kikker på min hjemmeside, under diverse bilstuff -> diverse 
 bilvideoer, så ligger der (godt nede på siden) et klip med netop den Espace.
 -- 
 Mvh Per
www.perbeer.dk  - Motorsport
 Masser af bil videoer 
            
             |  |  | 
     Eg Egemarke (09-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Eg Egemarke
 | 
 Dato :  09-03-06 22:46
 | 
 |  | 
 
            Jeg mener bestemt engang at have set noget ligneden bare med en transit, den 
 lignede en alm transit men var i stort set bare en plastik karosse på en F1 
 den var vidst heller ikke særligt sløv    Tror det var discovery ???
 -- 
 --
 MvH Eg Egemarke
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265 Manualer til Mc brug emule hent programmet på www.emule.dk |  |  | 
      Basil (09-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Basil
 | 
 Dato :  09-03-06 23:43
 | 
 |  | 
 
            Eg Egemarke skrev d. 09-03-2006 i meddelelse 
 <4410a219$0$15791$14726298@news.sunsite.dk>:
 > Jeg mener bestemt engang at have set noget ligneden bare med en transit, den 
 > lignede en alm transit men var i stort set bare en plastik karosse på en F1 
 > den var vidst heller ikke særligt sløv    > Tror det var discovery ???
 > --
 Jeg kan huske den artikel fra min storebrors Bilen, Motor og Sport.
 Den Transit var vist enhver grønthandlers drøm    Kai
            
             |  |  | 
  Bo Velschow (11-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Velschow
 | 
 Dato :  11-03-06 14:40
 | 
 |  |  |  |  | 
  Lars Hoffmann (10-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Hoffmann
 | 
 Dato :  10-03-06 09:17
 | 
 |  | Thomas J. wrote:
 
 > En topfuel dragster går fra 0-500 km/t på under 5 sekunder, når der er
 > maksimal friktion.
 
 Hardcore - hvor mange G trækker det så? Det må da være en ganske
 ubehagelig fornemmelse at sidde indeni.
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas J. (10-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas J.
 | 
 Dato :  10-03-06 10:21
 | 
 |  | Den 10 Mar 2006 00:17:26 -0800 sendte "Lars Hoffmann"
 <lars@intercambiodvd.com> følgende røgsignaler:
 
 >Thomas J. wrote:
 >
 >> En topfuel dragster går fra 0-500 km/t på under 5 sekunder, når der er
 >> maksimal friktion.
 >
 >Hardcore - hvor mange G trækker det så? Det må da være en ganske
 >ubehagelig fornemmelse at sidde indeni.
 
 Den hurtigste (U.S. Army  Dragster) trækker ca. 6 G under acceleration
 og minus 6 G når faldskærmene aktiveres, og jeg læste at den bruger 12
 gallons brændstof per løb.
 HK: 8000+
 
 Højeste finish line hastighed: 337,58 mph (ca. 543 km/t)
 Hurtigste kvartmile tid: 4,44 sek.
 
 --
 Thomas J.
 Hyundai Getz 1,3 GL '04
 Yamaha Aerox RR '04
 Sony KDL-S40A11E '06
 
 
 |  |  | 
  Lars Hoffmann (10-03-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Hoffmann
 | 
 Dato :  10-03-06 12:04
 | 
 |  | 
 
            Thomas J. wrote:
 > Den hurtigste (U.S. Army  Dragster) trækker ca. 6 G under acceleration
 > og minus 6 G når faldskærmene aktiveres, og jeg læste at den bruger 12
 > gallons brændstof per løb.
 Og det er jo ikke just øko bensin de kører på
 > HK: 8000+
 Og så koster det omkring 3000 USD pr løb. Motoren skal forøvrigt
 skilles ad efter hvert løb    Dyr hobby
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
            
             |  |  | 
 |  |