/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Probs. med starter på CB1100
Fra : --=Stone=--


Dato : 17-05-03 22:54

Jeg har godt nok stillet disse spørgsmål tiderlig i forbindelse med anden
tråd, men prøver lige igen, da det noglegange er bedst at dele sine
spørgsmål.

Jeg har lidt probs. med min starter, den takker ligsom over/ fanger ikke
rigtig, hvilket betyder en meget træls lyd af tandhjul som skurer, hvad er
der galt. ?
Når så den endlig tager ved, så er det som om den næsten ikke kan trække
motoren rundt... det går meget langsomt, så det er faktisk held når jeg kan
starte uden at skulle skubbe, el. bruge kunstig " ånde dræt " = strøm fra
bilen.

Der er tilsyneladende nok strøm på batteriet, men der er mere skrald på når
jeg tager strøm fra bilen, så kan den godt trække motoren rundt. Det ender
nok med at jeg forsøger med et nyt batteri...

Det skal også lige nævnes at jeg endnu ikke har fået monteret 1200 ccm
kittet, så der er altså normal kompresion i motoren...

Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style ( snart 1200ccm - ja ca. 1 mdr. ) )




 
 
Armand (18-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-05-03 01:34


--=Stone=-- <caraction@hotmail.com> skrev i en
news:3ec6af63$0$83050$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >
> Jeg har lidt probs. med min starter, den takker ligsom over/ fanger ikke
> rigtig, hvilket betyder en meget træls lyd af tandhjul som skurer, hvad er
> der galt. ?

I modsætning til auto-startere er der på 1100'eren ikke ét eneste tandhjul
der "griber ind" - Starterdrevet er en friløbsmekanisme!
Hvis den siger slemt er der gået et tandhjul et sted, og min første mistanke
vil være dét planet-gear der er integreret i starteren!

> Når så den endlig tager ved, så er det som om den næsten ikke kan trække
> motoren rundt... det går meget langsomt, så det er faktisk held når jeg
> kan starte uden at skulle skubbe, el. bruge kunstig " ånde dræt " = strøm
fra
> bilen.

Hvis der er noget mekanisk i vejen kan det være svært for batteriet at
trække dén modstand i starteren, så batteriet behøver ikke nødvendigvis at
være mere end almindeligt ude af kondition!

> Der er tilsyneladende nok strøm på batteriet, men der er mere skrald på
> når jeg tager strøm fra bilen, så kan den godt trække motoren rundt.
> Det ender nok med at jeg forsøger med et nyt batteri...

Hvorledes lader generatoren? Man skal kunne se en tydelig forskel i
forlygtens lys-intensitet ved gasgivning hvis der lades tilstrækkeligt!!

--
Armand.






--=Stone=-- (18-05-2003)
Kommentar
Fra : --=Stone=--


Dato : 18-05-03 08:10


>
> I modsætning til auto-startere er der på 1100'eren ikke ét eneste tandhjul
> der "griber ind" - Starterdrevet er en friløbsmekanisme!
> Hvis den siger slemt er der gået et tandhjul et sted, og min første
mistanke
> vil være dét planet-gear der er integreret i starteren!

Jeg må igang med at stille en diagnose på det, så jeg vil skille skidtet ad
idag.


> Hvis der er noget mekanisk i vejen kan det være svært for batteriet at
> trække dén modstand i starteren, så batteriet behøver ikke nødvendigvis at
> være mere end almindeligt ude af kondition!

Har lige målt på batteriet efter den metode som Jens Jacob Bager Jensen
beskriver, og alt er fint batteriet målte 12,6 V


> Hvorledes lader generatoren? Man skal kunne se en tydelig forskel i
> forlygtens lys-intensitet ved gasgivning hvis der lades tilstrækkeligt!!

Alt ok her også... så det er ikke et batteri skift der skal til..
Jeg må ind og kigge på de tandhjul.

Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style ( snart 1200ccm - ja ca. 1 mdr. ) )



Jens Jacob Bager Jen~ (18-05-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 18-05-03 07:31

> Der er tilsyneladende nok strøm på batteriet, men der er mere skrald på
når
> jeg tager strøm fra bilen, så kan den godt trække motoren rundt. Det ender
> nok med at jeg forsøger med et nyt batteri...

Hej Steen

Du kan da lige kontrollere dit batteri før du skifter det ud. Du
kontrollerer dit batteri ved at lade det fuldt op og kontrollere det med en
batteritester fra Statoil. Hvis det er er fuldt opladt og har stået en 5-8
timer bagefter skal det måle minimum 12,5V over polerne. Måler det 12,8V er
det perfekt og måler det 12,3 skal du skifte det ud. Et dårligt batteri
tager hårdt på dit ladesystem.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



--=Stone=-- (18-05-2003)
Kommentar
Fra : --=Stone=--


Dato : 18-05-03 08:11


> Du kan da lige kontrollere dit batteri før du skifter det ud. Du
> kontrollerer dit batteri ved at lade det fuldt op og kontrollere det med
en
> batteritester fra Statoil. Hvis det er er fuldt opladt og har stået en 5-8
> timer bagefter skal det måle minimum 12,5V over polerne. Måler det 12,8V
er
> det perfekt og måler det 12,3 skal du skifte det ud. Et dårligt batteri
> tager hårdt på dit ladesystem.

Alt ok, måler 12,6V så der skal vist ikke skiftes batteri.

Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style ( snart 1200ccm - ja ca. 1 mdr. ) )




Lars T. Thomsen (18-05-2003)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 18-05-03 10:31

> Du kan da lige kontrollere dit batteri før du skifter det ud. Du
> kontrollerer dit batteri ved at lade det fuldt op og kontrollere det med
en
> batteritester fra Statoil.

.... og gider man at tage til Statoil efter en batteritester, så kan man
lejlighedsvis bruge et voltmeter og måle polspændingen på batteriet i
ubelastet og belastet tilstand.

Her kan en kasseret forlygtepære bruges, hvis dens lange lys stadig er
intakt. Ellers kan målingen jo også foretages med batteriet isat i MC'en.

Hilsen
Lars



Armand (18-05-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-05-03 15:19


Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAMacoustics.auc.dk> skrev i en
news:ba7jsr$7lo$1@sunsite.dk...
> >
> Her kan en kasseret forlygtepære bruges, hvis dens lange lys stadig er
> intakt.

Shit!
Sidst jeg skiftede forlygtepære var det fordi at fjernlyset gik sig en tur,
og nu har jeg så gemt på den gamle pære, i mere end et år, til ingen
verdens
nytte


--
Armand.





karsten (18-05-2003)
Kommentar
Fra : karsten


Dato : 18-05-03 07:59

Inde i startermekanismen er der tre ruller, den mindste smule flade der
bliver slidt på disse ruller vil give de symptomer du beskriver.Rullerne med
fjedre koster kr. 275 hos Max MC Import. Det hus rullerne ligger i har det
med at revne, hvis det er er der kun at skifte. Du skal sandsynligvis også
skifte kul i selve startermotoren, pris ca.kr.95 pr stk.
Med bedste Hondahilsener,
Karsten



--=Stone=-- (18-05-2003)
Kommentar
Fra : --=Stone=--


Dato : 18-05-03 08:15


"karsten" <motormouth@pedal.dk> wrote in message
news:3ec72f0b$0$5174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Inde i startermekanismen er der tre ruller, den mindste smule flade der
> bliver slidt på disse ruller vil give de symptomer du beskriver.Rullerne
med
> fjedre koster kr. 275 hos Max MC Import. Det hus rullerne ligger i har det
> med at revne, hvis det er er der kun at skifte. Du skal sandsynligvis også
> skifte kul i selve startermotoren, pris ca.kr.95 pr stk.

Havde startermotoren skilt ad igår, det ser ud som om at kullene er ok.
Jeg går ud fra at de ruller du taler om er inde i selve starter motoren ?
Hvis ikke hvor lokalisere jeg dem så ?

Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style ( snart 1200ccm - ja ca. 1 mdr. ) )






karsten (18-05-2003)
Kommentar
Fra : karsten


Dato : 18-05-03 09:43

Bag venstre motordæksel, inde bagved tændingen, pas på når du tager
startermekanismen af, lidt uforsigtighed og der er fjedre og ruller over det
hele. Forøvrigt er minimumsmålet på brystet hvor rullerne griber fat 42,255.
Desværre har jeg ikke en scanner da jeg ellers kunne sende tegningerne til
dig.
karsten



--=Stone=-- (18-05-2003)
Kommentar
Fra : --=Stone=--


Dato : 18-05-03 09:50


"karsten" <motormouth@pedal.dk> wrote in message
news:3ec74785$0$5163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Bag venstre motordæksel, inde bagved tændingen, pas på når du tager
> startermekanismen af, lidt uforsigtighed og der er fjedre og ruller over
det
> hele. Forøvrigt er minimumsmålet på brystet hvor rullerne griber fat
42,255.
> Desværre har jeg ikke en scanner da jeg ellers kunne sende tegningerne til
> dig.
> karsten

Tak.. jeg forsøger !! vender lige tilbage hvis alt kikser ...

Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style ( snart 1200ccm - ja ca. 1 mdr. ) )





--=Stone=-- (18-05-2003)
Kommentar
Fra : --=Stone=--


Dato : 18-05-03 10:31


"karsten" <motormouth@pedal.dk> wrote in message
news:3ec74785$0$5163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Bag venstre motordæksel, inde bagved tændingen, pas på når du tager
> startermekanismen af, lidt uforsigtighed og der er fjedre og ruller over
det
> hele. Forøvrigt er minimumsmålet på brystet hvor rullerne griber fat
42,255.
> Desværre har jeg ikke en scanner da jeg ellers kunne sende tegningerne til
> dig.
> karsten

Tror jeg er med nu, det er, hvis jeg ikke tager helt fejl, også det man
kalder starter koblingen ?? el. er jeg gal på den !

Steen
CB1100F/R 85' Street Fighter Style ( snart 1200ccm - ja ca. 1 mdr. ) )



Claus Bjerre (18-05-2003)
Kommentar
Fra : Claus Bjerre


Dato : 18-05-03 22:28


>> Det hus rullerne ligger i har det med at revne, hvis det er er
der kun at skifte.

På min motor var alle 3 fjedre/splitter i starter koblingen på vej
ud gennem den 'blik-indpakning' som huset til rullerne ligger i.
De blev alle tre trykket på plads og blik-indpakningen fik nogle
svejseklatter, så nu starter den som en drøm (og naboerne er
sluppet for at skulle skubbe rundt med en gammel Honda.. )

(Jeg går ud fra at en CB1100F starter ser ud som en CB750F ditto)

Claus Bjerre



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177676
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409844
Brugere : 218896

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste