| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Fiat eller Suzuki Fra : Kim Hansen | 
  Dato :  07-01-06 14:07 |  
  |   
            Hej
 
 Vi står og skal have ny bil.
 Vi har kigget og været ude at køre i flere biler som passede os
 i pris og størrelse. Vi er landet på to modeller, Fiat panda diesel og
 Suzuki ignis 1,5.
 Men hvordan holder Fiat i teknikken? Vi kører mange korte ture, men
 vi har også familie på Sjælland ( bor selv på Fyn ) hvor vi er ovre 
 mindst en gang om måneden. Og en del ture til Tyskland/Sverige
 bliver det også til om året. Men hvad siger den lille dieselmotor
 til de små ture?
 Suzuki's teknik er jeg ikke i tvivl om, har kørt Suzuki mc i over 10
 år. Og et familie medlem kører Ignis.
 Men Fiat'en har mere komfort, og er billigere pr. år at eje
 Suzuki'en virker større, men er stiv som et brædt at køre i
 Prisen er ens på de modeller vi kigger på.
 
 Alt ang. de to biler kan bruges.
 
 På forhånd tak.
 
 
 M.V.H
 
 Kim Hansen 
 
 Vestfyn
 
 Suzuki dl 650 V-Strom
 Suzuki DR 250 S
 
 Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           tb (07-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : tb | 
  Dato :  07-01-06 14:32 |  
  |   
            > Vi står og skal have ny bil.
 > Vi har kigget og været ude at køre i flere biler som passede os
 > i pris og størrelse. Vi er landet på to modeller, Fiat panda diesel og
 > Suzuki ignis 1,5.
 
 Fiat er ok, men de døjer lidt med el problemer generelt.  Hvorfor dog en 
 diesel hvis behovet er små ture ?!?!
 
 > Suzuki's teknik er jeg ikke i tvivl om, har kørt Suzuki mc i over 10
 > år.
 
 Hmm, ja så vil jeg da sige at der er forskel på suzuki mc'ere, for jeg var 
 ikke specielt imporneret over samlekvalitet etc, så lad os håbe det er bedre 
 i deres biler!
 
 > Men Fiat'en har mere komfort, og er billigere pr. år at eje
 > Suzuki'en virker større, men er stiv som et brædt at køre i
 > Prisen er ens på de modeller vi kigger på.
 
 Det må da være fordi at i sammenligner en fiat diesel men en suzi benzin så 
 ?
 
 Men jo, fiat er billig at reperere på.  Kig i seneste fdm hvis du har 
 mulighed for det.  Her er noget om pandaen (og sikkerhed)
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Hansen (07-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Hansen | 
  Dato :  07-01-06 15:15 |  
  |  
 
            On Sat, 7 Jan 2006 14:31:54 +0100, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:
 >> Vi står og skal have ny bil.
 >> Vi har kigget og været ude at køre i flere biler som passede os
 >> i pris og størrelse. Vi er landet på to modeller, Fiat panda diesel og
 >> Suzuki ignis 1,5.
 >
 >Fiat er ok, men de døjer lidt med el problemer generelt.  Hvorfor dog en 
 >diesel hvis behovet er små ture ?!?!
 Vi kører diesel i forvejen ( Peugeot 309 , så elproblemer kender jeg)
 og den er billig at køre i, det er skønt at stå ved tanken og fylde
 den op og vide at den kører 
 mindst 800km. før læderet skal op igen   
>> Suzuki's teknik er jeg ikke i tvivl om, har kørt Suzuki mc i over 10
 >> år.
 >
 >Hmm, ja så vil jeg da sige at der er forskel på suzuki mc'ere, for jeg var 
 >ikke specielt imporneret over samlekvalitet etc, så lad os håbe det er bedre 
 >i deres biler!
 Nu var det drift sikkerheden jeg tænker på, og den fejler ikke noget.
 >> Men Fiat'en har mere komfort, og er billigere pr. år at eje
 >> Suzuki'en virker større, men er stiv som et brædt at køre i
 >> Prisen er ens på de modeller vi kigger på.
 >
 >Det må da være fordi at i sammenligner en fiat diesel men en suzi benzin så 
 >?
 Det er det også, Fiat benzin motoren syntes jeg er for svag
 >Men jo, fiat er billig at reperere på.  Kig i seneste fdm hvis du har 
 >mulighed for det.  Her er noget om pandaen (og sikkerhed)
 >
 Suzuki forhandleren!! påstår at Suzuki ikke er dyrere end Fiat at
 reperere på.
 M.V.H
 Kim Hansen 
 Vestfyn
 Suzuki dl 650 V-Strom
 Suzuki DR 250 S
 Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Thomas Rasmussen (07-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen | 
  Dato :  07-01-06 15:53 |  
  |  
 
            Kim Hansen wrote:
 > On Sat, 7 Jan 2006 14:31:54 +0100, "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote:
 > 
 > 
 >>>Vi står og skal have ny bil.
 >>>Vi har kigget og været ude at køre i flere biler som passede os
 >>>i pris og størrelse. Vi er landet på to modeller, Fiat panda diesel og
 >>>Suzuki ignis 1,5.
 >>
 >>Fiat er ok, men de døjer lidt med el problemer generelt.  Hvorfor dog en 
 >>diesel hvis behovet er små ture ?!?!
 > 
 > 
 > Vi kører diesel i forvejen ( Peugeot 309 , så elproblemer kender jeg)
 > og den er billig at køre i, det er skønt at stå ved tanken og fylde
 > den op og vide at den kører 
 > mindst 800km. før læderet skal op igen   
Unægtelig sikkert en dejlig fornemmelse, men hvis du ikke medtager de 
 ekstraudgifter du har i forbindelse med ekstra vægt/grøn afgift så kan 
 du faktisk ende med at det er dyrere for dig at køre diesel end benzin. 
 Til små korte ture når den stakkels dieselmotor jo aldrig at blive varm, 
 hvilket også betyder du ikke når at få varmet kabinen op, lidt trælst.
 Men prøv at tage udgangspunkt i FDM's benzin/diesel beregner og jok 
 tallene ind. Så vil du få et fingerpej om det kan svare sig at køre 
 diesel. Værditab og lign. kan du få et fingerpej om på bilbasen og lign.
 Thomas
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Kim Hansen (07-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Hansen | 
  Dato :  07-01-06 16:29 |  
  |   
            On Sat, 07 Jan 2006 15:53:22 +0100, Thomas Rasmussen
 <thomas@p7.dk.invalid> wrote:
 
 >Unægtelig sikkert en dejlig fornemmelse, men hvis du ikke medtager de 
 >ekstraudgifter du har i forbindelse med ekstra vægt/grøn afgift så kan 
 >du faktisk ende med at det er dyrere for dig at køre diesel end benzin. 
 >Til små korte ture når den stakkels dieselmotor jo aldrig at blive varm, 
 >hvilket også betyder du ikke når at få varmet kabinen op, lidt trælst.
 
 Med den vi har lige nu kan det ikke svare sig på årsbasis.
 På de 8km. jeg har på arbejde når bilen at ise af og blive 
 dejligt varm.
 
 Men med de to jeg samligner her, er indkøbsprisen den samme,
 og der kan det svare sig. I grøn ejer afgift er Fiat'en 120kr.
 billigere om året, dertil kommer at den kører længere pr.
 liter diesel end Suzuki'en der kører på de dyre dråber.
 Bare ved 15000km. er der på brændstof 280kr at
 spare pr md. Det er regnet ud efter de tal der står
 i brochurerne, med 9,5 pr ltr. benzin og 8,5 pr ltr. Diesel
 
 
 M.V.H
 
 Kim Hansen 
 
 Vestfyn
 
 Suzuki dl 650 V-Strom
 Suzuki DR 250 S
 
 Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              N & H (07-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : N & H | 
  Dato :  07-01-06 18:41 |  
  |   
            Hvad med den nye Grande Punto ?
 
 Tror ikke du skal sammeligne Suzuki mc med Suzuki bil
 
 /Nicolai 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Emil Jensen [2100] (07-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  07-01-06 18:56 |  
  |   
            > Men med de to jeg samligner her, er indkøbsprisen den samme,
 > og der kan det svare sig. I grøn ejer afgift er Fiat'en 120kr.
 > billigere om året, dertil kommer at den kører længere pr.
 > liter diesel end Suzuki'en der kører på de dyre dråber.
 > Bare ved 15000km. er der på brændstof 280kr at
 > spare pr md. Det er regnet ud efter de tal der står
 > i brochurerne, med 9,5 pr ltr. benzin og 8,5 pr ltr. Diesel
 
 Okay, indtil videre er Fiat'en 290 kr billigere pr. måned. Så skal du finde 
 ud af hvor stor værditabet er på de to forskellige mærker der hvor du har 
 planlagt at sælge den igen, og hvor meget det vil koste med service og 
 reperationer i de år. Husk også at tjekke forsikringen, hvad de siger det 
 skal koste at forsikre disse to biler.
 
 Men hvis der kun er disse 300 kroner pr. måned til forskel, vælger I bare 
 den bil som I synes om (det kan være udstyr, komfort, køreegenskaber, 
 motoren osv, efter jeres prioriteringer).
 
 Mvh
 
 Emil 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Basil (07-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Basil | 
  Dato :  07-01-06 19:27 |  
  |  
 
            Kim Hansen skrev d. 07-01-2006 i meddelelse 
 <6fevr1tmnrr5b9ostvho2aj9ephav7mmtv@4ax.com>:
 > Hej
 > Vi står og skal have ny bil.
 > Vi har kigget og været ude at køre i flere biler som passede os
 > i pris og størrelse. Vi er landet på to modeller, Fiat panda diesel og
 > Suzuki ignis 1,5.
 > Men hvordan holder Fiat i teknikken? Vi kører mange korte ture, men
 > vi har også familie på Sjælland ( bor selv på Fyn ) hvor vi er ovre 
 > mindst en gang om måneden. Og en del ture til Tyskland/Sverige
 > bliver det også til om året. Men hvad siger den lille dieselmotor
 > til de små ture?
 > Suzuki's teknik er jeg ikke i tvivl om, har kørt Suzuki mc i over 10
 > år. Og et familie medlem kører Ignis.
 > Men Fiat'en har mere komfort, og er billigere pr. år at eje
 > Suzuki'en virker større, men er stiv som et brædt at køre i
 > Prisen er ens på de modeller vi kigger på.
 > Alt ang. de to biler kan bruges.
 > På forhånd tak.
 > M.V.H
 > Kim Hansen 
 > Vestfyn
 > Suzuki dl 650 V-Strom
 > Suzuki DR 250 S
 > Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.
 Mit svar er lettere farvet af tilfredsheden med nuværende bil   
Jeg ville til enhver tid aldrig nogen sinde vælge en lille bil af 
 europæisk afstamning, det duer de bare ikke til.
 Biler fra Japan, eller biler designet og planlagt i Japan virker altid, 
 og er til at regne med, så jeg ville aldrig være i tvivl om en FIAT og 
 en fra Japan.
 Personligt ville jeg aldrig (igen) kigge på noget fra PSA eller (ikke 
 igen) noget fra FIAT, jeg har haft de 2 biler fra Europa som jeg 
 desværre skulle nå at have, i mit liv.
 Kai
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Karsten (07-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten | 
  Dato :  07-01-06 21:00 |  
  |   
            
Hej
 Min kone fik en Ignis 2003 2WD Aircon for 1,5 år siden. Den har ikke givet 
 nogen problemer, og hun er meget glad for den. Der er to ting som jeg dog 
 vil nævne. Den er lidt levende i glat føre. Vi har monteret den med helt nye 
 "normal" dæk, men næste år ryger der nogle vinterdæk på- så er det problem 
 nok løst.
 Det andet er at service interval på 15000 km eller 1 år. Hun kører 7-8000 km 
 pr. år, så vi har besluttet ikke at overholde service interval på 1 år, men 
 følger kilometerinterval.
 hilsen
 Karsten
 "Basil" <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> skrev i en meddelelse 
 news:mn.3c8e7d619245d458.41521@SPAMstarmail.co.za...
 > Kim Hansen skrev d. 07-01-2006 i meddelelse 
 > <6fevr1tmnrr5b9ostvho2aj9ephav7mmtv@4ax.com>:
 >> Hej
 >
 >> Vi står og skal have ny bil.
 >> Vi har kigget og været ude at køre i flere biler som passede os
 >> i pris og størrelse. Vi er landet på to modeller, Fiat panda diesel og
 >> Suzuki ignis 1,5.
 >> Men hvordan holder Fiat i teknikken? Vi kører mange korte ture, men
 >> vi har også familie på Sjælland ( bor selv på Fyn ) hvor vi er ovre 
 >> mindst en gang om måneden. Og en del ture til Tyskland/Sverige
 >> bliver det også til om året. Men hvad siger den lille dieselmotor
 >> til de små ture?
 >> Suzuki's teknik er jeg ikke i tvivl om, har kørt Suzuki mc i over 10
 >> år. Og et familie medlem kører Ignis.
 >> Men Fiat'en har mere komfort, og er billigere pr. år at eje
 >> Suzuki'en virker større, men er stiv som et brædt at køre i
 >> Prisen er ens på de modeller vi kigger på.
 >
 >> Alt ang. de to biler kan bruges.
 >
 >> På forhånd tak.
 >
 >
 >> M.V.H
 >
 >> Kim Hansen
 >
 >> Vestfyn
 >
 >> Suzuki dl 650 V-Strom
 >> Suzuki DR 250 S
 >
 >> Ved reply slet "fjern" i Mailadressen.
 >
 > Mit svar er lettere farvet af tilfredsheden med nuværende bil   
> Jeg ville til enhver tid aldrig nogen sinde vælge en lille bil af 
 > europæisk afstamning, det duer de bare ikke til.
 > Biler fra Japan, eller biler designet og planlagt i Japan virker altid, og 
 > er til at regne med, så jeg ville aldrig være i tvivl om en FIAT og en fra 
 > Japan.
 > Personligt ville jeg aldrig (igen) kigge på noget fra PSA eller (ikke 
 > igen) noget fra FIAT, jeg har haft de 2 biler fra Europa som jeg desværre 
 > skulle nå at have, i mit liv.
 > Kai
 >
 > 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kent Rådbjerg (07-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Rådbjerg | 
  Dato :  07-01-06 23:13 |  
  |   
            Karsten:
 > Hej
 > Min kone fik en Ignis 2003 2WD Aircon for 1,5 år siden. Den har ikke givet 
 > nogen problemer, og hun er meget glad for den. Der er to ting som jeg dog vil 
 > nævne. Den er lidt levende i glat føre. Vi har monteret den med helt nye 
 > "normal" dæk, men næste år ryger der nogle vinterdæk på- så er det problem 
 > nok løst.
 > Det andet er at service interval på 15000 km eller 1 år. Hun kører 7-8000 km 
 > pr. år, så vi har besluttet ikke at overholde service interval på 1 år, men 
 > følger kilometerinterval.
 
 Serviceinterval er vel 15000 km eller 12 mdr., altså hvad der nu måtte 
 komme _først_, der er vel ikke frit valg på alle hylder?
 
 Mvh
        Kent.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Folmer Rasmussen (07-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen | 
  Dato :  07-01-06 23:17 |  
  |   
            On Sat, 07 Jan 2006 23:13:27 +0100, "Kent Rådbjerg" <wuk@mail.tele.dk>
 wrote:
 
 >Karsten:
 >> Hej
 >> Min kone fik en Ignis 2003 2WD Aircon for 1,5 år siden. Den har ikke givet 
 >> nogen problemer, og hun er meget glad for den. Der er to ting som jeg dog vil 
 >> nævne. Den er lidt levende i glat føre. Vi har monteret den med helt nye 
 >> "normal" dæk, men næste år ryger der nogle vinterdæk på- så er det problem 
 >> nok løst.
 >> Det andet er at service interval på 15000 km eller 1 år. Hun kører 7-8000 km 
 >> pr. år, så vi har besluttet ikke at overholde service interval på 1 år, men 
 >> følger kilometerinterval.
 >
 >Serviceinterval er vel 15000 km eller 12 mdr., altså hvad der nu måtte 
 >komme _først_, der er vel ikke frit valg på alle hylder?
 
 >--
 
 Jo, men ikke hvis en evt. garanti ønskes bibeholdt.
 
 Venlig hilsen
 Folmer
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |