| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
    
        
            
                
                  | røget ål Fra :  finnsmed  | Vist : 13340 gange 100  point Dato :  11-09-07 22:07 |  
  |   
                Kan man fryse røgede ål ned ??
  
                
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  No1Here  | 
  Dato :  11-09-07 22:19 |  
  |  
 
                Ja det kan man sagtens. Men ikke i al evighed.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  No1Here  | 
  Dato :  11-09-07 22:21 |  
  |   |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  ans   | 
  Dato :  11-09-07 22:21 |  
  |   |   |           
                
            
            
                
                        
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  refi   | 
  Dato :  11-09-07 22:45 |  
  |   
                
Ja....
 Men det er IKKE anbefalelsesværdigt.....
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  No1Here  | 
  Dato :  11-09-07 22:48 |  
  |  
 
                Det passer altså ikke Ans. Min kæreste er fisker og vi har jævnligt fisk i huset. En røget ål som ikke har ligget for længe i fryseren smager ganske fortrinligt. Har du været udsat for den smager harsk, så har den garanteret ligget for længe på frys.
 Så altså Finn. Smid du roligt ålen i fryseren, men overhold de 3-4 uger. 
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Accepteret svar Fra :  joeson   |   Modtaget 110  point Dato :  11-09-07 22:49 |  
  |  
 
                Ja..... Men da det er fed fisk, er holdbarheden max. 2-3 måneder. Men kan sagtens lade sig gøre   
God fornøjelse med ålen....
 Mvh
 joeson
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  ans   | 
  Dato :  11-09-07 22:54 |  
  |   
                Citat joeson  
 
 Dato : 11-09-07 22:49 
  
 
 --------------------------------------------------------------------------------
 Ja..... Men da det er fed fisk, er holdbarheden max. 2-3 måneder. |  
  
Hvor har du læst det, når Fødevarestyrelsen siger 3-4 uger max. 
 Der er tale om røget ål !!!!!!
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                Ja røget ål kan fryses ned men efter min mening ødelægger man ålen. Både konsistens og i nogen grad også smag ændres virkeligt meget. Det er ikke uden grund at du ikke kan købe ål der har været frosne.
 Mit råd er gå amok i ål eller forær dem væk .  
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  finnsmed  | 
  Dato :  12-09-07 18:38 |  
  |  
 
                Er der nogle der vil købe dem,til billige penge,jeg ryger dem selv??
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                        
                
            
            
                
                 |  
 
                Du kan jo prøve at smide nogle point med i købet så slår Refi til   
                
                
                                
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                til finnsmed
 hvor er det henne i landet ???
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  ans   | 
  Dato :  12-09-07 19:59 |  
  |  
 
                Er det frosne  røgede ål, du vil sælge !!!!
 Hvor "gamle" er ålene ?????
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  ibea   | 
  Dato :  14-09-07 16:42 |  
  |  
 
                Hej Finnsmed.
 Jeg fanger selv ål, desværre ikke røget.
 Men jeg ryger dem selv og du kan udmærket komme ålene i frysreren efter rygning.....
 jeg må også omgående fortælle dig, at da ålen er en "fedfisk" kan  den kun holde sig be-
 grænset i fryseren og d. v.s. ikke over to til tre måneder. Allerede efter nedfrysning bliver
 ålen "lidt smattet" i kødet, idet dette hænger nemmere i benene og er slet ikke så fast
 som i en en nyrøget. Des kraftigere/tykkere ål, des mindre opbevaringstid i fryseren.
 God appetit med masser ar røræg og øl/snaps......
 Hilsen Ibea 
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Godkendelse af svar Fra :  finnsmed  | 
  Dato :  14-09-07 18:12 |  
  |   |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  finnsmed  | 
  Dato :  14-09-07 18:19 |  
  |  
 
                Nu har jeg fået det helt rigtige at vide. Stykket skal være som dobbelt rugbrød,fryses i frostpose,optøning,ud af posen,rulles ind i avis,tøs langsomt op i køleskab.Man skal beholde skindet på.Tak for alle svarerne.OBS.holdbarhed i fryser.max.3.måneder.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  ans   | 
  Dato :  14-09-07 18:22 |  
  |   
                Citat Accepteret svar
 Fra : joeson  
 Modtaget 110 point
 Dato : 11-09-07 22:49 
  
 
 --------------------------------------------------------------------------------
 Ja..... Men da det er fed fisk, er holdbarheden max. 2-3 måneder. Men kan sagtens lade sig gøre  
 
 God fornøjelse med ålen.... 
 
 Mvh 
 joeson |  
  
Velbekomme  !!!!!!
 Fødevarestyrelsen anbefaler 2 - 3 uger, når det drejer sig om røget ål.
 Et accepteret svar, der efter min mening ikke kan bruges til noget.
 
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                        
                
            
        
          | Du har følgende muligheder |  |  
  |  
            
               
                    Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
  
                    Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
                    
                                  
            
          |   |   
        
        
          
         
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |