| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Så er Galileo desværre skudt igang. Fra : Henrik B. | 
  Dato :  02-01-06 12:24 |  
  |   
            På den ene side er det glædeligt, at vi får et bedre og mere præcist 
 (Europæsik) alternativ til GPS-systemet. På den anden side er det sørgeligt, 
 at det med 270% sikkerhed vil blive benyttet til roadpricing, når det er 
 oppe og køre.
 
 -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Uni Bull (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uni Bull | 
  Dato :  02-01-06 12:37 |  
  |   
            "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b90d33$0$1844$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > På den ene side er det glædeligt, at vi får et bedre og mere præcist 
 > (Europæsik) alternativ til GPS-systemet. På den anden side er det 
 > sørgeligt, at det med 270% sikkerhed vil blive benyttet til roadpricing, 
 > når det er oppe og køre.
 
 Nuværende GPS-system er alt rigelig nøjagtigt til at kunne anvendes til
 road-pricing - hvis det var det man ville...
 -- 
 Uni Bull
 Vallensbæk
 MB C 220 CDI 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Herman Persson (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Herman Persson | 
  Dato :  02-01-06 18:09 |  
  |   
            
"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse
 news:41shjgF1ftqpnU1@individual.net...
 > "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 > news:43b90d33$0$1844$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Nuværende GPS-system er alt rigelig nøjagtigt til at kunne anvendes til
 > road-pricing - hvis det var det man ville...
 > --
 Både og! Den 2. maj 2000 skruede USA på nøjagtigheden - til ca. 10 meter.
 De
 kan godt skrue den tilbage til 100 meter.
 Hilsen Herman.
 --
 ----------------------------------------
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 3565 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her:  www.spamfighter.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik B. (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  02-01-06 18:22 |  
  |   
            "Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b95e3d$0$8879$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 >> Nuværende GPS-system er alt rigelig nøjagtigt til at kunne anvendes til
 >> road-pricing - hvis det var det man ville...
 >> --
 >
 > Både og! Den 2. maj 2000 skruede USA på nøjagtigheden - til ca. 10 meter.
 > De
 > kan godt skrue den tilbage til 100 meter.
 
 Og iflg. en engelsk ingeniør på Galileo-projektet, vil man kunne følge 
 enkeltpersoner - selv indendørs i større indkøbscentre o.lign.
 
 Hvem sagde Big Brother?
 
 -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             BJ (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  02-01-06 18:23 |  
  |   
            
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b96128$0$1833$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Og iflg. en engelsk ingeniør på Galileo-projektet, vil man kunne følge 
 > enkeltpersoner - selv indendørs i større indkøbscentre o.lign.
 
 Man regner med at tilbyde ængstelige danske forældre, GPS-overvågning af 
 deres skolesøgende poder ... helt ned til mindste bevægelse..:)
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-01-06 19:49 |  
  |   
            
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b96128$0$1833$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > "Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:43b95e3d$0$8879$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 >>> Nuværende GPS-system er alt rigelig nøjagtigt til at kunne anvendes til
 >>> road-pricing - hvis det var det man ville...
 >>> --
 >>
 >> Både og! Den 2. maj 2000 skruede USA på nøjagtigheden - til ca. 10 meter.
 >> De
 >> kan godt skrue den tilbage til 100 meter.
 >
 > Og iflg. en engelsk ingeniør på Galileo-projektet, vil man kunne følge 
 > enkeltpersoner - selv indendørs i større indkøbscentre o.lign.
 Lyder ikke så sansynligt, de sender vel ca. i samme GHz område som GPS og 
 det kan ikke trænge gennem bygninger.....tja nogle vil endda påstå det ikke 
 kan trænge gennem ruden på en Renault    
--
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              BJ (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  02-01-06 19:55 |  
  |   
            
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:43b97594$0$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 KLIP
 >>>> Nuværende GPS-system er alt rigelig nøjagtigt til at kunne anvendes til
 >>>> road-pricing - hvis det var det man ville...
 >>>> --
 >>>
 >>> Både og! Den 2. maj 2000 skruede USA på nøjagtigheden - til ca. 10 
 >>> meter.
 >>> De
 >>> kan godt skrue den tilbage til 100 meter.
 >>
 >> Og iflg. en engelsk ingeniør på Galileo-projektet, vil man kunne følge 
 >> enkeltpersoner - selv indendørs i større indkøbscentre o.lign.
 >
 > Lyder ikke så sansynligt, de sender vel ca. i samme GHz område som GPS og 
 > det kan ikke trænge gennem bygninger.....tja nogle vil endda påstå det 
 > ikke kan trænge gennem ruden på en Renault    
Så må du se mere fjernsyn.
 Forventningerne til salget er rimelig store.
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ukendt (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-01-06 20:03 |  
  |   
            
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b976eb$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 > news:43b97594$0$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > KLIP
 >
 >>>>> Nuværende GPS-system er alt rigelig nøjagtigt til at kunne anvendes 
 >>>>> til
 >>>>> road-pricing - hvis det var det man ville...
 >>>>> --
 >>>>
 >>>> Både og! Den 2. maj 2000 skruede USA på nøjagtigheden - til ca. 10 
 >>>> meter.
 >>>> De
 >>>> kan godt skrue den tilbage til 100 meter.
 >>>
 >>> Og iflg. en engelsk ingeniør på Galileo-projektet, vil man kunne følge 
 >>> enkeltpersoner - selv indendørs i større indkøbscentre o.lign.
 >>
 >> Lyder ikke så sansynligt, de sender vel ca. i samme GHz område som GPS og 
 >> det kan ikke trænge gennem bygninger.....tja nogle vil endda påstå det 
 >> ikke kan trænge gennem ruden på en Renault    
>
 > Så må du se mere fjernsyn.
 >
 > Forventningerne til salget er rimelig store.
 ok,
 Jeg er også temmelig træt af min GPS modtager som er bare SÅ elendig....det 
 er en generation 1 som jævnligt taber forbindelsen og bruger oceaner af tid 
 på at finde satelitterne igen. I dag var jeg i broderlandet og gad ikke 
 vente på GPS'en ...så det tog den faktisk 1 time at få fat i 3 
 satelitter....hold fast hvor er det ringe
 --
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                BJ (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  02-01-06 20:08 |  
  |   
            
 "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:43b978ea$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > ok,
 > Jeg er også temmelig træt af min GPS modtager som er bare SÅ 
 > elendig....det er en generation 1 som jævnligt taber forbindelsen og 
 > bruger oceaner af tid på at finde satelitterne igen. I dag var jeg i 
 > broderlandet og gad ikke vente på GPS'en ...så det tog den faktisk 1 time 
 > at få fat i 3 satelitter....hold fast hvor er det ringe
 
 Jeg har ingen problemer med sligt (dog lidt længere udregningstid end min 
 PDA) med Volvos urversion af RTI.
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Uni Bull (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uni Bull | 
  Dato :  03-01-06 03:47 |  
  |   
            "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:43b978ea$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 > Jeg er også temmelig træt af min GPS modtager som er bare SÅ 
 > elendig....det er en generation 1 som jævnligt taber forbindelsen og 
 > bruger oceaner af tid på at finde satelitterne igen. I dag var jeg i 
 > broderlandet og gad ikke vente på GPS'en ...så det tog den faktisk 1 time 
 > at få fat i 3 satelitter....hold fast hvor er det ringe
 
 Der ér meget stor forskel som gamle og nye modtageres evne til at fange
 satellitterne. Jeg har netop været med til at udskifte ca. 13 år gamle 
 professionelle
 modtagere til noget at det nyeste på markedet. De gamle modtagere kunne være
 adskillige minutter om at fange og få en ordentlig løsning - de nye er i 
 luften som
 regel på mindre en 10sek. Der er tydeligvis sket en stor udvikling med de 
 algoritmer
 der anvendes.
 
 ....men at det skulle tage timer lyder for mig lidt mærkeligt...
 -- 
 Uni Bull
 Vallensbæk
 MB C 220 CDI 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Ukendt (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  03-01-06 17:23 |  
  |   
            
 "Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse 
 news:41u6tnF1g1eepU1@individual.net...
 > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 > news:43b978ea$0$84025$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 >> Jeg er også temmelig træt af min GPS modtager som er bare SÅ 
 >> elendig....det er en generation 1 som jævnligt taber forbindelsen og 
 >> bruger oceaner af tid på at finde satelitterne igen. I dag var jeg i 
 >> broderlandet og gad ikke vente på GPS'en ...så det tog den faktisk 1 time 
 >> at få fat i 3 satelitter....hold fast hvor er det ringe
 >
 > Der ér meget stor forskel som gamle og nye modtageres evne til at fange
 > satellitterne. Jeg har netop været med til at udskifte ca. 13 år gamle 
 > professionelle
 > modtagere til noget at det nyeste på markedet. De gamle modtagere kunne 
 > være
 > adskillige minutter om at fange og få en ordentlig løsning - de nye er i 
 > luften som
 > regel på mindre en 10sek. Der er tydeligvis sket en stor udvikling med de 
 > algoritmer
 > der anvendes.
 >
 > ...men at det skulle tage timer lyder for mig lidt mærkeligt...
 
 Den kan godt finde dem på 5 min, hvis jeg f.eks sidst slukkede GPS'en nede i 
 tyskland. Men når man ikke gider stå og vente 5 min og glo som idiot på 
 modtageren og bare vælger at køre, ja så tager den sindsyg lang tid om at 
 finde 3 sattelitter når mens man kører. Jeg tror min modtager er ca. 5 år 
 gammel.
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Henrik B. (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  03-01-06 18:07 |  
  |   
            "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:43baa4f5$0$84037$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 
 > Den kan godt finde dem på 5 min, hvis jeg f.eks sidst slukkede GPS'en nede 
 > i tyskland. Men når man ikke gider stå og vente 5 min og glo som idiot på 
 > modtageren og bare vælger at køre, ja så tager den sindsyg lang tid om at 
 > finde 3 sattelitter når mens man kører. Jeg tror min modtager er ca. 5 år 
 > gammel.
 
 Min erfaring er også, at det går væsentligt hurtigere med at finde SAT'er, 
 hvis man holder stille.
 
 -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   BJ (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  03-01-06 19:55 |  
  |   
            
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43baaf1d$0$1815$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 KLIP
 
 > Min erfaring er også, at det går væsentligt hurtigere med at finde SAT'er, 
 > hvis man holder stille.
 
 Min er erfaring er, en "varm" GPS antenne skal slet ikke til at lede.
 
 Således er den løse installeret i konens Clio og standard i biler med 
 originalt/rigtig navigationsanlæg (tilsluttet med permanent strøm).
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Martin Kiefer (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Kiefer | 
  Dato :  02-01-06 20:17 |  
  |   
            
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b976eb$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >
 > Forventningerne til salget er rimelig store.
 >
 Husk at markedsføring og teknik sjældent går særlig godt sammen   
-- 
 Mvh
 Martin Kiefer
 www.kiefer.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                BJ (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  02-01-06 20:19 |  
  |   
            
"Martin Kiefer" <news2@kiefer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b97c27$0$1814$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 KLIP
 >> Forventningerne til salget er rimelig store.
 >>
 >
 > Husk at markedsføring og teknik sjældent går særlig godt sammen   
Det afholder ikke folk fra at rive ned fra hylderne.
 Bare det er trendy..  
-- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Uni Bull (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uni Bull | 
  Dato :  03-01-06 03:42 |  
  |   
            "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b976eb$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Forventningerne til salget er rimelig store.
 
 ....hvilket efter min mening er naturligt nok. I særdeleshed
 da vi må antage at se modtagere (også på konsummarkedet)
 der kan modtage fra begge systemer. Derved opnås mulighed
 for langt flere "synlige" satelitter og således større positions-
 nøjagtighed i "besværlige" områder - á la bymæssig bebyggelse...
 -- 
 Uni Bull
 Vallensbæk
 MB C 220 CDI 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Brian (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  02-01-06 20:12 |  
  |  
 
            Tom wrote:
 > Lyder ikke så sansynligt, de sender vel ca. i samme GHz område som
 > GPS og det kan ikke trænge gennem bygninger.....tja nogle vil endda
 > påstå det ikke kan trænge gennem ruden på en Renault    
Det har nok ikke noget med ruden at gøre, men mere at franske biler
 ikke er kompatibelt med noget som helst der bruger strøm   
/Brian 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             .J.S... (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : .J.S... | 
  Dato :  03-01-06 04:35 |  
  |   
            
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b96128$0$1833$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > "Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:43b95e3d$0$8879$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 >>> Nuværende GPS-system er alt rigelig nøjagtigt til at kunne anvendes til
 >>> road-pricing - hvis det var det man ville...
 >>> --
 >>
 >> Både og! Den 2. maj 2000 skruede USA på nøjagtigheden - til ca. 10 meter.
 >> De
 >> kan godt skrue den tilbage til 100 meter.
 >
 > Og iflg. en engelsk ingeniør på Galileo-projektet, vil man kunne følge 
 > enkeltpersoner - selv indendørs i større indkøbscentre o.lign.
 >
 > Hvem sagde Big Brother?
 >
 
 Og hvordan skulle det så virke ??
 
 Sattelitterne sender jo blot signaler ud.
 Det kræver altså at personen har en modtager som beregner hans position og 
 så videre sender positionen til big brother på anden vis.
 Hvorfor skulle man gå rundt med sådan en sender ?
 
 
 
 
 mvh/JS
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Emil Jensen [2100] (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  03-01-06 08:17 |  
  |   
            >>>> Nuværende GPS-system er alt rigelig nøjagtigt til at kunne anvendes til
 >>>> road-pricing - hvis det var det man ville...
 >>>> --
 >>>
 >>> Både og! Den 2. maj 2000 skruede USA på nøjagtigheden - til ca. 10 
 >>> meter.
 >>> De
 >>> kan godt skrue den tilbage til 100 meter.
 >>
 >> Og iflg. en engelsk ingeniør på Galileo-projektet, vil man kunne følge 
 >> enkeltpersoner - selv indendørs i større indkøbscentre o.lign.
 >>
 >> Hvem sagde Big Brother?
 >>
 >
 > Og hvordan skulle det så virke ??
 >
 > Sattelitterne sender jo blot signaler ud.
 > Det kræver altså at personen har en modtager som beregner hans position og 
 > så videre sender positionen til big brother på anden vis.
 > Hvorfor skulle man gå rundt med sådan en sender ?
 
 Nu snakker du om personer, men det kan vel ikke vare længe før alle biler 
 får en sort boks, som også har forbindelse med satelitterne, så Big Brother 
 kan se at du er kørt hjem fra den lokale værtshus og med 90 km/t er kørt ind 
 i en cyklist i centrum kl. 02 om natten.
 
 Mvh
 
 Emil 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Uni Bull (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uni Bull | 
  Dato :  03-01-06 11:20 |  
  |   
            "Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43ba24f5$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Nu snakker du om personer, men det kan vel ikke vare længe før alle biler 
 > får en sort boks, som også har forbindelse med satelitterne, så Big 
 > Brother kan se at du er kørt hjem fra den lokale værtshus og med 90 km/t 
 > er kørt ind i en cyklist i centrum kl. 02 om natten.
 
 Det ændrer ikke på det faktum, at Galileo eller det nuværende GPS-system er
 passive systemer der udelukkende sender signaler ud - det er på 
 modtagersiden
 der aktivt skal foretages foranstaltninger hvis der skal være tale om 
 overvågning.
 -- 
 Uni Bull
 Vallensbæk
 MB C 220 CDI 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Emil Jensen [2100] (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  03-01-06 15:02 |  
  |   
            >> Nu snakker du om personer, men det kan vel ikke vare længe før alle biler 
 >> får en sort boks, som også har forbindelse med satelitterne, så Big 
 >> Brother kan se at du er kørt hjem fra den lokale værtshus og med 90 km/t 
 >> er kørt ind i en cyklist i centrum kl. 02 om natten.
 >
 > Det ændrer ikke på det faktum, at Galileo eller det nuværende GPS-system 
 > er
 > passive systemer der udelukkende sender signaler ud - det er på 
 > modtagersiden
 > der aktivt skal foretages foranstaltninger hvis der skal være tale om 
 > overvågning.
 
 Okay, tak for info. Men mon ikke Gailieo netop giver politikerne "gode" 
 idéer?
 Der er allerede nævnt en differentieret roadpricing...
 
 Mvh
 
 Emil 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Ukendt (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  03-01-06 17:29 |  
  |   
            
 ".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse 
 news:43b9f0d9$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 >> Hvem sagde Big Brother?
 >>
 >
 > Og hvordan skulle det så virke ??
 >
 > Sattelitterne sender jo blot signaler ud.
 > Det kræver altså at personen har en modtager som beregner hans position og 
 > så videre sender positionen til big brother på anden vis.
 > Hvorfor skulle man gå rundt med sådan en sender ?
 
 I enkelte tilfælde ønsker man netop denne BigBrother. En tidl. kollega havde 
 en retarderet nevø, som blev udstyret med en speciel Nokia telefon med GPS. 
 Den seder 1 gang i minuttet sin pos til en server som genererer en 
 hjemmeside så man bare skal logge ind for at se hvor denne nevø er henne.
 Han viste mig det fra arbejdet af og det virker intet mindre end 
 imponerende.
 
 Til historien er også at denne nevø engang havde smidt alt sit tøj i en skov 
 og var komme nøgen hjem. De kunne så gå ind på hjemmesiden og se hvor tøjet 
 med telefonen lå.
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Uffe Ravn (04-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Ravn | 
  Dato :  04-01-06 01:09 |  
  |  
 
            Tom wrote:
 > Til historien er også at denne nevø engang havde smidt alt sit tøj i
 > en skov og var komme nøgen hjem. De kunne så gå ind på hjemmesiden og
 > se hvor tøjet med telefonen lå.
 Så hvis man vil undgå "BigBrother" eller "Den store onkel" er der altså en
 vej hvis der er vilje   
Mvh. Uffe Ravn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Finn Guldmann (12-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Finn Guldmann | 
  Dato :  12-01-06 22:42 |  
  |  
 
            Uffe Ravn wrote:
 >>Til historien er også at denne nevø engang havde smidt alt sit tøj i
 >>en skov og var komme nøgen hjem. De kunne så gå ind på hjemmesiden og
 >>se hvor tøjet med telefonen lå.
 > Så hvis man vil undgå "BigBrother" eller "Den store onkel" er der altså en
 > vej hvis der er vilje   
> 
 Lidt kreativ brug af staniol kan også bruges.   
-- 
 MVH Finn
 Trafikalt gemmested:  http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Uni Bull (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uni Bull | 
  Dato :  03-01-06 03:37 |  
  |   
            "Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b95e3d$0$8879$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 >> Nuværende GPS-system er alt rigelig nøjagtigt til at kunne anvendes til
 >> road-pricing - hvis det var det man ville...
 >> --
 >
 > Både og! Den 2. maj 2000 skruede USA på nøjagtigheden - til ca. 10 meter.
 > De
 > kan godt skrue den tilbage til 100 meter.
 
 Korrekt. De fjernede SA (Selective Availability) som var en "fejl" der blev
 påført satelitternes ure og derved besværliggjorde (ikke umuligjorde!)
 nøjagtig positionering som vi kender det i dag.
 -- 
 Uni Bull
 Vallensbæk
 MB C 220 CDI 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Hans L. Jørgensen (03-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen | 
  Dato :  03-01-06 21:22 |  
  |   
            
 "Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev i en meddelelse 
 news:41u69pF1gdd5bU1@individual.net...
 > "Herman Persson" <Hr.Mand@I_UDU_I UDUmail.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:43b95e3d$0$8879$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > >
 > Korrekt. De fjernede SA (Selective Availability) som var en "fejl" der 
 > blev
 > påført satelitternes ure og derved besværliggjorde (ikke umuligjorde!)
 > nøjagtig positionering som vi kender det i dag.
 >
 
 Det var ikke nogen fejl der blev "påført", men derimod nogle decimaler som 
 blev "mørklagt".
 
 Grunden til at man fjernede SA var at man fik udstyr i overvågningsflyene 
 "AWAC" som selektivt kan scramble signalerne i så lille et område som ned 
 til 50 kvadratkilometer, således at fjendtlige tropper ikke uden at bryde 
 disse koder kan drage nytte af den amerikanske GPS.
 
 En af grundene til Galileo fødsel er også af militærstrategisk baggrund, at 
 der så kommer andre ting til er noget helt andet.
 
 Jeg har ikke de sidste par år fulgt Galileo udvikling, fra begyndelsen sagde 
 man at EU skulle bidrage med ca. 1/3 af omkostningerne, resten forventede 
 man at industrien ville bidrage med, f.eks. gennem brugerbetaling fra 
 landmåler og den slags.
 
 Så lur mig om der ikke på Galileo kommer en afgift på tale ved eksempelvis 
 navigation og den slags.
 
 Men som skrevet har jeg ikke fulgt udviklingen på det seneste, det kan jo 
 være man har ændret på konceptet.
 
 MVH Hans 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           JS (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : JS | 
  Dato :  02-01-06 12:52 |  
  |   
            Henrik B. wrote:
 > På den ene side er det glædeligt, at vi får et bedre og mere præcist
 > (Europæsik) alternativ til GPS-systemet. På den anden side er det
 > sørgeligt, at det med 270% sikkerhed vil blive benyttet til
 > roadpricing, når det er oppe og køre.
 
 Hvis det bliver strikket riemligt sammen 'kan' roadpricing være bedre end de 
 nuværende afgiftsformer. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-01-06 13:47 |  
  |   
            > Hvis det bliver strikket riemligt sammen 'kan' roadpricing være bedre end 
 > de nuværende afgiftsformer.
 
 Ja hvis det bliver lavet rigtigt, og ikke noget med at nogle veje er dyrere 
 at køre på end andre, det skal være en fast km pris pr km... 5øre eller 
 noget i den stil..
 
 Det vil være totalt latterligt hvis bykørsel er dyrere end landevej.. prisen 
 for en km asfalt der skal omligges må være den samme...
 
 Mvh
 Morten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Brian Binnerup (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Binnerup | 
  Dato :  02-01-06 14:00 |  
  |   
            > Det vil være totalt latterligt hvis bykørsel er dyrere end landevej.. 
 > prisen for en km asfalt der skal omligges må være den samme...
 
 Miljøet er vel mere belastet af 1 km i byen med 30-40 km i timen i trafik, 
 end den er når du kører 1 km på en motorvej med 130?
 
 Mvh
 
 Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-01-06 14:29 |  
  |   
            > Miljøet er vel mere belastet af 1 km i byen med 30-40 km i timen i trafik, 
 > end den er når du kører 1 km på en motorvej med 130?
 
 Øhh ja men nu er en vægtafgift som vi med gamle biler har, så er det en 
 afgift for at slide på vejene og ikke andet..
 
 Miljøet betaler vi til i benzinen..
 
 Mvh
 Morten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            alexbo (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  02-01-06 14:14 |  
  |   
            
 "Juel"  skrev
 
 > Det vil være totalt latterligt hvis bykørsel er dyrere end landevej..
 
 Næh, det ville være det eneste fornuftige, hvis man kun ønsker at skifte 
 afgiften fra besiddelse til brug, så kan man blot sænke reg.afgift og hæve 
 brændstofafgiften.
 Fordelen i roadpricing ligger i at kunne gøre nogle veje og nogle 
 tidspunkter dyrere end andre.
 
 mvh
 Alex Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-01-06 14:30 |  
  |   
            > Fordelen i roadpricing ligger i at kunne gøre nogle veje og nogle 
 > tidspunkter dyrere end andre.
 
 Ja og så ville det jo være perfekt at det skal være dyrere at køre på 
 arbejde om morgenen...
 
 Mvh
 Morten 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Johnny B   [2000] (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Johnny B   [2000] | 
  Dato :  02-01-06 16:09 |  
  |  
 
            er det mon så "billgere" at komme for sent ?    
-- 
 Johnny B   [2000 Frb.]
 "all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
 ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
 slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Finn Guldmann (12-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Finn Guldmann | 
  Dato :  12-01-06 22:45 |  
  |  
 
            Juel wrote:
 >>Fordelen i roadpricing ligger i at kunne gøre nogle veje og nogle 
 >>tidspunkter dyrere end andre.
 > Ja og så ville det jo være perfekt at det skal være dyrere at køre på 
 > arbejde om morgenen...
 > 
 Hvilket det naturligvis vil blive.
 Hvorfor vælge den model der giver mindst i statskassen?
 -- 
 MVH Finn
 Trafikalt gemmested:  http://62.66.134.70/dfbil/
Med plads til lidt af hvert.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           alexbo (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  02-01-06 13:45 |  
  |   
            
 "Henrik B."skrev
 
 > På den ene side er det glædeligt, at vi får et bedre og mere præcist 
 > (Europæsik) alternativ til GPS-systemet. På den anden side er det 
 > sørgeligt, at det med 270% sikkerhed vil blive benyttet til roadpricing, 
 > når det er oppe og køre.
 
 Egentlig synes jeg det er rimeligt nok at dem der bruger vejene mest også 
 skal betale mest.
 En høj vejafgift og en lille reg. afgift så ville vi få færre og nyere biler 
 på vejene.
 Måske kunne vi få noget samkørsel, de stor byers indfaldsveje er fyldt med 
 enmandsbiler morgen og aften, det må kunne gøres bedre.
 
 mvh
 Alex Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           BJ (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  02-01-06 14:39 |  
  |   
            
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b922f6$0$78285$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 >> På den ene side er det glædeligt, at vi får et bedre og mere præcist 
 >> (Europæsik) alternativ til GPS-systemet. På den anden side er det 
 >> sørgeligt, at det med 270% sikkerhed vil blive benyttet til roadpricing, 
 >> når det er oppe og køre.
 >
 > Egentlig synes jeg det er rimeligt nok at dem der bruger vejene mest også 
 > skal betale mest.
 > En høj vejafgift og en lille reg. afgift så ville vi få færre og nyere 
 > biler på vejene.
 
 Lyder interessant.
 
 Det må betyde, de veje som er mest belastede skal tilføres de dedikerede 
 indtægter.
 
 Så kan vi måske slippe for al den asfalt ude på landet og i de tyndt 
 befolkede områder.
 
 Det kan erstattes af miljøvenlige køreplader af træ eller genbrugspap.
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            alexbo (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  02-01-06 15:43 |  
  |   
            
 "BJ"  skrev
 
 > Lyder interessant.
 Ja ikke.
 
 > Det må betyde, de veje som er mest belastede skal tilføres de dedikerede 
 > indtægter.
 Næh, hvis nogen indtægter er dedikerede skal de selvfølgelig bruges til det 
 de er dedikeret til.
 
 > Så kan vi måske slippe for al den asfalt ude på landet og i de tyndt 
 > befolkede områder.
 Næh, meningen var at slippe for bytrafikken, de store indfaldsveje går ikke 
 ud på landet i de tyndt befolkede områder.
 
 mvh
 Alex Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             BJ (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  02-01-06 15:57 |  
  |   
            
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b93cd8$0$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 >> Det må betyde, de veje som er mest belastede skal tilføres de dedikerede 
 >> indtægter.
 > Næh, hvis nogen indtægter er dedikerede skal de selvfølgelig bruges til 
 > det de er dedikeret til.
 
 Registreringsafgifterne var oprindelig dedikeret til løsning af trafikale 
 opgaver.
 
 Det er vist efterhånden alm. kendt, de ikke bliver brugt til det...
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              alexbo (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  02-01-06 16:45 |  
  |   
            
 "BJ"  skrev i
 
 > Registreringsafgifterne var oprindelig dedikeret til løsning af trafikale 
 > opgaver.
 
 Var de virkelig det, er det ikke bare en gammel skrøne.
 Men selv om det skulle have tilfældet engang i starten af sidste århundrede, 
 så er sådan et cigarkasseprincip da tåbeligt.
 Der er heller ikke ret mange i vore dage der har en hylde med små kasser 
 hvor man lægger penge til side til husleje, el, varme o.s.v.
 
 Mener du at man bør bruge reg.afgift til veje, tobaksafgift til sygehuse, 
 spritafgift til afvænningsanstalter, forsikringafgift til fængsler, o.s.v.
 Så burde vi måske have en børneafgift til at betale skolerne.
 
 Alex Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               BJ (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  02-01-06 17:18 |  
  |   
            
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b94a92$1$78288$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 > Så burde vi måske have en børneafgift til at betale skolerne.
 
 Det kommer sikkert også.
 
 Nu vil Socialdemokraterne indføre brugerbetaling ved lægebesøg i vort 
 underskønne velfærdsland......
 
 Så kommer du til at betale for at få at vide, du er syg...
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ebbe Kristensen (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen | 
  Dato :  02-01-06 17:36 |  
  |  
 
            Juel wrote:
 > Det vil være totalt latterligt hvis bykørsel er dyrere end landevej.. prisen
 > for en km asfalt der skal omligges må være den samme...
 Drøm videre. Et af de helt store formål med roadpricing er
 adfærdsregulering af trafikken: Hvis man vil begrænse trafikken i et
 givet område, f.eks. København Indre by, gør man det dyrere at køre
 der. Dette er allerede en realitet i flere storbyer, f.eks. London.
 På den anden side: Netop København har i flere år villet indføre
 roadpricing for Indre by uden at få lov af regeringen. Så hvis du
 ikke gør det i forvejen, skal du vist til at stemme på Venstre til
 folketingsvalgene   
Ebbe
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  02-01-06 21:56 |  
  |  
 
            Ebbe Kristensen wrote:
 > 
 > 
 > På den anden side: Netop København har i flere år villet indføre
 > roadpricing for Indre by uden at få lov af regeringen. Så hvis du
 > ikke gør det i forvejen, skal du vist til at stemme på Venstre til
 > folketingsvalgene   
Nu er regeringen jo andet end blot Venstre  :-|
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ebbe Kristensen (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen | 
  Dato :  02-01-06 17:47 |  
  |   
            BJ wrote:
 
 > Så kommer du til at betale for at få at vide, du er syg...
 
 I betragtning af hvor mange der går til læge for at spørge om netop
 det, ville det osse være tiltrængt med noget adfærdsregulering på
 denne front. Min kone er praktiserende læge og der går ikke en dag
 hvor hun ikke har en konsultation, der er totalt unødvendig ("Ja,
 lille Per er forkølet, hold ham hjemme et par dage") og dermed er
 penge lige ud af skatteborgernes lomme. Og ud over at det koster, gør
 det også at der er mindre tid til dem, der virkelig trænger.
 
 Ebbe
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           BJ (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  02-01-06 17:53 |  
  |   
            
 "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse 
 news:1136220444.643835.225680@f14g2000cwb.googlegroups.com...
 
 KLIP
 
 >> Så kommer du til at betale for at få at vide, du er syg...
 
 >I betragtning af hvor mange der går til læge for at spørge om netop
 >det, ville det osse være tiltrængt med noget adfærdsregulering på
 >denne front. Min kone er praktiserende læge og der går ikke en dag
 >hvor hun ikke har en konsultation, der er totalt unødvendig ("Ja,
 >lille Per er forkølet, hold ham hjemme et par dage") og dermed er
 >penge lige ud af skatteborgernes lomme. Og ud over at det koster, gør
 >det også at der er mindre tid til dem, der virkelig trænger.
 
 Jeg er ikke umiddelbart uenig.
 
 Det er gået af mode at spørge bedsteforældrene, så heller ty til internet- 
 eller personlig konsultation.
 
 De "gamle" har aldrig haft børn eller også var "det i gamle dage"....
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik B. (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  02-01-06 18:23 |  
  |   
            "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse 
 news:1136220444.643835.225680@f14g2000cwb.googlegroups.com...
 BJ wrote:
 
 > Så kommer du til at betale for at få at vide, du er syg...
 
 I betragtning af hvor mange der går til læge for at spørge om netop
 det, ville det osse være tiltrængt med noget adfærdsregulering på
 denne front. Min kone er praktiserende læge og der går ikke en dag
 hvor hun ikke har en konsultation, der er totalt unødvendig ("Ja,
 lille Per er forkølet, hold ham hjemme et par dage") og dermed er
 penge lige ud af skatteborgernes lomme. Og ud over at det koster, gør
 det også at der er mindre tid til dem, der virkelig trænger.
 
 Jow, jow.....men op til 1.500,- for en konsultation!!??
 
 -- 
 -----------------------------------
 Dyrlægebiler - Det intelligente valg 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            BJ (02-01-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  02-01-06 18:25 |  
  |   
            
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b9615a$0$1815$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 KLIP
 >>> Så kommer du til at betale for at få at vide, du er syg...
 >>
 >> I betragtning af hvor mange der går til læge for at spørge om netop
 >> det, ville det osse være tiltrængt med noget adfærdsregulering på
 >> denne front. Min kone er praktiserende læge og der går ikke en dag
 >> hvor hun ikke har en konsultation, der er totalt unødvendig ("Ja,
 >> lille Per er forkølet, hold ham hjemme et par dage") og dermed er
 >> penge lige ud af skatteborgernes lomme. Og ud over at det koster, gør
 >> det også at der er mindre tid til dem, der virkelig trænger.
 >>
 >> Jow, jow.....men op til 1.500,- for en konsultation!!??
 Så kan de fandme lære det...  
-- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |