|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Saab på top ti over mest solgte biler... Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  04-02-06 14:10
 | 
 |  | 
 
            Så skete det!
 Saab kom ind på top ti, over mest solgte biler i Danmark, i december - 
 firmabilernes måned.
 Mon det nogensinde er sket før? Jeg tvivler....
 Og et godt tegn på, at Saab er på vej den rigtige vej....
 Go' weekend.     -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
            
             |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  04-02-06 14:17
 | 
 |  | 
 
            "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in news:43e4a7a0$0$38730
 $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
 > Så skete det!
 > 
 > Saab kom ind på top ti, over mest solgte biler i Danmark, i december - 
 > firmabilernes måned.
 > 
 > Mon det nogensinde er sket før? Jeg tvivler....
 > 
 > Og et godt tegn på, at Saab er på vej den rigtige vej....
 > 
 > Go' weekend.     Så mangler vi bare, at de sælges fra, så GM ikke trækker dem med ned i 
 sølet...
 -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/ |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  04-02-06 14:49
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" skriver:
 > 
 > Så mangler vi bare, at de sælges fra, så GM ikke trækker dem med ned i
 > sølet...
 Eller omvendt ?
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
             |  |  | 
  Claus & Lene, Ålborg (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus & Lene, Ålborg
 | 
 Dato :  04-02-06 15:31
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43e4a7a0$0$38730$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Så skete det!
 >
 > Saab kom ind på top ti, over mest solgte biler i Danmark, i december - 
 > firmabilernes måned.
 >
 > Mon det nogensinde er sket før? Jeg tvivler....
 >
 > Og et godt tegn på, at Saab er på vej den rigtige vej....
 Tja, eller også er vi danskere på vej ud i uføre    /claus
            
             |  |  | 
  Ukendt (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  04-02-06 16:06
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <mailto:saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 "Saab på top ti over mest solgte biler..."
 > Saab kom ind på top ti, over mest solgte biler i Danmark, i december - 
 > firmabilernes måned. Mon det nogensinde er sket før? Jeg tvivler....
 > Og et godt tegn på, at Saab er på vej den rigtige vej....
 Nu plejer du jo ALTID at saette et link paa,
 der bekraefter din posting...
 > Go' weekend
 Grazie :)
 -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:82.107.233.63)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
  Per Beer Hansen (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  04-02-06 16:31
 | 
 |  | 
 
            Henrik B. wrote:
 > Så skete det!
 >
 > Saab kom ind på top ti, over mest solgte biler i Danmark, i december -
 > firmabilernes måned.
 >
 > Mon det nogensinde er sket før? Jeg tvivler....
 >
 > Og et godt tegn på, at Saab er på vej den rigtige vej....
 Ja og det på trods af alt den vindstøj de har, når de bevæger sig    Bortset fra det, så er det jo nogle solide/holdbare biler de laver.
 En af mine kammerater, har lige "taget hul" på sin SAAB nr. 4 (alle købt som 
 nye) og han har haft dem i ca. 6 år hver.
 Det eneste han har haft af udgifter, det er alm. sliddele (bremser, dæk 
 osv).
 Jeg er også lidt benovet over hans nyeste, en 9-5 st.car 2,0 turbo (chippet 
 til ca. 210 HK fra forhandler) og med automatgear. Han kører knap 11 km/l i 
 snit.
 Så de ka' jo godt lave biler til andre end dyrlæger    >
 > Go' weekend.     I lige måde.
 -- 
 Mvh Per
www.perbeer.dk  - Motorsport
 Masser af bil videoer 
            
             |  |  | 
  Jan W Nielsen (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  04-02-06 16:39
 | 
 |  | > Jeg er også lidt benovet over hans nyeste, en 9-5 st.car 2,0 turbo
 > (chippet til ca. 210 HK fra forhandler) og med automatgear. Han kører knap
 > 11 km/l i snit.
 
 Er det mon den samme motor, som der ligger i Saab 9-3/Vectra 2,0 T..?
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Per Beer Hansen (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  04-02-06 16:41
 | 
 |  | 
 
            Jan W Nielsen wrote:
 >
 > Er det mon den samme motor, som der ligger i Saab 9-3/Vectra 2,0 T..?
 Jeg ved det faktisk ikke, mener at den havde omkring 185 HK som standard, 
 hvis det siger dig noget ?
 -- 
 Mvh Per
www.perbeer.dk  - Motorsport
 Masser af bil videoer 
            
             |  |  | 
    Jan W Nielsen (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  04-02-06 16:47
 | 
 |  | 
 
            > Jeg ved det faktisk ikke, mener at den havde omkring 185 HK som standard, 
 > hvis det siger dig noget ?
 Ikke meget - jeg venter på Henrik B's indspark..    -- 
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
   Martin Johansen [600~ (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  04-02-06 16:55
 | 
 |  | 
 
            "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in
 news:43e4ca2f$1$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk: 
 >> Jeg er også lidt benovet over hans nyeste, en 9-5 st.car 2,0 turbo 
 >> (chippet til ca. 210 HK fra forhandler) og med automatgear. Han kører
 >> knap 11 km/l i snit.
 > 
 > Er det mon den samme motor, som der ligger i Saab 9-3/Vectra 2,0 T..?
 SAAB har kun 2 motorer.. en 2 liters og en 2,3.
 1,8t findes ikke selvom det står bagpå - det er stadig en 2,0t.
 -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/ |  |  | 
    Jan W Nielsen (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  04-02-06 17:02
 | 
 |  | 
 
            > SAAB har kun 2 motorer.. en 2 liters og en 2,3.
 Mnjah... Der er vel også en 2,8' er..?
   > 1,8t findes ikke selvom det står bagpå - det er stadig en 2,0t.
 Jep - det ved jeg - men nu er der flere 2,0 turbo-motorer fra Saab - den i 
 Vectra'en (som vistnok oprindeligt er fra Opel men forbedret af Saab) er 
 seneste seneste skud på stammen, tror jeg...
 -- 
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
     Martin Johansen [600~ (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  04-02-06 17:02
 | 
 |  | 
 
            "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in
 news:43e4cfac$0$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk: 
 >> SAAB har kun 2 motorer.. en 2 liters og en 2,3.
 > 
 > Mnjah... Der er vel også en 2,8' er..?
 Jaja :) Men når vi snakker de "små" 4-cyl :)
 > Jep - det ved jeg - men nu er der flere 2,0 turbo-motorer fra Saab -
 Nope. Blokken er den samme.
 Og Henrik får du  ikke på banen i aften :P Han ligger i blød.. hehe.
 -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/ |  |  | 
      Jan W Nielsen (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  04-02-06 17:13
 | 
 |  | 
 
            > Nope. Blokken er den samme.
 Det lyder mærkelig, når der ikke er samme slaglængde og boring..   )
 I øvrigt skulle den seneste 2,0-turbo-motor yde hhv 150 hk i den 9-3, som 
 Saab kalder "1,8t", mens den *med samme turbotryk* skulle yde 175 hk i 
 Vectra og den 9-3, som Saab kalder "2,0t". Med mere turbotryk i pedalerne 
 ydede den vistnok 210 hk i 9-3 Aero.
 > Han (Henrik) ligger i blød.. hehe.
 Så må du lige jage ham op og udrede trådene for os..    -- 
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
       Jan W Nielsen (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  04-02-06 17:19
 | 
 |  | 
 
            > Så må du lige jage ham op og udrede trådene for os..    Måske er vi snart selv ved at have opklaret sagen - angiveligt har den 210 
 hestes version en lidt større turbo...og så lader den med 0,85 bar - og ikke 
 bare 0,5 bar.
 Men igen - jeg tror IKKE, det er den samme motor, som den "gamle" i 9-5.
 -- 
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
        Henrik B. (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  06-02-06 15:53
 | 
 |  | 
 
            "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43e4d382$1$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Så må du lige jage ham op og udrede trådene for os..    >
 > Måske er vi snart selv ved at have opklaret sagen - angiveligt har den 210 
 > hestes version en lidt større turbo...og så lader den med 0,85 bar - og 
 > ikke bare 0,5 bar.
 >
 > Men igen - jeg tror IKKE, det er den samme motor, som den "gamle" i 9-5.
 Jan.
 Du har helt ret.
 Saab 9-5 2,0 og 2,3 er stadig Saab's egen motor.
 Saab 9-3 1,8t = 150 lavtryks-hk
 Saab 9-3 2,0t = 175 fuldtryks-hk
 Saab 9-3 2,0T = 210 fuldtryks-hk
 Forskellen er en anden turbolader (mitsu kontra garrett) og anden 
 motorstyring.
 -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
            
             |  |  | 
         Jan W Nielsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-02-06 16:27
 | 
 |  | >> Måske er vi snart selv ved at have opklaret sagen - angiveligt har den
 >> 210 hestes version en lidt større turbo...og så lader den med 0,85 bar -
 >> og ikke bare 0,5 bar.
 
 > Du har helt ret.
 > Saab 9-3 1,8t = 150 lavtryks-hk
 > Saab 9-3 2,0t = 175 fuldtryks-hk
 > Saab 9-3 2,0T = 210 fuldtryks-hk
 
 Jeg læste et sted, at den 150 hk og den 175 hk kører med samme ladetryk -
 men det kan jeg ikke helt få til at passe med det, jeg eller læser. Et
 umiddelbart opslag siger mig:
 
 175 hk: Trionic 8 motorstyring & Garrett GT20 med 0,7 bar
 150 hk: Trionic 8 motorstyring & 0,5 bar
 
 Er det rigtigt  -og hvad er det så, at Hirsch gør for at få de 195 hk - og
 hvad er det BSR gør for at få de over 200 hk på den samme motor..?
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
          Henrik B. (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  06-02-06 16:43
 | 
 |  | 
 
            "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43e76aab$0$11172$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 >> Du har helt ret.
 >> Saab 9-3 1,8t = 150 lavtryks-hk
 >> Saab 9-3 2,0t = 175 fuldtryks-hk
 >> Saab 9-3 2,0T = 210 fuldtryks-hk
 >
 > 175 hk: Trionic 8 motorstyring & Garrett GT20 med 0,7 bar
 > 150 hk: Trionic 8 motorstyring & Garrett GT20 med 0,5 bar
 >
 > Er det rigtigt  -og hvad er det så, at Hirsch gør for at få de 195 hk - og 
 > hvad er det BSR gør for at få de over 200 hk på den samme motor..?
 Jep, det er korrekt. Det Hirsh gør for at få de 190 Hk er: Øger ladetrykket 
 til 1 bar.     Hvad BSR gør, kan du se hér:
http://www.bsrab.se/products/n355/t/ De 204 Hk henter de udelukkende med ladetryks- og brændstofhævning (mit gæt 
 er 1,05 bar).
 Skal du højere, skal der mere til.
 Jeg vil gætte på, at det meste tuningsgrej til Saab 9-3 passer bolt-on på 
 Vectra'en, da de er 100% identiske i motorrummet.     -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
            
             |  |  | 
       Martin Johansen [600~ (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  04-02-06 17:41
 | 
 |  | 
 
            "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in
 news:43e4d23e$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk: 
 >> Nope. Blokken er den samme.
 > 
 > Det lyder mærkelig, når der ikke er samme slaglængde og boring..   )
 Fisk. Det er bare hvad jeg har fået at vide fra en som burde vide det (og 
 nej det er ikke Henrik)
 > Så må du lige jage ham op og udrede trådene for os..    Han er udenbys så det bliver lidt svært :)
 -- 
 Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk/rodekassen.php
http://tuxx.dk/gallery/ |  |  | 
     Jan W Nielsen (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  04-02-06 17:08
 | 
 |  | > Jep - det ved jeg - men nu er der flere 2,0 turbo-motorer fra Saab ...
 
 Kiggede lige... for eksempel har 2,0-turbo-motoren ikke samme
 boring/slaglængde i 9-3 og 9-5...ergo formoder jeg, det ikke er samme
 motor...
 
 --
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henrik B. (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  06-02-06 15:51
 | 
 |  | "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:43e4ca2f$1$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Jeg er også lidt benovet over hans nyeste, en 9-5 st.car 2,0 turbo
 >> (chippet til ca. 210 HK fra forhandler) og med automatgear. Han kører
 >> knap 11 km/l i snit.
 >
 > Er det mon den samme motor, som der ligger i Saab 9-3/Vectra 2,0 T..?
 
 Nope, det er Saab's gamle gennemprøvede 2-liter's. Den nye alu-motor findes
 (endnu) kun i 9-3.
 
 --
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik B. (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  06-02-06 15:50
 | 
 |  | 
 
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:mN3Ff.9461$_E3.4485@news.get2net.dk...
 > Jeg er også lidt benovet over hans nyeste, en 9-5 st.car 2,0 turbo 
 > (chippet til ca. 210 HK fra forhandler) og med automatgear. Han kører knap 
 > 11 km/l i snit.
 Jep, en fino bil - glæder mig selv, til jeg får monetos til en gammel slidt 
 9-5 Stc.     -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
            
             |  |  | 
 |  |