|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Heroes of might and magic IV Fra : Dorthe Frederiksen
 | 
 Dato :  01-04-02 15:29
 | 
 |  | 
 
            Det er det sejeste jeg har prøvet - i hvert fald næsten - og hvis man kan
 lide III er IV i hvert fald en fantastisk fortsættelse.
 Dorthe   |  |  | 
  Beatie (01-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Beatie
 | 
 Dato :  01-04-02 16:20
 | 
 |  | 
 
            Der må jeg nok være totalt uenig !
 Årets største flop
 Beatie     "Dorthe Frederiksen" <dorthefrederiksen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ca86de5@news...
 > Det er det sejeste jeg har prøvet - i hvert fald næsten - og hvis man kan
 > lide III er IV i hvert fald en fantastisk fortsættelse.
 >
 > Dorthe   >
 >
            
             |  |  | 
  rasmus carlsen (02-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : rasmus carlsen
 | 
 Dato :  02-04-02 15:25
 | 
 |  | 
 "Beatie" <munk@teknik.dk> skrev i en meddelelse
 news:a89te2$mnm$1@news.cybercity.dk...
 > Der må jeg nok være totalt uenig !
 >
 > Årets største flop
 >
 > Beatie     >
 >
 > "Dorthe Frederiksen" <dorthefrederiksen@mailme.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3ca86de5@news...
 > > Det er det sejeste jeg har prøvet - i hvert fald næsten - og hvis man
 kan
 > > lide III er IV i hvert fald en fantastisk fortsættelse.
 > >
 > > Dorthe   > >
 > >
 >
 >også jeg ... selv efter et par dage med Heroes 4 synes jeg stadig det er en
 skuffelse ...
            
             |  |  | 
   JH (02-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JH
 | 
 Dato :  02-04-02 17:18
 | 
 |  | > "Beatie" skrev:
 
 > > Årets største flop
 
 > > "Dorthe Frederiksen"  skrev i en meddelelse
 
 > >også jeg ... selv efter et par dage med Heroes 4 synes jeg stadig det
 er en
 > skuffelse ...
 
 
 Hvorfor er det så dårligt?
 
 JH
 
 
 
 
 |  |  | 
    Henrik Steen Larsen (03-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Steen Larsen
 | 
 Dato :  03-04-02 15:08
 | 
 |  | > Hvorfor er det så dårligt?
 
 Hvor er det lige, at det er grundlæggende anderledes end HM&M3?
 
 Det at ens hero også er inde i kampen er sgu ikke godt nok til at
 retfærdigøre et nyt spil.
 
 mvh
 Henrik
 *godt skuffet*
 
 
 
 
 |  |  | 
     rasmus carlsen (03-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : rasmus carlsen
 | 
 Dato :  03-04-02 15:21
 | 
 |  | 
 "Henrik Steen Larsen" <hsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 news:3cab0db0$0$78755$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Hvorfor er det så dårligt?
 >
 > Hvor er det lige, at det er grundlæggende anderledes end HM&M3?
 >
 > Det at ens hero også er inde i kampen er sgu ikke godt nok til at
 > retfærdigøre et nyt spil.
 >
 > mvh
 > Henrik
 > *godt skuffet*
 >
 enig - og så fylder hero-stats de´n halve skærm ... og så er det ikke til at
 gennemskue kmaphandlingerne ... og figurerne er for små og spillet kører
 langsomt ... ja - der er meget i vejen med Heroes 4. Det havde været at
 foretrække at få en stor stang nye baner til H3
 
 
 
 
 |  |  | 
      ASKF (03-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : ASKF
 | 
 Dato :  03-04-02 15:54
 | 
 |  | 
 
            rasmus carlsen ytrede sig i
 <3cab0fcf$0$78789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> med dette: 
 >
 >"Henrik Steen Larsen" <hsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 >news:3cab0db0$0$78755$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >> > Hvorfor er det så dårligt?
 >>
 >> Hvor er det lige, at det er grundlæggende anderledes end HM&M3?
 >>
 >> Det at ens hero også er inde i kampen er sgu ikke godt nok til at
 >> retfærdigøre et nyt spil.
 >>
 >> mvh
 >> Henrik
 >> *godt skuffet*
 >>
 >enig - og så fylder hero-stats deŽn halve skærm ... og så er det ikke til at
 >gennemskue kmaphandlingerne ... og figurerne er for små og spillet kører
 >langsomt ... ja - der er meget i vejen med Heroes 4. Det havde været at
 >foretrække at få en stor stang nye baner til H3
 Hmm, det lyder ikke som om det er værd at købe    Er kampangerne i det mindste OK?
 Jeg ender nok med at købe spillet alligevel, trods den megen negative
 omtale, håber blot på at M&M IX ikke også skuffer.
 -- 
 Mvh
 Allan Stig Kiilerich Frederiksen 
            
             |  |  | 
       rasmus carlsen (03-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : rasmus carlsen
 | 
 Dato :  03-04-02 17:17
 | 
 |  | 
 "ASKF" <askf@privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:bm5mau87mlqn5dhl387v74gan3f3b7anf5@4ax.com...
 > rasmus carlsen ytrede sig i
 > <3cab0fcf$0$78789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> med dette:
 >
 > >
 > >"Henrik Steen Larsen" <hsl@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
 > >news:3cab0db0$0$78755$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > >> > Hvorfor er det så dårligt?
 > >>
 > >> Hvor er det lige, at det er grundlæggende anderledes end HM&M3?
 > >>
 > >> Det at ens hero også er inde i kampen er sgu ikke godt nok til at
 > >> retfærdigøre et nyt spil.
 > >>
 > >> mvh
 > >> Henrik
 > >> *godt skuffet*
 > >>
 > >enig - og så fylder hero-stats deZn halve skærm ... og så er det ikke til
 at
 > >gennemskue kmaphandlingerne ... og figurerne er for små og spillet kører
 > >langsomt ... ja - der er meget i vejen med Heroes 4. Det havde været at
 > >foretrække at få en stor stang nye baner til H3
 >
 > Hmm, det lyder ikke som om det er værd at købe    >
 > Er kampangerne i det mindste OK?
 >
 > Jeg ender nok med at købe spillet alligevel, trods den megen negative
 > omtale, håber blot på at M&M IX ikke også skuffer.
 > --
 > Mvh
 > Allan Stig Kiilerich Frederiksen
 jeg vil nu godt trække lidt i land ... det bliver sjovere med tiden. Men
 tager lang tid inden man fatter hele systemet og hvad der gør hvad og
 logikken i kampene osv ...
            
             |  |  | 
      Claus Nielsen (03-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Nielsen
 | 
 Dato :  03-04-02 21:46
 | 
 |  | 
 
            >... og så fylder hero-stats de´n halve skærm ... 
 Interfacet er i det hele tagte lidt mærkeligt... hvorfor har man
 f.eks. valgt at placere knapper helt oppe i højre hjørne? Og man kan
 kun se 3 heroes på én gang - og så skal man til at scrolle i listen!?
 Dét er bestemt ikke nogen forbedring i forhold til 3'eren. Det er sgu'
 for dårligt. Hele baren ude til højre er enormt sjusket lavet.
 >... og spillet kører langsomt ...
 Ja, det virker generelt noget tungt i det. Ikke sådan at det på nogen
 måde er uspilleligt, men små gener der lige er nok til at irritere.
 Værst er den måde de rider rundt på. Det virker... hakkende. Dog ikke
 på samme måde som hvis ens maskine havde været lam, men... bare
 hakkende.
 > Det havde været at foretrække at få en stor stang nye baner til H3
 Mmm... savle.  :)
 Mvh, Claus
 ---
 e-mail: cnn@post6.tele.dk
 homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn |  |  | 
       iddqd@worldonline.dk (04-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : iddqd@worldonline.dk
 | 
 Dato :  04-04-02 09:49
 | 
 |  | Claus Nielsen wrote:
 
 > >... og så fylder hero-stats de´n halve skærm ...
 >
 > Interfacet er i det hele tagte lidt mærkeligt... hvorfor har man
 > f.eks. valgt at placere knapper helt oppe i højre hjørne? Og man kan
 > kun se 3 heroes på én gang - og så skal man til at scrolle i listen!?
 > Dét er bestemt ikke nogen forbedring i forhold til 3'eren. Det er sgu'
 > for dårligt. Hele baren ude til højre er enormt sjusket lavet.
 >
 
 Sjusket synes jeg ikke, men snarer så har man forsøgt at gøre det grafisk
 lækkert hvilket fylder. Jeg synes grafikken er ret flot, men man savner et
 "expert view" eller noget i den stil hvor man får mere info på samme
 plads.
 
 
 
 
 
 >
 > >... og spillet kører langsomt ...
 >
 > Ja, det virker generelt noget tungt i det. Ikke sådan at det på nogen
 > måde er uspilleligt, men små gener der lige er nok til at irritere.
 > Værst er den måde de rider rundt på. Det virker... hakkende. Dog ikke
 > på samme måde som hvis ens maskine havde været lam, men... bare
 > hakkende.
 >
 
 Det forstår jeg slet ikke, det kører fint her (cel566@850, 256 MB og
 KyroII).
 
 
 
 >
 > > Det havde været at foretrække at få en stor stang nye baner til H3
 >
 
 Jeg er godt tilfreds, men det tager tid at sætte sig ind i de mange nye
 detaljer omkring heltene så det er vigtigt at give det en chance. Det
 eneste som jeg er utilfreds med er at man ikke kan spille i højere
 opløsninger og så alle manualerne ikke foreligger på tryk - det sidste er
 altså for nærigt.
 
 Mvh
 
 Bruno
 
 
 
 |  |  | 
        rasmus carlsen (04-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : rasmus carlsen
 | 
 Dato :  04-04-02 10:38
 | 
 |  | 
 <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
 news:3CAC1390.883D67B3@worldonline.dk...
 > Claus Nielsen wrote:
 >
 > > >... og så fylder hero-stats de´n halve skærm ...
 > >
 > > Interfacet er i det hele tagte lidt mærkeligt... hvorfor har man
 > > f.eks. valgt at placere knapper helt oppe i højre hjørne? Og man kan
 > > kun se 3 heroes på én gang - og så skal man til at scrolle i listen!?
 > > Dét er bestemt ikke nogen forbedring i forhold til 3'eren. Det er sgu'
 > > for dårligt. Hele baren ude til højre er enormt sjusket lavet.
 > >
 >
 > Sjusket synes jeg ikke, men snarer så har man forsøgt at gøre det grafisk
 > lækkert hvilket fylder. Jeg synes grafikken er ret flot, men man savner et
 > "expert view" eller noget i den stil hvor man får mere info på samme
 > plads.
 >
 >
 >
 >
 >
 > >
 > > >... og spillet kører langsomt ...
 > >
 > > Ja, det virker generelt noget tungt i det. Ikke sådan at det på nogen
 > > måde er uspilleligt, men små gener der lige er nok til at irritere.
 > > Værst er den måde de rider rundt på. Det virker... hakkende. Dog ikke
 > > på samme måde som hvis ens maskine havde været lam, men... bare
 > > hakkende.
 > >
 >
 > Det forstår jeg slet ikke, det kører fint her (cel566@850, 256 MB og
 > KyroII).
 >
 >
 >
 > >
 > > > Det havde været at foretrække at få en stor stang nye baner til H3
 > >
 >
 > Jeg er godt tilfreds, men det tager tid at sætte sig ind i de mange nye
 > detaljer omkring heltene så det er vigtigt at give det en chance. Det
 > eneste som jeg er utilfreds med er at man ikke kan spille i højere
 > opløsninger og så alle manualerne ikke foreligger på tryk - det sidste er
 > altså for nærigt.
 >
 > Mvh
 >
 > Bruno
 
 
 yes - det det sidste er i al fald rigtigt. Det er ikke til at gennemskue
 hvad man kan og ikke kan. F.eks kan man jo give sine dyr skjold, sværd osv
 .... men jeg kan ikke se det ændrer på deres evner ...
 
 
 
 
 |  |  | 
         Rune Manscher (04-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Manscher
 | 
 Dato :  04-04-02 11:04
 | 
 |  | "rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
 news:3cac1f29$0$11928$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 >
 > <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3CAC1390.883D67B3@worldonline.dk...
 > > Claus Nielsen wrote:
 [klip]
 >
 > > Jeg er godt tilfreds, men det tager tid at sætte sig ind i de mange nye
 > > detaljer omkring heltene så det er vigtigt at give det en chance. Det
 > > eneste som jeg er utilfreds med er at man ikke kan spille i højere
 > > opløsninger og så alle manualerne ikke foreligger på tryk - det sidste
 er
 > > altså for nærigt.
 > >
 > > Mvh
 > >
 > > Bruno
 >
 >
 > yes - det det sidste er i al fald rigtigt. Det er ikke til at gennemskue
 > hvad man kan og ikke kan. F.eks kan man jo give sine dyr skjold, sværd osv
 > ... men jeg kan ikke se det ændrer på deres evner ...
 
 Det ændrer heller ikke på deres evner, for de kan ikke udstyres med tingene,
 kun bære dem. Ligesom dine helte har en rygsæk med overskydende grej, så kan
 dine 'dyr' etc. kun holde ting for dig (eller samle artifacts etc. på
 kortet).
 
 *Rune
 
 
 
 
 |  |  | 
          rasmus carlsen (04-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : rasmus carlsen
 | 
 Dato :  04-04-02 11:12
 | 
 |  | 
 "Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:a8h8eh$1ocb$1@news.cybercity.dk...
 > "rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message
 > news:3cac1f29$0$11928$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > >
 > > <iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
 > > news:3CAC1390.883D67B3@worldonline.dk...
 > > > Claus Nielsen wrote:
 > [klip]
 > >
 > > > Jeg er godt tilfreds, men det tager tid at sætte sig ind i de mange
 nye
 > > > detaljer omkring heltene så det er vigtigt at give det en chance. Det
 > > > eneste som jeg er utilfreds med er at man ikke kan spille i højere
 > > > opløsninger og så alle manualerne ikke foreligger på tryk - det sidste
 > er
 > > > altså for nærigt.
 > > >
 > > > Mvh
 > > >
 > > > Bruno
 > >
 > >
 > > yes - det det sidste er i al fald rigtigt. Det er ikke til at gennemskue
 > > hvad man kan og ikke kan. F.eks kan man jo give sine dyr skjold, sværd
 osv
 > > ... men jeg kan ikke se det ændrer på deres evner ...
 >
 > Det ændrer heller ikke på deres evner, for de kan ikke udstyres med
 tingene,
 > kun bære dem. Ligesom dine helte har en rygsæk med overskydende grej, så
 kan
 > dine 'dyr' etc. kun holde ting for dig (eller samle artifacts etc. på
 > kortet).
 >
 > *Rune
 >
 ja det var jeg næsten også blevet enig med mig selv om ...
 
 
 
 
 |  |  | 
        Claus Nielsen (04-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Nielsen
 | 
 Dato :  04-04-02 21:35
 | 
 |  | 
 
            >> >... og spillet kører langsomt ...
 >>
 >> Ja, det virker generelt noget tungt i det. Ikke sådan at det på nogen
 >> måde er uspilleligt, men små gener der lige er nok til at irritere.
 >> Værst er den måde de rider rundt på. Det virker... hakkende. Dog ikke
 >> på samme måde som hvis ens maskine havde været lam, men... bare
 >> hakkende.
 >
 >Det forstår jeg slet ikke, det kører fint her (cel566@850, 256 MB og
 >KyroII).
 Okay, lad mig omformulere - "hakkende" var nok et forkert ord. Når de
 rider ser det ud som om de bevæger sig i små ryk - det er på ingen
 måde en "flydende" bevægelse. Det hakker ikke som sådan. Jeg går ud
 fra, at det skal sandsynligvis se om som, hesten virkelig rider - men
 det driver mig til vanvid!  :)
 Med min Duron 650@850, 1 Gb og GF3 Ti500 måtte det heller ikke gerne
 være tilfældet. Men når det så er sagt, så må jeg dog erkende - efter
 nu at have prøvet det mere - at der faktisk er noget der kører sløvt -
 sløvt ligesom i langsom computer... at scrolle på selve adventure map
 er ikke for små børn. Hvordan kan man da overhovedet udgive sådan
 noget!? Et spil må under ingen omstændigheder være dårligere end dets
 forgængere - uanset hvad man så ellers mener man har tilført af
 nye/opdaterede features. Grafikken (som jeg ikke specielt begejstret
 for) kan på ingen måde opveje de ulemper spillet har fået siden HOMM3.
 Skal siges jeg kører i 1280x1024 - prøvede at skifte tilbage til
 1024x768, men så kunne jeg jo ingenting se på adventure map...
 En anden ting der gør spillet tungt at bruge er, at "klik-faktoren"
 umiddelbart er blevet en del større siden HOMM3 - ja, faktisk virker
 det en smule generende, med de utalliger små dialoger der skal klikkes
 væk. Så slemt var det nu ikke i HOMM3.
 En sidste ting... er det bare mig, eller hvor er knappen til at skifte
 til næste hero? Er der ingen!? Skal jeg virkelig scrolle i hero-listen
 og/eller sidde og trykke på H - det virker måske som en bagatel, men
 det var nok en af mine mest-brugte knapper i HOMM3.  :)
 Mvh, Claus
 ---
 e-mail: cnn@post6.tele.dk
 homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn |  |  | 
         Rune Manscher (05-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rune Manscher
 | 
 Dato :  05-04-02 08:06
 | 
 |  | "Claus Nielsen" <cnn@post6.tele.dk> wrote in message
 news:hadpau086foouhq9vfdf0o6vg2l01i8p1r@4ax.com...
 > >> >... og spillet kører langsomt ...
 [klip]
 
 > En anden ting der gør spillet tungt at bruge er, at "klik-faktoren"
 > umiddelbart er blevet en del større siden HOMM3 - ja, faktisk virker
 > det en smule generende, med de utalliger små dialoger der skal klikkes
 > væk. Så slemt var det nu ikke i HOMM3.
 
 Du kan jo altid trykke Tab, og så skrive nwcGoSolo - så slipper du for at
 klikke så meget.
 
 *Rune
 
 
 
 
 |  |  | 
         iddqd@worldonline.dk (05-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : iddqd@worldonline.dk
 | 
 Dato :  05-04-02 10:19
 | 
 |  | 
 
            Claus Nielsen wrote:
 > Okay, lad mig omformulere - "hakkende" var nok et forkert ord. Når de
 > rider ser det ud som om de bevæger sig i små ryk - det er på ingen
 > måde en "flydende" bevægelse. Det hakker ikke som sådan. Jeg går ud
 > fra, at det skal sandsynligvis se om som, hesten virkelig rider - men
 > det driver mig til vanvid!  :)
 >
 Hmm, ikke noget jeg har bemærket. Jeg skal kigge efeter det - på den anden
 side hvis ikke jeg ser det så driver det mig ikke til vanvid - hmm   >
 > Med min Duron 650@850, 1 Gb og GF3 Ti500 måtte det heller ikke gerne
 > være tilfældet. Men når det så er sagt, så må jeg dog erkende - efter
 > nu at have prøvet det mere - at der faktisk er noget der kører sløvt -
 > sløvt ligesom i langsom computer... at scrolle på selve adventure map
 > er ikke for små børn. Hvordan kan man da overhovedet udgive sådan
 > noget!? Et spil må under ingen omstændigheder være dårligere end dets
 > forgængere - uanset hvad man så ellers mener man har tilført af
 > nye/opdaterede features. Grafikken (som jeg ikke specielt begejstret
 > for) kan på ingen måde opveje de ulemper spillet har fået siden HOMM3.
 >
 > Skal siges jeg kører i 1280x1024 - prøvede at skifte tilbage til
 > 1024x768, men så kunne jeg jo ingenting se på adventure map...
 >
 Kører selv 1280*1024 og jeg kan virkelig ikke genkende din beskrivelse,
 måske et grafikdriver problemer eller for meget ram! (Hvis de har kodet det
 dumt så kunne for meget ram godt give problemer).
 >
 > En anden ting der gør spillet tungt at bruge er, at "klik-faktoren"
 > umiddelbart er blevet en del større siden HOMM3 - ja, faktisk virker
 > det en smule generende, med de utalliger små dialoger der skal klikkes
 > væk. Så slemt var det nu ikke i HOMM3.
 >
 Man savner en expert mode, for jeg vil godt give dig ret i at der er lidt
 for mange dialoger af typen "Vil du bekræfte det valg du lige har gjort...".
 Mvh
 Bruno
            
             |  |  | 
        Lars Lauridsen (06-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Lauridsen
 | 
 Dato :  06-04-02 21:36
 | 
 |  | 
 <iddqd@worldonline.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:3CAC1390.883D67B3@worldonline.dk...
 [SNIP]
 > > > Det havde været at foretrække at få en stor stang nye baner til H3
 > >
 
 Der er jeg så uenig, jeg var kørt lidt træt i det gamle Heroes.
 
 > Jeg er godt tilfreds, men det tager tid at sætte sig ind i de mange nye
 > detaljer omkring heltene så det er vigtigt at give det en chance. Det
 > eneste som jeg er utilfreds med er at man ikke kan spille i højere
 > opløsninger og så alle manualerne ikke foreligger på tryk - det sidste er
 > altså for nærigt.
 
 Enig. Desuden forhøjer det jo nok antallet af piratkopier, at der ikke er
 den fordel ved at KØBE spillet.
 
 Mvh.
 Lars
 
 PS: Ved i andre egentlig, om multiplayer delen følger med, hvis man køber
 spillet senere. Der er jo forlydender om en ny sending d. 12. hvor der måske
 er multiplayer med?
 
 
 
 
 
 |  |  | 
         JH (07-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JH
 | 
 Dato :  07-04-02 10:02
 | 
 |  | 
 "Lars Lauridsen"
 > > Jeg er godt tilfreds, men det tager tid at sætte sig ind i de mange
 nye
 > > detaljer omkring heltene så det er vigtigt at give det en chance.
 Det
 > > eneste som jeg er utilfreds med er at man ikke kan spille i højere
 > > opløsninger og så alle manualerne ikke foreligger på tryk - det
 sidste er
 > > altså for nærigt.
 >
 > Enig. Desuden forhøjer det jo nok antallet af piratkopier, at der ikke
 er
 > den fordel ved at KØBE spillet.
 Nemlig - og det gør en endnu mere sur,
 at der i US-udgaven er en papir-manual.
 Hvorfor f..... skal vi her i EU så spises af
 med en .pdf manual?
 Det samme svineri gør sig iø gældende for
 Might and Magic IX fra samme firma.
 Baldurs Gate 2 udkom i US med lækker ringsbinds
 manual i a5 størrelse.
 Her i EU fik vi godt nok en papir-manual med.
 Men den var skrevet med en lillebitte font,
 så man skulle bruge lup for at læse den.
 Dog var der en .pdf med,
 Men man skriver jo ikke lige 300 sider ud
 på sin blækprinter.
 Jeg ville håbe at alle EU'ere ville vente
 med at købe disse "rip-off" versioner af
 EU-spil indtil de røg i tilbudskurven -
 i gold version med den uundgåelige exp-pack.
 Det er den eneste måde at stoppe den slags.
 Meen det er jo desværre ønsketænkning    Bare lige mit sure opstød.
  JH
            
             |  |  | 
          Gizmoduck (07-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gizmoduck
 | 
 Dato :  07-04-02 17:59
 | 
 |  | On Sun, 7 Apr 2002 11:01:33 +0200, "JH" <jyhj@eurosport.com> wrote:
 
 >
 >"Lars Lauridsen"
 >> > Jeg er godt tilfreds, men det tager tid at sætte sig ind i de mange
 >nye
 >> > detaljer omkring heltene så det er vigtigt at give det en chance.
 >Det
 >> > eneste som jeg er utilfreds med er at man ikke kan spille i højere
 >> > opløsninger og så alle manualerne ikke foreligger på tryk - det
 >sidste er
 >> > altså for nærigt.
 >>
 >> Enig. Desuden forhøjer det jo nok antallet af piratkopier, at der ikke
 >er
 >> den fordel ved at KØBE spillet.
 >
 >
 >Nemlig - og det gør en endnu mere sur,
 >at der i US-udgaven er en papir-manual.
 >Hvorfor f..... skal vi her i EU så spises af
 >med en .pdf manual?
 >Det samme svineri gør sig iø gældende for
 >Might and Magic IX fra samme firma.
 
 
 øh?
 
 jeg sidder her med en nydelig papirudgave af manualen...jeg købte min
 kopi af spillet gennem en biks der hedder electronic boutique eller
 sådan noget
 
 --
 
 Gizmoduck
 
 
 "I feel like I'm on pins and needles
 How many bands can rip-off the Beatles?
 And every day there is another
 Band that gets big by playing a cover"
 
 Suicidal Tendencies "Pop Songs"
 
 
 |  |  | 
           JH (08-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : JH
 | 
 Dato :  08-04-02 09:26
 | 
 |  | > >Nemlig - og det gør en endnu mere sur,
 > >at der i US-udgaven er en papir-manual.
 > >Hvorfor f..... skal vi her i EU så spises af
 > >med en .pdf manual?
 > >Det samme svineri gør sig iø gældende for
 > >Might and Magic IX fra samme firma.
 >
 >
 > øh?
 >
 > jeg sidder her med en nydelig papirudgave af manualen...jeg købte min
 > kopi af spillet gennem en biks der hedder electronic boutique eller
 > sådan noget
 
 OK. Det er så fordi EB sælger de amerikanske udgaver.
 Det er jo også et US-firma.
 UK udgaven har som sagt kun .pdf manual.
 
 Meget rart at vide -- JH
 
 
 
 
 
 |  |  | 
            Claus Nielsen (08-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Nielsen
 | 
 Dato :  08-04-02 17:09
 | 
 |  | 
 
            >> >Nemlig - og det gør en endnu mere sur,
 >> >at der i US-udgaven er en papir-manual.
 >> >Hvorfor f..... skal vi her i EU så spises af
 >> >med en .pdf manual?
 >> jeg sidder her med en nydelig papirudgave af manualen...jeg købte min
 >> kopi af spillet gennem en biks der hedder electronic boutique eller
 >> sådan noget
 >OK. Det er så fordi EB sælger de amerikanske udgaver.
 >UK udgaven har som sagt kun .pdf manual.
 Mnja, lad os lige få helt styr på hvad der menes med "manual"... mit
 eksemplar købt i Fona har også en papirmanual - men kun en lille tynd
 sag på 20 sider, som jo ikke er helt den samme som den 128-siders
 PDF-manual der ligger på CD'en. Men næsten.  ;)
 Man kan desuden se forskel på den amerikanske og europæiske version;
 den amerikanske kasse er rød, mens den europæiske er gul.
 Mvh, Claus
 ---
 e-mail: cnn@post6.tele.dk
 homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn |  |  | 
       Mercenary (04-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mercenary
 | 
 Dato :  04-04-02 19:14
 | 
 |  | 
 
            Jeg må tilstå at jeg finder spillet ganske godt. Det tog da lidt tid at
 vænne sig til det nye interface, men alt i alt synes jeg at spillet er
 forbedredt væsentligt på flere punkter.
 1. Helt ny grafisk motor. Stadig 2-deminsionelt, men meget flottere end de
 tidligere spil.
 2. Du kan bruge dine helte på slagmarken. Og du kan bruge dine tropper UDEN
 at være nødt til at købe en ny helt til at lede dem.
 3. Det nye spell-system er mere afbalanceret. Det er ikke længere muligt at
 lave en super troldmand i løbet af den tid det tager at udforske 1/4 af
 kortet. Desuden kan jeg godt lide idéen med inddelingen i skoler, så man
 ikke kan lære alle de spells der findes.
 4. Man kan nu udstationere vagtposter ved ens resource miner. Førhen kun
 muligt i HOMM2 hvor man kunne trylle nogle aldeles latterlige elementals
 frem for at vogte sine miner.
 5. De forskellige monster-grupper kan nu finde på at angribe dig, hvis de
 mener at de kan tæve dig. en logisk og god feature som dog kan slås fra hvis
 man finder det for belastende.
 6. Den nye puzzle-map. Du får først vist hele kortet med x og det hele, når
 du har fundet ALLE stumperne. Ikke noget med at begynde og gætte sig frem.
 (Det kan man vel godt, men det er bare blevet ca 1 million gange sværere)
 7. Marketplace og Thieves guild er nu standard i alle byer, og kan aktiveres
 med et enkelt taste-tryk.
 8. I Witch's hut bliver man ikke længere påduttet en sekundær færdighed man
 måske ikke ønsker. Man får nu muligheden for at sige nej tak.
 9. Computerens AI er blevet knap så forudsigelig. Førhen kunne man nøjes med
 at bevogte sine byer omkring dag 6-7.
 10. Forsyningslinier, HURRA. Man kan nu hurtigt overføre tropper fra andre
 byer og eksterne dwellings uden at have besværet med at købe og administrere
 en kurér-helt.
 Nogle få negative tanker:
 1. ingen shadow-grid under kamp    2. Jeg synes godt nok at der mangler en random map generator. Jeg håber på
 at den har gemt sig og venter på at jeg finder den.
 3. Kun multiplayer til dem der har en respektabel internet forbindelse.
 Temmeligt råddent at markedsføre et ufærdigt produkt.
 Det var alt for nu.
 /Merc.
            
             |  |  | 
        Claus Nielsen (04-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Nielsen
 | 
 Dato :  04-04-02 21:47
 | 
 |  | 
 
            >1. Helt ny grafisk motor. Stadig 2-deminsionelt, men meget flottere end de
 >tidligere spil.
 Smagssag... ja, det ser umiddelbart pænere ud, men tingene er alt for
 store, og fylder alt for meget på adventure map. Det virker som om der
 er et-eller-andet over det hele - og der er kulørte farver overalt!
 Som om man red rundt i forlystelsespark. Det er for meget af det gode.
 >3. Det nye spell-system er mere afbalanceret. Det er ikke længere muligt at
 >lave en super troldmand i løbet af den tid det tager at udforske 1/4 af
 >kortet. Desuden kan jeg godt lide idéen med inddelingen i skoler, så man
 >ikke kan lære alle de spells der findes.
 Ja, det er sikkert godt nok... men æv, jeg kan lide super-heroes.  :)
 >4. Man kan nu udstationere vagtposter ved ens resource miner. Førhen kun
 >muligt i HOMM2 hvor man kunne trylle nogle aldeles latterlige elementals
 >frem for at vogte sine miner.
 Det er da også muligt i HOMM3?
 >8. I Witch's hut bliver man ikke længere påduttet en sekundær færdighed man
 >måske ikke ønsker. Man får nu muligheden for at sige nej tak.
 Godt og skidt - er med til at hæve klik-faktoren (se mit andet
 indlæg)... ja, jeg ved jeg lyder negativ.  :)
 >2. Jeg synes godt nok at der mangler en random map generator. Jeg håber på
 >at den har gemt sig og venter på at jeg finder den.
 Mener at vide at der ingen er - og ingen kommer... synes at have læst
 noget et-eller-andet sted om, at HOMM4 var for blevet for komplekst
 til, at man kunne lave en ordentlig random map generator - hvorfor man
 ikke har gjort. Lidt ærgeligt faktisk.  :(
 >3. Kun multiplayer til dem der har en respektabel internet forbindelse.
 >Temmeligt råddent at markedsføre et ufærdigt produkt.
 Multiplayer? Hvor? Er updaten ude?
 Mvh, Claus
 ---
 e-mail: cnn@post6.tele.dk
 homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn |  |  | 
        Lars Lauridsen (06-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Lauridsen
 | 
 Dato :  06-04-02 21:48
 | 
 |  | 
 Mercenary <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:3cac97e0$0$1329$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Jeg må tilstå at jeg finder spillet ganske godt. Det tog da lidt tid at
 [SNIP]
 
 Kan man egentlig selv vælge hvilken race man vil være. Har kun prøvet et
 enkelt spil, hvor man da vist ikke kunne.
 
 Mvh.
 Lars
 
 
 
 
 |  |  | 
         Mercenary (07-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mercenary
 | 
 Dato :  07-04-02 01:19
 | 
 |  | 
 "Lars Lauridsen" <Gert_Kristensen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:3caf5f05$0$11951$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 
 > Kan man egentlig selv vælge hvilken race man vil være. Har kun prøvet et
 > enkelt spil, hvor man da vist ikke kunne.
 >
 > Mvh.
 > Lars
 
 Hvis du spiller Campaign kommer det helt an på hvilken Campaign du vælger.
 Der er én for hver af de magiske skoler; plus én for barbarerne.
 
 Hvis du derimod spiller single scenario kan du på de fleste maps selv vælge
 hvilken 'race' du vil være ved at trykke på pilene ved siden af flaget ved
 dit spillernavn. Hvis du vælger flaget med de to terninger får du en
 tilfældig race.
 
 /Merc.
 
 
 
 
 |  |  | 
        Rudbeck (11-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rudbeck
 | 
 Dato :  11-04-02 16:44
 | 
 |  | 
 
            > 1. Helt ny grafisk motor. Stadig 2-deminsionelt, men meget flottere end de
 > tidligere spil.
 Enig, meget flot men ikke helt dagens standard. Jeg kunne endvidere
 godt have tænkt mig en mere grafisk fremstilling af historien under
 campaign. Al den megen tekst kunne være fulgt af stemningsbilleder.
 > 2. Du kan bruge dine helte på slagmarken. Og du kan bruge dine tropper UDEN
 > at være nødt til at købe en ny helt til at lede dem.
 Enig. Fedt at heltene deltager aktivt, men de bliver hurtigt meget
 magfulde, og tropper er kun nødvendige som levende skjold for ranged
 attacks.
  
 > 3. Det nye spell-system er mere afbalanceret. Det er ikke længere muligt at
 > lave en super troldmand i løbet af den tid det tager at udforske 1/4 af
 > kortet. Desuden kan jeg godt lide idéen med inddelingen i skoler, så man
 > ikke kan lære alle de spells der findes.
 
 Uenig. Ved at bruge Seminary i byerne kan man hurtigt opbygge ret gode
 heroes, men godt at de bliver skole-inddelt.
 >> 9. Computerens AI er blevet knap så forudsigelig. Førhen kunne man
 nøjes med
 > at bevogte sine byer omkring dag 6-7.
 Undskyld mit udtryk, men AI er dum som en dør. Umarkerede miner og
 ubevogtede artifakter møder man tit når man kommer ind i computerens
 område. Den bygger level 5 spell-guilds, uden at computeren har en
 hero der er god nok til at benytte disse spells.
 
 > 10. Forsyningslinier, HURRA. Man kan nu hurtigt overføre tropper fra andre
 > byer og eksterne dwellings uden at have besværet med at købe og administrere
 > en kurér-helt.
 
 Ja, det er da en god ting at tropperne selv kan gå, men karavanen
 kunne godt være lavet bedre. Der mangler noget med en fastlagt rute
 bliver husket.
 > Nogle få negative tanker:
 > 1. ingen shadow-grid under kamp    Enig. Man mister skakspil-strategien under kampene.
 > 3. Kun multiplayer til dem der har en respektabel internet forbindelse.
 > Temmeligt råddent at markedsføre et ufærdigt produkt.
 Produktet er meget ufærdigt. Hyppige efter-kampscene fastfrysninger,
 hop til skrivebordet, og musikken der laver 2 sekunders loop. Spillet
 er for let, når heroes bliver magtfulde. Men det er ligesom tidligere
 stærk fængslende, og jeg synes alt i alt at det er god, men noget
 under min forventning. Håber at NWC snart kommer med en patch, både
 til multiplayer, bugs og AI.
            
             |  |  | 
         Mercenary (11-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mercenary
 | 
 Dato :  11-04-02 22:14
 | 
 |  | 
 "Rudbeck" <lars.rudbeck@forensic.ku.dk> skrev i en meddelelse
 news:32702b84.0204110743.7646e401@posting.google.com...
 
 KLIP
 
 > Produktet er meget ufærdigt. Hyppige efter-kampscene fastfrysninger,
 > hop til skrivebordet, og musikken der laver 2 sekunders loop. Spillet
 > er for let, når heroes bliver magtfulde. Men det er ligesom tidligere
 > stærk fængslende, og jeg synes alt i alt at det er god, men noget
 > under min forventning. Håber at NWC snart kommer med en patch, både
 > til multiplayer, bugs og AI.
 
 Har nu ikke haft nogen problemer med fast frysninger m.m.
 Efter at have spillet et godt stykke tid vil jeg dog godt give dig ret i at
 AI'en er dum somen dør.
 
 /Merc.
 
 
 
 
 |  |  | 
  iddqd@worldonline.dk (01-04-2002) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : iddqd@worldonline.dk
 | 
 Dato :  01-04-02 16:33
 | 
 |  | Dorthe Frederiksen wrote:
 
 > Det er det sejeste jeg har prøvet - i hvert fald næsten - og hvis man kan
 > lide III er IV i hvert fald en fantastisk fortsættelse.
 >
 
 Fantatisk er et stort ord, men jeg synes det er en udemærket
 fortsættelse eller opdateret version om man vil.
 
 
 Rent grafisk er det meget nydeligt selvom jeg gerne vil havde man kunne
 bruge højrer opløsninger, men jeg kan godt forstå dem med en lille skærm
 synes noget af grafikken er lidt lille.
 
 Mvh
 
 Bruno
 
 
 PS. Multiplayer skal nok blive sjovt og så er det en fordel spillet kan
 køre i et vindue.
 
 
 
 |  |  | 
 |  |