|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Nu vi snakker Taxa -  priser Fra : Thomas
 | 
 Dato :  28-01-06 18:42
 | 
 |  | Hej NG
 
 Jeg starter lige en ny tråd:
 
 Nu har der været snakket om eksotiske taxaer og gamle taxa'er,  såsom en
 Ford Granada
 
 Er prisen den samme pr. kørte km. for kunden eller hvad ? Nu er jeg ikke den
 store taxabruger men har da før troet at jeg kunne vælge min egen i en
 række, og fik klar besked....   men en stor taxabus er da også ligeså fed
 som en stor mercer personvogn..! (not)
 
 Hvis prisen er den samme, burde de chauffører så ikke droppe solidariteten
 og lade kunden vælge den bil han ønsker ??
 
 Mvh
 
 Thomas (Odense)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jørgen M. Rasmussen (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  28-01-06 19:25
 | 
 |  | 
 "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 
 > Hvis prisen er den samme, burde de chauffører så ikke droppe solidariteten
 > og lade kunden vælge den bil han ønsker ??
 >
 Det er fastsat hvor meget pr. km. fra "højere" sted,  vognmanden, selskabet
 kan ikke en gang selv bestemme. Den gang jeg afogtil blev befordret i Taxa,
 var taksten 12-14 kr./km, i dag er den vel tæt på 40,-?.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henrik Stidsen (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Stidsen
 | 
 Dato :  28-01-06 19:47
 | 
 |  | 
 
            Jørgen M. Rasmussen presented the following explanation :
 >> Hvis prisen er den samme, burde de chauffører så ikke droppe solidariteten 
 >> og lade kunden vælge den bil han ønsker ??
 > Det er fastsat hvor meget pr. km. fra "højere" sted,  vognmanden, selskabet 
 > kan ikke en gang selv bestemme. Den gang jeg afogtil blev befordret i Taxa, 
 > var taksten 12-14 kr./km, i dag er den vel tæt på 40
 I Esbjerg er taksten 12,40 kr/km, dog minimum 286 kr/time - med mindre 
 de har sat den op siden sidste sommer.
 -- 
 Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/ "Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
  - Gideon, The Minority Report
            
             |  |  | 
   Jørgen M. Rasmussen (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  28-01-06 20:04
 | 
 |  | 
 "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
 
 > I Esbjerg er taksten 12,40 kr/km, dog minimum 286 kr/time - med mindre de
 > har sat den op siden sidste sommer.
 >
 NÅ... , nu var det sidst i Kbh.,Roskilde området, men +15 år siden. Men så
 kommer et "startgebyr" oven i?.
 
 
 
 
 |  |  | 
    OZ7PUS (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : OZ7PUS
 | 
 Dato :  28-01-06 21:04
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:43dbbf35$0$2086$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
 >
 >> I Esbjerg er taksten 12,40 kr/km, dog minimum 286 kr/time - med mindre de
 >> har sat den op siden sidste sommer.
 >>
 > NÅ... , nu var det sidst i Kbh.,Roskilde området, men +15 år siden. Men så
 > kommer et "startgebyr" oven i?.
 >
 
 Jep og det svinger meget  efter hvor man er i landet   Billund = 38 om dagen
 og 56 om aften/weekends
 
 OZ3BTO
 139-0001
 
 
 
 
 |  |  | 
    Henrik Stidsen (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Stidsen
 | 
 Dato :  28-01-06 21:10
 | 
 |  | 
 
            Jørgen M. Rasmussen laid this down on his screen :
 >> I Esbjerg er taksten 12,40 kr/km, dog minimum 286 kr/time - med mindre de 
 >> har sat den op siden sidste sommer.
 > NÅ... , nu var det sidst i Kbh.,Roskilde området, men +15 år siden. Men så 
 > kommer et "startgebyr" oven i?.
 Ja det er vist det de tjener deres penge på efterhånden...
 -- 
 Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/ "The secret of staying young is to live honestly, eat slowly, and lie 
 about your age." - Lucille Ball
            
             |  |  | 
     Ole Gaarde Kristense~ (30-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~
 | 
 Dato :  30-01-06 04:55
 | 
 |  | 
 "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
 news:mn.e4f57d61efaec8e9.34878@news.hs235.dk...
 [KLIP]
 >
 > Ja det er vist det de tjener deres penge på efterhånden...
 >
 Sidste år udgjorde de 32,6% af min omsætning (5110 ture) og jeg kører fast
 aften/nat.
 For en chauffør der her i byen havde kørt det samme antal ture på ren
 dagtakst havde tallet været godt 25%
 Forskellen bunder i at startgebyret er forskelligt (vi har endda 3 - dag,
 aften og nat)
 
 --
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxachauffør i Næstved
 
 
 
 
 |  |  | 
  OZ7PUS (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : OZ7PUS
 | 
 Dato :  28-01-06 21:03
 | 
 |  | 
 "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
 news:43dbb637$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 >
 >> Hvis prisen er den samme, burde de chauffører så ikke droppe
 >> solidariteten og lade kunden vælge den bil han ønsker ??
 >>
 > Det er fastsat hvor meget pr. km. fra "højere" sted,  vognmanden,
 > selskabet kan ikke en gang selv bestemme. Den gang jeg afogtil blev
 > befordret i Taxa, var taksten 12-14 kr./km, i dag er den vel tæt på 40,-?.
 >
 
 
 Nej den ligger stadig omkring de 12 kr
 
 ca 12 for lille vogn  og 14 for stor vogn
 
 OZ3BTO
 139-0001
 
 
 
 
 |  |  | 
  Broegger (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  28-01-06 19:30
 | 
 |  | 
 
            "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev
 news:drgajt$lte$1@news.net.uni-c.dk: 
 > Hvis prisen er den samme, burde de chauffører så ikke droppe
 > solidariteten og lade kunden vælge den bil han ønsker ??
 Det mener jeg også at chaufførerne SKAL gøre. Det er kunden der bestemmer.
 -- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk |  |  | 
  OZ7PUS (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : OZ7PUS
 | 
 Dato :  28-01-06 21:05
 | 
 |  | 
 "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Xns9759C65122950tbr@130.225.247.90...
 > "Thomas" <bambanosFJERN@hotmail.com> skrev
 > news:drgajt$lte$1@news.net.uni-c.dk:
 >
 >> Hvis prisen er den samme, burde de chauffører så ikke droppe
 >> solidariteten og lade kunden vælge den bil han ønsker ??
 >
 > Det mener jeg også at chaufførerne SKAL gøre. Det er kunden der bestemmer.
 >
 > -- 
 > Hilsen Thomas
 > du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
 >
 > http://www.broeggerklanen.dk Det er korrekt ... Selv om det  tit giver en del ballade i bla kastrup 
 lufthavn + hovedbanen
 OZ3BTO
 139-0001 
            
             |  |  | 
   Broegger (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Broegger
 | 
 Dato :  28-01-06 21:20
 | 
 |  | 
 
            "OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev
 news:43dbce7d$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk: 
 > Det er korrekt ... Selv om det  tit giver en del ballade i bla kastrup
 > lufthavn + hovedbanen
 Det gør det bare så meget sjovere!
 Det minder mig om en morsom oplevelse jeg havde i Riga (Letland) tilbage 
 i '99. En kollega og jeg skulle have en vogn fra centrum til lufthavnen. 
 Der holdt en længere række taxaer, og den første i køen var en 
 "udbollet" Golf, men chaufføren var tydeligvis meget stolt af sit 
 køretøj. Han blev smask fornærmet da vi pegede på vognen bagved. Det var 
 en Volga, og det måtte jo bare prøves.
 Vi blev godt nok lidt mistænksomme da han smed bagagen ind på forsædet da 
 bagklappen ikke kunne åbne.
 Selve køreturen var også interessant. Slæden kunne ikke holde sig i gear, 
 så chafutten måtte hele tiden holde på gearstangen. Det burde så ikke 
 være et problem, hvis ikke det var fordi han var kæderyger, og dermed 
 hele tiden slap rattet for at håndtere cigaretten. Den taxa tur taler vi 
 stadigt meget om!    -- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
http://www.broeggerklanen.dk |  |  | 
    OZ7PUS (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : OZ7PUS
 | 
 Dato :  29-01-06 07:02
 | 
 |  | 
 "Broegger" <thomas@removethis-broeggerklanen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Xns9759D8F4A4B01tbr@130.225.247.90...
 > "OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev
 > news:43dbce7d$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
 >
 >> Det er korrekt ... Selv om det  tit giver en del ballade i bla kastrup
 >> lufthavn + hovedbanen
 >
 > Det gør det bare så meget sjovere!
 >
 > Det minder mig om en morsom oplevelse jeg havde i Riga (Letland) tilbage
 > i '99. En kollega og jeg skulle have en vogn fra centrum til lufthavnen.
 > Der holdt en længere række taxaer, og den første i køen var en
 > "udbollet" Golf, men chaufføren var tydeligvis meget stolt af sit
 > køretøj. Han blev smask fornærmet da vi pegede på vognen bagved. Det var
 > en Volga, og det måtte jo bare prøves.
 > Vi blev godt nok lidt mistænksomme da han smed bagagen ind på forsædet da
 > bagklappen ikke kunne åbne.
 > Selve køreturen var også interessant. Slæden kunne ikke holde sig i gear,
 > så chafutten måtte hele tiden holde på gearstangen. Det burde så ikke
 > være et problem, hvis ikke det var fordi han var kæderyger, og dermed
 > hele tiden slap rattet for at håndtere cigaretten. Den taxa tur taler vi
 > stadigt meget om!    >
 > -- 
 > Hilsen Thomas
 > du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
 >
 > http://www.broeggerklanen.dk Sikker på at der ikke lå en i baggage rummet og sov ?  (Taxa filmen)
 Bedste/værste jeg har lavet med en "defekt" bil  var en touran der var gået 
 i nødprogram.
 Nåede da 4 "lufthavnsture" fra hotellerne før der kom svar fra VW om at de 
 kunne kikke på den nu jeg kunne bare komme.
 Kun på den ene tur bemærkede passagerene noget .. Et ældre ægtepar som 
 syntes jeg kørte utroligt pænt af et ungt menneske om det da var glat..
 OZ3BTO
 139-0001 
            
             |  |  | 
  Finn Guldmann (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  28-01-06 20:39
 | 
 |  | Thomas skrev:
 > Hej NG
 > Jeg starter lige en ny tråd:
 > Nu har der været snakket om eksotiske taxaer og gamle taxa'er,  såsom en
 > Ford Granada
 > Er prisen den samme pr. kørte km. for kunden eller hvad ? Nu er jeg ikke den
 > store taxabruger men har da før troet at jeg kunne vælge min egen i en
 > række, og fik klar besked....   men en stor taxabus er da også ligeså fed
 > som en stor mercer personvogn..! (not)
 >
 Prisen er fastsat af det kommunale taxinævn. Dvs. det er en max pris som
 vognene godt må gå under. Men ingen gør det. Så heller finde sin
 rentabilitet ved at presse chaufføreren på lønnen.
 
 > Hvis prisen er den samme, burde de chauffører så ikke droppe solidariteten
 > og lade kunden vælge den bil han ønsker ??
 >
 Det er kundens ret at vælge den vogn kunden vil køre i. I princippet
 også selvom alle de andre skal flytte sig for at det lader sig gøre. Men
 det sidste er ikke videre smart ret mange steder. Men så længe den vogn
 man vælgere kan komme derfra uden at ret mange skal flytte sig er der
 ingen problemer i det. Ikke bortset fra den der holder forrest måske vil
 brokke sig.
 
 Men det er der ikke så meget at gøre ved for ham. Det må han bare se om
 han kan leve med.
 
 --
 MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86
 
 
 |  |  | 
  NS (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : NS
 | 
 Dato :  28-01-06 21:31
 | 
 |  | Finn Guldmann skrev:
 > Ikke bortset fra den der holder forrest måske vil
 > brokke sig.
 >
 > Men det er der ikke så meget at gøre ved for ham. Det må han bare se om
 > han kan leve med.
 
 LOL :D. Kanonsjov formulering.
 
 NS
 
 
 
 |  |  | 
  Ole Gaarde Kristense~ (30-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~
 | 
 Dato :  30-01-06 04:47
 | 
 |  | "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
 news:drgh8l$ifl$1@newsbin.cybercity.dk...
 [KLIP]
 > Prisen er fastsat af det kommunale taxinævn. Dvs. det er en max pris som
 >   vognene godt må gå under. Men ingen gør det. Så heller finde sin
 > rentabilitet ved at presse chaufføreren på lønnen.
 >
 Det passer nu ikke helt at ingen gør det, men det anses for ukollegialt
 mange steder (hvis enkelte vogne permanent vil sætte prisen ned), og derfor
 kan man ikke bestille en vogn med paramteret "lavere pris" hos det enkelte
 selskab. Det er dog med det som med så meget andet. Er du en stor kunde der
 køber meget i butikken kan du også (som oftest) få rabat.
 
 Er det forøvrigt din påstand at det ville give bedre rentabilitet at gå ned
 i pris?
 
 Endnu en grund til at holde maksimalprisen er at den kun justeres 1 gang om
 året (sådan er det mig bekendt over hele landet). De år hvor dieselen så er
 steget 1-1,50 kr/ltr i løbet af året har vognmanden et efterslæb - forstået
 på den måde at det brændstoffet er steget skal hentes af overskudet indtil
 der kommer en takstforhøjelse. Der kan også være forsikringshop der ikke er
 regnet ind før senere (ikke pga skader men ændrede regler)
 
 Her i Næstved sker takstforhøjelsen på følgende måde (og det ligner vist
 fremgangsmåden fra andre byer):
 Når året er gået fremlægger Taxa et regnskab for Taxinævnet der viser
 stigninger i priserne på de "faste" udgifter (herunder også diesel) og den
 almindelige lønudvikling. Man regner det om til en procentvis stigning, og
 beslutter derefter om det skal lægges på kilometerprisen,
 ventetidsbetalingen eller på starttaksten (eller en kombination).
 Det ender med en anbefaling til byrådet, og så er det op til dem at bestemme
 om Taxa må "få" hvad de beder om.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxachauffør i Næstved
 
 
 
 
 |  |  | 
   Finn Guldmann (30-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  30-01-06 20:14
 | 
 |  | 
 
            Ole Gaarde Kristensen skrev:
 >> Prisen er fastsat af det kommunale taxinævn. Dvs. det er en max pris som
 >>   vognene godt må gå under. Men ingen gør det. Så heller finde sin
 >> rentabilitet ved at presse chaufføreren på lønnen.
 > Det passer nu ikke helt at ingen gør det, men det anses for ukollegialt
 > mange steder (hvis enkelte vogne permanent vil sætte prisen ned), og derfor
 > kan man ikke bestille en vogn med paramteret "lavere pris" hos det enkelte
 > selskab. Det er dog med det som med så meget andet. Er du en stor kunde der
 > køber meget i butikken kan du også (som oftest) få rabat.
 > Er det forøvrigt din påstand at det ville give bedre rentabilitet at gå ned
 > i pris?
 > 
 Nej, min påstand,hvis jeg skal komme med en sådan, er at det ikke er 
 rentabelt at køre taxi ret mange steder i landet.
 Prisen er fastsat af kommunen. Det samme er antallet af vogne. Og 
 samtidig er kommunen erhvervets største kunde. Den kombination kan der 
 ligesom ikke rigtig komme noget godt ud af.    > Endnu en grund til at holde maksimalprisen er at den kun justeres 1 gang om
 > året (sådan er det mig bekendt over hele landet). De år hvor dieselen så er
 > steget 1-1,50 kr/ltr i løbet af året har vognmanden et efterslæb - forstået
 > på den måde at det brændstoffet er steget skal hentes af overskudet indtil
 > der kommer en takstforhøjelse. Der kan også være forsikringshop der ikke er
 > regnet ind før senere (ikke pga skader men ændrede regler)
 > 
 Jeg mener den enkelte kommunen selv bestemmer hvor tit de vil regulere 
 prisen.
 > Her i Næstved sker takstforhøjelsen på følgende måde (og det ligner vist
 > fremgangsmåden fra andre byer):
 > Når året er gået fremlægger Taxa et regnskab for Taxinævnet der viser
 > stigninger i priserne på de "faste" udgifter (herunder også diesel) og den
 > almindelige lønudvikling. Man regner det om til en procentvis stigning, og
 > beslutter derefter om det skal lægges på kilometerprisen,
 > ventetidsbetalingen eller på starttaksten (eller en kombination).
 > Det ender med en anbefaling til byrådet, og så er det op til dem at bestemme
 > om Taxa må "få" hvad de beder om.
 > 
 Jeg mener at den enkelte kommune er ret fri m.h.t hvordan de vil have 
 deres takster skruet sammen.
 Men nu er det snart 10 år siden jeg selv kørt, hvorfor jeg ikke har 
 interesseret mig for at læse seneste udgave af Lov om hyrekørsel. Så der 
 kan godt være ændrer på det uden at jeg ved noget om det.
 -- 
 MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86
            
             |  |  | 
    Ole Gaarde Kristense~ (31-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~
 | 
 Dato :  31-01-06 02:49
 | 
 |  | 
 
            "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
 news:drloh7$11s7$1@newsbin.cybercity.dk...
 [KLIP]
 > Nej, min påstand,hvis jeg skal komme med en sådan, er at det ikke er
 > rentabelt at køre taxi ret mange steder i landet.
 >
 Jeg tror nu det er blevet en del bedre - især uden for Storkøbenhavn.
 Flere steder er man i hvert fald begyndt at kigge på omsætningerne i stedet
 for bevidstløst at tænke i antal vogne (mener det var Esbjerg der startede
 med det).
 > Prisen er fastsat af kommunen. Det samme er antallet af vogne. Og
 > samtidig er kommunen erhvervets største kunde. Den kombination kan der
 > ligesom ikke rigtig komme noget godt ud af.    >
 Ja det er lidt som den gamle historie om ræven og gæssene    Synes dog at det her i kommunen virker meget godt. Det er nok fordi man mere
 eller mindre har skrevet de takstforhøjelser ind i de kontrakter vi har med
 kommunen - med en indbygget sikring så der kan reguleres.
 > Jeg mener den enkelte kommunen selv bestemmer hvor tit de vil regulere
 > prisen.
 >
 Det tror jeg du har ret i, men 1 gang om året er vist standarden de fleste
 steder.
 > Jeg mener at den enkelte kommune er ret fri m.h.t hvordan de vil have
 > deres takster skruet sammen.
 >
 Enig, men igen tror jeg ikke der er nogen steder hvor modellen ikke
 fastsættes i samråd med Taxa. At det så i sidste ende er kommunen der
 bestemmer er så en anden sag.
 > Men nu er det snart 10 år siden jeg selv kørt, hvorfor jeg ikke har
 > interesseret mig for at læse seneste udgave af Lov om hyrekørsel. Så der
 > kan godt være ændrer på det uden at jeg ved noget om det.
 >
 Jo så er der nu sket lidt siden da, men jeg skal ikke trætte dig med en
 opdatering    -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxachauffør i Næstved
            
             |  |  | 
     Finn Guldmann (31-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  31-01-06 10:51
 | 
 |  | 
 
            Ole Gaarde Kristensen skrev:
 >> Nej, min påstand,hvis jeg skal komme med en sådan, er at det ikke er
 >> rentabelt at køre taxi ret mange steder i landet.
 > Jeg tror nu det er blevet en del bedre - især uden for Storkøbenhavn.
 > Flere steder er man i hvert fald begyndt at kigge på omsætningerne i stedet
 > for bevidstløst at tænke i antal vogne (mener det var Esbjerg der startede
 > med det).
 > 
 Men du kan stadig ikke have en acceptabel årsløn med 37 timers arbejde 
 om ugen?
 >> Prisen er fastsat af kommunen. Det samme er antallet af vogne. Og
 >> samtidig er kommunen erhvervets største kunde. Den kombination kan der
 >> ligesom ikke rigtig komme noget godt ud af.    > Ja det er lidt som den gamle historie om ræven og gæssene    > Synes dog at det her i kommunen virker meget godt. Det er nok fordi man mere
 > eller mindre har skrevet de takstforhøjelser ind i de kontrakter vi har med
 > kommunen - med en indbygget sikring så der kan reguleres.
 > 
 Da jeg kørte,i Århus, var der politikere der mente at hvis de selv 
 skulle vente mere end 15 minutter på en taxi, også nytårs nat, var der 
 for få vogne i byen. Og fordi det "regerende" parti "hvilede" på deres 
 stemmer fik de ret for tit til at det kunne gøres rentabelt.
 Jeg tror det var i omegnen af 50 bevillinger mere de fik uddelt på de 6½ 
 år jeg kørte. Og det var noget der kunne mærkes på omsætningen.    >> Jeg mener at den enkelte kommune er ret fri m.h.t hvordan de vil have
 >> deres takster skruet sammen.
 > Enig, men igen tror jeg ikke der er nogen steder hvor modellen ikke
 > fastsættes i samråd med Taxa. At det så i sidste ende er kommunen der
 > bestemmer er så en anden sag.
 > 
 "Samarbejdet" med bestillingskontorene er/var nu nok mest for at holde 
 systemerne indenfor det mulige.
 >> Men nu er det snart 10 år siden jeg selv kørt, hvorfor jeg ikke har
 >> interesseret mig for at læse seneste udgave af Lov om hyrekørsel. Så der
 >> kan godt være ændrer på det uden at jeg ved noget om det.
 > Jo så er der nu sket lidt siden da, men jeg skal ikke trætte dig med en
 > opdatering    > 
 Hvis jeg skulle finde tilbage til erhvervet klarer jeg selv det.    -- 
 MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86
            
             |  |  | 
      Ole Gaarde Kristense~ (01-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~
 | 
 Dato :  01-02-06 15:20
 | 
 |  | 
 
            "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
 news:drnbt2$1t5u$1@newsbin.cybercity.dk...
 > Men du kan stadig ikke have en acceptabel årsløn med 37 timers arbejde
 > om ugen?
 >
 Synes nu det går ganske udemærket - men jeg planlægger også min arbejdstid
 efter hvornår der er noget at lave i stedet for et mere fast vagtskema. Det
 betyder tidspunkter med meget arbejde, men også tider med meget fritid. Det
 kan også kun lade sig gøre fordi jeg har en supergod og fleksibel vognmand.
 > Da jeg kørte,i Århus, var der politikere der mente at hvis de selv
 > skulle vente mere end 15 minutter på en taxi, også nytårs nat, var der
 > for få vogne i byen. Og fordi det "regerende" parti "hvilede" på deres
 > stemmer fik de ret for tit til at det kunne gøres rentabelt.
 >
 Enig - det er naturligvis et problem at det er "omkostningsfrit" for
 kommunen at sende flere bevillinger ud.
 > Jeg tror det var i omegnen af 50 bevillinger mere de fik uddelt på de 6½
 > år jeg kørte. Og det var noget der kunne mærkes på omsætningen.    >
 Det tror jeg gerne - den model har de også kørt efter i København, men de er
 vist blevet noget klogere de senere år. Heldigvis da.
 > > Jo så er der nu sket lidt siden da, men jeg skal ikke trætte dig med en
 > > opdatering    > >
 > Hvis jeg skulle finde tilbage til erhvervet klarer jeg selv det.    >
 Det regnede jeg da naturligvis med    Ellers vender du bare tilbage    -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxachauffør i Næstved
            
             |  |  | 
       Finn Guldmann (01-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Finn Guldmann
 | 
 Dato :  01-02-06 16:39
 | 
 |  | Ole Gaarde Kristensen skrev:
 >> Men du kan stadig ikke have en acceptabel årsløn med 37 timers arbejde
 >> om ugen?
 > Synes nu det går ganske udemærket - men jeg planlægger også min arbejdstid
 > efter hvornår der er noget at lave i stedet for et mere fast vagtskema. Det
 > betyder tidspunkter med meget arbejde, men også tider med meget fritid. Det
 > kan også kun lade sig gøre fordi jeg har en supergod og fleksibel vognmand.
 >
 Og du er alene om at køre bilen?
 
 --
 MVH Finn ...i "ny" bil; Opel Ascona 1,6 fra '86
 
 
 |  |  | 
        Ole Gaarde Kristense~ (01-02-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~
 | 
 Dato :  01-02-06 17:43
 | 
 |  | "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
 news:drqkmv$ecm$3@newsbin.cybercity.dk...
 > Ole Gaarde Kristensen skrev:
 > >> Men du kan stadig ikke have en acceptabel årsløn med 37 timers arbejde
 > >> om ugen?
 > > Synes nu det går ganske udemærket - men jeg planlægger også min
 arbejdstid
 > > efter hvornår der er noget at lave i stedet for et mere fast vagtskema.
 Det
 > > betyder tidspunkter med meget arbejde, men også tider med meget fritid.
 Det
 > > kan også kun lade sig gøre fordi jeg har en supergod og fleksibel
 vognmand.
 > >
 > Og du er alene om at køre bilen?
 >
 Net det glemte jeg at skrive - han kører om dagen og jeg om aftenen/natten.
 Men ikke noget med faste mødetider og dage.
 
 --
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxachauffør i Næstved
 
 
 
 
 |  |  | 
  Andreas M. Hansen (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  28-01-06 21:40
 | 
 |  | 
 
            Hej rødder,
 Nu i har snakket så meget om taxapriser - er der så een her som kan komme 
 med et kvalificeret bud på hvad en taxa fra Scandic Hotel i Glostrup og så 
 ud til lufthavnen (terminal 3) koster på en søndag formiddag ?
 mvh
 Andreas M. Hansen
 - som snart skal på vinterferie    |  |  | 
  test (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : test
 | 
 Dato :  28-01-06 21:55
 | 
 |  | > Nu i har snakket så meget om taxapriser - er der så een her som kan komme
 > med et kvalificeret bud på hvad en taxa fra Scandic Hotel i Glostrup og så
 > ud til lufthavnen (terminal 3) koster på en søndag formiddag ?
 >
 Dyrere end at få en kammeret til at køre dig. Sådan gør vi herovre(Jylland)
 :) hvor pengene sidder tæt på kroppen.
 
 /
 
 
 
 
 |  |  | 
   NS (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : NS
 | 
 Dato :  28-01-06 22:02
 | 
 |  | test skrev:
 >>Nu i har snakket så meget om taxapriser - er der så een her som kan komme
 >>med et kvalificeret bud på hvad en taxa fra Scandic Hotel i Glostrup og så
 >>ud til lufthavnen (terminal 3) koster på en søndag formiddag ?
 >>
 >
 > Dyrere end at få en kammeret til at køre dig. Sådan gør vi herovre(Jylland)
 > :) hvor pengene sidder tæt på kroppen.
 
 Ja, deroppe har penge åbenbart større værdi som
 madrasfyld end de ting man kan købe for dem :). Jo
 længere de gemmes jo bedre bliver de :).
 
 NS
 
 
 |  |  | 
   Andreas M. Hansen (28-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  28-01-06 22:08
 | 
 |  | 
 
            > Dyrere end at få en kammeret til at køre dig. Sådan gør vi 
 > herovre(Jylland) :) hvor pengene sidder tæt på kroppen.
 >
 Jeg er selv jyde, og så er det altså rimeligt besværligt at få en kammerat 
 til at tage over broen og køre os i lufthavnen en søndag formiddag...   mvh
 Andreas M. Hansen 
            
             |  |  | 
   Torben Scheel (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  29-01-06 12:05
 | 
 |  | 
 
            test wrote:
 >> Nu i har snakket så meget om taxapriser - er der så een her som kan komme 
 >> med et kvalificeret bud på hvad en taxa fra Scandic Hotel i Glostrup og så 
 >> ud til lufthavnen (terminal 3) koster på en søndag formiddag ?
 >>
 > Dyrere end at få en kammeret til at køre dig. Sådan gør vi herovre(Jylland) 
 > :) hvor pengene sidder tæt på kroppen.
 > 
 Og så siger man at penge ikke lugter    -- 
 vh
 Torben
            
             |  |  | 
  Leif Neland (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leif Neland
 | 
 Dato :  29-01-06 00:18
 | 
 |  | 
 
            Andreas M. Hansen wrote:
 > Hej rødder,
 >
 > Nu i har snakket så meget om taxapriser - er der så een her som kan
 > komme med et kvalificeret bud på hvad en taxa fra Scandic Hotel i
 > Glostrup og så ud til lufthavnen (terminal 3) koster på en søndag
 > formiddag ?
 Det kan gøres for 34 kr med billet eller 20,50kr med klippekort, og det 
 tager 1h07m
 Bus 13 til Glostrup, S-tog tik Kbh H og Regionaltog til lufthavnen.
 Er du nærig nok til det?    Leif 
            
             |  |  | 
   Andreas M. Hansen (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  29-01-06 07:43
 | 
 |  | 
 
            > Det kan gøres for 34 kr med billet eller 20,50kr med klippekort, og det 
 > tager 1h07m
 >
 > Bus 13 til Glostrup, S-tog tik Kbh H og Regionaltog til lufthavnen.
 >
 > Er du nærig nok til det?    >
 Det kunne jeg sagtens være    Vi er 2 voksne og 2 børn som skal flyve ved middagstid, så jeg tror da at vi 
 køber os et klippekort og får formiddagen til at gå med at mindes ungdommen, 
 da vi boede i kbh. et års tid    - specielt hvis alternativet er 330 kr for 
 en taxa, som Uni Bull vurderer det til...
 mvh
 Andreas M. Hansen 
            
             |  |  | 
    Leif Neland (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leif Neland
 | 
 Dato :  29-01-06 08:56
 | 
 |  | 
 
            Andreas M. Hansen wrote:
 >> Det kan gøres for 34 kr med billet eller 20,50kr med klippekort, og
 >> det tager 1h07m
 >>
 >> Bus 13 til Glostrup, S-tog tik Kbh H og Regionaltog til lufthavnen.
 >>
 >> Er du nærig nok til det?    >>
 >
 > Det kunne jeg sagtens være    > Vi er 2 voksne og 2 børn som skal flyve ved middagstid, så jeg tror
 > da at vi køber os et klippekort og får formiddagen til at gå med at
 > mindes ungdommen, da vi boede i kbh. et års tid    - specielt hvis
 > alternativet er 330 kr for en taxa, som Uni Bull vurderer det til...
 >
 A: Du kan ikke købe klippekort i bussen, men der er vel en kiosk i nærheden.
 B: Afhængig af børnenes alder, kan de køre med på de voksnes klip.
 Så der kan vist blive råd til en ekstra is i lufthavnen    Leif
            
             |  |  | 
     Thomas J. (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas J.
 | 
 Dato :  29-01-06 10:26
 | 
 |  | 
 
            Den Sun, 29 Jan 2006 08:55:42 +0100 sendte "Leif Neland"
 <leif@neland.dk> følgende røgsignaler:
 >A: Du kan ikke købe klippekort i bussen, men der er vel en kiosk i nærheden.
 >B: Afhængig af børnenes alder, kan de køre med på de voksnes klip.
 >
 >Så der kan vist blive råd til en ekstra is i lufthavnen    En rigtig jyde betaler ikke penge for is, når der ligger sne på
 fortovet....
 P.S. Hold Jer fra den gule sne, den smager at våde gamle
 nappa-handsker.
 -- 
 Thomas J.
 Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)
 Yamaha Aerox RR '04 (1470 km)
 Medtronic 6931-65cm '05 (18 stød)
            
             |  |  | 
      Ole Gaarde Kristense~ (30-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~
 | 
 Dato :  30-01-06 04:28
 | 
 |  | 
 
            "Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
 skrev i en meddelelse
 > P.S. Hold Jer fra den gule sne, den smager at våde gamle
 > nappa-handsker.
 >
 Årh skidt. Det kunne du godt have sagt noget før    -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxachauffør i Næstved
            
             |  |  | 
  Uni Bull (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uni Bull
 | 
 Dato :  29-01-06 00:29
 | 
 |  | "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:43dbd6ba$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 > Nu i har snakket så meget om taxapriser - er der så een her som kan komme
 > med et kvalificeret bud på hvad en taxa fra Scandic Hotel i Glostrup og så
 > ud til lufthavnen (terminal 3) koster på en søndag formiddag ?
 
 21km á 14kr (søndagstakst!?) plus startgebyr ca. 30kr plus "det løse"...
 
 Mit gæt: 330kr.
 --
 Uni Bull
 Vallensbæk
 MB C220CDI
 
 
 
 
 |  |  | 
   Andreas M. Hansen (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  29-01-06 07:47
 | 
 |  | 
 
            > Mit gæt: 330kr.
 Tak for kaffe! - det var en pris som gør ondt på en sønderjyde..   mvh
 Andreas M. Hansen
            
             |  |  | 
    Andersen \(3650\) (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andersen \(3650\)
 | 
 Dato :  29-01-06 10:44
 | 
 |  | 
 
            "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:43dc64c8$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Mit gæt: 330kr.
 >
 > Tak for kaffe! - det var en pris som gør ondt på en 
 > sønderjyde..   >
 >
 Men som har råd til at bo på Scandic .......... tsk tsk.
 Det kunne gøres billigere og tættere på Kbh. 
            
             |  |  | 
     Andreas M. Hansen (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  29-01-06 10:49
 | 
 |  | > Men som har råd til at bo på Scandic .......... tsk tsk.
 > Det kunne gøres billigere og tættere på Kbh.
 
 Hvor får du et familieværelse med senge til 4 personer for mindre end 695,-
 Vores andre alternativer inde i byen var desværre alle udbookede pga. een
 eller anden modemesse....
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 |  |  | 
    Uni Bull (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uni Bull
 | 
 Dato :  29-01-06 13:44
 | 
 |  | 
 
            "Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:43dc64c8$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >> Mit gæt: 330kr.
 >
 > Tak for kaffe! - det var en pris som gør ondt på en sønderjyde..   Piv piv - penge der ikke bruges har ingen værdi. Det er først i det øjeblik
 at pengene relaiseres at de har en værdi... Indtil da kunne man ligeså godt
 have været foruden...    Det kan godt være det er en halvtredser for meget - det opdager du kun
 ved at bestille.
 Vesttaxa har 43454545, men gå i receptionen og få dem til at bestille, så
 sparer du 0,25kr i opkaldsafgift fra mobiltelefonen og (anslået ved en 
 samtale
 på 30 sekunder) 0,35kr i samtaler...    -- 
 Uni Bull
 Vallensbæk
 MB C220CDI 
            
             |  |  | 
     Leonard (29-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Leonard
 | 
 Dato :  29-01-06 14:16
 | 
 |  | 
 
            "Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote:
 >Vesttaxa har 43454545, men gå i receptionen og få dem til at bestille, så
 >sparer du 0,25kr i opkaldsafgift fra mobiltelefonen og (anslået ved en 
 >samtale
 >på 30 sekunder) 0,35kr i samtaler...    Det er altid en god ide at bestille taxa i receptionen, da de så
 bestiller en de har aftale med og chaufføren ved det er en større
 kunde han skal betjene. Det resulterer som regel i en hurtigere og
 bedre service, selvom der ikke burde være forskel.
 Så selv hvis det kostede en jyde 2 kr. at bestille i receptionen, så
 ville jeg foreslå det.
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
         ::: http://leonard.dk/foredrag/  :::
            
             |  |  | 
 |  |