|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Citroen C4 Fra : Kasper
 | 
 Dato :  05-02-06 20:29
 | 
 |  | Står foran (første) bilkøb til to voksne og et barn. Er faldet over Citroen
 C4, der til kampagnepris står til 203.990 ell. 212.990 (Advance ell.
 Prestige) lige nu.
 
 For mig at se er det (på papiret) en konkurrencedygtig bil; God plads i
 kabine og bagagerum, det meste sikkerhedsudstyr inkl. ESP, relativ ny model
 (2004?) o.a.
 
 Bilen lever op til alle vores krav og forventninger (pris, komfort,
 sikkerhed, design osv.) og det er - for mig at se - vanskeligt at finde en
 bil, der kan leve op til dette til denne pris.
 
 Ulempen må være, at Citroen kun giver 2 års garanti.
 
 Overser jeg noget? Hvordan er erfaringerne med C4'eren? Er der en
 konkurrerende model, jeg skal tage i øjesyn?
 
 - Kan det i øvrigt passe, at C4'eren har en vendediameter på under 6 meter?
 
 
 Vh
 Kasper
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Fruergaard (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  05-02-06 20:44
 | 
 |  | 
 
            Kasper wrote:
 > - Kan det i øvrigt passe, at C4'eren har en vendediameter på under 6
 > meter?
 Jeg var 100 % sikker på, at svaret var: "Naturligvis ikke.."
 Men http://www.citroen.dk/data/pdfs/53441.pdf  siger 5,35 m, men det kan sgu 
 da ikke passe...
 Den er jo ikke baghjulstrukket, så den lige smider rø... rundt...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
 Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk  - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler 
            
             |  |  | 
  Morten Fruergaard (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  05-02-06 20:45
 | 
 |  |  |  |  | 
   Brian (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  05-02-06 20:55
 | 
 |  |  |  |  | 
    Ib Jakobsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  05-02-06 21:01
 | 
 |  |  |  |  | 
     Brian (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  05-02-06 21:17
 | 
 |  | 
 
            Ib Jakobsen wrote:
 > Og i husker også lige at der står vendeDIAMETER og vendeRADIUS.    Arghhh... I er så kloge    /Brian 
            
             |  |  | 
    Ukendt (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-02-06 21:03
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 5 Feb 2006 20:55:21 +0100, "Brian" <ellers@tak.du> wrote:
 >Morten Fruergaard wrote:
 >> Morten Fruergaard wrote:
 >>> Jeg var 100 % sikker på, at svaret var: "Naturligvis ikke.."
 >>>
 >>> Men http://www.citroen.dk/data/pdfs/53441.pdf  siger 5,35 m, men det
 >>> kan sgu da ikke passe...
 >>
 >> Specielt da en C3 skal bruge 9,6 m..
 >> http://www.citroen.dk/data/pdfs/27683.pdf >
 >Det lyder da imponerende, men autoweek.nl ( http://kortlink.dk/2dsc  )
 >melder om mere realistiske 10,8m...
 >
 Det begynder jo at hænge helt fint sammen med at nogen har blandet
 diameter og radius et eller andet sted    -- 
 Ivan Madsen,
 Xsara Weekend HDi
 men det er hunden, der er chippet    gad vide om hundekørekortet bliver klippet?
            
             |  |  | 
     Bo Velschow (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Velschow
 | 
 Dato :  05-02-06 21:47
 | 
 |  | 
 <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse 
 news:semcu1500o966e2gqrjp1n1vkml1fcfk7h@4ax.com...
 > On Sun, 5 Feb 2006 20:55:21 +0100, "Brian" <ellers@tak.du> wrote:
 >
 >>Morten Fruergaard wrote:
 >>> Morten Fruergaard wrote:
 >>>> Jeg var 100 % sikker på, at svaret var: "Naturligvis ikke.."
 >>>>
 >>>> Men http://www.citroen.dk/data/pdfs/53441.pdf  siger 5,35 m, men det
 >>>> kan sgu da ikke passe...
 >>>
 >>> Specielt da en C3 skal bruge 9,6 m..
 >>> http://www.citroen.dk/data/pdfs/27683.pdf >>
 >>Det lyder da imponerende, men autoweek.nl ( http://kortlink.dk/2dsc  )
 >>melder om mere realistiske 10,8m...
 >>
 > Det begynder jo at hænge helt fint sammen med at nogen har blandet
 > diameter og radius et eller andet sted    >
 Ak ja - hvad marketingfolk dog ikke gør for at få netop deres produkt til at 
 se specielt fordelagtigt ud...! :-/
 Det ville i øvrigt være imponerende (man fristes til at sige "helt 
 japansk!"), såfremt en bil på godt 4 meter kun skulle bruge godt 5 meter på 
 at vende    -- 
 Venlig hilsen
 Bo Velschow
 3540 Lynge
 Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for 
 Danmark 
            
             |  |  | 
      Klaus D. Mikkelsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:02
 | 
 |  | 
 
            Bo Velschow skriver:
 > 
 > Det ville i øvrigt være imponerende (man fristes til at sige "helt
 > japansk!"), såfremt en bil på godt 4 meter kun skulle bruge godt 5 meter på
 > at vende    Håndbremsevending ?
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
             |  |  | 
   Anders (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders
 | 
 Dato :  05-02-06 21:00
 | 
 |  | 
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message 
 news:43e655c3$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
 > Morten Fruergaard wrote:
 >> Jeg var 100 % sikker på, at svaret var: "Naturligvis ikke.."
 >>
 >> Men http://www.citroen.dk/data/pdfs/53441.pdf  siger 5,35 m, men det
 >> kan sgu da ikke passe...
 >
 > Specielt da en C3 skal bruge 9,6 m..
 > http://www.citroen.dk/data/pdfs/27683.pdf Det er fordi det er 2 forskellige forfattere, den ene snakker venderadius 
 ( C4) og den anden vende diameter (C3) så C4 har en vendeDIAMETER på 10.7 m.
 Mvh
 Anders 
            
             |  |  | 
    Kasper (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper
 | 
 Dato :  05-02-06 21:09
 | 
 |  | Helt rigtigt - den var beklageligvis smuttet for mig i farten
 
 
 > Det er fordi det er 2 forskellige forfattere, den ene snakker venderadius
 > ( C4) og den anden vende diameter (C3) så C4 har en vendeDIAMETER på 10.7
 > m.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Kasper (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper
 | 
 Dato :  05-02-06 21:06
 | 
 |  | 
 
            Tjaae - min egen usikkerhed opstår også sfa. at Citroen konsekvent melder om 
 5,35 (også fsva. Coupe'en)... men det virker forkert ?!
 Anyway - det skal ikke være afgørende for mit bilkøb, så jeg er fortsat 
 interesseret i gode råd og anbefalinger. Hvordan har Citroen det eksempelvis 
 ift. værditab?
 "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en 
 meddelelse news:43e655c3$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...
 > Morten Fruergaard wrote:
 >> Jeg var 100 % sikker på, at svaret var: "Naturligvis ikke.."
 >>
 >> Men http://www.citroen.dk/data/pdfs/53441.pdf  siger 5,35 m, men det
 >> kan sgu da ikke passe...
            
             |  |  | 
    Anders (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders
 | 
 Dato :  05-02-06 21:19
 | 
 |  | 
 "Kasper" <Kasper@Schioeth.dk> wrote in message
 news:43e65aa4$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > Tjaae - min egen usikkerhed opstår også sfa. at Citroen konsekvent melder
 > om 5,35 (også fsva. Coupe'en)... men det virker forkert ?!
 >
 > Anyway - det skal ikke være afgørende for mit bilkøb, så jeg er fortsat
 > interesseret i gode råd og anbefalinger. Hvordan har Citroen det
 > eksempelvis ift. værditab?
 >
 
 På en liste sidste år over de, 4 år gamle biler, der havde tabt mindst i
 værdi ( % mæssigt ) var det en Xsara HDI der vandt. Mener det var på
 bilpriser.dk den var.
 
 Mvh
 Anders
 
 
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-02-06 22:54
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 5 Feb 2006 21:19:12 +0100, "Anders" <nothanks@hotmial.com>
 wrote:
 >
 >"Kasper" <Kasper@Schioeth.dk> wrote in message 
 >news:43e65aa4$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >> Tjaae - min egen usikkerhed opstår også sfa. at Citroen konsekvent melder 
 >> om 5,35 (også fsva. Coupe'en)... men det virker forkert ?!
 >>
 >> Anyway - det skal ikke være afgørende for mit bilkøb, så jeg er fortsat 
 >> interesseret i gode råd og anbefalinger. Hvordan har Citroen det 
 >> eksempelvis ift. værditab?
 >>
 >
 >På en liste sidste år over de, 4 år gamle biler, der havde tabt mindst i 
 >værdi ( % mæssigt ) var det en Xsara HDI der vandt. Mener det var på 
 >bilpriser.dk den var.
 >
 Hmmm....lyder interessant    Måske fordi der ikke kører så pokkers
 mange af dem som firmaslæder.
 -- 
 Ivan Madsen,
 Xsara Weekend HDi
 men det er hunden, der er chippet    gad vide om hundekørekortet bliver klippet?
            
             |  |  | 
    Henrik B. (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  06-02-06 18:54
 | 
 |  | "Kasper" <Kasper@Schioeth.dk> skrev i en meddelelse
 news:43e65aa4$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 > Anyway - det skal ikke være afgørende for mit bilkøb, så jeg er fortsat
 > interesseret i gode råd og anbefalinger. Hvordan har Citroen det
 > eksempelvis ift. værditab?
 
 Svært at sige. Tager man f.eks. en Xantia, så faldt de i pris med pæn hast.
 Og f.eks. en '98'er er stort set intet værd idag (værdimæssigt).
 
 --
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Christensen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Christensen
 | 
 Dato :  05-02-06 20:58
 | 
 |  | Nej, i brochuren står der venderadius og ikke diameter. Vendediameter er så
 10,7 m
 
 mvh. Niels
 
 "Kasper" <Kasper@Schioeth.dk> skrev i en meddelelse
 news:43e65219$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Står foran (første) bilkøb til to voksne og et barn. Er faldet over
 > Citroen C4, der til kampagnepris står til 203.990 ell. 212.990 (Advance
 > ell. Prestige) lige nu.
 >
 > For mig at se er det (på papiret) en konkurrencedygtig bil; God plads i
 > kabine og bagagerum, det meste sikkerhedsudstyr inkl. ESP, relativ ny
 > model (2004?) o.a.
 >
 > Bilen lever op til alle vores krav og forventninger (pris, komfort,
 > sikkerhed, design osv.) og det er - for mig at se - vanskeligt at finde en
 > bil, der kan leve op til dette til denne pris.
 >
 > Ulempen må være, at Citroen kun giver 2 års garanti.
 >
 > Overser jeg noget? Hvordan er erfaringerne med C4'eren? Er der en
 > konkurrerende model, jeg skal tage i øjesyn?
 >
 > - Kan det i øvrigt passe, at C4'eren har en vendediameter på under 6
 > meter?
 >
 >
 > Vh
 > Kasper
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Broegger (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  06-02-06 09:44
 | 
 |  | 
 
            "Kasper" <Kasper@Schioeth.dk> skrev
 news:43e65219$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk: 
 > Står foran (første) bilkøb til to voksne og et barn. Er faldet over
 > Citroen C4, der til kampagnepris står til 203.990 ell. 212.990
 > (Advance ell. Prestige) lige nu.
 Min mening er hold dig LAAAANG væk fra Citroen. Kig på en Pug 307 istedet. 
 Den kan da i det mindste kun brænde en gang. Min erfaring med Citroen er 
 med C5, og det går jeg stadig til krisepsykolog for    Se evt min hjemmeside.
 -- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk/min_c5.htm |  |  | 
  Kent Glerup (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  06-02-06 10:25
 | 
 |  | 
 
            On 06 Feb 2006 08:43:39 GMT, Broegger
 <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:
 >"Kasper" <Kasper@Schioeth.dk> skrev
 >news:43e65219$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk: 
 >
 >> Står foran (første) bilkøb til to voksne og et barn. Er faldet over
 >> Citroen C4, der til kampagnepris står til 203.990 ell. 212.990
 >> (Advance ell. Prestige) lige nu.
 >
 >Min mening er hold dig LAAAANG væk fra Citroen. Kig på en Pug 307 istedet. 
 >Den kan da i det mindste kun brænde en gang. Min erfaring med Citroen er 
 >med C5, og det går jeg stadig til krisepsykolog for    >Se evt min hjemmeside.
 Og du mener seriøst at du sparer ham for problemer ved at anbefale en
 307?!?
 En C4 har jo ikke hydraulik-stel eller noget (reklamefilmsbiler
 undtaget..), så den er jo ikke teknisk mere kompliceret end en 307'er.
 Og da de deler meget af teknikken kan det vel være underordnet hvilken
 man vælger.
 Med C4'eren får man da en bil med et ordentligt design, samt et
 interiør som er væsentligt federe.
 MVH
 Kent Glerup
            
             |  |  | 
   Broegger (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  06-02-06 10:39
 | 
 |  | 
 
            Kent Glerup <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev
 news:ib5eu1115dpl7mo5eb56uhlkphoalp4ih0@4ax.com: 
 > On 06 Feb 2006 08:43:39 GMT, Broegger
 > <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> wrote:
 > 
 >>"Kasper" <Kasper@Schioeth.dk> skrev
 >>news:43e65219$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk: 
 >>
 >>> Står foran (første) bilkøb til to voksne og et barn. Er faldet over
 >>> Citroen C4, der til kampagnepris står til 203.990 ell. 212.990
 >>> (Advance ell. Prestige) lige nu.
 >>
 >>Min mening er hold dig LAAAANG væk fra Citroen. Kig på en Pug 307
 >>istedet. Den kan da i det mindste kun brænde en gang. Min erfaring med
 >>Citroen er med C5, og det går jeg stadig til krisepsykolog for    >>Se evt min hjemmeside.
 > 
 > Og du mener seriøst at du sparer ham for problemer ved at anbefale en
 > 307?!?
 > 
 > En C4 har jo ikke hydraulik-stel eller noget (reklamefilmsbiler
 > undtaget..), så den er jo ikke teknisk mere kompliceret end en 307'er.
 Det var faktisk næste det eneste på min C5'er jeg ikke oplevede problemer 
 med.
 > Og da de deler meget af teknikken kan det vel være underordnet hvilken
 > man vælger.
 Ok, jeg trækker min anbefaling tilbage! 
 Han skal vælge en Skoda 120LS... Eller evt en Fabia/Octavia.g
 > Med C4'eren får man da en bil med et ordentligt design, samt et
 > interiør som er væsentligt federe.
 Og en Citroen!!!!!!!!
 -- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk |  |  | 
    Kent Glerup (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  06-02-06 11:55
 | 
 |  | >>
 >> En C4 har jo ikke hydraulik-stel eller noget (reklamefilmsbiler
 >> undtaget..), så den er jo ikke teknisk mere kompliceret end en 307'er.
 >
 >Det var faktisk næste det eneste på min C5'er jeg ikke oplevede problemer
 >med.
 
 Det er vel efterhånden også et gennemtestet system!
 
 >> Og da de deler meget af teknikken kan det vel være underordnet hvilken
 >> man vælger.
 >
 >Ok, jeg trækker min anbefaling tilbage!
 
 Fair nok med mig. Personligt ville jeg aldrig anbefale en Peugeot til
 nogen, der er bare for mange dårlige historier i min omgangskreds..
 Og ja, jeg skærer Citroen over den samme kam.
 
 >Han skal vælge en Skoda 120LS... Eller evt en Fabia/Octavia.g
 
 Han skal nemlig bare hive pengene op til en Octavia!
 
 
 |  |  | 
  KASO (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  06-02-06 11:11
 | 
 |  | 
 "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Xns976262F357A3Atbr@130.225.247.90...
 > "Kasper" <Kasper@Schioeth.dk> skrev
 > news:43e65219$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk:
 >
 >> Står foran (første) bilkøb til to voksne og et barn. Er faldet over
 >> Citroen C4, der til kampagnepris står til 203.990 ell. 212.990
 >> (Advance ell. Prestige) lige nu.
 >
 > Min mening er hold dig LAAAANG væk fra Citroen. Kig på en Pug 307 istedet.
 > Den kan da i det mindste kun brænde en gang. Min erfaring med Citroen er
 > med C5, og det går jeg stadig til krisepsykolog for    > Se evt min hjemmeside.
 Du har haft dårlige erfaringer med 1 (een!!!) Citroën, hvor modellen var 
 berygtet for sine børnesygdomme. Disse erfaringer overfører du bevidstløst 
 til samtlige Citroën'er uden skelen til model, årgang eller andet. Det er 
 dybt useriøst!
 Volvo S/V40 havde (mindst) lige så mange problemer, da den kom frem - de 
 fleste ejere solgte bilen før den var 2 år gl. iflg. FDM. Med din logik, er 
 alle Volvoer uanset model og årgang dermed håbløse - og da de nyeste deler 
 meget med Ford, Mazda, m.fl. er de vel også håbløse?
 Jeg er enig i, at din liste over fejl på C5-en er ubetinget for lang. Der er 
 ingen tvivl om at de første årgange af C5 var stærkt fejlbehæftede, men det 
 kan man ikke overføre bevidstløst til hele mærket. Jeg har selv dårlige 
 erfaringer med en BX, hvor hydraulikken konstant gik i stykker (efter ca. 
 200.000km), og jeg svor, at jeg aldrig skulle have en bil med hydraulik 
 igen. Resten af bilen var til gengæld problemfri - trods km-tallet. (Jeg har 
 nu aldrig købt en Citroën igen - men det fordi de ikke lige har haft en 
 model, der passede til mit behov). 
            
             |  |  | 
   Ukendt (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-02-06 11:29
 | 
 |  | 
 "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
 
 > Du har haft dårlige erfaringer med 1 (een!!!) Citroën, hvor modellen var
 > berygtet for sine børnesygdomme. Disse erfaringer overfører du bevidstløst
 > til samtlige Citroën'er uden skelen til model, årgang eller andet. Det er
 > dybt useriøst!
 
 Come on, du holder dig sgu' ikke tilbage med at genere   andre, under samme
 vilkår. Det er kun et sprgs. om hvilke "briller" man har på.
 
 
 
 
 |  |  | 
    KASO (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  06-02-06 11:51
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev i en meddelelse
 news:43e72472$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
 >
 >> Du har haft dårlige erfaringer med 1 (een!!!) Citroën, hvor modellen var
 >> berygtet for sine børnesygdomme. Disse erfaringer overfører du
 >> bevidstløst til samtlige Citroën'er uden skelen til model, årgang eller
 >> andet. Det er dybt useriøst!
 >
 > Come on, du holder dig sgu' ikke tilbage med at genere   andre, under
 > samme vilkår. Det er kun et sprgs. om hvilke "briller" man har på.
 
 Hvis du kan dokumentere dét, vil jeg naturligvis trække mit udsagn tilbage!
 
 Jeg kritisere - og roser - gerne biler, men ikke hele mærker eller nationer
 på grundlag af erfaringer med en enkelt bil. At bruge _et_ eksemplar af _en_
 bilmodel i en årgang, der var kendt for sine børnesygdomme til at nedgøre
 hele mærket, er dybt useriøst. Det kan du ikke finde eksempler på, at jeg
 har gjort! Det nærmeste må vist være, at jeg har skrevet, at jeg aldrig mere
 vil have en bil med hydraulik på grundlag af mine dårlige erfaringer med en
 BX, men jeg så i samme omgang også skrevet, at jeg kender til andre med
 problemfri hydraulik - _jeg_ vil blot ikke køre med det.
 
 
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  06-02-06 14:12
 | 
 |  | 
 "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
 news:43e72a09$0$38635$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 
 >> Come on, du holder dig sgu' ikke tilbage med at genere   andre, under
 >> samme vilkår. Det er kun et sprgs. om hvilke "briller" man har på.
 >
 > Jeg kritisere - og roser - gerne biler, men ikke hele mærker eller
 > nationer på grundlag af erfaringer med en enkelt bil.
 
 Her knækker filmen: Du har aldrig "farvede briller på" og fremhæver
 Citrobang, Pegøjs biler fremfor andre, næste uanset alternativer, viden om
 dem?.
 
 
 At bruge _et_ eksemplar af _en_
 > bilmodel i en årgang, der var kendt for sine børnesygdomme til at nedgøre
 > hele mærket, er dybt useriøst. Det kan du ikke finde eksempler på, at jeg
 > har gjort! Det nærmeste må vist være, at jeg har skrevet, at jeg aldrig
 > mere vil have en bil med hydraulik på grundlag af mine dårlige erfaringer
 > med en BX, men jeg så i samme omgang også skrevet, at jeg kender til andre
 > med problemfri hydraulik - _jeg_ vil blot ikke køre med det.
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Broegger (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  06-02-06 11:43
 | 
 |  | 
 
            "KASO" <a@b.dk> skrev
 news:43e720ad$0$38712$edfadb0f@dread12.news.tele.dk: 
 >> Min mening er hold dig LAAAANG væk fra Citroen. Kig på en Pug 307
 >> istedet. Den kan da i det mindste kun brænde en gang. Min erfaring
 >> med Citroen er med C5, og det går jeg stadig til krisepsykolog for
 >>    Se evt min hjemmeside.
 > 
 > Du har haft dårlige erfaringer med 1 (een!!!) Citroën, hvor modellen
 > var berygtet for sine børnesygdomme. Disse erfaringer overfører du
 > bevidstløst til samtlige Citroën'er uden skelen til model, årgang
 > eller andet. Det er dybt useriøst!
 Din mening. Men min erfaring bygger ikke alene på min C5, men på det jeg 
 har hørt af klager fra kolleger der også hoppede på den. Deres fejlliste 
 var dog ikke helt så lang som min.
 Men jeg vil være mere end almindelig forsigtig med at vælge en ny model 
 fra Citroen.
 > Volvo S/V40 havde (mindst) lige så mange problemer, da den kom frem -
 > de fleste ejere solgte bilen før den var 2 år gl. iflg. FDM. Med din
 > logik, er alle Volvoer uanset model og årgang dermed håbløse - og da
 > de nyeste deler meget med Ford, Mazda, m.fl. er de vel også håbløse?
 Og? Har du set mig rose S/V40 her i gruppen? Jeg har ikke oplevet fejl på 
 den, men det er da næsten jordens mest kedelige bil at køre    > Jeg er enig i, at din liste over fejl på C5-en er ubetinget for lang.
 > Der er ingen tvivl om at de første årgange af C5 var stærkt
 > fejlbehæftede, men det kan man ikke overføre bevidstløst til hele
 > mærket. Jeg har selv dårlige erfaringer med en BX, hvor hydraulikken
 > konstant gik i stykker (efter ca. 200.000km), og jeg svor, at jeg
 > aldrig skulle have en bil med hydraulik igen. Resten af bilen var til
 > gengæld problemfri - trods km-tallet. (Jeg har nu aldrig købt en
 > Citroën igen - men det fordi de ikke lige har haft en model, der
 > passede til mit behov). 
 ok.
 -- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk |  |  | 
    KASO (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  06-02-06 12:07
 | 
 |  | 
 "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Xns9762771A35583tbr@130.225.247.90...
 > "KASO" <a@b.dk> skrev
 > news:43e720ad$0$38712$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
 >
 >>> Min mening er hold dig LAAAANG væk fra Citroen. Kig på en Pug 307
 >>> istedet. Den kan da i det mindste kun brænde en gang. Min erfaring
 >>> med Citroen er med C5, og det går jeg stadig til krisepsykolog for
 >>>    Se evt min hjemmeside.
 >>
 >> Du har haft dårlige erfaringer med 1 (een!!!) Citroën, hvor modellen
 >> var berygtet for sine børnesygdomme. Disse erfaringer overfører du
 >> bevidstløst til samtlige Citroën'er uden skelen til model, årgang
 >> eller andet. Det er dybt useriøst!
 >
 > Din mening. Men min erfaring bygger ikke alene på min C5, men på det jeg
 > har hørt af klager fra kolleger der også hoppede på den. Deres fejlliste
 > var dog ikke helt så lang som min.
 > Men jeg vil være mere end almindelig forsigtig med at vælge en ny model
 > fra Citroen.
 Børnesygdomme er desværre et hyppigt fænomen - hos alle mærker. Jeg har pt. 
 ikke hørt om specielle problemer med C4, men omvendt er den heller ikke 
 voldsomt udbredt endnu. Du kan under ingen omstændigheder slutte direkte fra 
 C5 til C4.
 >
 >> Volvo S/V40 havde (mindst) lige så mange problemer, da den kom frem -
 >> de fleste ejere solgte bilen før den var 2 år gl. iflg. FDM. Med din
 >> logik, er alle Volvoer uanset model og årgang dermed håbløse - og da
 >> de nyeste deler meget med Ford, Mazda, m.fl. er de vel også håbløse?
 >
 > Og? Har du set mig rose S/V40 her i gruppen?
 Næh - det var også mere princippet - jeg kunne have nævnt mange andre 
 biler - f.eks. Passat/A4 med bremse- og bærearmsproblemer, Toyota'er, der 
 tabte dækkene, MB vs. elgene etc.
 > Jeg har ikke oplevet fejl på
 > den, men det er da næsten jordens mest kedelige bil at køre    Helt enig (mht. kedelig)!!!
 >
 >> Jeg er enig i, at din liste over fejl på C5-en er ubetinget for lang.
 >> Der er ingen tvivl om at de første årgange af C5 var stærkt
 >> fejlbehæftede, men det kan man ikke overføre bevidstløst til hele
 >> mærket. Jeg har selv dårlige erfaringer med en BX, hvor hydraulikken
 >> konstant gik i stykker (efter ca. 200.000km), og jeg svor, at jeg
 >> aldrig skulle have en bil med hydraulik igen. Resten af bilen var til
 >> gengæld problemfri - trods km-tallet. (Jeg har nu aldrig købt en
 >> Citroën igen - men det fordi de ikke lige har haft en model, der
 >> passede til mit behov).
 >
 > ok.
 >
 > -- 
 > Hilsen Thomas
 > du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
 Hvis du _er_ druknet, kan du slet ikke sige noget......     |  |  | 
 |  |