|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Ferrari - bye-bye :) Fra : Lars Knudsen
 | 
 Dato :  04-02-06 10:49
 | 
 |  |  |  |  | 
  Jan W Nielsen (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  04-02-06 11:13
 | 
 |  | 
 
            > http://video.google.com/videoplay?docid=4335216127704358656 Det ser lidt mærkeligt ud, som Ferrarien pludselig mister 10-15 meter for så 
 igen at "køre lige op", som man kan se i bakspejlet, at den gør....
 Men gad i øvrigt vide, om de begge er 100 "lige standard"....hvis Ferrarien 
 er "modificeret", så lyder det lidt mærkeligt, hvis BMW' en ikke er det 
 samme...(?)
 -- 
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
  Casper R (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Casper R
 | 
 Dato :  04-02-06 11:50
 | 
 |  | 
 
            > Det ser lidt mærkeligt ud, som Ferrarien pludselig mister 10-15 meter for
 så
 > igen at "køre lige op", som man kan se i bakspejlet, at den gør....
 Så se denne her.. En god gammel hvid RS Turbo vs en evo 7 som har omkring
 370hk, bla ALS.
 Forresten er det stadig en 1,6 cvh motor som ligger i motorrummet    Men
 ikke standard hehe.
 Kender ham som har bilen og ja.. den er så hurtig    Den løber 168.8mph på
 toppen
http://video.google.com/videoplay?docid=-4885316134063471532&q=rs+turbo --
 /CasperR
 /89' RST
            
             |  |  | 
   Bo Velschow (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Velschow
 | 
 Dato :  04-02-06 12:24
 | 
 |  | 
 "Casper R" <no@thnx.com> skrev i en meddelelse 
 news:43e486f4$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> Det ser lidt mærkeligt ud, som Ferrarien pludselig mister 10-15 meter for
 > så
 >> igen at "køre lige op", som man kan se i bakspejlet, at den gør....
 >
 > Så se denne her.. En god gammel hvid RS Turbo vs en evo 7 som har omkring
 > 370hk, bla ALS.
 > Forresten er det stadig en 1,6 cvh motor som ligger i motorrummet    Men
 > ikke standard hehe.
 > Kender ham som har bilen og ja.. den er så hurtig    Den løber 168.8mph 
 > på
 > toppen
 >
 Øhmm.... jaa... men Escort'en bliver da stadig helt og aldeles "tørret" rent 
 accelerationsmæssigt af Lancer'en?! Den første lange tid ser det jo nærmest 
 ud som om, den holder stille!   ) At den så vinder på tophastighed, er en 
 anden sag...
 (i øvrigt ganske imponerende af Escort'en!    Gad vide, hvor hurtig min 
 Mondeo 1.8 kunne blive...?)
 -- 
 Venlig hilsen
 Bo Velschow
 3540 Lynge
 Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for 
 Danmark 
            
             |  |  | 
    Casper R (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Casper R
 | 
 Dato :  04-02-06 12:35
 | 
 |  | 
 
            > Øhmm.... jaa... men Escort'en bliver da stadig helt og aldeles "tørret"
 rent
 > accelerationsmæssigt af Lancer'en?! Den første lange tid ser det jo
 nærmest
 > ud som om, den holder stille!   ) At den så vinder på tophastighed, er en
 > anden sag...
 > (i øvrigt ganske imponerende af Escort'en!    Gad vide, hvor hurtig min
 > Mondeo 1.8 kunne blive...?)
 4WD med ALS = god start    FWD med 300+hk... svært at stå fast hehe..
 Det er bla derfor at det er nemt at banke en rst i stående start men hvis
 først den er løbende skal du have en del hk for at hænge på bla bare en
 190hk rst. Sjove gamle biler..
 Mondeo'r har jo en ganske god zetec og de kan sagtens få 220+hk. Ian Howell
 i england er god til zetec motorer    --
 /CasperR
 /89' RST
            
             |  |  | 
   Per O. (05-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per O.
 | 
 Dato :  05-02-06 18:34
 | 
 |  | 
 
            "Casper R" <no@thnx.com> skrev i en meddelelse 
 news:43e486f4$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >> Det ser lidt mærkeligt ud, som Ferrarien pludselig mister 10-15 meter for
 > så
 >> igen at "køre lige op", som man kan se i bakspejlet, at den gør....
 >
 > Så se denne her.. En god gammel hvid RS Turbo vs en evo 7 som har omkring
 > 370hk, bla ALS.
 > Forresten er det stadig en 1,6 cvh motor som ligger i motorrummet    Men
 > ikke standard hehe.
 > Kender ham som har bilen og ja.. den er så hurtig    Den løber 168.8mph 
 > på
 > toppen
 >
 > http://video.google.com/videoplay?docid=-4885316134063471532&q=rs+turbo prøv lige at lave samme tur hvor der er sving på banen, så er Ford'en da 
 hægtet totalt af. Lanceren er ikke lavet til at køre stærkt ligeud, men til 
 at køre i cirkler omkring hårdtpumpede husmandsbiler med et vejgreb som en 
 karklud. Lanceren har netop ikke nogen høj topfart, men kan lette fra 0-100 
 på meget kortere tid en den hårdtpumpede ford. Det er den slags man har brug 
 for på de små veje hvor Lanceren lammetæsker alle former for hjemmepumpede 
 T-Svansen biler.
 Acceleration ud af en lige vej vil altid bare være et spørgsmål om at have 
 det bedste forhold mellem vægt og antal hk. Jeg fatter ikke at nogen synes 
 det er så evigt sejt at kunne køre hurtigst på en lige bane ... det kræver 
 intet af chaufføren udover evnen til at træde pedalen i bund, hvilket selv 
 en veldresseret chimpanse kunne klare. Men det bevises jo af de mange unge 
 mænd som lige skal en tur ind over en mark, før de fatter at fart ikke er et 
 problem så længe man bare kører ligeud, men et meget væsentligt problem når 
 vejen pludselig drejer.
 Per O. 
            
             |  |  | 
    martin (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : martin
 | 
 Dato :  06-02-06 12:06
 | 
 |  | 
 "Det er den slags man har brug
 for på de små veje hvor Lanceren lammetæsker alle former for hjemmepumpede
 T-Svansen biler."
 der tager du grueligt fejl. hvis der er asfalt  er det MEGET vigtigere at 
 bilen et let.
 din tunge Turbo Lancer vil få problemer. der er meget mere smidigt at have 
 en let ordentlig bil.    Martin
            
             |  |  | 
     Jan W Nielsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-02-06 13:21
 | 
 |  | 
 
            > der tager du grueligt fejl. hvis der er asfalt  er det MEGET vigtigere at 
 > bilen et let.
 Det har Per da heller ikke sagt, at det ikke er - men hvad er det for en 
 "almindelig" bil, som du mener, ville kunne nakke en pumpet "Turbo Lancer" 
 på en krøllet vej..?
 > din tunge Turbo Lancer vil få problemer. der er meget mere smidigt at have 
 > en let ordentlig bil.    ...hvilken.?
 /Jan W Nielsen 
            
             |  |  | 
      martin (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : martin
 | 
 Dato :  06-02-06 13:30
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message 
 news:43e73f35$0$9303$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 >> der tager du grueligt fejl. hvis der er asfalt  er det MEGET vigtigere at 
 >> bilen et let.
 >
 > Det har Per da heller ikke sagt, at det ikke er - men hvad er det for en 
 > "almindelig" bil, som du mener, ville kunne nakke en pumpet "Turbo Lancer" 
 > på en krøllet vej..?
 >
 >> din tunge Turbo Lancer vil få problemer. der er meget mere smidigt at 
 >> have en let ordentlig bil.    >
 > ..hvilken.?
 >
 > /Jan W Nielsen
 Lotus seven fra 1960'erne i garage tun trim. 550 Kg
 Lotus  Elan fra 60'erne i garage tun trim 600 Kg
 Lotus eurupa fra 70'ernei garage tun trim. 600 kg.
 alle kan køre med lotus Twin cam motoren fra 1600- til 2000 cc
 twincam motoren har et suverent moment. en RACE twincam 1600,
 bør have 180hk  og 230 Nm , jeg ved ikke hvor meget moment en garage tunet
 twincam har
 Det vigtige her er Vægten, jeg ved ikke hvad en lancer vejer men.....
 Martin
            
             |  |  | 
       Jan W Nielsen (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan W Nielsen
 | 
 Dato :  06-02-06 13:56
 | 
 |  | > Lotus seven fra 1960'erne i garage tun trim. 550 Kg
 > Lotus  Elan fra 60'erne i garage tun trim 600 Kg
 > Lotus eurupa fra 70'ernei garage tun trim. 600 kg.
 
 Ok - jeg vidste ikke, du ville til at sammenligne med biler, der ret beset
 er racerbiler til gadebrug.
 
 I øvrigt kan jeg da lige fortælle, at jeg i en Volvo S60 R satte en Louts
 Seven grundigt til vægs på en lille snørklet bane ved Biludstillingen i
 Herning for et par år siden.
 
 Der var våd bane, og med træk på fire hjul i Volvo'en var der INTET ved "kør
 med de kendte", der kunne trække fra mig. Der var både Porsche, Ferrari,
 Corvette mv.
 
 ....bare sådan for lige at slå fast, at en lill racer ikke *nødvendigvis* er
 hurtigere end for eksempel en Evo.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
        martin (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : martin
 | 
 Dato :  06-02-06 15:07
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message
 news:43e7477e$0$11673$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 >> Lotus seven fra 1960'erne i garage tun trim. 550 Kg
 >> Lotus  Elan fra 60'erne i garage tun trim 600 Kg
 >> Lotus eurupa fra 70'ernei garage tun trim. 600 kg.
 >
 > Ok - jeg vidste ikke, du ville til at sammenligne med biler, der ret beset
 > er racerbiler til gadebrug.
 >
 > I øvrigt kan jeg da lige fortælle, at jeg i en Volvo S60 R satte en Louts
 > Seven grundigt til vægs på en lille snørklet bane ved Biludstillingen i
 > Herning for et par år siden.
 >
 > Der var våd bane, og med træk på fire hjul i Volvo'en var der INTET ved
 > "kør med de kendte", der kunne trække fra mig. Der var både Porsche,
 > Ferrari, Corvette mv.
 >
 > ...bare sådan for lige at slå fast, at en lill racer ikke *nødvendigvis*
 > er hurtigere end for eksempel en Evo.
 >
 > /Jan W Nielsen
 
 Nej.. du har helt ret, hvis vejgrebet ikke er helt i orden, så for man røv
 af alt med 4wd.
 
 men ret beset er lanceren vel osse en racerbil det er jo en Rally
 slæde...Ik'
 
 men lige for en sikker heds skyld så er alle 3 biltyper blevet solge til
 gade brug i 60-70 erne.
 
 Martin
 
 
 
 
 |  |  | 
      martin (06-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : martin
 | 
 Dato :  06-02-06 13:35
 | 
 |  | 
 "Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> wrote in message 
 news:43e73f35$0$9303$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
 >> der tager du grueligt fejl. hvis der er asfalt  er det MEGET vigtigere at 
 >> bilen et let.
 >
 > Det har Per da heller ikke sagt, at det ikke er - men hvad er det for en 
 > "almindelig" bil, som du mener, ville kunne nakke en pumpet "Turbo Lancer" 
 > på en krøllet vej..?
 >
 >> din tunge Turbo Lancer vil få problemer. der er meget mere smidigt at 
 >> have en let ordentlig bil.    >
 > ..hvilken.?
 >
 > /Jan W Nielsen
  hov hov  hvornår i for løbet blev lanceren "pumpet"....
            
             |  |  | 
  N/A (11-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : N/A
 | 
 Dato :  11-02-06 08:05
 | 
 |  | 
 
 
 |  |  | 
   Morten Fruergaard (11-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  11-02-06 08:05
 | 
 |  | 
 
            Armand wrote:
 > VAG's DSG gearkasse-type så jeg første gang på en Porsche
 > langdistanceracer på Spa for ca. 17 år siden, og argumentet for
 > "dobbelt indlægning af gear" var ganske tydelig ned ad langsiden:
 > Hver gang en konkurrent skiftede gear tabte den en vogn-længde i.f.t.
 > Porschen    Det er ikke småting der kan tabes i gearskiftene, samt
 > ved kiks :-|
 Det kan koste indtil flere placeringer...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - ikke kun til 4x4...
 Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
www.4x4styling.dk  - rustfrit udstyr til 4x4, vans og enkelte personbiler 
            
             |  |  | 
  NielSV650 (14-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : NielSV650
 | 
 Dato :  14-02-06 12:43
 | 
 |  | 
 
            "Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message 
 news:43e47dc8$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Det ser lidt mærkeligt ud, som Ferrarien pludselig mister 10-15 meter for 
 > så igen at "køre lige op", som man kan se i bakspejlet, at den gør....
 Det ser ud til at BMW'en rykker frem idet vinduet bliver lukket (at dømme ud 
 fra lyden), så måske aerodynamikken har lidt at sige der.
   Niels
 PS. Pokkers til båthorn sådan en Ferrari har! 
            
             |  |  | 
  Peter Weis (04-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Weis
 | 
 Dato :  04-02-06 18:34
 | 
 |  | 
 
            Lars Knudsen wrote:
 > Den kan selvfølgelig være aftalt spil 
 Ferrari'en leger vel bare med BMW'en, som en kat med en mus    mvh
 Peter
            
             |  |  | 
 |  |