|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Renault Senic VS Octavia Fra : Jesper Pedersen
 | 
 Dato :  22-02-06 21:36
 | 
 |  | 
 
            Jeg er ved at kigge ldit på ny bil
 Jeg køre mellem 30 - 40000 km om året for mit firma og får km for det, og ca 
 10 - 15000 km privat, vil beholde bilen i ca 3 - 4 år
 Jeg har så været ude og kigge ldit på hvad den nye bil skal være for en og 
 er kommet ned til 2 stks, jeg har ikke været ude og køre i nogle af dem 
 endnu, men ville lige høre hvad folk syntes
 Bil1: Renault Senic Beatup, med glastag, 1.5 DCI, iflg forhandleren køre den 
 bare kanont, og den kunne snildt køre over 20 km/l, syntes at en 1.5 motor 
 lyder lille til den bil, og der burde jo køre et hav rundt af dem, den er jo 
 næsten 100.000 kr billigere end en Touran
 http://www.renault.dk/beatup.asp Bil2: Skoda Octavia TDI 100hk( måske en Combi ), kender den "gamle" model, 
 har haft en og var glad for den
 Jeg hælder nok mest til Renault´en hvis den holder hvad den lover, ellers 
 bliver det den stabile Skoda
 Hvad har i af indput til dette ?
 Mvh Jesper
            
             |  |  | 
  Broegger (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  23-02-06 08:00
 | 
 |  | 
 
            "Jesper Pedersen" <duval@fjerntele2adsl.dk> skrev
 news:AW3Lf.2176$t74.12@news.get2net.dk: 
 > Bil2: Skoda Octavia TDI 100hk( måske en Combi ), kender den "gamle"
 > model, har haft en og var glad for den
 Jeg skal hente min Skoda idag... Det er da klart den du skal vælge. Men jeg 
 hører jo også til dem der vil gå meget langt for at undgå Renault og 
 Citroen. 
 -- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk |  |  | 
  JS (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JS
 | 
 Dato :  23-02-06 17:15
 | 
 |  | Broegger wrote:
 > "Jesper Pedersen" <duval@fjerntele2adsl.dk> skrev
 > news:AW3Lf.2176$t74.12@news.get2net.dk:
 >
 >> Bil2: Skoda Octavia TDI 100hk( måske en Combi ), kender den "gamle"
 >> model, har haft en og var glad for den
 >
 > Jeg skal hente min Skoda idag... Det er da klart den du skal vælge.
 > Men jeg hører jo også til dem der vil gå meget langt for at undgå
 > Renault og Citroen.
 
 At sætte de to biler sammen hører ingen steder hjemme. Renault er klasser
 bedre end psa-biler.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (24-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  24-02-06 07:40
 | 
 |  | 
 "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 
 > At sætte de to biler sammen hører ingen steder hjemme. Renault er klasser
 > bedre end psa-biler.
 Svjv. sælger de også bedre i Frankrig, og de må jo om nogen?, vide hvad de
 går ind til ;).
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kent Glerup (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  23-02-06 08:17
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 22 Feb 2006 21:35:40 +0100, "Jesper Pedersen"
 <duval@fjerntele2adsl.dk> wrote:
 >Jeg er ved at kigge ldit på ny bil
 >
 >Jeg køre mellem 30 - 40000 km om året for mit firma og får km for det, og ca 
 >10 - 15000 km privat, vil beholde bilen i ca 3 - 4 år
 >
 >Jeg har så været ude og kigge ldit på hvad den nye bil skal være for en og 
 >er kommet ned til 2 stks, jeg har ikke været ude og køre i nogle af dem 
 >endnu, men ville lige høre hvad folk syntes
 >
 >Bil1: Renault Senic Beatup, med glastag, 1.5 DCI, iflg forhandleren køre den 
 >bare kanont, og den kunne snildt køre over 20 km/l, syntes at en 1.5 motor 
 >lyder lille til den bil, og der burde jo køre et hav rundt af dem, den er jo 
 >næsten 100.000 kr billigere end en Touran
 > http://www.renault.dk/beatup.asp Dejlig bil!
 Men 20 får du den ikke over! Det er bilen simpelthen for stor til.
 Lad være med at fokusere alt for meget på motorstørrelsen, det er mere
 turbotrykket der har noget at sige.
 MVH
 Kent Glerup
            
             |  |  | 
  KASO (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  23-02-06 09:21
 | 
 |  | 
 
            >>Bil1: Renault Senic Beatup, med glastag, 1.5 DCI, iflg forhandleren køre 
 >>den
 >>bare kanont, og den kunne snildt køre over 20 km/l, syntes at en 1.5 motor
 >>lyder lille til den bil, og der burde jo køre et hav rundt af dem, den er 
 >>jo
 >>næsten 100.000 kr billigere end en Touran
 >> http://www.renault.dk/beatup.asp >
 > Dejlig bil!
 > Men 20 får du den ikke over! Det er bilen simpelthen for stor til.
 Ikke i gennemsnit - og dog....
 Jeg har lige været et smut Nordsjælland - Puttgarten og retur (m. 2 voksne, 
 2 børn, 29 rammer øl/vand + "det løse") + nogle småture i en Grand Scénic 
 1.9dCi (1.550 kg egenvægt). Gennemsnit (beregnet ved tankning): 18.1 km/l. 
 1.5dCi er mere økonomisk - og den korte Scénic vejer noget mindre, så det er 
 ikke helt umuligt at den kan nærme sig.... 
            
             |  |  | 
  KASO (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  23-02-06 08:39
 | 
 |  | 
 "Jesper Pedersen" <duval@fjerntele2adsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:AW3Lf.2176$t74.12@news.get2net.dk...
 > Jeg er ved at kigge ldit på ny bil
 >
 > Jeg køre mellem 30 - 40000 km om året for mit firma og får km for det, og 
 > ca 10 - 15000 km privat, vil beholde bilen i ca 3 - 4 år
 >
 > Jeg har så været ude og kigge ldit på hvad den nye bil skal være for en og 
 > er kommet ned til 2 stks, jeg har ikke været ude og køre i nogle af dem 
 > endnu, men ville lige høre hvad folk syntes
 >
 > Bil1: Renault Senic Beatup, med glastag, 1.5 DCI, iflg forhandleren køre 
 > den bare kanont, og den kunne snildt køre over 20 km/l, syntes at en 1.5 
 > motor lyder lille til den bil, og der burde jo køre et hav rundt af dem, 
 > den er jo næsten 100.000 kr billigere end en Touran
 > http://www.renault.dk/beatup.asp Tjah - Renault Mégane har i lange tider været Europas mest solgte bil - så 
 det er kun i DK, at der ikke kører så mange. Det skyldes nok Volvos 
 mangeårige mangel på indsats for at holde Renault-mærket "kendt" i Norden 
 (Volvo har i mange år stået for importen af Renault i bl.a. DK og Sverige).
 Vi har haft/har 3 x Scénic fra den første kom fra i 1997. De to første kørte 
 problemfrit i hver 4 år/80.000km og kørte længere på literen end lovet. 
 Praktiske, komfortable, rummelige og problemfri biler, som er en sand 
 fornøjelse på ferieture.
 Idag har vi en Grand Scénic med 1.9 dCi motor og glastag (+ det løse     ). 
 Ifht. de foregående - som vi jo var ret glade for - er der sket et 
 kvantespring. Den er ekstremt støjsvag, kører langt bedre og 
 rustbeskyttelsen er i top. Iflg. www.vibilagare.se  (rustregisteret) får den 
 5 ud af 5 mulige i rustbeskyttelse (til sammenligning får f.eks. en ny Audi 
 4 ud af 5), og de fremhæver bl.a. udstødning i rustfri stål. Eneste anke er 
 at der bør monteres panelbeskyttere (de koster ca. 700kr.).
 Sikkerhedsmæssigt er bilen i top - og formentlig en del bedre end Skoda'en.
 Da vi skulle købe vores, prøvede jeg 1.5dCi (forrige generation af motoren - 
 den nye har fået lidt flere hk, højere tryk i CR, 6-trins gear m.m.) og var 
 positivt overrasket. Grand Scénic er noget tungere end den "alm." Scénic og 
 vi var 2 voksne + 2 børn i bilen, men selv om motoren var fabriksny (ikke 
 tilkørt - havde blot stået hos forhandleren uden at være startet) virkede 
 den forbavsende frisk - og kørte iflg. computeren ubesværet 20km/l på 
 landevejen.
 Bilen er som nævnt særdeles komfortabel og man sidder højt med et godt udsyn 
 over trafikken. Den er vældigt praktisk med sine mange 
 indretningsmuligheder - det kan være vanedannende, for man kan altid 
 indrette bilen, så man kan have det hele med (næsten). Prisen er, at det 
 højere tyngdepunkt gør bilen lidt mindre velegnet til de små, snoede veje - 
 den er mere til komfort end sport, selv om den også på dette punkt er langt 
 bedre end sin forgænger.
 > Bil2: Skoda Octavia TDI 100hk( måske en Combi ), kender den "gamle" model, 
 > har haft en og var glad for den
 Fin, rummelig bil, der er mere "køreglad" end Scénic'en. Mere bagageplads, 
 men mindre fleksibel. Virker mindre "luftig" i kabinen. Kvaliteten kender du 
 jo!
 >
 > Jeg hælder nok mest til Renault´en hvis den holder hvad den lover, ellers 
 > bliver det den stabile Skoda
 >
 > Hvad har i af indput til dette ?
 Du bør køre en lang tur i begge for at afgøre, hvad der passer dig bedst. En 
 MPV kan (grundet den høje siddeposition og dermed overblik, og sin mange 
 praktiske muligheder) være stærkt vanedannende, men hvis du er mere til at 
 køre friskt på de små veje, er Skoda'en nok et lidt bedre valg. Med de mange 
 km, du skal køre er en komfortabel bil nok en fordel - og her er Scénic nok 
 den bedste - og mest afslappende at køre i. Kvaliteten behøver du ikke at 
 frygte. 
            
             |  |  | 
  Anders (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders
 | 
 Dato :  23-02-06 08:48
 | 
 |  | 
 "KASO" <a@b.dk> wrote in message 
 news:43fd6683$0$38635$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Sikkerhedsmæssigt er bilen i top - og formentlig en del bedre end 
 > Skoda'en.
 Hvordan tør du dog sige sådan noget i dk.fritid.skoda    Mvh
 Anders 
            
             |  |  | 
   KASO (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  23-02-06 09:17
 | 
 |  | 
 "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse 
 news:43fd6892$0$27552$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "KASO" <a@b.dk> wrote in message 
 > news:43fd6683$0$38635$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Sikkerhedsmæssigt er bilen i top - og formentlig en del bedre end 
 >> Skoda'en.
 >
 > Hvordan tør du dog sige sådan noget i dk.fritid.skoda    Jeg er en modig mand    |  |  | 
    Broegger (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  23-02-06 09:57
 | 
 |  | 
 
            "KASO" <a@b.dk> skrev news:43fd6f72$0$38619
 $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
 > 
 > "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse 
 > news:43fd6892$0$27552$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>
 >> "KASO" <a@b.dk> wrote in message 
 >> news:43fd6683$0$38635$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >>> Sikkerhedsmæssigt er bilen i top - og formentlig en del bedre end 
 >>> Skoda'en.
 >>
 >> Hvordan tør du dog sige sådan noget i dk.fritid.skoda    > 
 > Jeg er en modig mand    Og jeg er nysgerrig. Hvad bygger du dit udsagn på?
 -- 
 Hilsen Thomas der skal hente sin Skoda kl 16 idag!
http://www.broeggerklanen.dk |  |  | 
     KASO (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  23-02-06 10:04
 | 
 |  | 
 "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Xns9773653289077tbr@130.225.247.90...
 > "KASO" <a@b.dk> skrev news:43fd6f72$0$38619
 > $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
 >
 >>
 >> "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse
 >> news:43fd6892$0$27552$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>>
 >>> "KASO" <a@b.dk> wrote in message
 >>> news:43fd6683$0$38635$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >>>> Sikkerhedsmæssigt er bilen i top - og formentlig en del bedre end
 >>>> Skoda'en.
 >>>
 >>> Hvordan tør du dog sige sådan noget i dk.fritid.skoda    >>
 >> Jeg er en modig mand    >
 > Og jeg er nysgerrig. Hvad bygger du dit udsagn på?
 Skoda: 
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=206 4 stjerner, egenvægt 1185kg
 Scenic: 
http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=7&id2=183 5 stjerner, egenvægt 1410kg.
 Du kan normalt ikke sammenligne på tværs af klasser, men generelt gælder, at 
 jo tungere bil, jo mere sikker. Når den tungeste bil samtidig får et 
 væsentligt bedre resultat (se også på de kulørte mænd), er det rimeligt at 
 antage, at den totalt set er sikrest.
 Samtidig vil det i sidekollisioner ofte være en fordel at sidde højere end i 
 en "normal" personbil, der rammer under sædehøjde. 
            
             |  |  | 
      Broegger (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  23-02-06 10:14
 | 
 |  |  |  |  | 
       KASO (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  23-02-06 10:25
 | 
 |  |  |  |  | 
     KASO (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  23-02-06 10:12
 | 
 |  | 
 "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Xns9773653289077tbr@130.225.247.90...
 > "KASO" <a@b.dk> skrev news:43fd6f72$0$38619
 > $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
 >
 >>
 >> "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse
 >> news:43fd6892$0$27552$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>>
 >>> "KASO" <a@b.dk> wrote in message
 >>> news:43fd6683$0$38635$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >>>> Sikkerhedsmæssigt er bilen i top - og formentlig en del bedre end
 >>>> Skoda'en.
 >>>
 >>> Hvordan tør du dog sige sådan noget i dk.fritid.skoda    >>
 >> Jeg er en modig mand    >
 > Og jeg er nysgerrig. Hvad bygger du dit udsagn på?
 Og jeg glemte lige: www.thatcham.org/ncwr/pdfs/crash_protection_2006.pdf Også ved påkørsel bagfra, klarer Scénic sig bedre (godt!).
 > -- 
 > Hilsen Thomas der skal hente sin Skoda kl 16 idag!
 Tillykke med den!
 En ny OctaviaII ? 
            
             |  |  | 
      Broegger (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  23-02-06 10:15
 | 
 |  | 
 
            "KASO" <a@b.dk> skrev
 news:43fd7c53$0$38704$edfadb0f@dread12.news.tele.dk: 
 >> Hilsen Thomas der skal hente sin Skoda kl 16 idag!
 > 
 > Tillykke med den!
 > 
 > En ny OctaviaII ? 
 jeps. 2,0 TDI
 -- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk |  |  | 
       Ukendt (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  23-02-06 11:09
 | 
 |  | 
 "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Xns9773683AB3E83tbr@130.225.247.90...
 > "KASO" <a@b.dk> skrev
 > news:43fd7c53$0$38704$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
 >
 >>> Hilsen Thomas der skal hente sin Skoda kl 16 idag!
 >>
 >> Tillykke med den!
 >>
 >> En ny OctaviaII ?
 >
 > jeps. 2,0 TDI
 >
 Hej
 Tillykke med den, men glemte du ikke at skrive med DSG ?, for du har da købt 
 den med DSG ! ikk' ?     -- 
 Mvh.
 Dennis Hellan Pedersen
 SEAT Altea Van TDi / DSG '05
            
             |  |  | 
        Ukendt (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  23-02-06 12:18
 | 
 |  | 
 "Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en 
 meddelelse
 > Tillykke med den, men glemte du ikke at skrive med DSG ?, for du har da 
 > købt den med DSG ! ikk' ?     >
 Ja tillykke, men er der nu den store fordel ved det DSG-sjov, ud over det 
 ekstra bidrag til statskassen ;). Bilens forbrug, fx. en Toledo, er på 
 papiret højere vs. alm. gearbox det, og mindst en bruger, Landberg, siger 
 han skifter manuelt, pga af i auto-mode er det for langsomt. Og hans 
 udtalelser har nogen vægt ;). 
            
             |  |  | 
         Klaus D. Mikkelsen (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  23-02-06 12:19
 | 
 |  | 
 
            "Jørgen M. Rasmussen" skriver:
 > 
 > Ja tillykke, men er der nu den store fordel ved det DSG-sjov, ud over det
 > ekstra bidrag til statskassen ;). Bilens forbrug, fx. en Toledo, er på
 > papiret højere vs. alm. gearbox
 Jeps, men forbruget er nok lettere at ramme i praksis med en DSG end med
 manuel gearkasse.
 > det, og mindst en bruger, Landberg, siger
 > han skifter manuelt, pga af i auto-mode er det for langsomt.
 Jeg tolker det som om han trode at der var en automatisk kasse der
 opførte sig som en manuel.
 Omend softwareoptimeringer nok kan gør den bedre...
 Klaus
 -- 
     Sonofon, er de bare inkompetente ?
http://home6.inet.tele.dk/moppe/sononews.html |  |  | 
          Ukendt (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  23-02-06 12:57
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 
 > Jeg tolker det som om han trode at der var en automatisk kasse der
 > opførte sig som en manuel.
 > Omend softwareoptimeringer nok kan gør den bedre...
 >
 Jeg forstår det omvendt; en manuel som skifter automatisk, og jeg kan godt
 forstå, irritationen over den er for lang tid om at "lægge et gear ind". Så
 sidder man bare og "glor" - venter på der sker noget. Og hvis den så heller
 ikke kobler "ordentligt" til, uden for meget ryk, er det da lige til at
 lukke op og sk.... i ;)).
 
 
 
 
 |  |  | 
           Ukendt (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  23-02-06 13:00
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43fda239$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Jeg forstår det omvendt; en manuel som skifter automatisk, og jeg kan godt 
 > forstå, irritationen over den er for lang tid om at "lægge et gear ind". 
 > Så sidder man bare og "glor" - venter på der sker noget. Og hvis den så 
 > heller ikke kobler "ordentligt" til, uden for meget ryk, er det da lige 
 > til at lukke op og sk.... i ;)).
 Hej
 Efter "kun" 10000 km i min Altea, er der ikke noget af det ovenstående jeg 
 kan genkende, en 2,0 TDi med DSG er faktisk opgivet til at være 0,1 sek !, 
 hurtigere end en 2,0 TDi med manuelt gear, så kom ikke her du !      -- 
 Mvh.
 Dennis Hellan Pedersen
 SEAT Altea Van TDi / DSG '05
            
             |  |  | 
            Ukendt (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  23-02-06 13:27
 | 
 |  | 
 "Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en 
 meddelelse
 > Efter "kun" 10000 km i min Altea, er der ikke noget af det ovenstående jeg 
 > kan genkende, en 2,0 TDi med DSG er faktisk opgivet til at være 0,1 sek !, 
 > hurtigere end en 2,0 TDi med manuelt gear, så kom ikke her du !      >
 Jeg tænker på forbruget, iflg de brochure jeg har fået, køre en Toledo m. 
 manuelt længere/literen, hvorfor?, når det er et manuelt med noget fancy 
 elektronik/hydraulik hægtet på. Hvis det er pga. en lavere total-gearing, 
 SKAL den være hurtigere - men det er ikke DSG's skyld. 
            
             |  |  | 
          Thomas Landberg (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Landberg
 | 
 Dato :  23-02-06 22:56
 | 
 |  | 
 
            >> Ja tillykke, men er der nu den store fordel ved det DSG-sjov, ud over det
 >> ekstra bidrag til statskassen ;). Bilens forbrug, fx. en Toledo, er på
 >> papiret højere vs. alm. gearbox
 >
 > Jeps, men forbruget er nok lettere at ramme i praksis med en DSG end med
 > manuel gearkasse.
 >
 >
 >> det, og mindst en bruger, Landberg, siger
 >> han skifter manuelt, pga af i auto-mode er det for langsomt.
 >
 > Jeg tolker det som om han trode at der var en automatisk kasse der
 > opførte sig som en manuel.
 > Omend softwareoptimeringer nok kan gør den bedre...
 Du behøver ikke tolke, blot læse. Jeg har intet imod automatgearkasser, slet 
 ikke hvis de fungerer ordentligt. Da jeg havde min Altea var jeg en dag ude 
 og sætte boks på en Mercedes C220CDi automatic. Den kører jo som bekendt med 
 en "gammeldags" gearkasse, men på den korte prøvetur bed jeg mærke i hvor 
 lækkert den gearkasse skiftede i forhold til DSG. Og når sådan en Mercedes i 
 praksis alligevel går lige så langt literen med gammeldags automatgear som 
 en Altea gør med DSG, hvad er så det helt store trick? Gad godt tage snakken 
 med en motorjournalist en dag og køre en tur sammen med ham mens jeg påpeger 
 mine kritikpunkter. Har endnu ikke oplevet en "almindelig" bruger der ikke 
 gav mig ret. Og når jeg tunet en Altea DSG engang i mellem tænker jeg 
 hvergang "det er jo sådan her DSG er - lige så træls som jeg husker det".
 -- 
 MVH
 Thomas Landberg
www.landberg.dk  - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
 Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv. Introtilbud: 10 % 
 på alle Philips/Osram autopærer. 
            
             |  |  | 
         Thomas Landberg (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Landberg
 | 
 Dato :  23-02-06 22:52
 | 
 |  | 
 
            > Ja tillykke, men er der nu den store fordel ved det DSG-sjov, ud over det 
 > ekstra bidrag til statskassen ;). Bilens forbrug, fx. en Toledo, er på 
 > papiret højere vs. alm. gearbox det, og mindst en bruger, Landberg, siger 
 > han skifter manuelt, pga af i auto-mode er det for langsomt. Og hans 
 > udtalelser har nogen vægt ;).
 Tak    Jeg skiftede ikke manuelt i min Altea med DSG, da det ikke ændrede det 
 store. Men jeg har ikke ændret holdning til DSG siden jeg lavede 
 brugeranmeldelsen.
 -- 
 MVH
 Thomas Landberg
www.landberg.dk  - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
 Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv. Introtilbud: 10 % 
 på alle Philips/Osram autopærer. 
            
             |  |  | 
        Broegger (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  23-02-06 13:10
 | 
 |  | 
 
            "Dennis Hellan Pedersen \(4690\)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev
 news:3f729$43fd89ab$3e3d84b8$908@news.arrownet.dk: 
 > 
 > "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
 > news:Xns9773683AB3E83tbr@130.225.247.90...
 >> "KASO" <a@b.dk> skrev
 >> news:43fd7c53$0$38704$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
 >>
 >>>> Hilsen Thomas der skal hente sin Skoda kl 16 idag!
 >>>
 >>> Tillykke med den!
 >>>
 >>> En ny OctaviaII ?
 >>
 >> jeps. 2,0 TDI
 >>
 > 
 > Hej
 > 
 > Tillykke med den, men glemte du ikke at skrive med DSG ?, for du har
 > da købt den med DSG ! ikk' ?     Nope. Jeg kan nemlig godt finde ud af at skifte gear    Og jeg syntes ikke jeg ville betale den merpris.
 -- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk |  |  | 
     JS (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JS
 | 
 Dato :  23-02-06 17:20
 | 
 |  | 
 
            Broegger wrote:
 > "KASO" <a@b.dk> skrev news:43fd6f72$0$38619
 > $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
 >
 >>
 >> "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse
 >> news:43fd6892$0$27552$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>>
 >>> "KASO" <a@b.dk> wrote in message
 >>> news:43fd6683$0$38635$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >>>> Sikkerhedsmæssigt er bilen i top - og formentlig en del bedre end
 >>>> Skoda'en.
 >>>
 >>> Hvordan tør du dog sige sådan noget i dk.fritid.skoda    >>
 >> Jeg er en modig mand    >
 > Og jeg er nysgerrig. Hvad bygger du dit udsagn på?
 Fakta og erfaringer fra crashtests og ulykker formenlig. Scenic er bare 
 bedst mht. sikkerhed. 
            
             |  |  | 
  JS (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JS
 | 
 Dato :  23-02-06 17:18
 | 
 |  | 
 
            Jesper Pedersen wrote:
 > Jeg er ved at kigge ldit på ny bil
 >
 > Jeg køre mellem 30 - 40000 km om året for mit firma og får km for
 > det, og ca 10 - 15000 km privat, vil beholde bilen i ca 3 - 4 år
 >
 > Jeg har så været ude og kigge ldit på hvad den nye bil skal være for
 > en og er kommet ned til 2 stks, jeg har ikke været ude og køre i
 > nogle af dem endnu, men ville lige høre hvad folk syntes
 >
 > Bil1: Renault Senic Beatup, med glastag, 1.5 DCI, iflg forhandleren
 > køre den bare kanont, og den kunne snildt køre over 20 km/l, syntes
 > at en 1.5 motor lyder lille til den bil, og der burde jo køre et hav
 > rundt af dem, den er jo næsten 100.000 kr billigere end en Touran
 > http://www.renault.dk/beatup.asp >
 > Bil2: Skoda Octavia TDI 100hk( måske en Combi ), kender den "gamle"
 > model, har haft en og var glad for den
 >
 > Jeg hælder nok mest til Renault´en hvis den holder hvad den lover,
 > ellers bliver det den stabile Skoda
 >
 > Hvad har i af input til dette ?
 Det er to fede biler med hver deres fortrin. Jeg ville nok vælge 1,9 DCI at 
 sammenligne med. Det er edn fed motor. Jeg kan især godt lide sædekomfort og 
 betjening i Renaulten. Men Skoda er også fed, men du betaler lidt mere for 
 at den er noget mere populær. 
            
             |  |  | 
  Kent Glerup (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  23-02-06 17:31
 | 
 |  | 
 >Det er to fede biler med hver deres fortrin. Jeg ville nok vælge 1,9 DCI at
 >sammenligne med. Det er edn fed motor. Jeg kan især godt lide sædekomfort og
 >betjening i Renaulten. Men Skoda er også fed, men du betaler lidt mere for
 >at den er noget mere populær.
 
 Personligt ville jeg nok også gå efter 1,9'eren..
 
 Sædekomforten er nærmest unik i Scenic'en! Dog er det ret irriterende
 at fodbrønden i passagersiden sidder for tæt på sædet.
 
 Jeg er til dels eng mht. køreegenskaberne, dog synes jeg at bagvognen
 opfører sig lidt sært hen over skarpe ujævnheder. Det er ligesom om at
 bagenden stepper lidt sideværts hen over ujævnhederne. Det føles også
 sært i glatføre hvis det ene baghjul har væsentligt mere greb end det
 andet.
 
 MVH
 Kent Glerup
 
 
 |  |  | 
   KASO (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  23-02-06 18:19
 | 
 |  | 
 "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
 meddelelse news:oiorv1tcl4t58nlvt551qucfkmk0jjnfd9@4ax.com...
 >
 >>Det er to fede biler med hver deres fortrin. Jeg ville nok vælge 1,9 DCI
 >>at
 >>sammenligne med. Det er edn fed motor. Jeg kan især godt lide sædekomfort
 >>og
 >>betjening i Renaulten. Men Skoda er også fed, men du betaler lidt mere for
 >>at den er noget mere populær.
 
 1.5dCi er faktisk mere sammenlignelig - ca. samme ydelse (hk/Nm) som
 Skodaen.
 
 > Personligt ville jeg nok også gå efter 1,9'eren..
 
 Den er bestemt lækker (jeg har den som nævnt selv) - men 1.5 er absolut
 heller ikke dårlig. Jeg valgte 1.9, da Grand-versionen er tungere - og jeg
 ind imellem skal køre på ferie eller med 6-7 personer, men jeg var positivt
 overrasket over 1.5 dCi, der efter min mening er bedre end PSA's 1.6HDI, som
 jeg kørte i en Focus st.car umiddelbart inden. 106 hk/240Nm er da også pænt
 for en 1.5...
 
 >
 > Sædekomforten er nærmest unik i Scenic'en! Dog er det ret irriterende
 > at fodbrønden i passagersiden sidder for tæt på sædet.
 
 Hmm - jeg sidder sjovt nok altid i den anden side - og sæderne er ganske
 rigtigt fremragende. En tur Paris-Nordsjælland i 1 stræk klares uden træthed
 i ryggen - det har ingen af mine tidligere biler kunnet præstere.
 
 >
 > Jeg er til dels eng mht. køreegenskaberne, dog synes jeg at bagvognen
 > opfører sig lidt sært hen over skarpe ujævnheder. Det er ligesom om at
 > bagenden stepper lidt sideværts hen over ujævnhederne. Det føles også
 > sært i glatføre hvis det ene baghjul har væsentligt mere greb end det
 > andet.
 
 Hmm - er din med ESP?
 
 Jeg har som nævnt en Grand Scénic m. ESP - den længere akselafstand får den
 til at køre lidt anderledes (stabilt) iflg. div. tests - jeg har kun prøvet
 en kort (og ikke særligt repræsentativ) tur i den korte, så jeg kan ikke
 sammenligne. Min er meget stabil i glatføre.
 
 
 
 
 |  |  | 
    Kent Glerup (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  23-02-06 19:57
 | 
 |  | 
 >1.5dCi er faktisk mere sammenlignelig - ca. samme ydelse (hk/Nm) som 
 >Skodaen.
 Hmm.. Du har jo ret    >> Personligt ville jeg nok også gå efter 1,9'eren..
 >
 >Den er bestemt lækker (jeg har den som nævnt selv) - men 1.5 er absolut 
 >heller ikke dårlig. Jeg valgte 1.9, da Grand-versionen er tungere - og jeg 
 >ind imellem skal køre på ferie eller med 6-7 personer, men jeg var positivt 
 >overrasket over 1.5 dCi, der efter min mening er bedre end PSA's 1.6HDI, som 
 >jeg kørte i en Focus st.car umiddelbart inden. 106 hk/240Nm er da også pænt 
 >for en 1.5...
 Jeg har prøvet PSA's 1,6 HDI'er i en C-Max på et par korte ture. Mit
 umiddelbare indtryk var faktisk ret positivt. Hvis 1,5 dCi'eren gør
 det lige så godt eller bedre, skal den da afgjort ha' en chance.
 >> Sædekomforten er nærmest unik i Scenic'en! Dog er det ret irriterende
 >> at fodbrønden i passagersiden sidder for tæt på sædet.
 >
 >Hmm - jeg sidder sjovt nok altid i den anden side - og sæderne er ganske 
 >rigtigt fremragende. En tur Paris-Nordsjælland i 1 stræk klares uden træthed 
 >i ryggen - det har ingen af mine tidligere biler kunnet præstere.
 Prøv at sidde 100 km i passagersædet! Det er møg træls.
 >> Jeg er til dels eng mht. køreegenskaberne, dog synes jeg at bagvognen
 >> opfører sig lidt sært hen over skarpe ujævnheder. Det er ligesom om at
 >> bagenden stepper lidt sideværts hen over ujævnhederne. Det føles også
 >> sært i glatføre hvis det ene baghjul har væsentligt mere greb end det
 >> andet.
 >
 >Hmm - er din med ESP?
 He he, jeg har ikke nogen.. Jeg havde en kort Scenic 1,9 dCi Van (uden
 ESP) som udlejningsbil i ca. 10kkm, mens jeg ventede på min daværende
 Touran 105 TDI. To biler som er så forskellige at de næsten ikke kan
 sammenlignes.. Personligt hader jeg digitale instrumenter, hvilket
 forvrider sammenligningen på en måde som ikke yder Scenic'en
 retfærdighed...
 >Jeg har som nævnt en Grand Scénic m. ESP - den længere akselafstand får den 
 >til at køre lidt anderledes (stabilt) iflg. div. tests - jeg har kun prøvet 
 >en kort (og ikke særligt repræsentativ) tur i den korte, så jeg kan ikke 
 >sammenligne. Min er meget stabil i glatføre. 
 Det var såmænd også bare en sjov detalje. Den grundlæggende komfort
 fejler intet. Det sjove var bare at jeg oplevede det samme fænomen i
 en almindelig Megane 1,4.
 MVH
 Kent Glerup
            
             |  |  | 
     KASO (24-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  24-02-06 19:47
 | 
 |  | 
 "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en 
 meddelelse news:jt0sv1potnvlknl7ig8nt9qis3kfk3g4qm@4ax.com...
 >
 >>1.5dCi er faktisk mere sammenlignelig - ca. samme ydelse (hk/Nm) som
 >>Skodaen.
 >
 > Hmm.. Du har jo ret    >
 >>> Personligt ville jeg nok også gå efter 1,9'eren..
 >>
 >>Den er bestemt lækker (jeg har den som nævnt selv) - men 1.5 er absolut
 >>heller ikke dårlig. Jeg valgte 1.9, da Grand-versionen er tungere - og jeg
 >>ind imellem skal køre på ferie eller med 6-7 personer, men jeg var 
 >>positivt
 >>overrasket over 1.5 dCi, der efter min mening er bedre end PSA's 1.6HDI, 
 >>som
 >>jeg kørte i en Focus st.car umiddelbart inden. 106 hk/240Nm er da også 
 >>pænt
 >>for en 1.5...
 >
 > Jeg har prøvet PSA's 1,6 HDI'er i en C-Max på et par korte ture. Mit
 > umiddelbare indtryk var faktisk ret positivt. Hvis 1,5 dCi'eren gør
 > det lige så godt eller bedre, skal den da afgjort ha' en chance.
 >
 Det var (mod forventning, da jeg havde hørt meget godt om HDI'en - og 
 egentlig ikke havde de store forventninger til 1.5dCi) min umiddelbare 
 oplevelse efter 2 korte prøveture...
 >>> Sædekomforten er nærmest unik i Scenic'en! Dog er det ret irriterende
 >>> at fodbrønden i passagersiden sidder for tæt på sædet.
 >>
 >>Hmm - jeg sidder sjovt nok altid i den anden side - og sæderne er ganske
 >>rigtigt fremragende. En tur Paris-Nordsjælland i 1 stræk klares uden 
 >>træthed
 >>i ryggen - det har ingen af mine tidligere biler kunnet præstere.
 >
 > Prøv at sidde 100 km i passagersædet! Det er møg træls.
 Hmm - min kone klagede ikke på noget tidspunkt - jeg har kun siddet i 
 passagersædet få gange og på korte ture - uden at registrere noget problem.
 >
 >>> Jeg er til dels eng mht. køreegenskaberne, dog synes jeg at bagvognen
 >>> opfører sig lidt sært hen over skarpe ujævnheder. Det er ligesom om at
 >>> bagenden stepper lidt sideværts hen over ujævnhederne. Det føles også
 >>> sært i glatføre hvis det ene baghjul har væsentligt mere greb end det
 >>> andet.
 >>
 >>Hmm - er din med ESP?
 >
 > He he, jeg har ikke nogen.. Jeg havde en kort Scenic 1,9 dCi Van (uden
 > ESP) som udlejningsbil i ca. 10kkm, mens jeg ventede på min daværende
 > Touran 105 TDI. To biler som er så forskellige at de næsten ikke kan
 > sammenlignes.. Personligt hader jeg digitale instrumenter, hvilket
 > forvrider sammenligningen på en måde som ikke yder Scenic'en
 > retfærdighed...
 Tjah - jeg kunne også godt have undværet dem, men jeg har vænnet mig til dem 
 uden besvær. Jeg kiggede også på Touran'en, men jeg er skuffet over at der 
 ikke er fladt gulv ved midtersædet i 2. række foruden at VW's TDI er en del 
 mere støjende. Der er fordele og ulemper ved dem begge - det er et spørgsmål 
 om smag og behag.
            
             |  |  | 
  sms (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : sms
 | 
 Dato :  23-02-06 20:55
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Jeg har selv næsten lige købt en ny Scenic 1.5dci (jeg har indtil videre 
 kørt ca. 5.000 km) som jeg må sige jeg er meget tilfreds med.
 Jeg kører hovedsageligt kortere ture (25-30 km, heraf de ca. 10 i ren 
 bykørsel) frem og tilbage til arbejde, og der kører jeg med et gennemsnit på 
 ca. 18,5 km/l
 På længere ture (til Tyskland, på motorvejen) holder den et gennemsnit på 
 ca. 19,2 km/l
 På lange ture på landevej kommer den over 20 km/l i gennemsnit med 
 "fornuftig" kørsel   )
 mvh
 Steinar Nielsen
 "Jesper Pedersen" <duval@fjerntele2adsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:AW3Lf.2176$t74.12@news.get2net.dk...
 > Jeg er ved at kigge ldit på ny bil
 >
 > Jeg køre mellem 30 - 40000 km om året for mit firma og får km for det, og 
 > ca 10 - 15000 km privat, vil beholde bilen i ca 3 - 4 år
 >
 > Jeg har så været ude og kigge ldit på hvad den nye bil skal være for en og 
 > er kommet ned til 2 stks, jeg har ikke været ude og køre i nogle af dem 
 > endnu, men ville lige høre hvad folk syntes
 >
 > Bil1: Renault Senic Beatup, med glastag, 1.5 DCI, iflg forhandleren køre 
 > den bare kanont, og den kunne snildt køre over 20 km/l, syntes at en 1.5 
 > motor lyder lille til den bil, og der burde jo køre et hav rundt af dem, 
 > den er jo næsten 100.000 kr billigere end en Touran
 > http://www.renault.dk/beatup.asp >
 > Bil2: Skoda Octavia TDI 100hk( måske en Combi ), kender den "gamle" model, 
 > har haft en og var glad for den
 >
 > Jeg hælder nok mest til Renault´en hvis den holder hvad den lover, ellers 
 > bliver det den stabile Skoda
 >
 > Hvad har i af indput til dette ?
 >
 > Mvh Jesper
 >
 >
 >
 >
 > 
            
             |  |  | 
  Kent Glerup (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  23-02-06 22:24
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 23 Feb 2006 20:54:43 +0100, "sms" <FJERNDETTEsms@os.dk> wrote:
 >Hej
 >
 >Jeg har selv næsten lige købt en ny Scenic 1.5dci (jeg har indtil videre 
 >kørt ca. 5.000 km) som jeg må sige jeg er meget tilfreds med.
 >
 >Jeg kører hovedsageligt kortere ture (25-30 km, heraf de ca. 10 i ren 
 >bykørsel) frem og tilbage til arbejde, og der kører jeg med et gennemsnit på 
 >ca. 18,5 km/l
 >
 >På længere ture (til Tyskland, på motorvejen) holder den et gennemsnit på 
 >ca. 19,2 km/l
 >
 >På lange ture på landevej kommer den over 20 km/l i gennemsnit med 
 >"fornuftig" kørsel   )
 Det må jeg sige!
 Det er godt en forbedring fra den 1,9 dCi'er jeg kørte i. Den kunne
 klemmes op på 16-17 stykker hvis man virkelig strøg den med hårene.
            
             |  |  | 
   Thomas Landberg (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas Landberg
 | 
 Dato :  23-02-06 23:01
 | 
 |  | 
 
            >>Jeg har selv næsten lige købt en ny Scenic 1.5dci (jeg har indtil videre
 >>kørt ca. 5.000 km) som jeg må sige jeg er meget tilfreds med.
 >>
 >>Jeg kører hovedsageligt kortere ture (25-30 km, heraf de ca. 10 i ren
 >>bykørsel) frem og tilbage til arbejde, og der kører jeg med et gennemsnit 
 >>på
 >>ca. 18,5 km/l
 >>
 >>På længere ture (til Tyskland, på motorvejen) holder den et gennemsnit på
 >>ca. 19,2 km/l
 >>
 >>På lange ture på landevej kommer den over 20 km/l i gennemsnit med
 >>"fornuftig" kørsel   )
 >
 > Det må jeg sige!
 > Det er godt en forbedring fra den 1,9 dCi'er jeg kørte i. Den kunne
 > klemmes op på 16-17 stykker hvis man virkelig strøg den med hårene.
 Jeg kan se, at der her i gruppen er overraskende mange der har positive 
 oplevelser med Scenic. Der er dog en ting der undrer mig lidt: Hvad gør I 
 når bilerne skal sælges? Har en Renault ikke en enorm afskrivning qua 
 mærkets svage position i landet? Skal man ikke absolut bytte til en ny 
 Renault (hvor forhandleren så dækker noget af afskrivningen ved at "glemme" 
 at give rabat på den nye?) for at holde skindet på næsen?
 -- 
 MVH
 Thomas Landberg
www.landberg.dk  - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
 Online salg af motorolie, autopærer, Sonax bilpleje osv. Introtilbud: 10 % 
 på alle Philips/Osram autopærer. 
            
             |  |  | 
    JS (23-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JS
 | 
 Dato :  23-02-06 23:30
 | 
 |  | 
 
            Thomas Landberg wrote:
 >>> Jeg har selv næsten lige købt en ny Scenic 1.5dci (jeg har indtil
 >>> videre kørt ca. 5.000 km) som jeg må sige jeg er meget tilfreds med.
 >>>
 >>> Jeg kører hovedsageligt kortere ture (25-30 km, heraf de ca. 10 i
 >>> ren bykørsel) frem og tilbage til arbejde, og der kører jeg med et
 >>> gennemsnit på
 >>> ca. 18,5 km/l
 >>>
 >>> På længere ture (til Tyskland, på motorvejen) holder den et
 >>> gennemsnit på ca. 19,2 km/l
 >>>
 >>> På lange ture på landevej kommer den over 20 km/l i gennemsnit med
 >>> "fornuftig" kørsel   )
 >>
 >> Det må jeg sige!
 >> Det er godt en forbedring fra den 1,9 dCi'er jeg kørte i. Den kunne
 >> klemmes op på 16-17 stykker hvis man virkelig strøg den med hårene.
 >
 > Jeg kan se, at der her i gruppen er overraskende mange der har
 > positive oplevelser med Scenic. Der er dog en ting der undrer mig
 > lidt: Hvad gør I når bilerne skal sælges? Har en Renault ikke en
 > enorm afskrivning qua mærkets svage position i landet? Skal man ikke
 > absolut bytte til en ny Renault (hvor forhandleren så dækker noget af
 > afskrivningen ved at "glemme" at give rabat på den nye?) for at holde
 > skindet på næsen?
 Du har fat i noget rigtigt, men det er ikke så slemt som det har været. Det 
 skal jo også sammenholdes med den lidt lavere købspris. 
            
             |  |  | 
    Kent Glerup (24-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  24-02-06 07:47
 | 
 |  | 
 >Jeg kan se, at der her i gruppen er overraskende mange der har positive
 >oplevelser med Scenic. Der er dog en ting der undrer mig lidt: Hvad gør I
 >når bilerne skal sælges? Har en Renault ikke en enorm afskrivning qua
 >mærkets svage position i landet? Skal man ikke absolut bytte til en ny
 >Renault (hvor forhandleren så dækker noget af afskrivningen ved at "glemme"
 >at give rabat på den nye?) for at holde skindet på næsen?
 
 Det var ikke lige et problem jeg tog stilling til, da det jo var en
 udlejningsbil jeg havde.
 
 Det største problem ved Renault, ifølge ejeren (udlejningsfirmaets
 serviceansvarlige), var værkstedernes elendige standard. Renault'erne
 blev konsekvent IKKE serviceret autoriseret!
 
 Men ja, sådan en Scenic er en overraskende dejlig vogn, med en
 virkelig skøn diesel maskine.
 
 MVH
 Kent Glerup
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (24-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  24-02-06 08:25
 | 
 |  | 
 "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
 meddelelse
 
 > Det største problem ved Renault, ifølge ejeren (udlejningsfirmaets
 > serviceansvarlige), var værkstedernes elendige standard. Renault'erne
 > blev konsekvent IKKE serviceret autoriseret!
 >
 Er de aut.værksteder ikke også Volvo ditto?. Men jeg kan tydeligt genkende
 at dårlig, inkompetent service, ødelægger "tegningen" for en ellers fin
 bil - jeg bruger heller ikke aut.service.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Kent Glerup (24-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  24-02-06 09:19
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 24 Feb 2006 08:24:53 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
 <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:
 >
 >"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en 
 >meddelelse
 >
 >> Det største problem ved Renault, ifølge ejeren (udlejningsfirmaets
 >> serviceansvarlige), var værkstedernes elendige standard. Renault'erne
 >> blev konsekvent IKKE serviceret autoriseret!
 >>
 >Er de aut.værksteder ikke også Volvo ditto?. Men jeg kan tydeligt genkende 
 >at dårlig, inkompetent service, ødelægger "tegningen" for en ellers fin 
 >bil - jeg bruger heller ikke aut.service. 
 Jo. Men så undrer det jo en endnu mere at se FDM's
 brugerundersøgelser. Volvo's værksteder bliver vurderet relativt højt,
 mens Renault's bliver vurderet lavt.
 Der har nok været nogle interne kurser i kundepleje    |  |  | 
       Ukendt (24-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  24-02-06 09:45
 | 
 |  | 
 "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en 
 meddelelse
 > Jo. Men så undrer det jo en endnu mere at se FDM's
 > brugerundersøgelser. Volvo's værksteder bliver vurderet relativt højt,
 > mens Renault's bliver vurderet lavt.
 >
 > Der har nok været nogle interne kurser i kundepleje    jeg kan genkende mønsteret hos SMC, med Audi,VW vs. Skoda, Seat. 
            
             |  |  | 
    KASO (24-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  24-02-06 19:35
 | 
 |  | 
 "Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en 
 meddelelse news:43fe306e$0$184$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >>>Jeg har selv næsten lige købt en ny Scenic 1.5dci (jeg har indtil videre
 >>>kørt ca. 5.000 km) som jeg må sige jeg er meget tilfreds med.
 >>>
 >>>Jeg kører hovedsageligt kortere ture (25-30 km, heraf de ca. 10 i ren
 >>>bykørsel) frem og tilbage til arbejde, og der kører jeg med et gennemsnit 
 >>>på
 >>>ca. 18,5 km/l
 >>>
 >>>På længere ture (til Tyskland, på motorvejen) holder den et gennemsnit på
 >>>ca. 19,2 km/l
 >>>
 >>>På lange ture på landevej kommer den over 20 km/l i gennemsnit med
 >>>"fornuftig" kørsel   )
 >>
 >> Det må jeg sige!
 >> Det er godt en forbedring fra den 1,9 dCi'er jeg kørte i. Den kunne
 >> klemmes op på 16-17 stykker hvis man virkelig strøg den med hårene.
 >
 > Jeg kan se, at der her i gruppen er overraskende mange der har positive 
 > oplevelser med Scenic. Der er dog en ting der undrer mig lidt: Hvad gør I 
 > når bilerne skal sælges? Har en Renault ikke en enorm afskrivning qua 
 > mærkets svage position i landet? Skal man ikke absolut bytte til en ny 
 > Renault (hvor forhandleren så dækker noget af afskrivningen ved at 
 > "glemme" at give rabat på den nye?) for at holde skindet på næsen?
 En Scénic er så populær, at afskrivningen er fornuftig. Vores 1. Scénic 
 havde en afskrivning på ca. 80.000kr. på 4 år/80.000km ved salg til 
 uafhængig forhandler. Næste Scénic havde samme afskrivning over tilsvarende 
 tidsrum ved salg til forhandler, hvor vi fik ca. 30.000kr. i rabat på den 
 nye, så jeg synes egentlig ikke, at det er galt.
 Vi har også en Mégane Coupé - den beholder vi i længere tid, da 
 afskrivningen utvivlsomt vil være markant højere. Det samme gælder 
 formentlig også en del andre Renaultmodeller, men det rammer tilsyneladende 
 ikke Scénic.
 Til gengæld synes jeg ikke, at det er overraskende, at mange har positive 
 oplevelser med Scénic    |  |  | 
     KASO (24-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  24-02-06 21:01
 | 
 |  | > En Scénic er så populær, at afskrivningen er fornuftig. Vores 1. Scénic
 > havde en afskrivning på ca. 80.000kr. på 4 år/80.000km ved salg til
 > uafhængig forhandler.
 
 Jeg retter lige mig selv: Faktisk var afskrivningen 65.000kr. (men vi gav
 også kun 205.000kr. i 1997 - og da vores var en af de første i landet, var
 der ikke mange på brugtmarkedet, da vi solgte - og konkurrenter i klassen
 kom jo senere og var derfor endnu sjældnere som brugte).
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |