|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Flere ulykker på motorvejen Fra : Fly Christensen
 | 
 Dato :  22-01-06 14:22
 | 
 |  | 
 
            Sakset fra http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3521236&forside Flere ofre på motorvejen
 22-01-06: 13:06 | af: jely
 Samtidig med at antallet af trafikdrab i Danmark er historisk lavt, så
 dør der igen langt flere trafikanter på landets motorveje. Det viser en
 ny oversigt fra Vejdirektoratet, skriver Politiken i dag.
 I de første ni måneder af 2005 mistede 29 personer livet i
 motorvejsulykker, hvilket er 60 procent flere end samme periode året.
 Antallet af kvæstede er også steget, men ikke så markant. Stigningen
 skyldes ikke øget fart, for farten er faldet, men at vi kører
 dårligere, vurderer formand for Færdselssikkerhedskommission, Karsten
 Nonbo (V).
 "Overskriften på motorvejsulykkerne er simpelthen, at bilisterne kvajer
 sig. De er blevet mere sløve, har opmærksomheden alle andre steder end
 ud ad forruden og begår flere køretekniske fejl. Det giver flere
 ulykker," siger Nonbo.
 -- 
 In space nobody will hear your cream
            
             |  |  | 
  Thomas J. (22-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas J.
 | 
 Dato :  22-01-06 15:02
 | 
 |  | Den Sun, 22 Jan 2006 14:22:06 +0100 sendte Fly Christensen
 <x_nospam_x@gmx.net> følgende røgsignaler:
 
 >"Overskriften på motorvejsulykkerne er simpelthen, at bilisterne kvajer
 >sig. De er blevet mere sløve, har opmærksomheden alle andre steder end
 >ud ad forruden og begår flere køretekniske fejl. Det giver flere
 >ulykker," siger Nonbo.
 
 Så må opskriften være at fjerne klippekortsordningen, da den må være
 skyld i den lavere hastighed.
 
 Eller sænke bødetaksterne ved motorvejskørsel....
 
 (Nej tak, jeg ønsker ikke at købe noget Eiffel-tårn.)
 
 --
 Thomas J.
 Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)
 Yamaha Aerox RR '04 (1470 km)
 Medtronic 6931-65cm '05 (18 stød)
 
 
 |  |  | 
  Henrik Stidsen (22-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Stidsen
 | 
 Dato :  22-01-06 15:11
 | 
 |  | 
 
            Thomas J. expressed precisely :
 >> "Overskriften på motorvejsulykkerne er simpelthen, at bilisterne kvajer
 >> sig. De er blevet mere sløve, har opmærksomheden alle andre steder end
 >> ud ad forruden og begår flere køretekniske fejl. Det giver flere
 >> ulykker," siger Nonbo.
 > Så må opskriften være at fjerne klippekortsordningen, da den må være
 > skyld i den lavere hastighed.
 Hvor læser du at den lavere hastighed er skyld i ulykkerne ? det er 
 ikke bilen der er blevet sløv, det er billisten...
 -- 
 Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/ "I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit 
 going to those places." - Henny Youngman
            
             |  |  | 
   Thomas J. (22-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas J.
 | 
 Dato :  22-01-06 15:23
 | 
 |  | Den Sun, 22 Jan 2006 15:10:40 +0100 sendte "Henrik Stidsen"
 <nntpspam@hs235.dk> følgende røgsignaler:
 
 >Thomas J. expressed precisely :
 >>> "Overskriften på motorvejsulykkerne er simpelthen, at bilisterne kvajer
 >>> sig. De er blevet mere sløve, har opmærksomheden alle andre steder end
 >>> ud ad forruden og begår flere køretekniske fejl. Det giver flere
 >>> ulykker," siger Nonbo.
 >
 >> Så må opskriften være at fjerne klippekortsordningen, da den må være
 >> skyld i den lavere hastighed.
 >
 >Hvor læser du at den lavere hastighed er skyld i ulykkerne ? det er
 >ikke bilen der er blevet sløv, det er billisten...
 
 Næh, men hvis bilisten sidder og stirrer mere på speedometeret end på
 trafikken (af frygt for at få en bøde og et klip), så kan klippekortet
 indirekte være skyld i ulykkerne.
 
 Desuden er der jo en sammenhæng mellem hastighed og koncentration.
 
 --
 Thomas J.
 Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)
 Yamaha Aerox RR '04 (1470 km)
 Medtronic 6931-65cm '05 (18 stød)
 
 
 |  |  | 
    Henrik Stidsen (22-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Stidsen
 | 
 Dato :  22-01-06 15:43
 | 
 |  | 
 
            Thomas J. has brought this to us :
 >> Hvor læser du at den lavere hastighed er skyld i ulykkerne ? det er 
 >> ikke bilen der er blevet sløv, det er billisten...
 > Næh, men hvis bilisten sidder og stirrer mere på speedometeret end på
 > trafikken (af frygt for at få en bøde og et klip), så kan klippekortet
 > indirekte være skyld i ulykkerne.
 Der vil jeg så være så fræk at sige at hvis man ikke kan holde sin bil 
 inden for bøde/klippekortets grænser uden at sidde og stirre på 
 speedometeret hele tiden, så bør man blive holdende derhjemme og tage 
 toget istedet.
 Jeg syns det er lidt en tilsnigelse at sige at klippekortet er skyld i 
 at usikre overforsigte billister glemmer at kigge på vejen.
 > Desuden er der jo en sammenhæng mellem hastighed og koncentration.
 Er der ? eller er der nærmere et problem med hvor seriøst billisten 
 tager sin hastighed ?
 -- 
 Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/ "The precogs are never wrong. But sometimes they... disagree. "
 - Dr. Iris Henimen, The Minority Report
            
             |  |  | 
     Thomas J. (22-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas J.
 | 
 Dato :  22-01-06 17:07
 | 
 |  | Den Sun, 22 Jan 2006 15:42:51 +0100 sendte "Henrik Stidsen"
 <nntpspam@hs235.dk> følgende røgsignaler:
 
 >Der vil jeg så være så fræk at sige at hvis man ikke kan holde sin bil
 >inden for bøde/klippekortets grænser uden at sidde og stirre på
 >speedometeret hele tiden, så bør man blive holdende derhjemme og tage
 >toget istedet.
 
 Jeg kan sagtens holde farten....jeg har jo fart-pilot, men den er ikke
 meget bevendt når idioterne foran  én sidder og tramper med på Kandis
 (eller noget andet savl & bræk-musik) med højrefoden.
 Men ærligt talt så er jeg også ligeglad, for min bil bliver solgt om
 ca. 3 måneder.
 Og så tager jeg toget.
 
 --
 Thomas J.
 Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)
 Yamaha Aerox RR '04 (1470 km)
 Medtronic 6931-65cm '05 (18 stød)
 
 
 |  |  | 
      Henrik Stidsen (22-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Stidsen
 | 
 Dato :  22-01-06 23:17
 | 
 |  | 
 
            After serious thinking Thomas J. wrote :
 >> Der vil jeg så være så fræk at sige at hvis man ikke kan holde sin bil 
 >> inden for bøde/klippekortets grænser uden at sidde og stirre på 
 >> speedometeret hele tiden, så bør man blive holdende derhjemme og tage 
 >> toget istedet.
 > Jeg kan sagtens holde farten....jeg har jo fart-pilot, men den er ikke
 > meget bevendt når idioterne foran  én sidder og tramper med på Kandis
 > (eller noget andet savl & bræk-musik) med højrefoden.
 Men så er det jo heller ikke dig der er til fare for andre fordi du 
 sidder og stirrer på dit speedometer.
 -- 
 Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/ "I´m sorry for whatever I´m going to do and I swear I didn´t do any of 
 that stuff I did." - Rufus Riley, The Minority Report
            
             |  |  | 
  Torben Scheel (22-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  22-01-06 17:07
 | 
 |  | Thomas J. wrote:
 
 > Så må opskriften være at fjerne klippekortsordningen, da den må være
 > skyld i den lavere hastighed.
 >
 Lagde du mærke til at statistikken beskæftiger sig med de _første_ 9 mdr
 af 2005?
 
 --
 vh
 Torben
 
 
 |  |  | 
   Thomas J. (22-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas J.
 | 
 Dato :  22-01-06 17:20
 | 
 |  | Den Sun, 22 Jan 2006 17:07:14 +0100 sendte Torben Scheel
 <torben_scheel@hotmail.com> følgende røgsignaler:
 
 >Thomas J. wrote:
 >
 >> Så må opskriften være at fjerne klippekortsordningen, da den må være
 >> skyld i den lavere hastighed.
 >>
 >Lagde du mærke til at statistikken beskæftiger sig med de _første_ 9 mdr
 >af 2005?
 
 Næh, det gjorde jeg ikke. Men så er det måske de højere bødetakster
 der har skylden.
 
 Jeg nægter at tro på at bilisterne generelt set er blevet så meget
 dårligere til at køre bil ift. året før.
 
 --
 Thomas J.
 Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)
 Yamaha Aerox RR '04 (1470 km)
 Medtronic 6931-65cm '05 (18 stød)
 
 
 |  |  | 
   Sparvath [8210] (22-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Sparvath [8210]
 | 
 Dato :  22-01-06 18:15
 | 
 |  | "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:43d3ada0$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > Thomas J. wrote:
 >
 >> Så må opskriften være at fjerne klippekortsordningen, da den må være
 >> skyld i den lavere hastighed.
 >>
 > Lagde du mærke til at statistikken beskæftiger sig med de _første_ 9 mdr
 > af 2005?
 
 OG at Nonbo saksede alle rubrikker om omkomne ved færdseluheld over i en
 lille database:
 
 Første dødulykke på motorvejene i 2005 var en mand, som gik MIDT på
 kørebanen, nr. 2 var en spøgelsesbilist, nr. 3 var en svensker, som tiltede
 pga et eksploderet bagdæk med flere tons drikkevarer i bilen og så var der
 én som var blæst op i r*ven på en holdende lastbil (kø). Flere af den slags
 og så overhalingen med campingvogn, der kostede 3 livet. Det er den eneste,
 som ville give klip i kortet.
 
 Vi tager for meget hensyn til dem, det går ud over, så der er ingen, som
 står frem og siger: FJOLSER !
 Siger Nonbo - og jeg.
 
 ivan, århus
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Torben Scheel (23-01-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  23-01-06 14:26
 | 
 |  | 
 
            Sparvath [8210] wrote:
 > Første dødulykke på motorvejene i 2005 var en mand, som gik MIDT på 
 > kørebanen, nr. 2 var en spøgelsesbilist, nr. 3 var en svensker, som tiltede 
 > pga et eksploderet bagdæk med flere tons drikkevarer i bilen og så var der 
 > én som var blæst op i r*ven på en holdende lastbil (kø). 
 Detalje - hvis du tænker på lastbilen nordgående på motorvejen ved 
 Bagsværd var der ikke kø - lastbilen var stoppet da chaufføren opdagede 
 at broen var for lav. Jeg kom forbi sydgående - ikke et kønt syn. Men 
 skræmmende at lastbilen kunne overses - noget jeg tænker på når jeg 
 stopper bagerst i en kø på MC :-/
 Der er siden installeret optik og blink der advarer lastvogne (og os 
 andre) i god tid. Blinker lyset er det sgu' bare om at få overhalet 
 inden brokkerne flyver om ørene på én    -- 
 vh
 Torben
            
             |  |  | 
 |  |