|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Det er dét jeg hele tiden har sagt - ang. ~ Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-02-06 10:20
 | 
 |  | 
 
            Iflg. DR's tekst-tv:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/25/222212.htm Fartkontrol på de forkerte veje
 25. feb. 2006 22.26 Indland Opdat.: 26. feb. 2006 08.34
 Politiet anklages for at tjekke farten de forkerte steder. Bilisterne møder 
 nemlig politiets fotokontrol på veje, der ikke er plagede af ulykker.
 Det strider direkte imod de retningslinjer, som Justitsministeriet har 
 udstukket til politiet.  Det vækker harme blandt fagfolk, skriver Politiken.
 De anklager politiet for at bruge en alt for lille del af deres kontroltimer 
 på de farligste veje. Det betyder, at kontrollen slet ikke redder de liv, 
 som den kunne.
 Farligste veje prioriteres for lavt
 - Jeg er skuffet over, at politiet ikke bruger flere måletimer på 
 ulykkesramte veje, siger Vejdirektoratets ekspert i fotokontrollen, 
 projektleder Lárus Ágústsson.
 - Jeg har i årevis sagt til politiet, at de prioriterer de farligste veje 
 for lavt. Jo flere ulykker der sker på de veje, hvor man kontrollerer fart, 
 jo flere ulykker kan man forhindre, siger han.
 Ifølge Lárus Agútsson skal politiet bruge to tredjedele af måletimerne på 
 ulykkesramte veje for at få en trafiksikkerhedsmæssig effekt.
 I 2005 blev fotovognene kun brugt på de ulykkesplagede veje i 44 procent af 
 tiden, viser tal fra Rigspolitiets Færdselsafdeling.
            
             |  |  | 
  alexbo (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  26-02-06 10:55
 | 
 |  | 
 "Henrik B."  skrev
 > Ifølge Lárus Agútsson skal politiet bruge to tredjedele af måletimerne på 
 > ulykkesramte veje for at få en trafiksikkerhedsmæssig effekt.
 Det lyder jo umiddelbart meget fornuftigt,
 men når fartkontrollen på de ulykkesplagede veje har bragt ulykkestallet 
 ned, så vil en senere undersøgelse af hvor politiet måler, vise at man har 
 målt på veje med få ulykker.
 Man kunne måske også forestille sig at de bilister der kører på de farlige 
 veje, selv kunne finde ud af at tilpasse kørslen efter dette.
 Det kræver selvfølgelig at man ved hvor de farlige veje er, det er ikke så 
 nemt at finde ud af.
 På  www.sikkertrafik.dk  burde man kunne følge med i hvor og hvornår 
 ulykkerne sker.
 mvh
 Alex Christensen 
            
             |  |  | 
  Preben Riis Sørensen (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  26-02-06 11:06
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:440172c6$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Iflg. DR's tekst-tv:
 > http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/25/222212.htm >
 > Fartkontrol på de forkerte veje
 Dertil kommer for lav tilladt fart på åbenlyst ufarlige veje, hvor der så
 godt som aldrig sker noget af betydning. Vi har lige fået nedsat farten til
 60 på den nordlige indfaldsvej til Esbjerg, hvor farten i forvejen holdes
 nede af trafiklys og to rundkørsler. 'Den lange march' starter således langt
 udenfor byen og mange kilometer ind. Det er komplet latterligt, og er med
 til at fjerne den sidste grad af respekt overfor hastighedsgrænser der måtte
 være. Sikke noget skrivebordsoverformynderi, fy for....
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
            
             |  |  | 
  alexbo (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  26-02-06 11:14
 | 
 |  | 
 "Preben Riis Sørensen"  skrev
 
 > Vi har lige fået nedsat farten til 60 på den nordlige indfaldsvej til
 > Esbjerg, hvor farten i forvejen holdes
 > nede af trafiklys og to rundkørsler.
 
 Hvis farten alligevel holdes nede så er det vel lige meget hvad der står på
 skiltet.
 Mon ikke man vil undgå at man ræser fra lyskurv til lyskurv, og i stedet
 ønsker en fast rolig hastighed, der får trafikken til at glide.
 Vi kender jo alle til de idioter der kører med "fuld gas og bremsen i" det
 gavner ikke trafikafviklingen.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Preben Riis Sørensen (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  26-02-06 12:47
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev
 > Hvis farten alligevel holdes nede så er det vel lige meget hvad der står
 på
 > skiltet.
 
 Det er skiltet der giver bøderne, så det er da ikke lige meget.
 
 > Mon ikke man vil undgå at man ræser fra lyskurv til lyskurv, og i stedet
 > ønsker en fast rolig hastighed, der får trafikken til at glide.
 
 Prøv lige selv at regne den der igennem, det er noget vrøvl.
 
 > Vi kender jo alle til de idioter der kører med "fuld gas og bremsen i" det
 > gavner ikke trafikafviklingen.
 
 Mere forkert, man er nødvendigvis nødt til at stoppe for rødt, uanset
 hvilken fart man ellers kom med.
 
 --
 M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 preben@esenet.dk
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    alexbo (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  26-02-06 13:00
 | 
 |  | 
 "Preben Riis Sørensen"
 
 > Det er skiltet der giver bøderne, så det er da ikke lige meget.
 Når farten alligevel holdes nede, kan man da ikke få bøde uanset skilt eller
 ej.
 
 >> Mon ikke man vil undgå at man ræser fra lyskurv til lyskurv, og i stedet
 >> ønsker en fast rolig hastighed, der får trafikken til at glide.
 > Prøv lige selv at regne den der igennem, det er noget vrøvl.
 Synes du virkelig, det er ellers hele grundlaget for f.eks. grøn bølge.
 
 > Mere forkert, man er nødvendigvis nødt til at stoppe for rødt, uanset
 > hvilken fart man ellers kom med.
 Ja det kan vi da være enige om,
 men de der fiser frem til det røde lys holder i vejen for dem der kommer
 jævnt kørende så de kommer frem til lyskurven når den skifter til grønt.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 |  |  | 
     Preben Riis Sørensen (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  26-02-06 13:22
 | 
 |  | 
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 news:44019880$1$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >
 > "Preben Riis Sørensen"
 >
 > > Det er skiltet der giver bøderne, så det er da ikke lige meget.
 > Når farten alligevel holdes nede, kan man da ikke få bøde uanset skilt
 eller
 > ej.
 
 Jeg har ikke nævnt under hvad, det holdes nede.
 
 >
 > >> Mon ikke man vil undgå at man ræser fra lyskurv til lyskurv, og i
 stedet
 > >> ønsker en fast rolig hastighed, der får trafikken til at glide.
 > > Prøv lige selv at regne den der igennem, det er noget vrøvl.
 > Synes du virkelig, det er ellers hele grundlaget for f.eks. grøn bølge.
 
 Der er ikke grøn bølge der. Heller ikke nede ved havnen, der er den brun.
 
 >
 > > Mere forkert, man er nødvendigvis nødt til at stoppe for rødt, uanset
 > > hvilken fart man ellers kom med.
 > Ja det kan vi da være enige om,
 > men de der fiser frem til det røde lys holder i vejen for dem der kommer
 > jævnt kørende så de kommer frem til lyskurven når den skifter til grønt.
 
 Vil kun teoretisk i enkelte tilfælde holde vand, men har ikke noget med
 hovedsituationen at gøre.
 
 --
 M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 preben@esenet.dk
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Henneberg Kriste~ (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  26-02-06 11:44
 | 
 |  | 
 "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 news:44017d83$0$24245$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 > Dertil kommer for lav tilladt fart på åbenlyst ufarlige veje, hvor der så
 > godt som aldrig sker noget af betydning. Vi har lige fået nedsat farten
 > til
 > 60 på den nordlige indfaldsvej til Esbjerg, hvor farten i forvejen holdes
 > nede af trafiklys og to rundkørsler. 'Den lange march' starter således
 > langt
 > udenfor byen og mange kilometer ind. Det er komplet latterligt, og er med
 > til at fjerne den sidste grad af respekt overfor hastighedsgrænser der
 > måtte
 > være. Sikke noget skrivebordsoverformynderi, fy for....
 
 Det er ikke den eneste vej, der er blevet pålagt 60km/t i Esbjerg. Jørgen
 Hallen (mener jeg han hedder) fortalte at det var af hensyn til larmen fra
 trafikken - vi andre kan så konstatere at der faktisk ikke er naboer i
 nærheden af de indfaldsveje der er blevet berørt (Sædding Ringvej,
 Hjertingvej, Stormgade) og at det ikke er første gang Hr. Hallen gør sig
 bemærket i Esbjerg på trafikfronten. Han var også med til at indføre
 indfaldsveje med een kørebane bl.a. i Storegade og da bilisterne brokkede
 sig fik de at vide, at de bare kunne køre en anden vej ind i byen.
 
 Behøver jeg at sige at de andre indfaldsveje i lige så høj grad er belastet
 i morgen- og eftermiddagstrafikken.
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 > --
 >           M.V.H.
 > Preben Riis Sørensen
 >  preben@esenet.dk
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henrik B. (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-02-06 12:01
 | 
 |  | "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
 news:44018673$0$154$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 
 
 > Hjertingvej, Stormgade) og at det ikke er første gang Hr. Hallen gør sig
 > bemærket i Esbjerg på trafikfronten. Han var også med til at indføre
 > indfaldsveje med een kørebane bl.a. i Storegade og da bilisterne brokkede
 > sig fik de at vide, at de bare kunne køre en anden vej ind i byen.
 
 Er han SF'er?
 
 --
 -----------------------------
 Knald & Luffe - Dét rykker!
 
 
 
 
 |  |  | 
   Preben Riis Sørensen (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  26-02-06 12:42
 | 
 |  | 
 "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev >
 > Det er ikke den eneste vej, der er blevet pålagt 60km/t i Esbjerg.
 
 Det er der jo, ellers ville jeg da ikke skrive det.
 --
 M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
 preben@esenet.dk
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henrik Stidsen (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Stidsen
 | 
 Dato :  26-02-06 12:55
 | 
 |  | 
 
            Per Henneberg Kristensen formulated the question :
 > der faktisk ikke er naboer i nærheden af de indfaldsveje der er blevet berørt 
 > (Sædding Ringvej, Hjertingvej, Stormgade)
 Stormgade har da i høj grad "naboer" - specielt på det sidste stykke 
 fra Bilka og ind mod byen. Sædding Ringvej kunne derimod sagtens bære 
 70km/t.
 -- 
 Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/ "Age is something that doesn't matter, unless you are a cheese."
  - Luis Bunuel
            
             |  |  | 
  KT (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KT
 | 
 Dato :  26-02-06 11:24
 | 
 |  | 
 
            Man kan jo ikke udføre fartkontrol på de 'forkerte' veje - alle steder, hvor 
 der er fartbegrænsning er det jo muligt at overtræde denne og dermed er der 
 basis for kontrol. 'Forbrydere' skal jo fanges, når en regel er overtrådt. 
 Det er politiets primære opgave.
 Du kan derimod ad politisk vej forsøge at ændre på fartbegrænsningen - det 
 er jo en helt anden sag. Det er en politikers opgave.
 Knud
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:440172c6$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Iflg. DR's tekst-tv:
 > http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/25/222212.htm >
 > Fartkontrol på de forkerte veje
 > 25. feb. 2006 22.26 Indland Opdat.: 26. feb. 2006 08.34
 > Politiet anklages for at tjekke farten de forkerte steder. Bilisterne 
 > møder nemlig politiets fotokontrol på veje, der ikke er plagede af 
 > ulykker.
 >
 > Det strider direkte imod de retningslinjer, som Justitsministeriet har 
 > udstukket til politiet.  Det vækker harme blandt fagfolk, skriver 
 > Politiken.
 >
 > De anklager politiet for at bruge en alt for lille del af deres 
 > kontroltimer på de farligste veje. Det betyder, at kontrollen slet ikke 
 > redder de liv, som den kunne.
 >
 > Farligste veje prioriteres for lavt
 > - Jeg er skuffet over, at politiet ikke bruger flere måletimer på 
 > ulykkesramte veje, siger Vejdirektoratets ekspert i fotokontrollen, 
 > projektleder Lárus Ágústsson.
 >
 > - Jeg har i årevis sagt til politiet, at de prioriterer de farligste veje 
 > for lavt. Jo flere ulykker der sker på de veje, hvor man kontrollerer 
 > fart, jo flere ulykker kan man forhindre, siger han.
 > Ifølge Lárus Agútsson skal politiet bruge to tredjedele af måletimerne på 
 > ulykkesramte veje for at få en trafiksikkerhedsmæssig effekt.
 >
 > I 2005 blev fotovognene kun brugt på de ulykkesplagede veje i 44 procent 
 > af tiden, viser tal fra Rigspolitiets Færdselsafdeling.
 >
 > 
            
             |  |  | 
  Henrik B. (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-02-06 11:36
 | 
 |  | "KT" <knud.thomsenssslet@tesprivat.dk> skrev i en meddelelse
 news:440181ae$0$24250$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Man kan jo ikke udføre fartkontrol på de 'forkerte' veje - alle steder,
 > hvor der er fartbegrænsning er det jo muligt at overtræde denne og dermed
 > er der basis for kontrol. 'Forbrydere' skal jo fanges, når en regel er
 > overtrådt. Det er politiets primære opgave.
 
 Du har åbenlyst ikke forstået formålet med "Automatisk Trafikkontrol". Det
 er politisk besluttet at det skal benyttes til at få nedsat hastigheden (og
 dræbte/tilskadekommende), på de mest farlige strækninger - ikke andre
 steder.
 
 Andre steder skal potiet benytte de muligheder de ellers har (radar +
 laser).
 
 --
 -----------------------------
 Knald & Luffe - Dét rykker!
 
 
 
 
 |  |  | 
   alexbo (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  26-02-06 11:54
 | 
 |  | 
 "Henrik B."  skrev
 > Det  er politisk besluttet at det skal benyttes til at få nedsat
 > hastigheden (og dræbte/tilskadekommende), på de mest farlige strækninger -
 > ikke andre steder.
 Nu kan "mest farlige vejstrækninger" passe på næsten hvad som helst,
 har du et link eller en henvisning til den pågældende beslutning?
 Ifølge www.sikkertrafik.dk       Automatisk Trafikkontrol (ATK)
      ATK er, når politiet kører ud i varevogne med radar og kamera og
 fotograferer dem, som overtræder hastighedsgrænserne. ATK finder sted på
 veje i både by- og landområder, der opfylder ét af de fem kriterier:
 a.. Farlige strækninger med mange ulykker
 b.. Skoleveje og ved institutioner
 c.. Vejarbejde
 d.. Landevejsstrækninger gennem mindre byer
 e.. Utrygge veje, hvor beboere selv har ønsket hastighedskontrol
  De lokale vejmyndigheder vælger de steder, hvor der skal være ATK. Det
 sker i samarbejde mellem amt eller kommune og det lokale politi.
 mvh
 Alex Christensen
            
             |  |  | 
    Henrik B. (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  26-02-06 12:11
 | 
 |  | 
 
            "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44018998$0$78283$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >> Det  er politisk besluttet at det skal benyttes til at få nedsat
 >> hastigheden (og dræbte/tilskadekommende), på de mest farlige 
 >> strækninger -
 >> ikke andre steder.
 >
 > Nu kan "mest farlige vejstrækninger" passe på næsten hvad som helst,
 > har du et link eller en henvisning til den pågældende beslutning?
 Læs artiklen.     -- 
 -----------------------------
 Knald & Luffe - Dét rykker! 
            
             |  |  | 
     alexbo (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  26-02-06 12:55
 | 
 |  | 
 "Henrik B."  skrev
 > Læs artiklen.     Det er dig der skriver det er politisk besluttet, så det er dig jeg spørger.
 En henvisning til en artikel der henviser til en anden artikel, der henviser 
 til hvad en eller anden skulle have sagt, er ikke meget værd.
 De retningslinier der gælder for ATK fremgår som jeg har skrevet af 
www.sikkertrafik.dk. mvh
 Alex Christensen
            
             |  |  | 
      Kent Oldhøj (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Oldhøj
 | 
 Dato :  26-02-06 18:29
 | 
 |  |  |  |  | 
       alexbo (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  26-02-06 18:44
 | 
 |  |  |  |  | 
   Ukendt (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-02-06 18:44
 | 
 |  | Henrik B. wrote:
 >
 > Du har åbenlyst ikke forstået formålet med "Automatisk
 > Trafikkontrol". Det er politisk besluttet at det skal benyttes til at
 > få nedsat hastigheden (og dræbte/tilskadekommende), på de mest
 > farlige strækninger - ikke andre steder.
 >
 
 Du tror ikke selv på at det kommer til at ske vel? Det handler om penge,
 intet andet, glem aldrig det.
 
 mvh.
 Kim Frederiksen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Thomas Krath (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Krath
 | 
 Dato :  26-02-06 17:30
 | 
 |  | 
 
            > Fartkontrol på de forkerte veje
 > 25. feb. 2006 22.26 Indland Opdat.: 26. feb. 2006 08.34
 > Politiet anklages for at tjekke farten de forkerte steder. Bilisterne
 > møder nemlig politiets fotokontrol på veje, der ikke er plagede af
 > ulykker.
 > Det strider direkte imod de retningslinjer, som Justitsministeriet har
 > udstukket til politiet.  Det vækker harme blandt fagfolk, skriver
 > Politiken.
 > De anklager politiet for at bruge en alt for lille del af deres
 > kontroltimer på de farligste veje. Det betyder, at kontrollen slet
 > ikke redder de liv, som den kunne.
 _Nøjagtig_ det samme kan siges om parkeringsvagterne i København!!!  Total 
 til grin!
 -- 
 Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav |  |  | 
  Jan Vennike (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Vennike
 | 
 Dato :  26-02-06 18:13
 | 
 |  | 
 "Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:ubWdnesHwdUsSpzZRVnyiw@giganews.com...
 >> Det betyder, at kontrollen slet ikke redder de liv, som den kunne.
 >
 > _Nøjagtig_ det samme kan siges om parkeringsvagterne i København!!!  Total 
 > til grin!
 >
 > -- 
 > Mvh/TK
 > http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav Jeg kan ikke lade være med at tænke på - hvornår har parkeringsvagterne 
 nogensinde reddet liv ???    -- 
 Jan
 Remove the cat in the email to reach me
            
             |  |  | 
   Henrik Stidsen (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Stidsen
 | 
 Dato :  26-02-06 18:19
 | 
 |  | 
 
            Jan Vennike explained :
 > Jeg kan ikke lade være med at tænke på - hvornår har parkeringsvagterne 
 > nogensinde reddet liv ???
 Og hvornår har det været deres opgave ? :)
 -- 
 Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly 
 by."
  - Douglas Adams
            
             |  |  | 
   Preben Riis Sørensen (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen
 | 
 Dato :  26-02-06 19:50
 | 
 |  | 
 "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev >
 > Jeg kan ikke lade være med at tænke på - hvornår har parkeringsvagterne
 > nogensinde reddet liv ???    Hver gang de når væk i tide     --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
            
             |  |  | 
    Brian (26-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  26-02-06 20:59
 | 
 |  | 
 
            Preben Riis Sørensen wrote:
 > "Jan Vennike" <jan@GARFIELDvennike.dk> skrev >
 >> Jeg kan ikke lade være med at tænke på - hvornår har
 >> parkeringsvagterne nogensinde reddet liv ???    >
 > Hver gang de når væk i tide     Haha, nemlig.
 Hvis jeg havde mødt den morgensure stodder der gav mig en
 hilsen Lørdag morgen klokken 7.02, var han ikke gået derfra
 i samme tilstand som han kom    /Brian 
            
             |  |  | 
  Christian B. Andrese~ (27-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~
 | 
 Dato :  27-02-06 10:08
 | 
 |  | 
 alexbo wrote:
 > Man kunne måske også forestille sig at de bilister der kører på de farlige
 > veje, selv kunne finde ud af at tilpasse kørslen efter dette.
 Tror du virkelig på det ?
 Hvad siger din erfaring dig ?
 -- 
 Christian
www.yee-haw.dk |  |  | 
  Anders Majland (28-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  28-02-06 17:38
 | 
 |  | 
 
            De fleste af de fotofælder jeg møder holder på "farlige" steder, men der er 
 også nogen der er helt i skoven.
 Blandt de ok er ved skolen i feldballe hvor man kan se ud af byen og nogen 
 derfor nemt fristes til at acc. En anden er ved et farligt vejkryds på syd 
 for randers (aner ikke hvad den hedder men den jeg kører på når jeg kører 
 fra randers mod feldballe) Der skulle efter sigende have været nogle rigtigt 
 grimme uheld der selvom oversigten er fin . måske noget med at vejen er snor 
 lige og lægger op til lidt fart. På samme strækning holder de også næsten 
 overfor bageren i Mørke (det er en by) og der er der også en del krydsende 
 fodgængere.
 Men jeg har fået en bøde næsten nede for enden af vigerlsvvej, valby hvor 
 der "kun" må køres 50 og vejen er omkring 12meter bred en sen aften. 
 Hastighedsgrænsen er sikkert de 50 da det er nogle boldbaner i nærheden (ja 
 den kostede kun 450,- dengang   . En anden var på forlængelsen af gl.køge 
 landevej, lige nord for silvan. Selvfølgelig egen fejl, men jeg havde ikke 
 bidt mærke i at hastighedsgrænsen der skifter fra 60 til 50 selvom vejen 
 fortsætter i 4 fine spor så en lørdag  fik jeg en reminder til 1000kr for 
 som så pænt hedder at køre mindst 60km/t hvor kun 50km/t er tilladt (på en 
 stort set tom 4sporet vej).
 På strækningen holbæk vig havde de også sidste sommer indført 60km/t 
 begrænsning på yderligere en strækning på et par km - og kombineret det med 
 en hastighedskontrol kampagne. Efter et par måneder fjernede de så skiltene 
 igen så 80 igen var tilladt. De holder også tit hvor man kører nedadbakke 
 ved Ebbelykke (der hvor man kommer helt ud til vandet når man kører mod 
 odden) og det kan vist kun være pengemaskine. Der er ingen sideveje til 
 højre men til gengæld kan fotobilen holde godt skjult .... 
            
             |  |  | 
 |  |