|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Ingen Quincunx i SOF2 !! Fra : Niels Bjørk Pedersen
 | 
 Dato :  04-06-02 19:17
 | 
 |  | Hvorfor kan jeg ikke slå Quincunx til i SOF2 ?? den er bare "greyed out" og
 jeg kan ikke slå det til eller fra.
 FSAA optionen kan jeg godt slå til - både 2x/4x.
 
 På activisions hjemme side står det kun virker ved GF3/GF4 kort. Jeg har
 GF3Ti-200 understøtter det da ikke quincunx også ?
 
 Jeg har prøvet med nVidia driver 21.81 og den nye 28.32 og det hjælper ikke.
 Jeg har set på ravensofts hjemme side at der er nogen der ikke engang kan
 aktivere FSAA ! samt en der har et GF4Ti-4600 med nVidia driver 28.32 og han
 kan heller IKKE aktivere quinqunx.
 
 I grafikkortets driver menu står det til at programmerne selv bestemmer
 anti-aliasing metoden, dvs jeg "forcer" ikke nogen anti-aliasing igennem.
 
 Fx jeg ville lige prøve at ændre på nogle grafiske indstillinger og satte
 dem på "high" - men når jeg startede spillet op på ny stod de på "medium",
 jeg prøvede alt (default indstillinger og bag efter ændre, og derefter
 "save" dem) for at få dem til at blive på "high".
 Den eneste løsning var at slette og geninstallere spillet hvilket underligt
 nok hjalp. Nu kan indstillingerne godt stå på "high" - og selv om jeg
 starter spillet op på ny.
 
 Jeg kunne hverken aktivere quincunx med de indstillinger spillet selv laver
 første gang det starter op, eller efter jeg selv ændrede dem.
 Og for at det ikke skal være løgn, så afinstallerede jeg det hele ->
 genstartede PC'en og geninstallerede spillet men de var nøjagtigt det samme
 IGEN.
 
 Har som sagt også prøvet med de nye drivere uden det hjalp.
 
 Sidst så kan man ikke konfigurere "æ,ø,å" knapperne i spillet - dvs når man
 starter spillet op på ny står bare "???" hvor disse taster sku' have været.
 
 Allersidst så kan man ikke ændre sproget i spillet ! hvergang man starter
 spillet op på ny (igen) slår det bare til bage på amerikansk !!
 
 Sig mig er SOF2 bare "buggy" af H til !!
 
 Jeg har taget en kopi af noget af "startup" kommandoen", som jeg får når
 SOF2 loader.
 -------- Client Initialization ----------
 Loading renderer.....
 --------- Initializing Renderer ----------
 Initializing OpenGL subsystem
 ....initializing QGL
 ....calling LoadLibrary( 'C:WINDOWSSYSTEMopengl32.dll' ): succeeded
 Checking for ARB multisample ... ignoring hvorfor ignorerer spillet dette ??
 
 ....setting mode 6: 1024 768 FS
 ....using desktop display depth of 32
 ....calling CDS: ok
 ....registered window class
 ....created window@0,0 (1024x768)
 Initializing OpenGL driver
 ....getting DC: succeeded
 ....GLW_ChoosePFD( 32, 24, 8 )
 ....49 PFDs found
 ....hardware acceleration found
 ....PIXELFORMAT 5 selected
 ....creating GL context: succeeded
 ....making context current: succeeded
 ....display frequency = 0 Hz
 ....using GL_EXT_texture_edge_clamp
 ....using GL_EXT_secondary_color
 ....ignoring GL_NV_register_combiners
 ....using GL_NV_vertex_array_range - mem(3906 Kb) - priority(0.5)
 ....using GL_NV_fence - initial fences(1000)
 ....GL_ATI_pn_triangles not found
 Initializing OpenGL extensions
 ....using GL_EXT_texture_env_add
 ....GL_EXT_texture_filter_anisotropic available (max 8.000000)
 ....using WGL_EXT_swap_control
 ....using GL_ARB_multitexture
 ....using GL_EXT_compiled_vertex_array
 ....using GL_EXT_point_parameters
 Freeing shader text .....
 Loading shader text .....
 ...... 5318 shader definitions loaded
 
 GL_VENDOR: NVIDIA Corporation
 GL_RENDERER: GeForce3/AGP/3DNOW!
 GL_VERSION: 1.3.0
 
 GL_EXTENSIONS: GL_ARB_imaging GL_ARB_multisample GL_ARB_multitexture
 GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression
 GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine
 GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_transpose_matrix GL_S3_s3tc
 Her ses det at der undersøttets ARB multisampling (=Quincunx), men hvorfor
 bruger den det ikke i spillet ?
 
 GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_minmax
 GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_compiled_vertex_array
 GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_packed_pixels
 GL_EXT_paletted_texture GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal
 GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color
 GL_EXT_shared_texture_palette GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texture3D
 GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_edge_clamp
 GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3
 GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod
 GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_object GL_EXT_vertex_array
 GL_EXT_vertex_weighting GL_IBM_texture_mirrored_repeat GL_KTX_buffer_region
 GL_NV_blend_square GL_NV_copy_depth_to_color GL_NV_evaluators GL_NV_fence
 GL_NV_fog_distance GL_NV_light_max_exponent GL_NV_multisample_filter_hint
 GL_NV_packed_depth_stencil GL_NV_register_combiners
 GL_NV_register_combiners2 GL_NV_texgen_reflection
 GL_NV_texture_compression_vtc GL_NV_texture_env_combine4
 GL_NV_texture_rectangle GL_NV_texture_shader GL_NV_texture_shader2
 GL_NV_vertex_array_range GL_NV_vertex_array_range2 GL_NV_vertex_program
 GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_lod
 GL_SGIX_depth_texture GL_SGIX_shadow GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_swap_control
 
 WGL_EXTENSIONS: WGL_ARB_buffer_region WGL_ARB_extensions_string
 WGL_ARB_multisample WGL_ARB_pbuffer WGL_ARB_pixel_format
 WGL_EXT_extensions_string WGL_EXT_swap_control
 
 GL_MAX_TEXTURE_SIZE: 4096
 GL_MAX_ACTIVE_TEXTURES_ARB: 4
 
 PIXELFORMAT: color(32-bits) Z(24-bit) stencil(8-bits)
 MODE: 6, 1024 x 768 fullscreen hz:N/A
 GAMMA: hardware w/ 1 overbright bits
 CPU: Athlon/Duron (model 6) at 1543 MHz
 OS: Win98SE (95)
 
 rendering primitives: single glDrawElements
 Multitexture: enabled
 Secondary color: enabled
 Register Combiners: disabled
 VAR: enabled
 Fence: enabled
 PN triangles: disabled
 Compiled vertex arrays: enabled
 Texenv add: enabled
 Point parameters :enabled
 Anisotropic level: 8.000000
 Texturemode: GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR
 Picmip: 0 (Min: 0)
 No mip mip: 0
 LOD bias: 0 (0/-1)
 Compressed solid texture format: GL_COMPRESSED_RGBA_DXT5
 Compressed alpha texture format: GL_COMPRESSED_RGBA_DXT5
 Uncompressed solid texture format: GL_RGB8
 Uncompressed alpha texture format: GL_RGBA8
 Lightmap/fog texture format: GL_RGB8
 Cinematic texture format: GL_RGB8
 ---------- Initializing Shaders
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Wizeguy (05-06-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Wizeguy
 | 
 Dato :  05-06-02 12:39
 | 
 |  | 
 "Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> wrote in message
 news:ws7L8.17699$N46.789003@news010.worldonline.dk...
 > Hvorfor kan jeg ikke slå Quincunx til i SOF2 ?? den er bare "greyed out"
 og
 > jeg kan ikke slå det til eller fra.
 > FSAA optionen kan jeg godt slå til - både 2x/4x.
 
 Jeg har et GeForce4 Ti4400 og samme problem - Quincunx er "greyed out" inde
 i menuen. Men så vidt jeg kan se virker Quincunx hvis man slår det til i
 nVidia kontrolpanelet.
 
 > På activisions hjemme side står det kun virker ved GF3/GF4 kort. Jeg har
 > GF3Ti-200 understøtter det da ikke quincunx også ?
 
 Jo, det gør det.
 
 Vi må vente bare på, at Raven kommer med en patch der retter problemet.
 Forresten er de er også klar over, at spillet kører ret dårligt selv på
 high-end maskiner, og derfor arbejdes der på en patch som skulle give bedre
 ydelse.
 --
 Med venlig hilsen
 Anders
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Poul Erik Pedersen (05-06-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Poul Erik Pedersen
 | 
 Dato :  05-06-02 15:30
 | 
 |  | Ja - jeg glæder mig VIRKELIG MEGET til en patch - spillet lugter meget af
 ikke at have været ordentligt programmeret.
 
 Det kan heller ikk' passe at man skal have et GF5 og 3Ghz for at kunne køre
 det med nogenlunde gode FPS - ingen bevis på dårlig optimering af spillets
 grafik-kode/motor.
 
 Nå, men vi venter på en patch activision/ravensoft - og det helst ASAP !!.
 MVH
 Niels
 
 
 
 Wizeguy <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:wLmL8.18336$N46.827856@news010.worldonline.dk...
 >
 > "Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> wrote in message
 > news:ws7L8.17699$N46.789003@news010.worldonline.dk...
 > > Hvorfor kan jeg ikke slå Quincunx til i SOF2 ?? den er bare "greyed out"
 > og
 > > jeg kan ikke slå det til eller fra.
 > > FSAA optionen kan jeg godt slå til - både 2x/4x.
 >
 > Jeg har et GeForce4 Ti4400 og samme problem - Quincunx er "greyed out"
 inde
 > i menuen. Men så vidt jeg kan se virker Quincunx hvis man slår det til i
 > nVidia kontrolpanelet.
 >
 > > På activisions hjemme side står det kun virker ved GF3/GF4 kort. Jeg har
 > > GF3Ti-200 understøtter det da ikke quincunx også ?
 >
 > Jo, det gør det.
 >
 > Vi må vente bare på, at Raven kommer med en patch der retter problemet.
 > Forresten er de er også klar over, at spillet kører ret dårligt selv på
 > high-end maskiner, og derfor arbejdes der på en patch som skulle give
 bedre
 > ydelse.
 > --
 > Med venlig hilsen
 > Anders
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |