|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Skulle der ikke skæres ned på CD reklamer ~ Fra : Per Moreau
 | 
 Dato :  07-04-03 13:22
 | 
 |  | Snakkede musikbranchen ikke flot om at de skulle til at skære ned
 på de irriterende CD reklamer for nogle måneder siden ?
 TVD1 har lige banket 10 reklamer af efter hendanden for nogle
 totalt ligegyldige CD´ere.
 Deriblandt Pink´s gaaamle album der åbenbart ikke sælger siden
 de stadig gør reklame for den.
 
 Mvh
 Per M.
 
 
 
 
 |  |  | 
  David Rasmussen (07-04-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : David Rasmussen
 | 
 Dato :  07-04-03 14:42
 | 
 |  | Per Moreau wrote:
 > Snakkede musikbranchen ikke flot om at de skulle til at skære ned
 > på de irriterende CD reklamer for nogle måneder siden ?
 > TVD1 har lige banket 10 reklamer af efter hendanden for nogle
 > totalt ligegyldige CD´ere.
 > Deriblandt Pink´s gaaamle album der åbenbart ikke sælger siden
 > de stadig gør reklame for den.
 >
 
 Jeg hader at tænke på hvad den slags reklamer koster, og hvad det koster
 at markedsføre Jon etc. og hvad det gør ved prisen for det musik _jeg_
 køber. Grrrr. Fuck pladeselskaberne....
 
 
 
 |  |  | 
  Peter G (07-04-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter G
 | 
 Dato :  07-04-03 18:59
 | 
 |  | 
 
            David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:
 >køber. Grrrr. Fuck pladeselskaberne....
 Sig, mig, har du nogensinde _set_ et billede af ejeren af Sony og de 
 andre giganter?
 Jeg nøjes gerne med visse af de søde receptionister. 
 SN: Madonna - Human Nature
 -- 
 M.v.h. / Kind regards, Peter. Email address works.
 Gruppen har en OSS (Ofte Spurgte Spørgsmål), ja den har så:
Http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik Læs den venligst før du spørger i gruppen.
            
             |  |  | 
  MP Jakobsen (07-04-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MP Jakobsen
 | 
 Dato :  07-04-03 22:13
 | 
 |  | 
 "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
 news:b6rv6a$hc4$1@news.net.uni-c.dk...
 
 > Jeg hader at tænke på hvad den slags reklamer koster, og hvad det koster
 > at markedsføre Jon etc. og hvad det gør ved prisen for det musik _jeg_
 > køber. Grrrr. Fuck pladeselskaberne....
 
 Ja, ikke nok med det; Når der bliver reklameret meget for plader der ikke
 kan sælge sig selv, så betyder det desværre også at alt for mange mennesker
 køber dårlig musik, får en dårlig oplevelse, og ikke køber en god CD en
 anden gang.
 Men hvad, pladeselskaberne kan vel bare sige at det er piratkopieringens
 skyld at pladesalget falder... ogginokker!
 
 MP
 
 
 
 
 |  |  | 
  Tony Adams (09-04-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Tony Adams
 | 
 Dato :  09-04-03 09:20
 | 
 |  | 
 "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
 news:b6rv6a$hc4$1@news.net.uni-c.dk...
 > Per Moreau wrote:
 > > Snakkede musikbranchen ikke flot om at de skulle til at skære ned
 > > på de irriterende CD reklamer for nogle måneder siden ?
 > > TVD1 har lige banket 10 reklamer af efter hendanden for nogle
 > > totalt ligegyldige CD´ere.
 > > Deriblandt Pink´s gaaamle album der åbenbart ikke sælger siden
 > > de stadig gør reklame for den.
 > >
 >
 > Jeg hader at tænke på hvad den slags reklamer koster, og hvad det koster
 > at markedsføre Jon etc. og hvad det gør ved prisen for det musik _jeg_
 > køber. Grrrr. Fuck pladeselskaberne....
 
 Du tror ikke, at de hjælper på salget, øger fortjennesten, hvilket gør at de
 ikke behøver at hæve prisen?
 
 
 
 
 |  |  | 
   David Rasmussen (09-04-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : David Rasmussen
 | 
 Dato :  09-04-03 09:55
 | 
 |  | Tony Adams wrote:
 >>
 >>Jeg hader at tænke på hvad den slags reklamer koster, og hvad det koster
 >>at markedsføre Jon etc. og hvad det gør ved prisen for det musik _jeg_
 >>køber. Grrrr. Fuck pladeselskaberne....
 >
 >
 > Du tror ikke, at de hjælper på salget, øger fortjennesten, hvilket gør at de
 > ikke behøver at hæve prisen?
 >
 >
 
 Det hjælper muligvis på salget af Jon og Pink etc. Men det hjælper ikke
 på det generelle cd-salg. Hvis de nu lod være med at reklamere for det
 musik der ikke kan sælge sig selv, så ville det musik der godt kan
 (f.eks. det jeg køber), kunne sælges billigere. Alternativt kunne de
 differentiere prissætningen så den svarede til investeringen. Så ville
 en Jon-cd koste 800 kroner, og en Radiohead-cd ville koste 80. Det ville
 passe mig fint.
 
 /David
 
 
 
 |  |  | 
   Lars Bernau (09-04-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Bernau
 | 
 Dato :  09-04-03 18:41
 | 
 |  | Tony Adams wrote:
 >
 > "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse
 > news:b6rv6a$hc4$1@news.net.uni-c.dk...
 > > Per Moreau wrote:
 > > > Snakkede musikbranchen ikke flot om at de skulle til at skære ned
 > > > på de irriterende CD reklamer for nogle måneder siden ?
 > > > TVD1 har lige banket 10 reklamer af efter hendanden for nogle
 > > > totalt ligegyldige CD´ere.
 > > > Deriblandt Pink´s gaaamle album der åbenbart ikke sælger siden
 > > > de stadig gør reklame for den.
 > > >
 > >
 > > Jeg hader at tænke på hvad den slags reklamer koster, og hvad det koster
 > > at markedsføre Jon etc. og hvad det gør ved prisen for det musik _jeg_
 > > køber. Grrrr. Fuck pladeselskaberne....
 >
 > Du tror ikke, at de hjælper på salget, øger fortjennesten, hvilket gør at de
 > ikke behøver at hæve prisen?
 >
 Næ. Pladeselskaberne brokkede sig jo netop for et par måneder siden, at
 reklamerne ikke hjalp synderligt på CD salget, og at man netop derfor
 ville skære det.
 
 --
 Lars Bernau
 "Diskussioner bliver tit ødelagt af folk,
 der ved, hvad de taler om"
 K. Schumacher
 
 
 |  |  | 
 |  |