| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Oliefyr Fra : Jasper Norman | 
  Dato :  08-01-06 00:54 |  
  |  
 
            Nu er der jo en del skriverier ang. subj.
 Hvad dælen gør sådan en fætter?
 Er den eneste pointe i et oliefyr, at man kan sætte sig ind i en varm bil om 
 morgenen, eller er det bare en lille smule sundt for bilen? (bare for at 
 retfærdiggøre et evt. køb overfor konen   
Hvad er en ca. pris for fyret plus en komplet install. (og det er til 
 vendsyssel moms   
Kan man evt. købe brugt... det er jo en gammel bil
 Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Preben Riis Sørensen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  08-01-06 01:18 |  
  |   
            
"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
 news:43c054b1$0$47050$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Nu er der jo en del skriverier ang. subj.
 >
 > Hvad dælen gør sådan en fætter?
 >
 > Er den eneste pointe i et oliefyr, at man kan sætte sig ind i en varm bil
 om
 > morgenen, eller er det bare en lille smule sundt for bilen? (bare for at
 > retfærdiggøre et evt. køb overfor konen   
Det er sundt for dig, konen og motoren. Især diesel, som tilmed betaler den
 brugte olie tilbage i form af et mindre startforbrug.
 Den varmer kølevandet op, og dermed motoren, cirkulerer det og tænder
 blæser, så kabinen varmes op.
 Der er også det argument, at konen heller ikke skal ud i ti graders frost og
 skrabe ruder for dig....
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jasper Norman (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman | 
  Dato :  08-01-06 02:14 |  
  |  
 
            > Den varmer kølevandet op, og dermed motoren, cirkulerer det og tænder
 > blæser, så kabinen varmes op.
 Ok, lyder fint. Bruger det olie eller El. (sandsynligvis et dumt ?, da det 
 hedder oliefyr, men det kunne jo være at det ref. til en dieselmotor  
Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Preben Riis Sørensen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  08-01-06 03:06 |  
  |   
            
"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
 news:43c0675b$0$47087$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > > Den varmer kølevandet op, og dermed motoren, cirkulerer det og tænder
 > > blæser, så kabinen varmes op.
 >
 > Ok, lyder fint. Bruger det olie eller El. (sandsynligvis et dumt ?, da det
 > hedder oliefyr, men det kunne jo være at det ref. til en dieselmotor  
Ved oliefyr taler vi om 10 kkr., og det bruger olie (deraf navnet   , men
 fås tilsvarende til benzindrift, det kender jeg ikke pris på. Det billige er
 en dyppekoger i motorblokken (el), men den varmer ikke kabinen før start,
 men er så naturligvis klar til at give varme med det samme. Hun skal således
 ud at skrabe, men det betyder jo ikke noget.....
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             u.m.s [3460] (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : u.m.s [3460] | 
  Dato :  08-01-06 03:36 |  
  |   
            
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43c07399$0$8836$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
 > news:43c0675b$0$47087$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >> > Den varmer kølevandet op, og dermed motoren, cirkulerer det og tænder
 >> > blæser, så kabinen varmes op.
 >>
 >> Ok, lyder fint. Bruger det olie eller El. (sandsynligvis et dumt ?, da 
 >> det
 >> hedder oliefyr, men det kunne jo være at det ref. til en dieselmotor  
>
 > Ved oliefyr taler vi om 10 kkr., og det bruger olie (deraf navnet   , 
 > men
 > fås tilsvarende til benzindrift, det kender jeg ikke pris på.
 Prisen er vel ekskl. montering. Benzinfyr koster ca. 12-18k inkl. montering 
 afh. af model osv.
 El koster ca. 2-4k og er naturligvis ikke så fleksibelt da man er afhængig 
 af en stikkontakt.
 >Det billige er
 > en dyppekoger i motorblokken (el), men den varmer ikke kabinen før start,
 > men er så naturligvis klar til at give varme med det samme. Hun skal 
 > således
 > ud at skrabe, men det betyder jo ikke noget.....
 Det afhænger vel om man installerer en kabineblæser tilsluttet til 
 el-delen - eller de er måske for dårlige til at varme bilen op ?
 Og måske kan den elektriske kobles til bilens eget system a la 
 benzin/oliefyr ?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             OZ7PUS (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : OZ7PUS | 
  Dato :  08-01-06 08:40 |  
  |   
            
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43c07399$0$8836$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
 > news:43c0675b$0$47087$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >> > Den varmer kølevandet op, og dermed motoren, cirkulerer det og tænder
 >> > blæser, så kabinen varmes op.
 >>
 >> Ok, lyder fint. Bruger det olie eller El. (sandsynligvis et dumt ?, da 
 >> det
 >> hedder oliefyr, men det kunne jo være at det ref. til en dieselmotor  
>
 > Ved oliefyr taler vi om 10 kkr., og det bruger olie (deraf navnet   , 
 > men
 > fås tilsvarende til benzindrift, det kender jeg ikke pris på. Det billige 
 > er
 > en dyppekoger i motorblokken (el), men den varmer ikke kabinen før start,
 > men er så naturligvis klar til at give varme med det samme. Hun skal 
 > således
 > ud at skrabe, men det betyder jo ikke noget.....
 >
 > --
 >           M.V.H.
 > Preben Riis Sørensen
 >  preben@esenet.dk
 >
 >
 >
 Benzin fyr koster ca det samme som en til olie
 OZ3BTO 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Q (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Q | 
  Dato :  08-01-06 07:07 |  
  |   
            
"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse
 news:43c0675b$0$47087$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > > Den varmer kølevandet op, og dermed motoren, cirkulerer det og tænder
 > > blæser, så kabinen varmes op.
 >
 > Ok, lyder fint. Bruger det olie eller El. (sandsynligvis et dumt ?, da det
 > hedder oliefyr, men det kunne jo være at det ref. til en dieselmotor  
>
 Fyret bruger benzin/diesel + lidt strøm fra batteriet til brændstof- og
 vandpumpe..
 Padborg Elektro sælger Webasto fyr  fra godt 6K og opefter... Regn med en
 formiddag hos den lokale mekker til montering..
 /peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           MGJ (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : MGJ | 
  Dato :  08-01-06 06:12 |  
  |  
 
            Hej
 Jeg har nu haft benzin fyr i min Carisma GDI i en månede og det er kanon. 
 Konen køre 6 km til arbejde hver morgen hvilket er for lidt til at bilen når 
 at blive driftvarm. Ud over at det er super behageligt at sætte sig ud i en 
 varm bil helt fri for is, sne og dug så kan jeg se at benzin forbruget er 
 faldet. Efter en uge hvor bilen kun har kørt frem og tilbage plejer 
 forbruget at være 12,3 km/liter og efter brugen af fyr er det 14,1 km/liter.
 Prisen var 14.400,- hos Bosch i Århus (Risskov) Dette inkl. fjernbetjening 
 som er et absolut must. Her kan du aflæse den aktuelle temp. i bilen og 
 starte varmeren. Der er også en timer funktion på fjernbetj. så det eneste 
 man skal huske er at dreje varme regulatoren op på max når bilen forlades.
 Strøm forbruget er minimalt, det der bruger mest er blæseren.
 Mvh
 MGJ
 "Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43c054b1$0$47050$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Nu er der jo en del skriverier ang. subj.
 >
 > Hvad dælen gør sådan en fætter?
 >
 > Er den eneste pointe i et oliefyr, at man kan sætte sig ind i en varm bil 
 > om morgenen, eller er det bare en lille smule sundt for bilen? (bare for 
 > at retfærdiggøre et evt. køb overfor konen   
>
 > Hvad er en ca. pris for fyret plus en komplet install. (og det er til 
 > vendsyssel moms   
>
 > Kan man evt. købe brugt... det er jo en gammel bil
 >
 > Mvh
 >
 > Jasper
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten Pedersen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Pedersen | 
  Dato :  08-01-06 07:50 |  
  |   
            
 "MGJ" <REMOVEdrageflyver@msn.dkREMOVE> skrev i en meddelelse 
 news:43c09efa$0$1788$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Jeg har nu haft benzin fyr i min Carisma GDI i en månede og det er kanon. 
 > Konen køre 6 km til arbejde hver morgen hvilket er for lidt til at bilen 
 > når at blive driftvarm. Ud over at det er super behageligt at sætte sig ud 
 > i en varm bil helt fri for is, sne og dug så kan jeg se at benzin 
 > forbruget er faldet. Efter en uge hvor bilen kun har kørt frem og tilbage 
 > plejer forbruget at være 12,3 km/liter og efter brugen af fyr er det 14,1 
 > km/liter.
 > Prisen var 14.400,- hos Bosch i Århus (Risskov) Dette inkl. fjernbetjening 
 > som er et absolut must. Her kan du aflæse den aktuelle temp. i bilen og 
 > starte varmeren. Der er også en timer funktion på fjernbetj. så det eneste 
 > man skal huske er at dreje varme regulatoren op på max når bilen forlades.
 > Strøm forbruget er minimalt, det der bruger mest er blæseren.
 >
 
 Nu lyder det som om de fleste af disse biler står udenfor. Min Octavia Tdi 
 står i garage, hvor temp. er 5-10 gr. alt efter vintervejret, og Jeg har 
 også overvejet et Webasto fyr, men er det forsvarligt at bruge sådan et fyr 
 i en garage, her tænker Jeg på gasser fra afbrændeingen af olie?
 
 Carsten Pedersen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Klaus D. Mikkelsen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  08-01-06 08:19 |  
  |  
 
            Carsten Pedersen skriver:
 > 
 > Nu lyder det som om de fleste af disse biler står udenfor. Min Octavia Tdi
 > står i garage, hvor temp. er 5-10 gr. alt efter vintervejret, og Jeg har
 > også overvejet et Webasto fyr, men er det forsvarligt at bruge sådan et fyr
 > i en garage, her tænker Jeg på gasser fra afbrændeingen af olie?
 Nej !
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             PMH (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : PMH | 
  Dato :  08-01-06 10:41 |  
  |   
            
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
 meddelelse
 news:43C0BCD0.77CFE3D7@du.kan.finde.den...
 > Carsten Pedersen skriver:
 >>
 >> Nu lyder det som om de fleste af disse biler står udenfor. Min Octavia
 >> Tdi
 >> står i garage, hvor temp. er 5-10 gr. alt efter vintervejret, og Jeg
 har
 >> også overvejet et Webasto fyr, men er det forsvarligt at bruge sådan et
 >> fyr
 >> i en garage, her tænker Jeg på gasser fra afbrændeingen af olie?
 >
 > Nej !
 >
 > Klaus
 Og det var så Claus's mening..
 Min bil (Passat Diesel) holder i isoleret frostfri garage hver dag/nat,
 men jeg starter altid fyret ca. 20 min. inden jeg skal køre, og det er
 for mig at se ganske forsvarlig. Selvfølgelig kan man lugte forbrændingen
 når man kommer ud i garagen, men når porten bliver åbnet og bilen kørt
 ud, er der ikke mere lugt. Og inde i bilen kan det slet ikke lugtes.
 Mit fyr er en Eberspächer 5 KW med telefonstart. Dvs der er alm. ur
 i bilen så jeg kan programmere den til at starte på et givent tidspunkt.
 Tlf.start vil sige at jeg istedet for en fjernbetj. som jo har en
 begrænset
 rækkevidde, kan ringe til fyret ligemeget hvor jeg befinder mig.
 Hvis jeg går i den ene ende af gågaden, og bilen står i den anden, tager
 jeg mobilos frem og ringer til fyret, som ved et opkald starter med det
 samme.   
Pris : Fyret inkl. ur osv, klar til montering = 6395,- (afhentet i
 Tyskland)
 Montering : 1000,- inkl. "jysk" moms..   
Tlfstart : 1500,- inkl. tlf., montering og inkl. "jysk" moms..   
Ialt : 8895,-... Og det er alle penge værd..   
Konen var lidt skeptisk i starten..
 Men første gang vi kom ud til bilen hvor den havde stået ude en nat
 i 5 graders frost, var hun optøet.. ligesom bilen..   
Mvh
 PMH
 ----------------------------------------
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 229 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her:  www.spamfighter.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              PMH (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : PMH | 
  Dato :  08-01-06 10:43 |  
  |   
            
"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
 news:43c0de2a$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >
 > Pris : Fyret inkl. ur osv, klar til montering = 6395,- (afhentet i
 > Tyskland)
 > Mvh
 > PMH
 >
 Kan iøvrigt købes her til denne pris :
 http://www.shop4all.dk/Productlists/xmlproductdetails.aspx?TemplateID=101&
productid=5132
 PMH
 ----------------------------------------
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 229 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her:  www.spamfighter.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              PMH (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : PMH | 
  Dato :  08-01-06 10:48 |  
  |   
            
"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse
 news:43c0de2a$0$78281$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >
 > Pris : Fyret inkl. ur osv, klar til montering = 6395,- (afhentet i
 > Tyskland)
 Kan købes her:
 www.padel.dk
PMH
 ----------------------------------------
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 229 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her:  www.spamfighter.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Preben Riis Sørensen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  08-01-06 12:26 |  
  |   
            
"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev
 > Tlf.start vil sige at jeg istedet for en fjernbetj. som jo har en
 > begrænset
 > rækkevidde, kan ringe til fyret ligemeget hvor jeg befinder mig.
 Det er altid rart at få sig en sludder med en flink fyr    
--
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              u.m.s [3460] (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : u.m.s [3460] | 
  Dato :  08-01-06 12:50 |  
  |  
 
            KLIP
 > Pris : Fyret inkl. ur osv, klar til montering = 6395,- (afhentet i
 > Tyskland)
 > Montering : 1000,- inkl. "jysk" moms..   
> Tlfstart : 1500,- inkl. tlf., montering og inkl. "jysk" moms..   
>
 > Ialt : 8895,-... Og det er alle penge værd..   
Hvad forstås præcist ved "jysk" moms ? 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Preben Riis Sørensen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  08-01-06 13:25 |  
  |   
            
"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
 news:43c0fc4b$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > KLIP
 >
 > > Pris : Fyret inkl. ur osv, klar til montering = 6395,- (afhentet i
 > > Tyskland)
 > > Montering : 1000,- inkl. "jysk" moms..   
> > Tlfstart : 1500,- inkl. tlf., montering og inkl. "jysk" moms..   
> >
 > > Ialt : 8895,-... Og det er alle penge værd..   
>
 > Hvad forstås præcist ved "jysk" moms ?
 Swot og uden moms.
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Folmer Rasmussen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen | 
  Dato :  08-01-06 13:34 |  
  |  
 
            On Sun, 8 Jan 2006 13:24:47 +0100, "Preben Riis Sørensen"
 <preben@esenet.dk> wrote:
 >
 >"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
 >news:43c0fc4b$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >> KLIP
 >>
 >> > Pris : Fyret inkl. ur osv, klar til montering = 6395,- (afhentet i
 >> > Tyskland)
 >> > Montering : 1000,- inkl. "jysk" moms..   
>> > Tlfstart : 1500,- inkl. tlf., montering og inkl. "jysk" moms..   
>> >
 >> > Ialt : 8895,-... Og det er alle penge værd..   
>>
 >> Hvad forstås præcist ved "jysk" moms ?
 >
 >Swot og uden moms.
 >--
 Alternativt Orangsje.   
Venlig hilsen
 Folmer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Broegger (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Broegger | 
  Dato :  08-01-06 13:53 |  
  |  
 
            "u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev news:43c0fc4b$0$78282$157c6196
 @dreader1.cybercity.dk:
 > Hvad forstås præcist ved "jysk" moms ? 
 Det er vel den der kun opgives hvis det bliver strengt nødvendigt.
 Lidt lige som sorte og dobbelt sorte penge. Sorte er dem skattefar ikke 
 kender, dobbelt sorte er dem fruen heller ikke har kendskab til   
-- 
 Hilsen Thomas
 du kan ikke sige du ikke kan svømme før du er druknet...
 http://www.broeggerklanen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Allan Hansen (09-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan Hansen | 
  Dato :  09-01-06 19:50 |  
  |   
            
"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43c0fc4b$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > KLIP
 >
 >> Pris : Fyret inkl. ur osv, klar til montering = 6395,- (afhentet i
 >> Tyskland)
 >> Montering : 1000,- inkl. "jysk" moms..   
>> Tlfstart : 1500,- inkl. tlf., montering og inkl. "jysk" moms..   
>>
 >> Ialt : 8895,-... Og det er alle penge værd..   
>
 > Hvad forstås præcist ved "jysk" moms ?
 >
 He He, ved du ikke det.....S... A......
 Mvh Ajh 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                u.m.s [3460] (10-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : u.m.s [3460] | 
  Dato :  10-01-06 17:46 |  
  |   
            
"Allan Hansen" <ajh[slet_dette]@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:Heywf.151$Hd6.93@news.get2net.dk...
 >
 > "u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:43c0fc4b$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >> KLIP
 >>
 >>> Pris : Fyret inkl. ur osv, klar til montering = 6395,- (afhentet i
 >>> Tyskland)
 >>> Montering : 1000,- inkl. "jysk" moms..   
>>> Tlfstart : 1500,- inkl. tlf., montering og inkl. "jysk" moms..   
>>>
 >>> Ialt : 8895,-... Og det er alle penge værd..   
>>
 >> Hvad forstås præcist ved "jysk" moms ?
 >>
 > He He, ved du ikke det.....S... A......
 Jo det gjorde jeg faktisk, men ville bare være helt sikker på at det var det 
 der blev ment.
 Utroligt så accepteret det er at få lavet tingene ved S... A...... og 
 momsfrit, at man ligefrem efterlyser og reklamerer med det.... tsk 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Klaus D. Mikkelsen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  08-01-06 12:50 |  
  |  
 
            PMH skriver:
 > 
 > Og det var så Claus's mening..
 Hvem ?
 
 > Min bil (Passat Diesel) holder i isoleret frostfri garage hver dag/nat,
 > men jeg starter altid fyret ca. 20 min. inden jeg skal køre, og det er
 > for mig at se ganske forsvarlig. Selvfølgelig kan man lugte forbrændingen
 > når man kommer ud i garagen, men når porten bliver åbnet og bilen kørt
 > ud, er der ikke mere lugt. Og inde i bilen kan det slet ikke lugtes.
 Sjovt nok lugter røgen fra et almindeligt oliefyr i et hus heller ikke
 særligt meget. Allivel har man skorsten på oliefyrede huse. Hvorfor mon
 ?
 Bevares det er ikke min hjerne det går ud over, når du vader igennem dig
 garage, men det må du da selv om. Jeg vilel ikke gøre et og jeg ville ej
 heller råde andre til at gøre det.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt vi sunsites server, er sonofons newsserver igen død
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               PMH (09-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : PMH | 
  Dato :  09-01-06 00:49 |  
  |   
            
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en
 meddelelse
 news:43C0FC53.280181CB@du.kan.finde.den...
 >> Og det var så Claus's mening..
 >
 > Hvem ?
 Det må du meget undskylde Klaus med "K"..!!
 Skal aldrig ske igen..
 >
 > Bevares det er ikke min hjerne det går ud over, når du vader igennem dig
 > garage, men det må du da selv om. Jeg vilel ikke gøre et og jeg ville ej
 > heller råde andre til at gøre det.
 >
 > Klaus
 > --
 Gaaaaaaab...   
Jeg håber at jeg overlever min mile lange vandring på 2 meter
 hen til bilen..
 PMH
 ----------------------------------------
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 236 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her:  www.spamfighter.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Klaus D. Mikkelsen (09-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  09-01-06 06:26 |  
  |  
 
            PMH skriver:
 > 
 > Det må du meget undskylde Klaus med "K"..!!
 > Skal aldrig ske igen..
 Okay   
 
> Jeg håber at jeg overlever min mile lange vandring på 2 meter
 > hen til bilen..
 Det gør jeg da også, men det lader til at din hjerne allerede er i
 forfald   
Har du oliefyr i dit hus ?
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt via sunsites server, er sonofons newsserver igen
 død
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik Jørgensen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Jørgensen | 
  Dato :  08-01-06 08:21 |  
  |   
            > Nu lyder det som om de fleste af disse biler står udenfor. Min Octavia Tdi 
 > står i garage, hvor temp. er 5-10 gr. alt efter vintervejret, og Jeg har 
 > også overvejet et Webasto fyr, men er det forsvarligt at bruge sådan et 
 > fyr i en garage, her tænker Jeg på gasser fra afbrændeingen af olie?
 
 Så skal du huske at sætte luften på re-cirkulation så den ikke tager luften 
 ude fra, da du ellers vil få udstødnings luft i kabinen.
 
 Jeg ville nok vælge en el - koger da du nok har tilgang til en stikkontakt i 
 garagen.
 Man kan jo også få en varmeblæser + lader til en el- koger.
 
 Så er motor + kabine varm samt du har altid et opladt batteri.
 De fleste brandbiler har dette system, så der er strøm til deres udstyr.
 
 MVH
 
 Henrik 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Anders (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders | 
  Dato :  08-01-06 08:58 |  
  |   
            
 "Carsten Pedersen" <carstennp@mail.tele.dk> wrote in message 
 news:43c0b62e$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "MGJ" <REMOVEdrageflyver@msn.dkREMOVE> skrev i en meddelelse 
 > news:43c09efa$0$1788$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Hej
 >>
 >> Jeg har nu haft benzin fyr i min Carisma GDI i en månede og det er kanon. 
 >> Konen køre 6 km til arbejde hver morgen hvilket er for lidt til at bilen 
 >> når at blive driftvarm. Ud over at det er super behageligt at sætte sig 
 >> ud i en varm bil helt fri for is, sne og dug så kan jeg se at benzin 
 >> forbruget er faldet. Efter en uge hvor bilen kun har kørt frem og tilbage 
 >> plejer forbruget at være 12,3 km/liter og efter brugen af fyr er det 14,1 
 >> km/liter.
 >> Prisen var 14.400,- hos Bosch i Århus (Risskov) Dette inkl. 
 >> fjernbetjening som er et absolut must. Her kan du aflæse den aktuelle 
 >> temp. i bilen og starte varmeren. Der er også en timer funktion på 
 >> fjernbetj. så det eneste man skal huske er at dreje varme regulatoren op 
 >> på max når bilen forlades.
 >> Strøm forbruget er minimalt, det der bruger mest er blæseren.
 >>
 >
 > Nu lyder det som om de fleste af disse biler står udenfor. Min Octavia Tdi 
 > står i garage, hvor temp. er 5-10 gr. alt efter vintervejret, og Jeg har 
 > også overvejet et Webasto fyr, men er det forsvarligt at bruge sådan et 
 > fyr i en garage, her tænker Jeg på gasser fra afbrændeingen af olie?
 >
 > Carsten Pedersen
 >
 >
 
 Min HDI har oliefyr og det virker fortrinligt også inde i garagen.
 Det lugter aldrig af røg og der er heller ikke gas.
 I bilen er der aldrig noget at mærke heller.
 
 Skal dog tilføjes at der lan cirkulere luft ind i garagen.
 
 På dieselforbrug siger boardcomputerens gns forbrug at det er en god ide med 
 oliefyr. Men den glemmer jo også det fyret har suget den halve time det 
 kører. Mit fyr bruger 0.6 liter i timen ved 6kw drift. en halv time er jo så 
 0.3 liter.
 
 Uden fyr bruger den ca 7-8 l/100km de første 10 min.
 Med fyr ligger den på 5-6 l/100 km de første 10 min.
 
 
 Anders
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Per Henneberg Kriste~ (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ | 
  Dato :  08-01-06 10:52 |  
  |   
            
 "Anders" <nothanks@hotmial.com> skrev i en meddelelse 
 news:43c0c60b$0$1815$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > På dieselforbrug siger boardcomputerens gns forbrug at det er en god ide 
 > med oliefyr. Men den glemmer jo også det fyret har suget den halve time 
 > det kører. Mit fyr bruger 0.6 liter i timen ved 6kw drift. en halv time er 
 > jo så 0.3 liter.
 
 Den jeg havde i min Golf behøvede kun  køre 8-12 minutter (efterårstid) for 
 at få bilen op på den for fyret maksimale temperatur.
 
 Det var en Ebersbäcker og hed noget med 5WD...
 
 -- 
 Per, Esbjerg 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Hans L. Jørgensen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen | 
  Dato :  08-01-06 12:03 |  
  |   
            
"Anders" <nothanks@hotmial.com> skrev i en meddelelse 
 news:43c0c60b$0$1815$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 >
 > På dieselforbrug siger boardcomputerens gns forbrug at det er en god ide 
 > med oliefyr. Men den glemmer jo også det fyret har suget den halve time 
 > det kører. Mit fyr bruger 0.6 liter i timen ved 6kw drift. en halv time er 
 > jo så 0.3 liter.
 >
 > Uden fyr bruger den ca 7-8 l/100km de første 10 min.
 > Med fyr ligger den på 5-6 l/100 km de første 10 min.
 >
 Nu nævner du alene computerens opgivelser, hvis de er eneste 
 parameter/argument for at købe fyret, er der ikke meget "kød" på det 
 argument   
Omsat til to hastigheder ser det således ud.
 uden fyr
 10 min med gns. 100 km/t. 16,7 km. 100 km/t / 7 => 14,29 km/l, forbrug de 
 første 10 min 1,19 l.
 med fyr
 10 min med gns. 100 km/t. 16,7 km. 100 km/t / 5 => 20 km/l., forbrug de 
 første 10 min.  0,84 l.
 besparelse v/100 km/t. => 16,7 km.  0,35 l.
 uden fyr
 10 min med gns. 50 km/t 8,35 km. 100 km/t / 7 => 14,29 km/l., forbrug de 
 første 10 min 0,59 l.
 med fyr
 10 min med gns. 50 km/t 8,35 km. 100 km/t / 5 => 20 km/l forbrug de første 
 10 min 0,42 l.
 besparelse v/50 km/t. => 8,35 km.  0,17 l.
 Så med olifyrets oplyste forbrug er der ikke meget kød på de "ben" ;-/
 Heldigvis er der da mange andre store fordele ved olifyret, ingen udg. til 
 isskraber + sparet tid til brug af ditto, kan sætte sig i en varm bil, sidst 
 men ikke mindst mindre slitage på motor.
 Jeg synes personligt det er en dejlig ting at have i bilen, men - besparelse 
 tror jeg nu ikke man skal fokusere så meget på, regnestykket vil _aldrig_ 
 komme til at hænge sammen, da det jo er svært at sætte kroner/øre på 
 "herlighedsværdien".
 Fortsat god søndag.
 MVH Hans 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Preben Riis Sørensen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  08-01-06 12:35 |  
  |   
            
 "Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev >
 > uden fyr
 > 10 min med gns. 100 km/t. 16,7 km. 100 km/t / 7 => 14,29 km/l, forbrug de
 > første 10 min 1,19 l.
 > med fyr
 > 10 min med gns. 100 km/t. 16,7 km. 100 km/t / 5 => 20 km/l., forbrug de
 > første 10 min.  0,84 l.
 >
 > besparelse v/100 km/t. => 16,7 km.  0,35 l.
 
 For mig at se, har du lige beregnet, at man får sin iøvrigt meget bekvemme
 opvarmning gratis. Og det endda med et urealistisk lavt merforbrug.
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Hans L. Jørgensen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen | 
  Dato :  08-01-06 14:05 |  
  |   
            
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43c0f8f7$0$8875$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev >
 >> uden fyr
 >> 10 min med gns. 100 km/t. 16,7 km. 100 km/t / 7 => 14,29 km/l, forbrug de
 >> første 10 min 1,19 l.
 >> med fyr
 >> 10 min med gns. 100 km/t. 16,7 km. 100 km/t / 5 => 20 km/l., forbrug de
 >> første 10 min.  0,84 l.
 >>
 >> besparelse v/100 km/t. => 16,7 km.  0,35 l.
 >
 > For mig at se, har du lige beregnet, at man får sin iøvrigt meget bekvemme
 > opvarmning gratis.
 "Gratis  & gratis" er nu vist ikke hvad jeg synliggør, men selvføgelig, hvis 
 man ødelægger mit indlæg med den beskæring du her fremviser, ja - så har du 
 naturligvis ret i din påstand.
 Om jeg er urealistisk tager jeg ikke stilling til, det eneste jeg gør er at 
 bearbejde de oplyste forbrugstal, men - du mener måske ikke de er korekte?
 > Og det endda med et urealistisk lavt merforbrug.
 Nu er der jo ikke tale om nogen opregning af et realistisk "merforbrug", i 
 så fald skal der jo også sættes tal på indkøb, montering og vedligehold samt 
 afskrivningsperiode, << gu' fanden nej om jeg gør det :WAW>>   )
 MVH Hans 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Anders (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders | 
  Dato :  08-01-06 17:40 |  
  |   
            
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> wrote in message 
 news:vj6wf.22$Sd2.9@news.get2net.dk...
 >
 > "Anders" <nothanks@hotmial.com> skrev i en meddelelse 
 > news:43c0c60b$0$1815$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>
 >>
 >> På dieselforbrug siger boardcomputerens gns forbrug at det er en god ide 
 >> med oliefyr. Men den glemmer jo også det fyret har suget den halve time 
 >> det kører. Mit fyr bruger 0.6 liter i timen ved 6kw drift. en halv time 
 >> er jo så 0.3 liter.
 >>
 >> Uden fyr bruger den ca 7-8 l/100km de første 10 min.
 >> Med fyr ligger den på 5-6 l/100 km de første 10 min.
 >>
 >
 > Nu nævner du alene computerens opgivelser, hvis de er eneste 
 > parameter/argument for at købe fyret, er der ikke meget "kød" på det 
 > argument   
>
 > Omsat til to hastigheder ser det således ud.
 >
 > uden fyr
 > 10 min med gns. 100 km/t. 16,7 km. 100 km/t / 7 => 14,29 km/l, forbrug de 
 > første 10 min 1,19 l.
 > med fyr
 > 10 min med gns. 100 km/t. 16,7 km. 100 km/t / 5 => 20 km/l., forbrug de 
 > første 10 min.  0,84 l.
 >
 > besparelse v/100 km/t. => 16,7 km.  0,35 l.
 >
 >
 > uden fyr
 > 10 min med gns. 50 km/t 8,35 km. 100 km/t / 7 => 14,29 km/l., forbrug de 
 > første 10 min 0,59 l.
 > med fyr
 > 10 min med gns. 50 km/t 8,35 km. 100 km/t / 5 => 20 km/l forbrug de første 
 > 10 min 0,42 l.
 >
 > besparelse v/50 km/t. => 8,35 km.  0,17 l.
 >
 > Så med olifyrets oplyste forbrug er der ikke meget kød på de "ben" ;-/
 >
 > Heldigvis er der da mange andre store fordele ved olifyret, ingen udg. til 
 > isskraber + sparet tid til brug af ditto, kan sætte sig i en varm bil, 
 > sidst men ikke mindst mindre slitage på motor.
 >
 > Jeg synes personligt det er en dejlig ting at have i bilen, men - 
 > besparelse tror jeg nu ikke man skal fokusere så meget på, regnestykket 
 > vil _aldrig_ komme til at hænge sammen, da det jo er svært at sætte 
 > kroner/øre på "herlighedsværdien".
 >
 > Fortsat god søndag.
 >
 > MVH Hans
 >
 Hej Hans,
 Tak for den fine beregning,
 Jeg er som dig af den opfattelse at fyret ikke sparer brændstof men 
 forhåbentligt forlængerlevetiden + giver bedre komfort.
 "På dieselforbrug siger boardcomputerens gns forbrug at det er en god ide 
 med
 oliefyr. Men den glemmer jo også det fyret har suget den halve time det
 kører."
 Med ovenstående mener jeg at når jeg tanker og dividerer kørt km med antal 
 tankede liter så er der ingen mærkbar forskel.
 Mvh
 Anders
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Preben Riis Sørensen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  08-01-06 17:56 |  
  |   
            
 "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev
 > Med ovenstående mener jeg at når jeg tanker og dividerer kørt km med antal
 > tankede liter så er der ingen mærkbar forskel.
 
 Man får så komforten brændstofmæssigt gratis, det er da super, ikke?
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Anders (09-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders | 
  Dato :  09-01-06 08:39 |  
  |   
            
 "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message 
 news:43c14433$0$8815$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev
 >> Med ovenstående mener jeg at når jeg tanker og dividerer kørt km med 
 >> antal
 >> tankede liter så er der ingen mærkbar forskel.
 >
 > Man får så komforten brændstofmæssigt gratis, det er da super, ikke?
 > --
 >           M.V.H.
 > Preben Riis Sørensen
 >  preben@esenet.dk
 >
 >
 >
 
 Jo, men det er intet imod at se kollegaernes udtryk, ved fyraften, når de 
 skal skrabe is og jeg sætter mig ind i en isfri varm bil :D
 Se, det er klasse !!
 
 Mvh
 Anders 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 jan@stevns.net (09-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : jan@stevns.net | 
  Dato :  09-01-06 09:03 |  
  |   
            "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev :
 
 >Jo, men det er intet imod at se kollegaernes udtryk, ved fyraften, når de 
 >skal skrabe is og jeg sætter mig ind i en isfri varm bil :D
 >Se, det er klasse !!
 
 det er svært spas 
 
 
 Vi havde i fordum tid en Opel Rekord, hvor vi havde en Bacho varmer i
 - det virkede skam fint, bortset fra de gange et fjogehovede pillede
 ved uret, på en varm sommerdag 
 
 Mobilsauna !
 
 
 -- 
 jan@stevns.net 
 Rigtige mænd kører med baghjulstræk ! 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             u.m.s [3460] (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : u.m.s [3460] | 
  Dato :  08-01-06 12:44 |  
  |   
            
 >>
 >>
 >
 > Min HDI har oliefyr og det virker fortrinligt også inde i garagen.
 > Det lugter aldrig af røg og der er heller ikke gas.
 > I bilen er der aldrig noget at mærke heller.
 
 nu er det 2. gang det bliver nævnt at man ikke kan lugte "forbrændingen...." 
 i en garage, så jeg vil nu lige tilføje:
 
 Det farlige er CO (kulmonooxid) som udskilles. Det er en lugtfri gasart og 
 som binder sig til kroppens røde blodlegemer meget kraftigere end alm. ilt 
 og nærmest skubber iltmolekylerne væk og derfor livsfarligt/dødbringende på 
 meget kort sigt (minutter/sekunder afh. af koncentrationen) 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Armand (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  08-01-06 16:05 |  
  |   
            Anders wrote:
 > 
 > På dieselforbrug siger boardcomputerens gns forbrug at det er en god ide med 
 > oliefyr. Men den glemmer jo også det fyret har suget den halve time det 
 > kører. Mit fyr bruger 0.6 liter i timen ved 6kw drift. en halv time er jo så 
 > 0.3 liter.
 > Uden fyr bruger den ca 7-8 l/100km de første 10 min.
 > Med fyr ligger den på 5-6 l/100 km de første 10 min.
 
 Du nævner ikke den faktiske forskel á når du tanker!
 
 Jeg har 25 km på arbejde og kører generelt 21,5km/l, hviklet 
 gennemsnitligt giver et forbrug på 1,6liter for dén tur.
 Hvis det skal berettiges at jeg bruger 0,3 liter til opvarmning skal jeg 
 køre de 25 km på 0,86liter, hvilket svarer til næsten 29km/l, og i mine 
 øren lyder usandsynligt :-/
 Jeg vil konkludere at oliefyr virkelig har deres force i bymæssig 
 bebyggelse frem for på åben landevej (selvom 25 km tilsyneladende er i 
 underkanten af det optimalt økonomiske i forhold til opvarmningsperioden).
 
 -- 
 Armand.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Preben Riis Sørensen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  08-01-06 16:57 |  
  |   
            
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
  > Jeg har 25 km på arbejde og kører generelt 21,5km/l, hviklet
 > gennemsnitligt giver et forbrug på 1,6liter for dén tur.
 
 Du mener 1,16 l.
 
 > Hvis det skal berettiges at jeg bruger 0,3 liter til opvarmning skal jeg
 > køre de 25 km på 0,86liter, hvilket svarer til næsten 29km/l, og i mine
 > øren lyder usandsynligt :-/
 
 Så er det mere dit reelle forbrug der er usandsynligt. Du kører de første 10
 km en vinterdag med kold motor, med et merforbrug på 50-100%, resten skal så
 nærme sig de 30 ellers holder du ikke de 21,5. Du må virkelig forstå det der
 med ægget under højrefoden.
 
 > Jeg vil konkludere at oliefyr virkelig har deres force i bymæssig
 > bebyggelse frem for på åben landevej
 
 Ja, men man har det nu mest for komforten, og den er guld værd.
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Armand (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  08-01-06 17:26 |  
  |   
            Preben Riis Sørensen wrote:
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
 >  > Jeg har 25 km på arbejde og kører generelt 21,5km/l, hviklet
 > 
 >>gennemsnitligt giver et forbrug på 1,6liter for dén tur.
 > 
 > 
 > Du mener 1,16 l.
 > 
 > 
 >>Hvis det skal berettiges at jeg bruger 0,3 liter til opvarmning skal jeg
 >>køre de 25 km på 0,86liter, hvilket svarer til næsten 29km/l, og i mine
 >>øren lyder usandsynligt :-/
 > 
 > 
 > Så er det mere dit reelle forbrug der er usandsynligt. Du kører de første 10
 > km en vinterdag med kold motor, med et merforbrug på 50-100%, resten skal så
 > nærme sig de 30 ellers holder du ikke de 21,5. Du må virkelig forstå det der
 > med ægget under højrefoden.
 > 
 > 
 >>Jeg vil konkludere at oliefyr virkelig har deres force i bymæssig
 >>bebyggelse frem for på åben landevej
 > 
 > 
 > Ja, men man har det nu mest for komforten, og den er guld værd.
 > --
 >            M.V.H.
 > Preben Riis Sørensen
 >   preben@esenet.dk
 > 
 > 
 > 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Armand (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  08-01-06 17:33 |  
  |  
 
            Preben Riis Sørensen wrote:
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
 >  > Jeg har 25 km på arbejde og kører generelt 21,5km/l, hviklet
 > 
 >>gennemsnitligt giver et forbrug på 1,6liter for dén tur.
 > 
 > Du mener 1,16 l.
 UPS!
 Tastekiks!    
>>Hvis det skal berettiges at jeg bruger 0,3 liter til opvarmning skal jeg
 >>køre de 25 km på 0,86liter, hvilket svarer til næsten 29km/l, og i mine
 >>øren lyder usandsynligt :-/
 > 
 > 
 > Så er det mere dit reelle forbrug der er usandsynligt. Du kører de første 10
 > km en vinterdag med kold motor, med et merforbrug på 50-100%, resten skal så
 > nærme sig de 30 ellers holder du ikke de 21,5. Du må virkelig forstå det der
 > med ægget under højrefoden.
 Hæ!
 Min adgang her til gruppen var at jeg fandt EU-snittet svært at opnå, og 
 nu er jeg pludselig pedalspecialist!
 Du har selvfølgelig ret når det stilles op km for km, og netop derfor 
 kunne det sq være interessant at se hvad en forvarmet motor ville gøre 
 ved sagerne :-/
 Jeg får den dog ikke over de 21,5 selv ved længere ture lagt ind i løbet 
 af en tankfuld, hvorimod det er ganske tydeligt at selv få småture 
 "udenfor programmet" virkelig sutter i tanken!
 >>Jeg vil konkludere at oliefyr virkelig har deres force i bymæssig
 >>bebyggelse frem for på åben landevej
 > 
 > Ja, men man har det nu mest for komforten, og den er guld værd.
 Der er jo så også de fabriksmonterede "tillægs-varme"-fyr at tage i ed 
 selvom dé ligger udenfor subj.
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Preben Riis Sørensen (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  08-01-06 17:49 |  
  |   
            
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev
 > Hæ!
 > Min adgang her til gruppen var at jeg fandt EU-snittet svært at opnå, og
 > nu er jeg pludselig pedalspecialist!
 
 Jeg ved heller ikke hvorddan man får de tal godkendt. Det må ligge i
 smøringen.....
 
 >
 > Du har selvfølgelig ret når det stilles op km for km, og netop derfor
 > kunne det sq være interessant at se hvad en forvarmet motor ville gøre
 > ved sagerne :-/
 > Jeg får den dog ikke over de 21,5 selv ved længere ture lagt ind i løbet
 > af en tankfuld, hvorimod det er ganske tydeligt at selv få småture
 > "udenfor programmet" virkelig sutter i tanken!
 
 Du må da få lejlighed til at køre en planlagt langtur, gerne i stille vejr.
 Du varmer så kareten op, og smutter hen og topper tanken op, og gør dette
 igen, når du nærmer dig målet. Der skulle du så få målt de 30 km/l. Medvind
 er snyd.
 
 >
 > >>Jeg vil konkludere at oliefyr virkelig har deres force i bymæssig
 > >>bebyggelse frem for på åben landevej
 > >
 > > Ja, men man har det nu mest for komforten, og den er guld værd.
 >
 > Der er jo så også de fabriksmonterede "tillægs-varme"-fyr at tage i ed
 > selvom dé ligger udenfor subj.
 
 Jeg har sådan et, det er et oliefyr som alle andre (og, med tilvalg,
 kabinevarmer) , blot sat til at starte automatisk ved 5 plusgrader og
 derunder. Når motoren er driftsvarm, går den ned i forbrug (pumpen tikker
 langsommere), men fortsætter sålænge der er koldt. Det var jeg 'sur' over i
 starten. Men der er faktisk en gevinst ved det, det giver sammenlagt et
 lavere forbrug.
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  08-01-06 08:52 |  
  |  
 
            "Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43c054b1$0$47050$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Nu er der jo en del skriverier ang. subj.
 >
 > Hvad dælen gør sådan en fætter?
 Sådan et fyr, nedsætter brændstofforbruget og dermed forurening, nedsætter 
 slid på motor, øg det giver en væsentlig komfort.
 Din bil bruger mere brændstof, når den er kold. Et fyr (hvad enten det er 
 benzin eller diesel) bruger mindre end besparelsen til at varme den op.
 Holdbarheden er (iflg. montøren af mine fyr) ca. 2 biler. Dvs man kan få det 
 pillet ud og monteret i sin næste bil. Jeg har kun forhandlerens ord for 
 det - mit ældste har kun været monteret i 3 år. Det er iøvrigt bare med en 
 timer og det fungerer fint for mig uden fj. bet..
 Konens er med fj.bet. og det fungerer fint med hende   
Jeg ved at Toyota tager ca. 17000,- for et Webasto fyr monteret (diesel 
 eller benzin).
 Jeg har en forhandleraftale med en certifiseret Webasto forhandler/montør og 
 jeg mener jeg giver omkring 8000,- + moms for fyr + montering. Så der er 
 ihvertfald plads til lidt forhandling! Ellers kan du kontakte mig, så skal 
 jeg være behjælpelig.
 Mvh Tommy, Aalborg
 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  08-01-06 09:54 |  
  |   
            
"Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43c054b1$0$47050$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > Nu er der jo en del skriverier ang. subj.
 >
 > Hvad dælen gør sådan en fætter?
 >
 > Er den eneste pointe i et oliefyr, at man kan sætte sig ind i en varm bil 
 > om morgenen, eller er det bare en lille smule sundt for bilen? (bare for 
 > at retfærdiggøre et evt. køb overfor konen   
Min bil har kørt 307.000 Km uden fyr. Jeg har ca. 5 Km på arbejde hvor den 
 også bliver brugt til og fra HVER dag....også om vinteren. Så det med at en 
 motor slides ekstra hvis den ikke har oliefyr, må vel nærmest betegnes som 
 ligegyldig....min motor lyder ikke træt og har heller ikke noget stort 
 olieforbrug.
 Jeg tvivler ikke på at det må være kanon behagelig og jeg ville også gerne 
 have et, bare alene det at kunne slippe for at skrabe is ville være skønt 
 (der er ingen garager på firmaets p-plads).
 Jeg vil godt tvivle ved at det skulle give nogen besparelse i det samlede 
 benzinforbrug. Der skal jo også bruges energi til at opvarme bilen.
 --
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kim (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  08-01-06 10:16 |  
  |   
            
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:43c0d339$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Jasper Norman" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:43c054b1$0$47050$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >> Nu er der jo en del skriverier ang. subj.
 >>
 >> Hvad dælen gør sådan en fætter?
 >>
 >> Er den eneste pointe i et oliefyr, at man kan sætte sig ind i en varm bil 
 >> om morgenen, eller er det bare en lille smule sundt for bilen? (bare for 
 >> at retfærdiggøre et evt. køb overfor konen   
>
 > Min bil har kørt 307.000 Km uden fyr. Jeg har ca. 5 Km på arbejde hvor den 
 > også bliver brugt til og fra HVER dag....også om vinteren. Så det med at 
 > en motor slides ekstra hvis den ikke har oliefyr, må vel nærmest betegnes 
 > som ligegyldig....min motor lyder ikke træt og har heller ikke noget stort 
 > olieforbrug.
 > Jeg tvivler ikke på at det må være kanon behagelig og jeg ville også gerne 
 > have et, bare alene det at kunne slippe for at skrabe is ville være skønt 
 > (der er ingen garager på firmaets p-plads).
 >
 > Jeg vil godt tvivle ved at det skulle give nogen besparelse i det samlede 
 > benzinforbrug. Der skal jo også bruges energi til at opvarme bilen.
 >
 > --
 > Tom
 Men det er dejlig komfortabel med en oliefyr om vinteren ligesom det er 
 dejlig med klimaanlæg om sommeren , jeg harså,  mest brug for en oliefyr
 Kim 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           A.Kaup (08-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : A.Kaup | 
  Dato :  08-01-06 22:56 |  
  |   
            >Jeg ved at Toyota tager ca. 17000,- for et Webasto fyr monteret (diesel eller benzin).
 
 Toyota i Thisted skal have 10.000 kr for et fyr med timer og
 fjernbetjening + montering i Corolla 2.0 Diesel fra ´03 - Bilen er
 født med dieselforskudsvarmer - der kun virker ved tændt motor. En
 tilsvarende til en Avensis, der i følge forhandleren ikke skulle have
 dette var prisen 14.000 kr.
 De har vist kørt tilbud på fyr ved Toyota Skive.
 
 Mvh. Akaup.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |