|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Passat 2,0 TDi VS Vectra 2,2 GTS Sport Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 16:41
 | 
 |  | Hej folkens
 
 Jeg har i dag været ude at køre Vectra GTS 2,2 Sport (standard sænket 20 mm
 og på 17" hjul) & Passat Variant 2,0 TDi.
 
 (Jeg søgte efter en Vectra GTS 2,0 turbo Sport, men den var der ingen
 forhandlere, der havde stående)
 
 Der var ret stor forskel på de to biler.
 
 Passat er efter min mening pænere udenpå og indenfor. Da den ikke var
 sænket, var den også en anelse mere komfortabel - dog ikke så meget som
 forventet - og som den 20 mm højere undervogn skulle indikere. Generelt
 styrede Passat fint, og den havde også en fin retningsstabilitet - i vejret,
 som det var i dag.
 
 I direkte sammenligning var Vectra en smule mindre komfortabel på grund af
 den fabriksmonterede sænkning på 20 mm - men forskellen var begrænset og
 tydeligst i byen på dårlig vej.
 
 Vectra krængede langt mindre end Passat, og styretøjet i Vectra GTS havde en
 højere gearing end Passatens. (Her menes, at rattet skal drejes mindre, før
 hjulene drejer en given vinkel).
 
 Vectra GTS 2,2 Sport var derfor markant hurtigere på rattet - og til min
 store forbløffelse virkede generelt meget mere livlig og let på tå.
 
 Vandringen i gearet er kort, og gearet kører kanon i Vectra.
 
 Jeg går efter en 2,0T, men 2,2' ere trak faktisk bedre end forventet - men
 den har også 220 Nm - 100 Nm pr ltr slagvolumen, hvilket er ret godt.
 
 Min kammerat, der var ved - og som også kørte i begge biler sagde:
 
 "Hvis ikke Vectra' en var så grim, så ville den klart være min favorit. Det
 er en mere spændende bil at køre, og den er overlegen, når det går stærkt.
 Passat har meget mere stil, og signalerer klasse. Samtidig kan jeg godt
 lide, at Passat TDi har så godt et bundtræk, som den har".
 
 Vectra'en har på trods af sin suge-motor en meget høj gearing, og med 43
 km/t pr 1000 o/min er den en fornøjelse at æde tyske motorveje i.
 
 Efter min mening passer navnet meget godt til den - GTS - ikke en decideret
 sportsvogn - men en hurtig motorvejsekspress med en lidt sportslig
 undertone.
 
 Pt har jeg tre biler i tankerne: Vectra 2,0 T GTS Sport, Vectra 1,9 CDTi 150
 GTS Sport & Passat TDi. Da Vectra 2,0 T GTS Sport koster mig 800 mindre om
 måneden end Passat, tror jeg, det bliver den, jeg bestiller.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kent Glerup (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  05-02-06 18:13
 | 
 |  | 
 >Der var ret stor forskel på de to biler.
 Jep!
 >Vectra krængede langt mindre end Passat, og styretøjet i Vectra GTS havde en 
 >højere gearing end Passatens. (Her menes, at rattet skal drejes mindre, før 
 >hjulene drejer en given vinkel).
 Jeg synes på en eller anden udefinerbar måde, at VW med Passat'en er
 gået lidt for meget efter "livlighed" i undervognen, og derved har
 fået lavet et kompromis som er lige lovlig "løst i det". De Touran'er
 jeg har kørt i, har efter min mening haft et bedre kompromis
 køreegenskabsmæssigt.
 >Vectra GTS 2,2 Sport var derfor markant hurtigere på rattet - og til min 
 >store forbløffelse virkede generelt meget mere livlig og let på tå.
 Og formentlig mere rolig på ligeudstrækninger?!? Mit indtryk af de nye
 Opel'er er at de er utroligt retningsstabile. De følger bare den
 udstukne kurs! Men der mangler noget feedback i roret ifht visse andre
 biler.
 >"Hvis ikke Vectra' en var så grim, så ville den klart være min favorit. Det 
 >er en mere spændende bil at køre, og den er overlegen, når det går stærkt. 
 >Passat har meget mere stil, og signalerer klasse. Samtidig kan jeg godt 
 >lide, at Passat TDi har så godt et bundtræk, som den har".
 Jeg synes at faceliftet af Vectra'en har hjulpet utrolig meget! Nu
 passer forenden ligesom til resten af vognen.
 >Pt har jeg tre biler i tankerne: Vectra 2,0 T GTS Sport, Vectra 1,9 CDTi 150 
 >GTS Sport & Passat TDi. Da Vectra 2,0 T GTS Sport koster mig 800 mindre om 
 >måneden end Passat, tror jeg, det bliver den, jeg bestiller.
 Hvis brændstofomkostningerne er af sekundær betydning, gik jeg efter
 2,0T GTS! Sådan en benzinturbo... :)
 Men hvad skete der lige med den Alfa?!? Der er da både power, stil og
 køreegenskaber! Så kan man da først rigtigt sidde og ha' ondt af alle
 de andre repræsentanter i deres magre Hyundai's    MVH
 Kent Glerup
            
             |  |  | 
  Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 19:26
 | 
 |  | 
 
            > Hvis brændstofomkostningerne er af sekundær betydning, gik jeg efter
 > 2,0T GTS! Sådan en benzinturbo... :)
 Enig - når jeg nu ikke kan få en 2,8 OPC, så må jeg nøjes med den..    > Men hvad skete der lige med den Alfa?!? Der er da både power, stil og
 > køreegenskaber! Så kan man da først rigtigt sidde og ha' ondt af alle
 > de andre repræsentanter i deres magre Hyundai's    Uha-uha.. Nu kommer Bjørn efter dig..    Alfa' en er simpelthen for lille - jeg er 34 år har ingen børn endnu..    -- 
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
   Kim Kristensen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  05-02-06 19:40
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:43e642c7$1$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Hvis brændstofomkostningerne er af sekundær betydning, gik jeg efter
 > > 2,0T GTS! Sådan en benzinturbo... :)
 >
 > Enig - når jeg nu ikke kan få en 2,8 OPC, så må jeg nøjes med den..    >
 > > Men hvad skete der lige med den Alfa?!? Der er da både power, stil og
 > > køreegenskaber! Så kan man da først rigtigt sidde og ha' ondt af alle
 > > de andre repræsentanter i deres magre Hyundai's    >
 > Uha-uha.. Nu kommer Bjørn efter dig..    >
 > Alfa' en er simpelthen for lille - jeg er 34 år har ingen børn endnu..    >
 > -- 
 > /Jan W Nielsen
 >
 >
 Årh der er vel også plads til at lave nogle Alfa'en.
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
    Brian (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  05-02-06 19:58
 | 
 |  | 
 
            Kim Kristensen wrote:
 > "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 >> Alfa' en er simpelthen for lille - jeg er 34 år har ingen børn
 >> endnu..    >
 > Årh der er vel også plads til at lave nogle Alfa'en.
 Når man er hele 34 år gammel, er man jo knap så fleksibel som i de unge dage 
   /Brian 
            
             |  |  | 
   Henrik B. (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  06-02-06 18:25
 | 
 |  | 
 
            "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43e642c7$1$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Enig - når jeg nu ikke kan få en 2,8 OPC, så må jeg nøjes med den..    Ja, dén motor skulle være helt suveræn - klampen i bund fra 900 rpm. i 5. 
 gear, uden brummen eller vibration. Og så ellers MOMEEEENT fra lige godt 
 tomgang.     -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
            
             |  |  | 
  T. Hartung (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : T. Hartung
 | 
 Dato :  05-02-06 18:33
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43e61c18$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej folkens
 >
 > Jeg har i dag været ude at køre Vectra GTS 2,2 Sport (standard sænket 20 
 > mm og på 17" hjul) & Passat Variant 2,0 TDi.
 >
 >
 hmmmm sammenligner du ikke pære og bananer?
 Du kikker antageligt på en Passat Comfortline og man kan jo gætte på hvad 
 der lægges i ordet "Comfortline" - hvad med at sammenligne med Passat 2.0T 
 Sportline der også er fabrikssænket 20 mm?
 -- 
 mvh.
 T. Hartung
 VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung |  |  | 
  Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 19:27
 | 
 |  | 
 
            > hmmmm sammenligner du ikke pære og bananer?
 Jeg sammenligner to biler, der begge står på en liste, som jeg kan vælge 
 fra, så deeet...    ---
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
   T. Hartung (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : T. Hartung
 | 
 Dato :  05-02-06 19:51
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43e64316$1$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> hmmmm sammenligner du ikke pære og bananer?
 >
 > Jeg sammenligner to biler, der begge står på en liste, som jeg kan vælge
 >
 >
 man stadig pære og bananer....... du kikker på komfort, krængning, 
 køreegenskab ved høj fart o.s.v. på 2 forskellige biltyper, alene ud fra 
 betegnelsen er resultet jo givet da du ikke søger komfort men ønsker at 
 signalere fart og sport - IMO er en Vectra til midaldrende cigarrygende mænd 
 med blød hat - de er vældig populære blandt landmænd her over vest på - men 
 er anonym og har ingen klasse.
 -- 
 mvh.
 T. Hartung
 VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung |  |  | 
    Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 20:00
 | 
 |  | 
 
            > man stadig pære og bananer.......
 Det argument hører man gerne, når folk ikke kan lide "anmeldelsen"..   )
 >  du kikker på komfort, krængning, køreegenskab ved høj fart o.s.v. på 2 
 > forskellige biltyper.
 Det er begge to familiebiler - hverken mere eller mindre - men med lidt 
 forskellighed i profilen.
 > betegnelsen er resultat jo givet da du ikke søger komfort men ønsker at 
 > signalere fart og sport.
 Jeg ønsker det hele - og søger det bedste kompromis ift prisen.
 > IMO er en Vectra til midaldrende cigarrygende mænd med blød hat - de er 
 > vældig populære blandt landmænd her over vest på - men er anonym og har 
 > ingen klasse.
 Ok..    Beklager hvis jeg trådte på dine følelser....nu må du ikke brænde Dannebrog, 
 vel..?   )
 -- 
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
     T. Hartung (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : T. Hartung
 | 
 Dato :  05-02-06 21:01
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43e64abc$1$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> man stadig pære og bananer.......
 >
 >
 > Beklager hvis jeg trådte på dine følelser....nu må du ikke brænde 
 > Dannebrog, vel..?   )
 >
 >
 du skal sige "undskyld"    ) .... nej jeg er bestemt ligeglad hvad du vil 
 køre i jeg undrede mig bare over at du foretager sammenligningen - og så fik 
 du min beskedne mening om Vectraen   )))
 held og lykke med ..... øhhh landmandslivet??   )))
 -- 
 mvh.
 T. Hartung
 VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartung |  |  | 
      Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 21:09
 | 
 |  | 
 
            > du min beskedne mening om Vectraen   )))
 Fair nok - jeg mener, jeg har erfaring nok, hvad biltest angår, til at danne 
 mig min egen mening, og har som sådan ikke brug for andres bifald. Desuden 
 har jeg ikke endeligt truffet min beslutning endnu..    > held og lykke med ..... øhhh landmandslivet??   )))
 Ikke lige den branche - selvom det kunne være dejligt med lidt åben himmel.. 
   -- 
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
  Kim Kristensen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  05-02-06 19:35
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:43e61c18$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej folkens
 >
 > Jeg har i dag været ude at køre Vectra GTS 2,2 Sport (standard sænket 20
 mm
 > og på 17" hjul) & Passat Variant 2,0 TDi.
 >
 > (Jeg søgte efter en Vectra GTS 2,0 turbo Sport, men den var der ingen
 > forhandlere, der havde stående)
 >
 > Der var ret stor forskel på de to biler.
 >
 > Passat er efter min mening pænere udenpå og indenfor. Da den ikke var
 > sænket, var den også en anelse mere komfortabel - dog ikke så meget som
 > forventet - og som den 20 mm højere undervogn skulle indikere. Generelt
 > styrede Passat fint, og den havde også en fin retningsstabilitet - i
 vejret,
 > som det var i dag.
 >
 > I direkte sammenligning var Vectra en smule mindre komfortabel på grund af
 > den fabriksmonterede sænkning på 20 mm - men forskellen var begrænset og
 > tydeligst i byen på dårlig vej.
 >
 > Vectra krængede langt mindre end Passat, og styretøjet i Vectra GTS havde
 en
 > højere gearing end Passatens. (Her menes, at rattet skal drejes mindre,
 før
 > hjulene drejer en given vinkel).
 >
 > Vectra GTS 2,2 Sport var derfor markant hurtigere på rattet - og til min
 > store forbløffelse virkede generelt meget mere livlig og let på tå.
 >
 > Vandringen i gearet er kort, og gearet kører kanon i Vectra.
 >
 > Jeg går efter en 2,0T, men 2,2' ere trak faktisk bedre end forventet - men
 > den har også 220 Nm - 100 Nm pr ltr slagvolumen, hvilket er ret godt.
 >
 > Min kammerat, der var ved - og som også kørte i begge biler sagde:
 >
 > "Hvis ikke Vectra' en var så grim, så ville den klart være min favorit.
 Det
 > er en mere spændende bil at køre, og den er overlegen, når det går stærkt.
 > Passat har meget mere stil, og signalerer klasse. Samtidig kan jeg godt
 > lide, at Passat TDi har så godt et bundtræk, som den har".
 >
 > Vectra'en har på trods af sin suge-motor en meget høj gearing, og med 43
 > km/t pr 1000 o/min er den en fornøjelse at æde tyske motorveje i.
 >
 > Efter min mening passer navnet meget godt til den - GTS - ikke en
 decideret
 > sportsvogn - men en hurtig motorvejsekspress med en lidt sportslig
 > undertone.
 >
 > Pt har jeg tre biler i tankerne: Vectra 2,0 T GTS Sport, Vectra 1,9 CDTi
 150
 > GTS Sport & Passat TDi. Da Vectra 2,0 T GTS Sport koster mig 800 mindre om
 > måneden end Passat, tror jeg, det bliver den, jeg bestiller.
 >
 > --
 > /Jan W Nielsen
 >
 >
 Er der noget ved firmabil, bort set fra at man kan have muligheden for at
 vælge noget man ikke selv ville sætte familieformuen i? Afdraget på den
 sniger sig jo ind alligevel, skattefar (eller mor i disse M/K-tider) står jo
 med lappen fremme.
 
 Jeg spørger ikke for at stille spørgsmålstegn ved dit valg, men fordi jeg er
 ret tæt på to forskellige jobs som der (kan) følge en bil med i. Jeg kender
 dog intet til de nærmere til firmaernes "regler" omkring modeller og graden
 af benzinfrihed, men lidt skal der jo også være tilbage at slås om før en
 evt. underskrift.
 
 Med venlig hilsen Kim
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 19:46
 | 
 |  | 
 
            > Er der noget ved firmabil, bort set fra at man kan have muligheden for at
 > vælge noget man ikke selv ville sætte familieformuen i?
 Det ved jeg ikke - det må vel komme an på en vurdering af eget kørselsbehov.
 > Jeg spørger ikke for at stille spørgsmålstegn ved dit valg, men fordi jeg 
 > er
 > ret tæt på to forskellige jobs som der (kan) følge en bil med i.
 Igen - regn lidt på det - jeg kører meget privat, og derfor kan det betale 
 sig..    -- 
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
   Kim Kristensen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  06-02-06 15:04
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:43e64785$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Er der noget ved firmabil, bort set fra at man kan have muligheden for
 at
 > > vælge noget man ikke selv ville sætte familieformuen i?
 >
 > Det ved jeg ikke - det må vel komme an på en vurdering af eget
 kørselsbehov.
 >
 > > Jeg spørger ikke for at stille spørgsmålstegn ved dit valg, men fordi
 jeg
 > > er
 > > ret tæt på to forskellige jobs som der (kan) følge en bil med i.
 >
 > Igen - regn lidt på det - jeg kører meget privat, og derfor kan det betale
 > sig..    >
 > -- 
 > /Jan W Nielsen
 >
 >
 Ja man sidder jo og tæller på knapper, uden rigtigt at kende til
 mulighederne i de to jobs. Den nuværende bil er 81/2 år og runder snart
 168.000 km, den er jo betalt, har i nogen grad det udstyr man får med i dag,
 har ingen reparationer haft og går i gennemsnit 16,2 km/l på 92 oktan. Alt i
 alt er det jo en billig fætter i kroner og ører hver måned, og der er ikke
 et voldsomt ønske om at skifte (kommer sikkert med rusten og
 reparationerne).
 Det sted hvor jeg før har været i konkrete forhandlinger om bil, var lønnen
 en god del højere hvis jeg brugte min egen hvortil der så også kommer
 kørerpenge. Jeg ved ikke om det stadig er sådan, eller måske nogle steder er
 sådan. Den stilling jeg mener at være tættest på (flyver til samtale nr. 3 i
 HQ torsdag) vil det være 1000-1200 km privat og 800-1000 km job hver måned.
 Tælle, tælle, tælle, tæ.....
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
    Broegger (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  06-02-06 15:29
 | 
 |  | 
 
            "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev
 news:43e75740$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk: 
 > Ja man sidder jo og tæller på knapper, uden rigtigt at kende til
 > mulighederne i de to jobs. Den nuværende bil er 81/2 år og runder
 > snart 168.000 km, den er jo betalt, har i nogen grad det udstyr man
 > får med i dag, har ingen reparationer haft og går i gennemsnit 16,2
 > km/l på 92 oktan. Alt i alt er det jo en billig fætter i kroner og
 > ører hver måned, og der er ikke et voldsomt ønske om at skifte (kommer
 > sikkert med rusten og reparationerne).
 Det var godt nok ikke langt om året. 4148 km om året    > Det sted hvor jeg før har været i konkrete forhandlinger om bil, var
 > lønnen en god del højere hvis jeg brugte min egen hvortil der så også
 > kommer kørerpenge. Jeg ved ikke om det stadig er sådan, eller måske
 > nogle steder er sådan. Den stilling jeg mener at være tættest på
 > (flyver til samtale nr. 3 i HQ torsdag) vil det være 1000-1200 km
 > privat og 800-1000 km job hver måned. 
 Hvor meget højere?
 -- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk |  |  | 
     Kim Kristensen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  06-02-06 17:17
 | 
 |  | 
 "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns97629D89732FBtbr@130.225.247.90...
 > "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev
 > news:43e75740$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
 >
 > > Ja man sidder jo og tæller på knapper, uden rigtigt at kende til
 > > mulighederne i de to jobs. Den nuværende bil er 81/2 år og runder
 > > snart 168.000 km, den er jo betalt, har i nogen grad det udstyr man
 > > får med i dag, har ingen reparationer haft og går i gennemsnit 16,2
 > > km/l på 92 oktan. Alt i alt er det jo en billig fætter i kroner og
 > > ører hver måned, og der er ikke et voldsomt ønske om at skifte (kommer
 > > sikkert med rusten og reparationerne).
 >
 > Det var godt nok ikke langt om året. 4148 km om året    >
 > > Det sted hvor jeg før har været i konkrete forhandlinger om bil, var
 > > lønnen en god del højere hvis jeg brugte min egen hvortil der så også
 > > kommer kørerpenge. Jeg ved ikke om det stadig er sådan, eller måske
 > > nogle steder er sådan. Den stilling jeg mener at være tættest på
 > > (flyver til samtale nr. 3 i HQ torsdag) vil det være 1000-1200 km
 > > privat og 800-1000 km job hver måned.
 >
 > Hvor meget højere?
 >
 > -- 
 > Hilsen Thomas
 > du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
 >
 > http://www.broeggerklanen.dk Jeg ved ikke om det er tilfældet "her", men det er jo også der jeg kan
 presse hvis de skulle finde på at tilbyde mig jobbet. Det job jeg omtaler
 hvor det var sådan, der var det 3-4000 kr. mere om måneden som jeg husker
 det.
 Et højere beløb er vel også rimeligt i tilfældet at valget falder på egen
 bil, ellers vil to "ens" lønnede medarbejdere få forskellig løn. Ellers vil
 medarbejderen med egen bil vil X kr. i løn, og udgifterne i forbindelse med
 firmakørsel dækket via kørerpenge. Medarbejderen med firmabil få det samme i
 ren løn, samt det bilen og brændstof koster for firmaet.
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
      Broegger (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  06-02-06 17:44
 | 
 |  | 
 
            "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev
 news:43e7764c$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk: 
 > Et højere beløb er vel også rimeligt i tilfældet at valget falder på
 > egen bil, ellers vil to "ens" lønnede medarbejdere få forskellig løn.
 > Ellers vil medarbejderen med egen bil vil X kr. i løn, og udgifterne i
 > forbindelse med firmakørsel dækket via kørerpenge. Medarbejderen med
 > firmabil få det samme i ren løn, samt det bilen og brændstof koster
 > for firmaet. 
 Der hvor jeg arbejder har bil og løn ikke noget med hinanden at gøre. 
 Hvis man har et kørselsbehov på mere end 6500 firma km om året kan man få 
 tjenestebil. Der er så egenbetaling på.
 Som tidligere nævnt koster en V40 pt ca 4850 kr pr måned efter skat.
 Jeg kan ikke se hvorfor medarbejdere der ikke bruger tilbudet om firmabil 
 skal have mere i løn. Km. godtgørelsen dækker vel forskellen? Men det er 
 jo så fordi jeg betalte egenbetaling for bilen. Det kan vel også ses som 
 et fradrag i lønnen    Jeg kan som sagt holde en sprit ny Octavia 2.0 TDI kørende og tjene ca 
 1000 kr om måneden. Det er så med 25000 firma km om året og alt 
 inkluderet.
 -- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk |  |  | 
       Kim Kristensen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Kristensen
 | 
 Dato :  06-02-06 19:29
 | 
 |  | 
 "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse
 news:Xns9762B46FBDE3tbr@130.225.247.90...
 > "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev
 > news:43e7764c$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
 >
 > > Et højere beløb er vel også rimeligt i tilfældet at valget falder på
 > > egen bil, ellers vil to "ens" lønnede medarbejdere få forskellig løn.
 > > Ellers vil medarbejderen med egen bil vil X kr. i løn, og udgifterne i
 > > forbindelse med firmakørsel dækket via kørerpenge. Medarbejderen med
 > > firmabil få det samme i ren løn, samt det bilen og brændstof koster
 > > for firmaet.
 >
 > Der hvor jeg arbejder har bil og løn ikke noget med hinanden at gøre.
 > Hvis man har et kørselsbehov på mere end 6500 firma km om året kan man få
 > tjenestebil. Der er så egenbetaling på.
 > Som tidligere nævnt koster en V40 pt ca 4850 kr pr måned efter skat.
 > Jeg kan ikke se hvorfor medarbejdere der ikke bruger tilbudet om firmabil
 > skal have mere i løn. Km. godtgørelsen dækker vel forskellen? Men det er
 > jo så fordi jeg betalte egenbetaling for bilen. Det kan vel også ses som
 > et fradrag i lønnen    >
 > Jeg kan som sagt holde en sprit ny Octavia 2.0 TDI kørende og tjene ca
 > 1000 kr om måneden. Det er så med 25000 firma km om året og alt
 > inkluderet.
 >
 >
 > -- 
 > Hilsen Thomas
 > du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
 >
 > http://www.broeggerklanen.dk Det kommer jo helt an på hvordan det er skruet sammen. Det jeg ind til
 videre har haft med at gøre har været så du fik en bil stillet til rådighed
 med alle udgifter dækket, eller du kunne bruge din egen og så få kørerpenge.
 Så får første medarbejder alt betalt også nå det ikke var arbejdsrelateret,
 mens den sidste selv skal betale alle udgifter ved alt andet end
 arbejdsrelateret kørsel. Den første får således det mere i løn som
 vedkommende ikke skal bruge på en privat bil nå der køres privat, men skal
 så også betale skat af dette. Det svare vel til at medarbejderen med egen
 bil får X mere i løn, betaler skat af det og har de resterende penge til
 privatkørsel.
 Er det nødvendigt med en bil som er på et udgiftsniveau hvor km-penge ikke
 dækker den faktiske udgift, så betaler medarbejderen for at bruge sin bil
 som arbejdsredskab. For firmaet er det jo en god fidus hvis der ikke er
 forskel i lønnen, da ren løn er samme udgift mens med arbejderen med
 firmabil sagtens kan koste nogle tusinde mere hver måned. Jeg er ret sikker
 på at et firma kommer af med mere til køb, leasing eller hvad de nu bruger
 samt brændstof, end i km-penge til privatbilen forudsat at begge kører det
 samme i firmaets tjeneste.
 For medarbejderen med firmabil kommer firmaet af med ved (1000 km arbejde og
 1000 km privat) 12 km/l 2000/12*9,5 = 1583 samt leasing eller afdrag,
 værditab, service, reparation, dæk, bilvask osv.
 For medarbejderen med egen bil er det 3,10 x 1000 = 3100 kr. og det er næppe
 til for firmaet at betale de øvrige ovenstående udgifter for de resterende
 1517 kr. Koster det eksempelvis firmaet 4000 kr. at lease en bil pr. måned
 (har ingen ide om hvad det koster) sparre de 2483 kr. på medarbejderen med
 egen bil.
 Med venlig hilsen Kim
            
             |  |  | 
  Broegger (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  06-02-06 12:34
 | 
 |  | 
 
            "Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev
 news:43e64545$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk: 
 > Er der noget ved firmabil, bort set fra at man kan have muligheden for
 > at vælge noget man ikke selv ville sætte familieformuen i? Afdraget på
 > den sniger sig jo ind alligevel, skattefar (eller mor i disse
 > M/K-tider) står jo med lappen fremme.
 Jeg har kørt firmabil i 8 år nu. Det er nemt, og bekvemt. Man har altid 
 bil, også når den er på værksted.
 Men man betaler for det. Så nu skifter jeg til egen bil (køber en 
 Octavia) og det kommer så til at spare mig for rundt regnet en tudse om 
 måneden.
 Jeg har så valgt at tegne en service aftale med erstatnigsbil. Så 
 forskellen bliver ens!
 > Jeg spørger ikke for at stille spørgsmålstegn ved dit valg, men fordi
 > jeg er ret tæt på to forskellige jobs som der (kan) følge en bil med
 > i. Jeg kender dog intet til de nærmere til firmaernes "regler" omkring
 > modeller og graden af benzinfrihed, men lidt skal der jo også være
 > tilbage at slås om før en evt. underskrift.
 I mine øjne hænger det sammen med økonomien i ordningen. Hos os er der en 
 massiv egenbetaling til firmaet + skatten. Så en V40 koster ca 4850 kr pr 
 måned at køre i. Og det kan gøres billigere med det kørselsbehov jeg har 
 for firmaet (25K om året).
 -- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  05-02-06 20:10
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > Jeg har i dag været ude at køre Vectra GTS 2,2 Sport (standard sænket 20 mm
 > og på 17" hjul) & Passat Variant 2,0 TDi.
 Altså en sportsvogn og en "traktor" - lidt underlig sammenligning IMHO.
 
 > Vectra GTS 2,2 Sport var derfor markant hurtigere på rattet - og til min
 > store forbløffelse virkede generelt meget mere livlig og let på tå.
 Den er vel også i "spotrtstrim" ?
 
 > Vandringen i gearet er kort, og gearet kører kanon i Vectra.
 Prøvede du Passaten med 6 gear ?
 
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
             |  |  | 
  Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 20:59
 | 
 |  | > Altså en sportsvogn og en "traktor" - lidt underlig sammenligning IMHO.
 
 Vectra er ikke en sportsvogn - det er efter min mening en almindelig
 familiebil med et strejf af klassisk GT.
 
 > Den er vel også i "spotrtstrim" ?
 
 Den er sænket 20 mm - og så var det ikke en stc.
 
 > Prøvede du Passaten med 6 gear ?
 
 Jep - meget fint - og generelt en ekstremt lækker bil, Passaten - den er
 ikke udelukket endnu.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Klaus D. Mikkelsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  05-02-06 21:16
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > Vectra er ikke en sportsvogn - det er efter min mening en almindelig
 > familiebil med et strejf af klassisk GT.
 Men Opel har valgt at kelde den "sport"    > Den er sænket 20 mm - og så var det ikke en stc.
 Men en "Sport", jeg formoder at der er gjort lidt ud over motoren...
 
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
             |  |  | 
    Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 21:26
 | 
 |  | 
 
            >> Vectra er ikke en sportsvogn - det er efter min mening en almindelig
 >> familiebil med et strejf af klassisk GT.
 > Men Opel har valgt at kelde den "sport"    Det bliver det jo ikke en sportsvogn af.
 > Men en "Sport", jeg formoder at der er gjort lidt ud over motoren...
 Det er beskrevet..    -- 
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
     Klaus D. Mikkelsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  05-02-06 21:31
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > Det bliver det jo ikke en sportsvogn af.
 Altså ud over at den er lousy udstyret, har de forsøgt at kalde den
 sport (uden at have noget at have det i) ?
 
 > Det er beskrevet..    Altså forskellen på Sport og "ikke sport" er de 20 mm og 17" fælge ?
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
             |  |  | 
      Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 21:52
 | 
 |  | 
 
            > Altså ud over at den er lousy udstyret, har de forsøgt at kalde den
 > sport (uden at have noget at have det i)..?
 Altså - vil du ikke være rar at lade være med bevidst at misforstå - og at 
 spørge så dumt - kun for at forsvare din sag..?
 Det irriterer mig helt vildt, når skribenter gør den slags. Det er mangel på 
 respekt, og så begynder jég at brænde Dannebrog af i gaden..?    Det er en kendt sag, at producenter ofte giver et produkt et bestemt 
 salgsnavn, fordi man har tilført produktet et snært af en given ting. Der er 
 således masser af biler, der har et GT-navn, et limousinenavn eller lignende 
 uden af være gennemførte sportsvogne eller gennemførte limousiner.
 Navnet indikerer som regel, at man har tilført et element af "sport" eller 
 noget andet i forhold til den almindelige "discount-model". I denne 
 situation, handler det om eksteriørt udstyr samt en moderat sænkning. Den 
 øgede gearing af styretøjet tror jeg nok, at man nu har implementeret i 
 modeller, der ikke sælges under navnet sport - eller GTS.
 > Altså forskellen på Sport og "ikke sport" er de 20 mm og 17" fælge ?
 Ja - og så tror jeg nok, at der udover en moderat sænkning og større fælge 
 også er lidt tilført nogle andre kofangere, sportssæder med sidestøtte, 
 dobbelt udstødning, tonede lygtehuse og nogle andre ting, som jeg sikkert 
 har glemt - jeg ved ikke, om læder på rat og gear også er sports-udstyr.
 I øvrigt mener jeg ikke, at bilen sælges uden ret meget udstyr.
 -- 
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
       Klaus D. Mikkelsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:01
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > Altså - vil du ikke være rar at lade være med bevidst at misforstå - og at
 > spørge så dumt - kun for at forsvare din sag..?
 Hvilken sag ?
 Jeg spørger fordi jeg ikke ved, hvad "sport" betyder i forbindelse med
 en Opel Vectra. Du har lige set/kørt en, så du bør da vide det.
 > Det irriterer mig helt vildt, når skribenter gør den slags. Det er mangel på
 > respekt, og så begynder jég at brænde Dannebrog af i gaden..?    ROFL, det har intet med repekt at gøre....
 
 > I denne
 > situation, handler det om eksteriørt udstyr samt en moderat sænkning.
 Okay
 > Den
 > øgede gearing af styretøjet tror jeg nok, at man nu har implementeret i
 > modeller, der ikke sælges under navnet sport - eller GTS.
 Okay, men du er ikke sikker ?
 Man må kunne finde det på datablade på de enkelte biler, med den
 udveksling...
 > Ja - og så tror jeg nok, at der udover en moderat sænkning og større fælge
 > også er lidt tilført nogle andre kofangere, sportssæder med sidestøtte,
 > dobbelt udstødning, tonede lygtehuse og nogle andre ting, som jeg sikkert
 > har glemt - jeg ved ikke, om læder på rat og gear også er sports-udstyr.
 > 
 > I øvrigt mener jeg ikke, at bilen sælges uden ret meget udstyr.
 En nævnte tidligere at fartpilot ikke var standard på en Vectra ?
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
             |  |  | 
        Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:15
 | 
 |  | > Okay, men du er ikke sikker (på styrtøjet, red.) ?
 
 Ikke helt - men næsten - jeg ved dog, at gearingen ér øget.
 
 > En nævnte tidligere at fartpilot ikke var standard på en Vectra ?
 
 Så skal man betale 10.000 - og så får man samtidig bi-zone i klimaanlægget
 og et armlæn.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
         Klaus D. Mikkelsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:15
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > Ikke helt - men næsten - jeg ved dog, at gearingen ér øget.
 Styring eller transmission ?
 Hvis det er styring, vil den virkere mere som en gocart...
 > Så skal man betale 10.000 - og så får man samtidig bi-zone i klimaanlægget
 > og et armlæn.
 Er fartpilot ikke engang standart i en Opel ???
 I am deeply chocked - de har "underhalet" VW i udstyr ???
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
             |  |  | 
          Brian (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  05-02-06 22:41
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > Er fartpilot ikke engang standart i en Opel ???
 Hvorfor sætter du meget tydelige spørgsmålstegn ved det, når
 du kender svaret ?
 Vi har fattet at du er VAG mand til fingerspidserne     > I am deeply chocked - de har "underhalet" VW i udstyr ???
 Njaaeee - en ting som udendørs temp.måler har været
 standard i alle Opel'er siden '93/94 stykker    /Brian 
            
             |  |  | 
           Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:47
 | 
 |  | > > I am deeply chocked - de har "underhalet" VW i udstyr ???
 
 Jeg kan ikke se den sætning noget sted - kan du ikke poste hele indlægget..?
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
            Klaus D. Mikkelsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  06-02-06 06:19
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > Jeg kan ikke se den sætning noget sted - kan du ikke poste hele indlægget..?
 No problemeo:
 Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > Ikke helt - men næsten - jeg ved dog, at gearingen ér øget.
 Styring eller transmission ?
 Hvis det er styring, vil den virke mere som en gocart...
 > Så skal man betale 10.000 - og så får man samtidig bi-zone i klimaanlægget
 > og et armlæn.
 Er fartpilot ikke engang standart i en Opel ???
 I am deeply chocked - de har "underhalet" VW i udstyr ???
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
             |  |  | 
             Jan W Nielsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-02-06 06:53
 | 
 |  | >> Ikke helt - men næsten - jeg ved dog, at gearingen ér øget.
 
 > Styring eller transmission ?
 
 Kan man geare en styring..?
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
              Klaus D. Mikkelsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  06-02-06 07:19
 | 
 |  |  |  |  | 
               Jan W Nielsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-02-06 07:42
 | 
 |  | > Du ved, hvad jeg mener, udvekslingsforholdet......
 
 Nej, jeg vidste det ikke - men har ændret udvekslingen...
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
                Klaus D. Mikkelsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  06-02-06 08:05
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > Nej, jeg vidste det ikke - men har ændret udvekslingen...
 Jeg opsummerer lige.
 Fra den almindelige Vectra til "sport" modellen har man ændret
 udvekslingen på styringen - korrekt ?
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk      Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
                 Jan W Nielsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-02-06 10:11
 | 
 |  | > Jeg opsummerer lige.
 > Fra den almindelige Vectra til "sport" modellen har man ændret
 > udvekslingen på styringen - korrekt ?
 
 I det første indlæg overhovedet skrev jeg:
 
 "Styretøjet Vectra GTS har en højere gearing end Passatens"
 
 Er det ikke det samme..?
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
                  Klaus D. Mikkelsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  06-02-06 11:23
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > "Styretøjet Vectra GTS har en højere gearing end Passatens"
 > 
 > Er det ikke det samme..?
 Nej, jeg tænker på om det er ændret mellem en standard og en "sport"
 vectra.
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk      Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
                   Jan W Nielsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-02-06 11:32
 | 
 |  | > Nej, jeg tænker på om det er ændret mellem en standard og en "sport"
 > vectra.
 
 Der blev ved introduktionen af Vectra C indført forskel i styretøjet på
 GTS-modellerne og de andre Vectra' er.
 
 GTS' en er højere gearet - om den andre modeller har fået samme styretøj i
 dag, ved jeg ikke - men jeg vil næsten tro, at Sport Wagon med 2,8 og turbo
 også har det styretøj...
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 |  |  | 
                    Klaus D. Mikkelsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  06-02-06 11:41
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > Der blev ved introduktionen af Vectra C indført forskel i styretøjet på
 > GTS-modellerne og de andre Vectra' er.
 Okay, det vidste jeg (heller) ikke
 
 > GTS' en er højere gearet - om den andre modeller har fået samme styretøj i
 > dag, ved jeg ikke - men jeg vil næsten tro, at Sport Wagon med 2,8 og turbo
 > også har det styretøj...
 Okay
 Hvilket får "Sport" varianten til at optræde mere sportsligt i forhold
 til en "standard".
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk      Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
                     Jan W Nielsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-02-06 11:54
 | 
 |  | > Hvilket får "Sport" varianten til at optræde mere sportsligt i forhold
 > til en "standard".
 
 Hvis den høj-gearede styretøj ikke er en del af sport-pakken - så er det kun
 almindeligt udstyr som andre forsæder med mere sidestøtte, andre lygter samt
 lidt ændringer af spoilere, skørter og udstødning.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
           Henrik B. (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  06-02-06 19:52
 | 
 |  | 
 
            "Brian" <ellers@tak.du> skrev i en meddelelse 
 news:43e670b3$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
 > > I am deeply chocked - de har "underhalet" VW i udstyr ???
 >
 > Njaaeee - en ting som udendørs temp.måler har været
 > standard i alle Opel'er siden '93/94 stykker    Jep, og el-ruder på alle pladser har været standardudstyr i alle Saab'er 
 siden '94.     -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
            
             |  |  | 
       T. Hartung (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : T. Hartung
 | 
 Dato :  05-02-06 22:05
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43e66507$1$170$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Altså ud over at den er lousy udstyret, har de forsøgt at kalde den
 >> sport (uden at have noget at have det i)..?
 >
 > Altså - vil du ikke være rar at lade være med bevidst at misforstå - og at 
 > spørge så dumt - kun for at forsvare din sag..?
 > Det irriterer mig helt vildt, når skribenter gør den slags. Det er mangel 
 > på respekt, og så begynder jég at brænde Dannebrog af i gaden..?    >
 >
 hmmm skød du ikke dig selv i foden her ?
 Klip længere oppe fra:
 > man stadig pære og bananer.......
 Det argument hører man gerne, når folk ikke kan lide "anmeldelsen"..   )
 det er vel også en skribents forsvarstale når man kæmper for "sin" sag 
  ))! ......
 -- 
 mvh.
 T. Hartung
 VW Passat 1,8T - Knaus 500 FU
www.sitecenter.dk/hartungBrand  så det flag :))))) 
            
             |  |  | 
        BJ (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  05-02-06 22:11
 | 
 |  | 
 "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43e66858$0$1750$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 KLIP
 > det er vel også en skribents forsvarstale når man kæmper for "sin" sag 
 >   ))! ......
 Jeg ville nu ikke betegne en Folkevogn som en "sag"...:)
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 Volvo S80 T6 2xT og Campion LX 805i 
            
             |  |  | 
        Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:21
 | 
 |  | 
 
            >> Altså - vil du ikke være rar at lade være med bevidst at misforstå - og 
 >> at spørge så dumt - kun for at forsvare din sag..?
 > hmmm skød du ikke dig selv i foden her ?
 Nej, da.
 > det er vel også en skribents forsvarstale når man kæmper for "sin" sag
 At duellere på argumenter er ikke det samme som bevidst at misforstå ens 
 "medskribent".
 Klaus kendte jo udemærket selv til indholdet i det svar, som jeg skrev.
 (Jeg håber da ikke, at så banal viden er gået hen over hovedet på ham, der 
 ellers
 interesserer sig sådan for biler.)
  )
 -- 
 /Jan W Nielsen
            
             |  |  | 
  Ukendt (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  05-02-06 21:36
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 "Passat 2,0 TDi VS Vectra 2,2 GTS Sport"
 > Pt har jeg tre biler i tankerne: Vectra 2,0 T GTS Sport, Vectra 1,9 CDTi 150 
 > GTS Sport & Passat TDi. Da Vectra 2,0 T GTS Sport koster mig 800 mindre om 
 > måneden end Passat, tror jeg, det bliver den, jeg bestiller.
 Som flere skriver, er udvalget ejendommeligt - der er 
 ingen linie i det. Hverken motormæssigt eller køretek-
 nisk.
 Dette faktum kan skyldes indholdet af "listen" - kan vi
 ikke få den at se?
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:62.20.136.139)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
  Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:05
 | 
 |  | > Som flere skriver, er udvalget ejendommeligt - der er
 > ingen linie i det. Hverken motormæssigt eller køretek-
 > nisk.
 
 Det er alle familiebiler. De er alle nogenlunde lige hurtige. De koster alle
 nogenlunde det samme. De har alle nogenlunde den samme komfort.
 
 Når det så er sagt, så er det klart for enhver, at det alligevel er
 forskellige biler - forskellige nuancer af det "at være familiebil".
 
 Hvilke nuancer der er mest tiltalende er jo det, som man skal finde ud af,
 når man skal have ny bil.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
   BJ (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  05-02-06 22:09
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:43e6681b$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Hvilke nuancer der er mest tiltalende er jo det, som man skal finde ud af,
 > når man skal have ny bil.
 
 Det var unægtelig noget nemmer, hvis alle var begrænset til en standard Golf
 V 1.6 med elur, cigartænder og askebæger som "sportsudstyr".:)
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
    Klaus D. Mikkelsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:09
 | 
 |  | 
 
            BJ skriver:
 > 
 > Det var unægtelig noget nemmer, hvis alle var begrænset til en standard Golf
 > V 1.6 med elur, cigartænder og askebæger som "sportsudstyr".:)
 Du er udemærket klar over at askebæger er ekstraudstyr i sådan en bil
 !!!
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
             |  |  | 
     BJ (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  05-02-06 22:20
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:43E66967.6DE2A0D0@du.kan.finde.den...
 
 KLIP
 
 >> Det var unægtelig noget nemmer, hvis alle var begrænset til en standard
 >> Golf
 >> V 1.6 med elur, cigartænder og askebæger som "sportsudstyr".:)
 >
 > Du er udemærket klar over at askebæger er ekstraudstyr i sådan en bil
 > !!!
 
 Upsss ... og Sorryyy ... det er det også i Volvo.
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
   Klaus D. Mikkelsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:08
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > Det er alle familiebiler. De er alle nogenlunde lige hurtige. De koster alle
 > nogenlunde det samme. De har alle nogenlunde den samme komfort.
 Okay, der var lige noget jeg overså her. Er en Traktor lige så hurtig
 med en 2.0T ?
 
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
             |  |  | 
    Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:19
 | 
 |  | > Okay, der var lige noget jeg overså her. Er en Traktor lige så hurtig
 > med en 2.0T ?
 
 Traktor..?
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
     Klaus D. Mikkelsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:22
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > Traktor..?
 VW diesel...
 (er det gået fuldstændigt over hovedet på dig    Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
             |  |  | 
      Jan W Nielsen (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  05-02-06 22:50
 | 
 |  | >> Traktor..?
 
 > VW diesel...
 
 Jeg skrev nogenlunde lige hurtige:
 
 Passat TDi 2,0 16V: 209 km/t.
 Vectra CDTi 1,9 GTS: 217 km/t.
 Vectra 2,0T, GTS: 230 km/t.
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
    BJ (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  05-02-06 22:19
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:43E6692F.72660887@du.kan.finde.den...
 
 KLIP
 
 > Okay, der var lige noget jeg overså her. Er en Traktor lige så hurtig
 > med en 2.0T ?
 
 I enhver disciplin, meget hurtigere.
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
   DJ Bobo \(211 16\) (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : DJ Bobo \(211 16\)
 | 
 Dato :  05-02-06 23:40
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43e6681b$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Det er alle familiebiler. De er alle nogenlunde lige hurtige. De koster 
 > alle nogenlunde det samme. De har alle nogenlunde den samme komfort. Når 
 > det så er sagt, så er det klart for enhver, at det alligevel er 
 > forskellige biler - forskellige nuancer af det "at være familiebil".
 > Hvilke nuancer der er mest tiltalende er jo det, som man skal finde ud af, 
 > når man skal have ny bil.
 Den her har de været heldig med - så en rød i München Airport 
 airside-hallen,
 og den er altså nice: www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5465 |  |  | 
  KASO (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  06-02-06 08:30
 | 
 |  | Hvordan var lydniveauet i de to biler?
 
 Umiddelbart ville jeg gætte på, at de begge var godt dæmpet, og 2.0TDI'en
 skulle ikke være så slem som 1.9'eren - men hvordan forholder det sig i
 virkeligheden?
 
 Grunden til at jeg spørger er, at jeg forleden prøvede en Touran 1.9TDI - og
 selv om jeg ved, at den ikke hører til de mest stille under accelleration,
 var jeg alligevel forbavset over, _hvor_ støjende den var - også ved
 konstant hastighed - ifht. min 1.9dCi. Jeg havde forventet, at VW havde
 dæmpet lyden i kabinen bedre... Til gengæld føltes den rimeligt kraftigt -
 næsten som min egen trods færre hk/nm på papiret. Først i 6. gear var der
 egentlig forskel, men Touran'en er også 100kg. lettere og lavere gearet.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jan W Nielsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-02-06 10:31
 | 
 |  | > Hvordan var lydniveauet i de to biler?
 
 Jeg formoder, at det efterhånden unødvendigt at skrive, at biler med
 dieselmotor alt andet lige har en mere urolig tomgang - men *i fart* er der
 ikke meget forskel på de to bilers støjniveau.
 
 Selvom vi kørte i de to biler umiddelbart efter hinanden, kan jeg ikke
 vurdere, om den ene havde mere støj i kabinen end den anden.
 
 > Grunden til at jeg spørger er, at jeg forleden prøvede en Touran 1.9 TDI.
 
 Touran støjer markant mere - også i 2,0 - end en ny Passat.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
   KASO (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  06-02-06 11:15
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
 news:43e7174a$0$11698$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 >> Hvordan var lydniveauet i de to biler?
 >
 > Jeg formoder, at det efterhånden unødvendigt at skrive, at biler med
 > dieselmotor alt andet lige har en mere urolig tomgang - men *i fart* er
 > der ikke meget forskel på de to bilers støjniveau.
 
 Jo-jo - jeg kører jo selv oliebrænder....
 
 >
 > Selvom vi kørte i de to biler umiddelbart efter hinanden, kan jeg ikke
 > vurdere, om den ene havde mere støj i kabinen end den anden.
 
 OK!
 
 >
 >> Grunden til at jeg spørger er, at jeg forleden prøvede en Touran 1.9 TDI.
 >
 > Touran støjer markant mere - også i 2,0 - end en ny Passat.
 
 OK - det havde jeg også på fornemmelsen - selv om det undrer mig. De ligger
 ca. i samme prisklasse og "burde" være lige polstret.
 
 Rygterne siger til gengæld, at man skal holde sig langt fra 2.0FSI - den er
 forbavsende tørstig! (En kollega med en Altea undrer sig over at den kører
 ca. 10km/l - eller væsentligt kortere end hans gl. Audi A6 2.8 !).
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik B. (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  06-02-06 15:42
 | 
 |  | 
 
            "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43e61c18$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Vectra krængede langt mindre end Passat, og styretøjet i Vectra GTS havde 
 > en højere gearing end Passatens. (Her menes, at rattet skal drejes mindre, 
 > før hjulene drejer en given vinkel).
 >
 > Vectra GTS 2,2 Sport var derfor markant hurtigere på rattet - og til min 
 > store forbløffelse virkede generelt meget mere livlig og let på tå.
 Som jeg sagde - fine køreegenskaber i den Vectra.    > Pt har jeg tre biler i tankerne: Vectra 2,0 T GTS Sport,
 Samme motor som 2,2, blot med lidt mindre volumen, og så turbo (og Saab's 
 Trionic motorstyring).     > Vectra 1,9 CDTi 150 GTS Sport
 Den nye fine diesella-motor fra Alfa...
 -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
            
             |  |  | 
  Jan W Nielsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-02-06 15:53
 | 
 |  | 
 
            >> Vectra GTS 2,2 Sport var derfor markant hurtigere på rattet - og til min 
 >> store forbløffelse virkede generelt meget mere livlig og let på tå.
 > Som jeg sagde - fine køreegenskaber i den Vectra.    Men den undrer mig lidt alligevel. Den jo beskrevet som en god 
 motorvejsbil...og ikke "let på tå"...
 (Ret beset kører biler i dag jo alligevel mest ligeud, og derfor må de 
 nødvendigvis være rigtig gode til det. Også når det er i Tyskland med 200 
 km/t i flere timer), og det er der rigtig mange biler, der ikke er - og som 
 kræver at man sidder med to hænder og hvide knoer på rattet.)
 Jeg kan godt mærke forskellen på Mondeo og Vectra i svingglæde, men den er 
 meget lille...når vi taler GTS Sport.
 (Ved ikke med Sedan 1,8)
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
  Kent Glerup (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  06-02-06 16:30
 | 
 |  | 
 >> Vectra 1,9 CDTi 150 GTS Sport
 >
 >Den nye fine diesella-motor fra Alfa...
 Det er nemlig rigtigt!
 Den går ganske enkelt forbandet godt!
 Det er den første diesel jeg har prøvet, som "holder momentet" hele
 vejen fra ca. 1500 til 4000 rpm.
 Jøsses hvor jeg nyder den maskine dagligt    MVH
 Kent Glerup
            
             |  |  | 
   Henrik B. (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  06-02-06 16:37
 | 
 |  | 
 
            "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en 
 meddelelse news:1oqeu15adtocq95dbru8n1fvmb5r5c86q9@4ax.com...
 >>Den nye fine diesella-motor fra Alfa...
 >
 > Det er nemlig rigtigt!
 > Den går ganske enkelt forbandet godt!
 > Det er den første diesel jeg har prøvet, som "holder momentet" hele
 > vejen fra ca. 1500 til 4000 rpm.
 Et spærgsmål om tilpasning af turbo(teknologi) og motorstyring.     > Jøsses hvor jeg nyder den maskine dagligt     ))))))))
 -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
            
             |  |  | 
  DJ Bobo \(211 16\) (07-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : DJ Bobo \(211 16\)
 | 
 Dato :  07-02-06 22:56
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:43e61c18$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > Da Vectra 2,0 T GTS Sport koster mig 800 mindre om måneden end Passat,
 > tror jeg, det bliver den, jeg bestiller...
 
 Dét bliver jo spændende at høre om... :)
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |