| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Sommerdæk contra vinterdæk. Fra : Anders | 
  Dato :  30-12-05 09:30 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Henning (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  30-12-05 10:28 |  
  |  
 
            On Fri, 30 Dec 2005 09:29:52 +0100, "Anders"
 <nejtaktilspam@hotmail.cmo> wrote:
 > http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=327875
>
 Det er en ren fornøjelse at se de smarte, unge med omvendt kasket, når
 de ikke kan komme i gang i krydsene i København... Store smarte
 Mercedes og BMW med lavprofildæk... 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Leonard (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  30-12-05 10:57 |  
  |  
 
            Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote:
 >Det er en ren fornøjelse at se de smarte, unge med omvendt kasket, når
 >de ikke kan komme i gang i krydsene i København... 
 Overhalede en af slagsen i Odense i går.
 Han kunne for engangs skyld godt finde i højre spor og undlade at give
 os andre fingeren, men han kørte også kun 20 km/t   
Egentlig lidt en skam at de ikke kører på nogle ordentlige dæk, så
 kunne de rydde vejen for kommunen, bilerne er jo udstyret med sneplov
  
-- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
         :::  http://leonard.dk/foredrag/ :::
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Leonard (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  30-12-05 10:44 |  
  |  
 
            "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> wrote:
 > http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=327875
citat:
 Ifølge Falck viser en undersøgelse - foretaget efter den sidste
 snestorm i februar - at det langt overvejende er bilister med
 sommerdæk på bilen, der kører galt og må trækkes op af grøften, når
 der er sne på vejene. 
 Det giver jo stof til at Falck og andre bjærgningsselskaber ændrer
 prispolitik, så det koster ekstra at blive trukket fri, hvis bilen har
 uegnede dæk på.
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
         :::  http://leonard.dk/foredrag/ :::
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Jensen (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Jensen | 
  Dato :  30-12-05 12:04 |  
  |   
            Leonard wrote:
 > "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> wrote:
 
 > Det giver jo stof til at Falck og andre bjærgningsselskaber ændrer
 > prispolitik, så det koster ekstra at blive trukket fri, hvis bilen har
 > uegnede dæk på.
 
 Tåbeligt forslag... hvornår er et dæk uegnet? Hvad så hvis det er en på 
 nedslidte vinterdæk?
 
 Lars B
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Leonard (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  30-12-05 12:20 |  
  |  
 
            Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote:
 >Tåbeligt forslag... hvornår er et dæk uegnet? Hvad så hvis det er en på 
 >nedslidte vinterdæk?
 Det kunne jo stå i betingelserne for abb. at dæk skal være mærket med
 M+S og have mindst 3 mm mønster - ellers koster det dobbelt at blive
 trukket fri.
 Ligesom forsikringer hvor der er dobbelt selvrisiko hvis føreren er
 under 25 år.
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
         :::  http://leonard.dk/foredrag/ :::
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Thomas H. (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas H. | 
  Dato :  30-12-05 12:26 |  
  |   
            
"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
 news:1s5ar11uoa3hd4onb99p4hqmqghjhot4hq@4ax.com...
 > Det kunne jo stå i betingelserne for abb. at dæk skal være mærket med
 > M+S og have mindst 3 mm mønster - ellers koster det dobbelt at blive
 > trukket fri.
 > Ligesom forsikringer hvor der er dobbelt selvrisiko hvis føreren er
 > under 25 år.
 Ja det ville da være lidt mere logisk, fremfor at diskriminere folk på
 alder.
 En 23-årig kan godt være en bedre bilist end en 50-årig, men det kan ikke
 diskuteres at vinterdæk er bedre end 245/40-17 sommerdæk ...eller det kan
 det jo så åbenbart   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             alexbo (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  30-12-05 12:38 |  
  |   
            
 "Leonard"  skrev i
 
 > Det kunne jo stå i betingelserne for abb. at dæk skal være mærket med
 > M+S og have mindst 3 mm mønster - ellers koster det dobbelt at blive
 > trukket fri.
 
 Dobbelt af hvad?
 Og hvornår skal det være dobbelt op? Når der er sne nok til en snemand, 
 eller når falckmanden ryger på røven på den glatte vej.
 Skal det koste ekstra at blive slæbt på værksted, hvis man ikke har 
 overholdt service?
 Det lyder smart, men er fuldstændigt umuligt at håntere i virkeligheden.
 
 mvh
 Alex Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              BJ (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  30-12-05 12:49 |  
  |   
            
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b51da1$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 > Det lyder smart, men er fuldstændigt umuligt at håntere i virkeligheden.
 
 Sludder og vrøvl.
 
 Vi har så mange tåbelige og latterlige subjektive love i forvejen, så en 
 mere fra eller til, kan ikke gøre den store forskel.
 
 Lad dog staten være formynder i et og alt, så skal vi bare læne os tilbage 
 og vente på badet i overfloden.
 
 Det er jo det de kommende generationer ønsker sig helt og holdent og de 
 yngre hjælper svært til at komme hen imod.
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               alexbo (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  30-12-05 12:59 |  
  |   
            
 "BJ" skrev
 
 > Det er jo det de kommende generationer ønsker sig helt og holdent
 
 At spåkoner kan se ind i fremtiden vidste jeg godt, men at nogen ligefrem 
 ved hvad de ufødte kommende generationer ønsker sig, er helt nyt for mig.
 
 mvh
 Alex Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                BJ (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  30-12-05 13:03 |  
  |   
            
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b52126$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 
 KLIP
 
 >> Det er jo det de kommende generationer ønsker sig helt og holdent
 >
 > At spåkoner kan se ind i fremtiden vidste jeg godt, men at nogen ligefrem 
 > ved hvad de ufødte kommende generationer ønsker sig, er helt nyt for mig.
 
 Du er enten ikke eller planlægger heller ikke at blive forælder.
 
 Børn bliver i udpræget grad præget af deres forældres holdning ellers skal 
 staten nok sørge for det.
 
 Men det er sikkert et ukendt begreb for dig.
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Henneberg Kriste~ (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ | 
  Dato :  30-12-05 13:06 |  
  |   
            
"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse 
 news:890ar11439ber60ofouk7onu4e74q84675@4ax.com...
 > "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> wrote:
 >
 >> http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=327875
>
 > citat:
 > Ifølge Falck viser en undersøgelse - foretaget efter den sidste
 > snestorm i februar - at det langt overvejende er bilister med
 > sommerdæk på bilen, der kører galt og må trækkes op af grøften, når
 > der er sne på vejene.
 Hvis 9/10 af alle bilister kører med sommerdæk, så vil 9/10 af de bilister 
 der ender i grøften også køre med sommerdæk (det vil jeg gerne citeres for 
 andre steder :)).
 Så længe Falck - og andre kloge hoveder - ikke har en opgørelse over hvor 
 stor en del af bilisterne der kører med sommerdæk, så er Falcks udtalelse 
 ikke 5 potter pis værd - pardon my Frensch.
 > Det giver jo stof til at Falck og andre bjærgningsselskaber ændrer
 > prispolitik, så det koster ekstra at blive trukket fri, hvis bilen har
 > uegnede dæk på.
 Hvis nu størstedelen af bilisterne kørte med vinterdæk, ville det nok blive 
 dyrest at blive slæbt på ret køl når man kørte med vinterdæk. Falck laver 
 bare reglerne efter hvordan de får flest penge i kassen.
 -- 
 Per, Esbjerg 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           BJ (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  30-12-05 12:44 |  
  |   
            
"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse 
 news:43b4f002$0$173$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 KLIP
 >  http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=327875
Sludder og vrøvl..... folk er meget klogere ned som så.
 Bestem ved lov at alle enten skal have sommerdæk eller helårsdaæk monteret 
 med min 1 mm mønster og præmier dem som kører lige til grænsen..  ))
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus G. (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus G. | 
  Dato :  30-12-05 13:44 |  
  |  
 
            >  http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=327875
>
 Hvis man køre rundt på "rigtige" sommer dæk ala "Goodyear Eagle F1 GS-D3",
 og "Continental Sport Contact 2" om vinteren, så er man fandme heller ikke
 rigtig rask oveni. Jeg kender flere, og har læst om endnu flere der siger at
 ved bare 1(éen)cm sne, så kan de ingenting mere, og med ingenting mener jeg
 virklig ingenting, bare det at sætte igang på lige vej er en større opgave.
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
 www.seth-enoch.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  30-12-05 14:05 |  
  |   
            
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:43b52b7e$0$1839$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>  http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=327875
>>
 > Hvis man køre rundt på "rigtige" sommer dæk ala "Goodyear Eagle F1 GS-D3",
 > og "Continental Sport Contact 2" om vinteren, så er man fandme heller ikke
 > rigtig rask oveni. Jeg kender flere, og har læst om endnu flere der siger 
 > at
 > ved bare 1(éen)cm sne, så kan de ingenting mere, og med ingenting mener 
 > jeg
 > virklig ingenting, bare det at sætte igang på lige vej er en større 
 > opgave.
 Det er det værste VRØVL jeg længe har hørt. Sidste år kørte jeg netop 
 vinteren igennem på Goodyear Eagle F1 GS-D3 205-50-15h. Jeg kan mane et 7" 
 søm gennem din påstand med at man ingenting kan med de dæk....man kan både 
 sætte igang og standse og styre....og her er tale om EGNE erfaringer og ikke 
 fra nogen jeg kender eller har hørt om.
 Jeg har altid haft den mulighed at hvis mine F1 dæk ikke kunne klare opgaven 
 ja så har jeg et sæt UG stående som jeg kunne skifte til. Det var 
 overhovedet ikke nødvendigt sidste år. I år valgte jeg at skifte til UG igen 
 for lige at se hvor revolusionerende forskellen skulle være....og ja der er 
 en tydelig forskel, men trods alt ikke SÅ meget at man slet ikke kan køre 
 med F1.
 .....og mine køre-færdigheder ligger ikke over gennemsnittet som hos de 
 fleste andre   
--
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Uni Bull (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uni Bull | 
  Dato :  30-12-05 14:50 |  
  |  
 
            "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:43b53073$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > ....og mine køre-færdigheder ligger ikke over gennemsnittet som hos de 
 > fleste andre   
He he - hæng mig ikke op på det nøjagtige tal, men undersøgelser viser
 at 85% af de danske (mandlige?) bilister vurderer at de kører bedre
 end gennemsnittet... Hmmm...
 -- 
 Uni Bull
 Vallensbæk
 MB C 220 CDI 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Bo Velschow (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Velschow | 
  Dato :  30-12-05 16:53 |  
  |   
            
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:43b53073$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:43b52b7e$0$1839$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>>  http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=327875
>>>
 >> Hvis man køre rundt på "rigtige" sommer dæk ala "Goodyear Eagle F1 
 >> GS-D3",
 >> og "Continental Sport Contact 2" om vinteren, så er man fandme heller 
 >> ikke
 >> rigtig rask oveni. Jeg kender flere, og har læst om endnu flere der siger 
 >> at
 >> ved bare 1(éen)cm sne, så kan de ingenting mere, og med ingenting mener 
 >> jeg
 >> virklig ingenting, bare det at sætte igang på lige vej er en større 
 >> opgave.
 >
 > Det er det værste VRØVL jeg længe har hørt. Sidste år kørte jeg netop 
 > vinteren igennem på Goodyear Eagle F1 GS-D3 205-50-15h. Jeg kan mane et 7" 
 > søm gennem din påstand med at man ingenting kan med de dæk....man kan både 
 > sætte igang og standse og styre....og her er tale om EGNE erfaringer og 
 > ikke fra nogen jeg kender eller har hørt om.
 Tjah... da jeg var så letsindig at fise rundt med 205/55R15 Bridgestone B530 
 i sne, erfarede jeg, at de _intet_ kunne, bare der lå den mindste kan 
 sjap/sne på vejen. ABS osv. var virkningsløst, da bilen bare kurede rundt. 
 Da jeg så fik vinterdæk på, var situationen en helt anden - men sådan er der 
 jo så meget...   
-- 
 Venlig hilsen
 Bo Velschow
 3540 Lynge
 Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for 
 Danmark 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Rochy Nielsen (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rochy Nielsen | 
  Dato :  30-12-05 18:36 |  
  |   
            Det er det værste VRØVL jeg længe har hørt. Sidste år kørte jeg netop
 vinteren igennem på Goodyear Eagle F1 GS-D3 205-50-15h. Jeg kan mane et 7"
 søm gennem din påstand med at man ingenting kan med de dæk....man kan både
 sætte igang og standse og styre....og her er tale om EGNE erfaringer og ikke
 fra nogen jeg kender eller har hørt om.
 
  Ja  Tom der er gået en stor motorkøre tabt i dig
 aldrig i pis for at skifte dæk uanset vejret
 se det er jo noget der dur
 mvh Alstrup 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Brian (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  30-12-05 18:47 |  
  |   
            Rochy Nielsen wrote:
 
 > Ja  Tom der er gået en stor motorkøre tabt i dig
 > aldrig i pis for at skifte dæk uanset vejret
 > se det er jo noget der dur
 
 Forskellen på os dødelige og Schumacher på Hockenheim, er
 at han ikke bare kan sætte farten lidt ned, fordi forholdene
 ændrer sig - det kan vi andre jo godt.
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  30-12-05 18:51 |  
  |   
            
"Rochy Nielsen" <rochy@nielsen.mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:43b56ff3$0$38727$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Det er det værste VRØVL jeg længe har hørt. Sidste år kørte jeg netop
 > vinteren igennem på Goodyear Eagle F1 GS-D3 205-50-15h. Jeg kan mane et 7"
 > søm gennem din påstand med at man ingenting kan med de dæk....man kan både
 > sætte igang og standse og styre....og her er tale om EGNE erfaringer og 
 > ikke
 > fra nogen jeg kender eller har hørt om.
 >
 > Ja  Tom der er gået en stor motorkøre tabt i dig
 > aldrig i pis for at skifte dæk uanset vejret
 > se det er jo noget der dur
 øh, jeg skrev da forrige år kørte jeg på F1 dæk i år er det UltraGrip. Nogen 
 stor motorkører er der da ikke gået tabt i mig, omend jeg dog kan sige at 
 jeg HAR kørt motorløb i flere år   
--
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Per Henneberg Kriste~ (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ | 
  Dato :  30-12-05 18:42 |  
  |   
            
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:43b53073$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:43b52b7e$0$1839$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >>>  http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=327875
>>>
 >> Hvis man køre rundt på "rigtige" sommer dæk ala "Goodyear Eagle F1 
 >> GS-D3",
 >> og "Continental Sport Contact 2" om vinteren, så er man fandme heller 
 >> ikke
 >> rigtig rask oveni. Jeg kender flere, og har læst om endnu flere der siger 
 >> at
 >> ved bare 1(éen)cm sne, så kan de ingenting mere, og med ingenting mener 
 >> jeg
 >> virklig ingenting, bare det at sætte igang på lige vej er en større 
 >> opgave.
 >
 > Det er det værste VRØVL jeg længe har hørt. Sidste år kørte jeg netop 
 > vinteren igennem på Goodyear Eagle F1 GS-D3 205-50-15h. Jeg kan mane et 7" 
 > søm gennem din påstand med at man ingenting kan med de dæk....
 Er du egentlig klar over hvor stor sådan et søm er?
 :)
 > ....og mine køre-færdigheder ligger ikke over gennemsnittet som hos de 
 > fleste andre   
Sig ikke mere. Jeg tror dig!
 :)
 -- 
 Per, Esbjerg
 - med kørefærdigheder i ypperste klasse :) 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (30-12-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  30-12-05 16:33 |  
  |  
 
            Anders wrote:
 >  http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=327875
> 
 Here we goes again!  :-|
 Må jeg lige bryde monotonien ved at binge alle kassevognene ind i 
 billedet: Det er oftets dém der skal køre hver dag, men alligevel er det 
 tit dem der, ved grønt, accelererer langsommere end en morlille med 
 rulator ligesåsnart der er lidt sne på vejene :-|
 Om det er dårligt dækvalg (alene), eller manglende fornemmelse for at 
 skulle have lidt "vintervægt" over bagakslen, skal jeg ikke gøre mig til 
 dommer over, kun at typen skiller sig markant ud!
 -- 
 Armand.
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |