|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Apropos chiptuning ... Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  26-01-06 08:54
 | 
 |  | http://ttv.tv2.dk/index.php?side=129
 Quote on:
 DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i København, 
 får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
 Miljøstyrelsen har underkendt nogle skrappe påbud fra Københavns Kommunes 
 Miljøkontrol og givet DSB og Banedanmark flere års udsættelse af en række 
 tiltag, der skal nedbringe forurerningen med sundhedsskadelig kvælstofdioxid 
 fra diseltogenes udstødning. Oprindeligt stillede kommunen i flere omgange 
 en række vidtgående miljøkrav, der skulle træde i kraft i perioden 
 2004-2009.
 Quote off
 -- 
 Per, Esbjerg 
            
             |  |  | 
  Johnny B   [2000] (26-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Johnny B   [2000]
 | 
 Dato :  26-01-06 11:21
 | 
 |  | hvor meget udleder sådan et lokomotiv kontra en chiptunet bil ?
 
 nogen hjerner der har regnet på det ?
 - hvor mange biler kan chiptunes iforhold til et lokomotiv ?
 
 regler er jo til for at blive brudt, men kender man de rigtige, kan der ses
 mellem fingrene - Velkommen til Polen
 
 --
 Johnny B   [2000 Frb.]
 "all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
 ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
 fjern KAGEN_I_DÅSEN i mailadr. for direkte mail
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (26-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-01-06 11:28
 | 
 |  | "Johnny B [2000]" <KAGEN_I_DÅSENjohnnyb2000@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:43d8a27a$0$207$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 
 > nogen hjerner der har regnet på det ?
 > - hvor mange biler kan chiptunes iforhold til et lokomotiv ?
 
 Du kan ikke sammenligne én bil og ét lokomotiv. Du skal sammenligne enten
 antal personer eller antal kilo/ton der transporteres.
 
 
 
 
 |  |  | 
   BJ (26-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  26-01-06 12:12
 | 
 |  | 
 "Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
 news:43d8a429$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 
 KLIP
 
 >> nogen hjerner der har regnet på det ?
 >> - hvor mange biler kan chiptunes iforhold til et lokomotiv ?
 >
 > Du kan ikke sammenligne én bil og ét lokomotiv. Du skal sammenligne enten
 > antal personer eller antal kilo/ton der transporteres.
 
 Vil det sige, jo flere personer der transporteres, jo mindre er den
 faktuelle luftforurening..?
 
 Er dette tilfældet, bør man nedsætte kravene til eks. el-værkernes udledning
 dramatisk....
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
   Per Henneberg Kriste~ (26-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~
 | 
 Dato :  26-01-06 13:28
 | 
 |  | 
 "Brian Axelgaard" <brianaxelgaardATgmail.com> skrev i en meddelelse
 news:43d8a429$0$7637$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 
 > Du kan ikke sammenligne én bil og ét lokomotiv. Du skal sammenligne enten
 > antal personer eller antal kilo/ton der transporteres.
 
 I Esbjerg holder togene hver morgen og skal varmes op. Befinder man sig i
 vindretningen, sørger man helt automatisk for ikke at trække vejret. Magen
 til tåge af lort skal man lede længe efter.
 
 Og dér bliver der ikke transporteret nogen - togenen holder stille ..
 
 
 --
 Per, Esbjerg
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Bengaard (26-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  26-01-06 16:01
 | 
 |  | > DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
 > København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
 >
 > Miljøstyrelsen har underkendt nogle skrappe påbud fra Københavns Kommunes
 > Miljøkontrol og givet DSB og Banedanmark flere års udsættelse af en række
 > tiltag, der skal nedbringe forurerningen med sundhedsskadelig
 > kvælstofdioxid fra diseltogenes udstødning. Oprindeligt stillede kommunen
 > i flere omgange en række vidtgående miljøkrav, der skulle træde i kraft i
 > perioden 2004-2009.
 >
 > Quote off
 > --
 > Per, Esbjerg
 
 Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
 dieselos.
 Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede chips
 at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.
 
 Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Bengaard (26-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  26-01-06 22:39
 | 
 |  | >> DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
 >> København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
 >>
 >> Miljøstyrelsen har underkendt nogle skrappe påbud fra Københavns Kommunes
 >> Miljøkontrol og givet DSB og Banedanmark flere års udsættelse af en række
 >> tiltag, der skal nedbringe forurerningen med sundhedsskadelig
 >> kvælstofdioxid fra diseltogenes udstødning. Oprindeligt stillede kommunen
 >> i flere omgange en række vidtgående miljøkrav, der skulle træde i kraft i
 >> perioden 2004-2009.
 >>
 >> Quote off
 >> --
 >> Per, Esbjerg
 >
 > Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
 > dieselos.
 > Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede chips
 > at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.
 
 Læste lige på nettet det vist er generel forurening også partikler der er
 tale om.
 På store diesellastbiler mener jeg det er et krav de får katalysatorer til
 sommer. Først da har man partikelfiltre og NOx fjernelse der. Det betyder
 teknikken stadig ikke er helt udviklet og derfor har man nok trukket kravene
 tilbage. Hvis det viser sig at køre som smurt med lastbiler, så kan man nok
 montere samme katalysatorer på dieselmotorer i tog. Problemet er måske at
 nye lastbilmotorer er udviklet til at køre med katalysator og det er en
 gammel togmotor ikke. Så hvilken effekt man får med katalysator på en gammel
 motor ved jeg ikke, de eftermonteres i hvert fald ikke på gamle lastbiler.
 
 Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
  claus b. p. (26-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : claus b. p.
 | 
 Dato :  26-01-06 22:46
 | 
 |  | 
 "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> wrote in message
 news:43d8e428$0$47032$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > > DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
 > > København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
 >
 > Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
 > dieselos.
 > Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede chips
 > at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.
 >
 Jeg er da ligeglad med hvad det hedder hvis jeg er ved at kvæles i det. Men
 pointen er jo, at der allerede ligger en plan for at få nedbragt
 togforureningen.
 Man kunne i øvrigt nedbringe dieselbilernes forurening rigtig meget hvis man
 lavede gode gennemfartsveje, hvor man ikke blev stoppet af et trafiklys hver
 45. sekund. Men det ville jo ikke lige være i tråd med soc'ernes
 trafikhadepolitik.
 
 /Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
   Niels Bengaard (26-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  26-01-06 23:02
 | 
 |  | >> > DSB´s passagerer på Danmarks mest benyttede station, Nørreport i
 >> > København, får ikke nedbragt dieseludstødningen fra togene foreløbig.
 >>
 >> Bemærk det er kvælstofdioxid der er tale om her, ikke partiklerne i
 >> dieselos.
 >> Så det har ikke noget med indførsel af regler mod ikke dokumenterede
 >> chips
 >> at gøre. Her kræves dokumentation for ingen øget partikeludledning.
 >>
 > Jeg er da ligeglad med hvad det hedder hvis jeg er ved at kvæles i det.
 > Men
 > pointen er jo, at der allerede ligger en plan for at få nedbragt
 > togforureningen.
 > Man kunne i øvrigt nedbringe dieselbilernes forurening rigtig meget hvis
 > man
 > lavede gode gennemfartsveje, hvor man ikke blev stoppet af et trafiklys
 > hver
 > 45. sekund. Men det ville jo ikke lige være i tråd med soc'ernes
 > trafikhadepolitik.
 
 Nu kvæles man ikke i NO2, men ved meget høje koncentrationer kan man få
 lungeødem.
 Det er ikke koncentrationer der er på Nørreport eller hvor det nu er.
 
 Som jeg skrev skal rensningsteknologien findes før man kan stille kravene,
 ellers er det uholdbart.
 Hvis DSB havde eltog nok, var problemet løst.
 
 Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |